[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:37

Ronnie, ik heb gereageerd :) .

Ik ben momenteel aan boord (binnenvaartschip) t.h.v. Dusseldorf en moest het raampje sluiten omdat mijn bed z.eiknat dreigde te worden van de regen!

IngridM

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:44

Gem en Ronnie, beiden nieuw voor mij, welkom !

Ja ik hoop dat het meevalt voor onze noorderlingen !

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:26

Oeh nou ik reed net langs het strand in egmond aan zee, en het hele dorp lijkt wel een zandbak en de golven op zee lijken wel 10 meter hoog! Ben niet de auto uitgegaan want je word echt gezandstraalt hier :P

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:28

Hier schijnt momenteel het zonnetje en is het droog. Paardjes staan momenteel buiten...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:34

Hier waait het flink! Heb de honden maar even in de tuin laten spelen, ga nu niet in het bos lopen.
Zo weer terug naar kantoor.
Ben wel flink duf nu na mijn nachtdienst, maarja, even doorzetten nog ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:49

Ik ben inderdaad benieuwd hoe het met onze Noorderlingen is....? (maakt zich een beetje ongerust :o )

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:26

goedemiddag

ik heb netjes bijgelezen maar even geen tijd om te reageren moet naar de HA

maar we hebben net toch even een domper in het menteam te verwerken gehad ons rechter achter paard is volledig afgekeurd voor de sport _-:( -:(-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:41

Hier in de kop van Noord-Holland weinig ellende. Waait wel, regent af en toe, maar verder valt het me (de hele week al) alles mee.

Paddock is nog droog, paardjes nog blij. Ze moeten alleen af en toe achter hun hooi aan rennen.
Alleen Ed en Juud zijn niet helemaal blij, die heb ik gister uit elkaar gehaald (werd wel eens wat met 7,5 maand ;) ).

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:08

ff een reactie van een semi noorderling haha.
Ik woon tegenwoordig niet zo heel ver bij Tine vandaan. Hier is het ontzettend nat.
Maar ben vandaag bij mijn oom en tante geweest die vlak bij het natte gebied van Tolbert wonen, en ja daar is het echt nat. kanaaltjes zijn overstroomd en zelf het grootste kanaal ( het van starckenborgkanaal) waar veel binnenvaart schepen over gaan, daar mag niet meer op gevaren worden, omdat ze anders bang zijn dat het water over de kanten gaat op het moment dat er een schip door vaart.
Echt wel erg dus.

Verder ligt het trainen hier momenteel ook op een laag pitje door dit mooie regenweer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:19

@Lanouska: oeh, dat is idd heftig :(:)

@Gem: hoi :D

@Bettepet: oei.

@Ollie: hier ook wind, maar ook zon, staan hier ook lekker buiten.

Water houden we hier ook goed in de gaten, de buren hebben een heel grote visvijver (zij wonen aan het water, is een soort beveiliging), maar ik kan het water van de vijver nu vanuit onze boerderij zien. Ik schrok maandag al van het water in de rivier, zo zwart en wild, ben al een paar dagen niet langs het water met de hond gelopen, verwacht dat de wegen erlangs ook zijn afgesloten vanwege hoog water.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:26

Oei lanouska....dat is wel erg jammer zeg,...vanwaar dat ??
Bettepet,. nog geen te erge natte voeten.
Tine...alles nat...hou je de stallen nog droog ?

Het waait hier erg hard,..de puppen zitten lekker buiten, ze zijn al lekker een rondje uitgewaaid, en ik dus ook :j
Hier in het noordoosten, is het allemaal wel nat, maar nog niet dramatisch qua problemen, paardjes kunnen nog op het land, dus dat is wel fijn. :j

verder...moeten we even een duiker doorprikken..voor aan de weg loopt het water niet door, dus om problemen te voorkomen, moeten we zo nog even naar buiten..

Doe voorzichtig iedereen !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:29

Lanouska zo dat is heftig zeg...vind er maar weer een die er goed tussen past... voor paard ook recreatief niets meer mee te doen?
Bettepet geen winterstop maar regenstop (hoort toch eigelijk bij andere sport :+ )
Gem op het schip 8-)
Dennis heeft moeder en kind uit elkaar gehaald....agossie :(:)
Frensie is duf...vind wel dat je nu opeens heel veel moet werken hoor, nachtdienst doen en dan ook nog overdag naar het werk dat is volgens mij zelfs officieel tegen de arbeidstijdenwet :list: ze moeten wel een beetje zuinig op je zijn >;)
Ronnie is gezandstraald en Ingrid komt even voorbij :evaw:
Biancocoo doe je zelf ook voorzichtig (ik zie je al in de sloot kieperen :7 )

Probeer mezelf op facebook te 'installeren', voor familie en natuurlijk ook vrienden die je bijv niet meer kunt volgen via bokt :x maar dat is nog hele klus. Wil er ook filmpjes op downloaden en foto's natuurlijk maar ben er nog niet over uit hoe dat gaat. Is het dan zo dat je alleen in die prikbordberichtjes berichten kunt plaatsen? En dan weer los bij je fotoalbum? En kun je ook filmpjes uploaden in je berichtjes? Dacht dat het wat makkelijker/sneller zou gaan allemaal vind de opmaak van de pagina ook niet echt geweldig (ik bedoel, wat maakt het mensen nou uit wat voor opleiding ik heb of waar ik naar de middelbare school ben geweest), kun je dat ook korter maken ofzo? Mocht iemand alles weten over facebook, ik krijg graag een pb :o?

Verder hier beeetje duffe zooi. Heb huis opgeruimd of zoiets, zoonlief naar sport gebracht en weer opgehaald, booschappen gedaan, prachtig tekenmateriaal gekocht voor zoonlief die daar nu hele mooie dingen mee aan het maken is (mannetje is zeer creatief, vinden wij dan, erg leuk om te zien). Heb stal gevraagd of ze Bente wilde mennen of longeren. Morgen kan ik helaas ook niet naar stal, moet even socializen met vriendin die me nu wat harder nodig heeft dan de paardjes mij nodig hebben.

Ben dit weer echt zat zeg....vanacht ook paar keer wakker geworden door ziedende storm en op het dakterras zijn paar prachtige potten kapot gewaaid -O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:37

@lanouska, waardeloos dat één van jullie paarden niet meer meekan in het span :(:)
@Biancacoo, pas je goed op! Met die wind val je er zo in ;)
@Dennis, aaaa zielig dat kind nu net met die storm wordt 'losgerukt' van mams :):)
@VHU, ik ben ook niet zo handig met FB en doe soms maar wat :list: :o
@Gem, lijkt me nu niet lekker om op een schip te zitten met deze winden... pff zou écht zeeziek worden :o . Leven jullie ook écht op de boot of hebben jullie ook nog een huis op het land ? (of is dit een domme vraag ? :o )

Vandaag hebben de pony's een verplichte rustdag (gisteren ook al want om 10.00 uur werden ze al ingeënd). Hopelijk kan ik morgen weer wat met ze doen als het weer het toelaat :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:40

Voordeel van merries en veulens afspenen met dit weer is dat ze elkaar niet horen gillen en ze daarom beide super braaf en rustig zijn :). Had het wel uitgesteld tot na oud en nieuw met het vuurwerk :).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:44

Afbeelding

het enige evt nuttige van dit weer...

grmbl...

net lekker trg van powniepaardje,
lekker gepoetst en getut, gelongeerd,..weer getut...
ontzettend dankbaar nu voor de binnebak :))

nu ffkes wat drinken enzo, en dan benee alle kersttroep er weer uit mikken..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:07

Oja Ollie, kan jou ook niet vinden op facebook :o? ben nu een filmpje aan het uploaden....denk dat schiet niet op...krijg ik het verheugende bericht via de helpknop dat het uploaden van filmpjes 'hooguit' enkele uren kan duren :oo
Maar ff aan de :9k

Wel even lekker eruit geweest dan Bicci. 't Kerstspul heb ik gisteren naar boven gebracht. Heb nog wel wat kaarsjes e.d. en de kaarten ook nog hangen, wel zo gezellie.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:11

@VHU, ik heb je gevonden hoor op FB en een uitnodiging gestuurd ;)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:12

Ciska, weet jij toevallig of degene die jij kon haar sulky al binnen heeft? :D

Ik heb contact met de verkoper opgenomen en hij zegt dat ik altijd langs kan komen om te passen, dus
dat ga ik ook zeker doen :D . Voor mij is het half uurtje rijden, dus wel de moeite waard om even te proberen.
Ze fabriceren deze sulkys zelf, dus volgens hem moeten ze op maat te maken zijn voor een mini mocht het niet passen.
Ook breedere bandjes kunnen ze eronder zetten, kan hem helemaal naar eigen wil krijgen.

Maar het belangrijkste vind ik dat ik in de rijbak moet kunnen mennen ermee, en dat de vering goed is. Geen zin
meer om alle kanten op te hobbelen zoals bij de gewone cavelettie... :( En er moet een bokje op :D

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:26

@ROnnie ik heb de voorloper van deze tweewieler gehad, was de Cavellier tweewieler met 18 inch banden en gegalvaniseerde uitvoering. Super fijne tweewieler. Die lag bij ons achter de Welshjes (1.15) paste perfect. Denk dat ze met wat kleinere banden prima geschikt zijn / te maken zijn voor jouw maat pony. Ze zijn degelijk en alle onderdelen zijn goed te verkrijgen / zo erop te zetten. Ik had daarvoor ook zo'n zwarte sulky maar dat is echt niet te vergelijken met deze kwaliteit. Dus als je de centjes hebt, zou ik deze zeker gaan uitproberen. HCA is natuurlijk ook prima maar persoonlijk lijkt me deze prettiger zitten ook omdat je er ook een bokkussentje op kunt zetten.

Zo zeg....filmpje is geupload...nu nog kijken hoe ik een fatsoenlijk profiel krijg :P
Waar een mens toch druk mee kan zijn :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:33

sterkte voor de noorderlingen!

hier de hele dag al storm maar gelukkig wel droog, paarden om 10 uur buiten gezet, zo even kijken hoe ze erbij staan, kom net thuis van winkelen met mijn moeder...

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:38

@vanhuisuit: Oh dat is goed om te horen :). Deze zitten 16'' wielen onder. Maar hij heeft verschillende soorten wielen dus dat moet goed komen.
Ja die HCA wilde ik eerst graag, maar ik wil eigenlijk liever een bankje met een bok erop. Zodat ik ook altijd nog iemand mee kan nemen als ik een rondje buiten wil doen. En neem ook nog wel is wat kindertjes mee
als ik over de baan ga, die vinden dat fantastisch :P
En de spoorbreedte van deze zijn 110 en daarmee mag je volgens de nieuwe KNHS regels dus wel meedoen aan de vaardigheid. (mocht ik ooit zover komen :D ) En die HCA zijn smaller.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:00

bettepet schreef:
ff een reactie van een semi noorderling haha.
Ik woon tegenwoordig niet zo heel ver bij Tine vandaan. Hier is het ontzettend nat.
Maar ben vandaag bij mijn oom en tante geweest die vlak bij het natte gebied van Tolbert wonen, en ja daar is het echt nat. kanaaltjes zijn overstroomd en zelf het grootste kanaal ( het van starckenborgkanaal) waar veel binnenvaart schepen over gaan, daar mag niet meer op gevaren worden, omdat ze anders bang zijn dat het water over de kanten gaat op het moment dat er een schip door vaart.
Echt wel erg dus.

Dit heb ik idd nog nooit meegemaakt in de 17 jaar dat ik in de binnenvaart zit! Wel de overlast van de Maas, Waal en uiteraard de duitse rivieren (o.a. de Rijn, waar dmv Marke I en II strepen op muren bepaald wordt of de beroepsvaart nog mag varen of niet), maar dat de kanalen zó hoog staan is echt uitzonderlijk.

Ollie: nee hoor, sinds de leerplicht van de kinderen leef ik gewoon aan de wal en vaart mijn man met een matroos rond (anders zou er voor mij niets aan zijn om een paard te houden :) ). Maar in vakanties en soms een weekend, varen we met het hele gezin mee. Dan koetst lesmees met mijn merrie en vraag ik een meisje voor de poets, tut en rij-dingetjes :D .

Avaluna: :wave: :D

Fietsen (of surfen, etc. ) met zo'n matras-vlieger lijkt mij zooooo gaaf....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:10

zo...de kerst-spullen zitten weer in dozen,
manlief mag ze straks naar boven doen als die trg is..

gave sulky maar je wilde er nog ana verbouwen, groot gelijk,
het is duur zat dat spul,
dus moet wel geheel naar je wensen zijn :))

hopelijk morgen droog weer, wil weer wel eens hobbelen...
zeker nu allemala nieuwe spulletjes had gekocht in de westernwinkel voor knollie.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:15

En toch vind ik die sulky's nog nieteens zo duur. Als je een nieuw zadel koopt ben je (meestal) veel duurder uit :D. Maar het blijft toch nog best een bedrag evengoed.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:17

jahtoch...

niet bepaald pakje suiker he