[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 07:53

misschien dan toch maar een keer mestonderszoek laten doen.

Maar het is nu niet alleen bij de staart he, maar ook bij de manen, waar het halster zit

Veel plezier

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:13

jeukpaarden zijn een ramp, die van mij loopt ook met die stomme tent op omdat hij ''zomereczeem'' heeft..

(en ik barst van de jeuk door een muggenbult op m'n hand :') aan de palm ook nog!)

Ik was helemaal vergeten om maaike fun te wensen, en sterkte. Kijkers las ik, voor alwyn. en Bente (zonder H toch?) komt vandaag. :(:) :D

schoentjes aan en paps opwachten :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:21

goeiemorgen!

paarden met jeuk lijken me echt heel lastig, zeker als je niet weet waar het vandaan komt...

aarsmadenbesmetting vind je trouwens niet of nauwelijks in de mest terug, want die kleven hun eitjes vast bij de anus van het paard, en die zitten niet in de mest, komen dus ook niet uit het mestonderzoek...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:27

Goedemorgen!

Aarsmaden kun je idd niet via mestonderzoek vinden. Maar als het ook bij hals zit, is het vast iets anders. Klinkt toch erg als zomereczeem, helaas.

Iedereen een fijne dag!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:19

ook hier iedereen fijne dag gewenst en balen van die staartjeuk!!!
had de mijne vorig jaar ook... die TKC lotion was enige wat hielp tegen schuren (wel ruim 30 euro voor fles helaas) maar ben het met tine eens, als in de hals ook geschuurd wordt klinkt het misschien meer richting zomereczeem (helpt die lotion ook tegen, maar dat is geloof ik per paard wisselend qua effectiviteit). Succes ermee hoor!

Aub morgen duimen... :x sollicitatiegesprek...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:25

VHU: jippie...vandaag de dag....dat bente komen mag...(FOTO"SSSSSS)
staartjeuk...hoop wat anders voor je en geen eczeempaardje,want ik kan je vertellen....pfff heb er 2(1 zware sunrise en 1 lichte eczemer) en echt niet fijn.die lichte doet hetzelfde als die van jou...eindpunt staartwortel,maar...beetje derfen erop en een paar dagen weg jeuk.
voor iedereen een mooie dag,zou het nou echt warm gaan worden vandaag???? 8-)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:26

@happytime: hier speelt zon nog verstoppertje... :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:37

Ik kruip even uit de meeleeshoek :o en kom even :wave:

@VHU, ik start vandaag niet in Rhoon hoor, want ik heb gisteren meegedaan met de welshkeuring in Vrouwenpolder. Een hele leerzame ervaring en Brutus is 'Beste menpony enkelspan geworden'. Leuk dat Bente vandaag komt en succes met de kijkers naar Alwin
@Maisie, jij nog gefeliciteerd met je puntjes

En verder heb ik het niet écht kunnen bijhouden ondanks alle drukte en heel veel nieuwkomers in het topic :o sorry -O-

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:05

@ tallechie zoals ik al zei idd niet in mestonderzoek aantoonbaar je moet echt specifiek vragen om ernaar te zoeken soms bij erge besmeting wel in mest zichtbaar maar moet al erg zijn dan.
Verder als het in de manen ook zit acht ik de kans nihil dat het door wormpjes komt sorry het zal dan idd meer richting zomerexzeem of mijt zijn :(. Derfen gebruik ik voor mijn pony (die heeft het wel rger dan joue) en werkt goed.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:13

Goedemorgen!

@ happytime: 27 graden zie ik het echt wel worden vandaag hoor (zoals voorspeld). Het is helemaal niet koud buiten, en ze zeiden ook dat het voormiddag zwaar bewolkt ging zijn, maar dat de wolken weg trekken en het toch 27 graden gaat worden.
Morgen 31 en dinsdag heb ik zelfs 35 graden gehoord :?

@ tallechie: ik hoop dat het geen eczeem is, mijn vz-paardje heeft het en het is echt verschrikkelijk! Het vervelende is dat we haar geen deken kunnen opleggen omdat haar weigenootje die sloopt. Dus iedere avond moeten we de manen en staart gaan insmeren, echt een vettig boeltje! Na 16 uur kunnen we ook niet meer gaan rijden met d'r, dan wordt ze helemaal gek van de jeuk, want dan komen ook nog die vliegjes tevoorschijn en dan draait ze helemaal door. :(:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:22

Ollie1 schreef:
@VHU, ik start vandaag niet in Rhoon hoor, want ik heb gisteren meegedaan met de welshkeuring in Vrouwenpolder. Een hele leerzame ervaring en Brutus is 'Beste menpony enkelspan geworden'. Leuk dat Bente vandaag komt en succes met de kijkers naar Alwin

Ahh, wat zonde dat ik dat niet eerder wist! Ik was daar gisteren ook met ons friesse merrieveulen.
Maar wij hadden het ook zo vreselijk koud van het wachten (rubriek liep behoorlijk uit) in de koude wind en regen dat we na de keuring meteen naar huis zijn gegaan.
Tis overigens maar een klein wereldje, want de mensen bij wie ik als klein meiske de welshpony's verzorgde waren er ook. Was wel grappig, had ze echt al jaren niet meer gezien en dan kom je ze zo onverwacht op zo'n evenement tegen.
Gefeliciteerd met je beste menpony! :D

VHU druk dagje vandaag. Kijkers voor Alwyn en een nieuw paard op stal. Spannend hoor!
We willen natuurlijk allemaal foto's van Bente!

Naaltje, fijn rondje met Dids op pad, ff je hoofd leegmaken.

Tallechie, zou je DA toch vragen om er iets beter naar te kijken. Schuren kan heel veel verschillende oorzaken hebben, en tis best l*llig voor je paard als jij het dier onder deken zet tegen de mugjes en zn jeuk komt van binnenuit...:(:)

PrinsjeH, ik duim morgen voor je! Succes met je gesprek!

IT, goed dat het samenwonen bevalt. En inderdaad, zoveel veranderingen en drukte, je moet gewoon even je ritme zien te vinden en dan komt het vanzelf goed.

Dennis, succes met je koetsiersbewijs!

En aan al de rest een hele fijne dag vandaag!
Groetjes, lacuna

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:23

en ook een hele fijne (en hopelijk zonnige) dag voor lacuna :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:51

Hey lacuina ik was daar ook wij deden losrijden ook over het terrein maar precies aan de andere kant.

Jeuk is idd balen. Ferro schuurt ook licht op de plek waar zijn halster ligt (doe het daarom maar af op de wei)'

Ben benieuwd naar bente en de kijkers voor Alwyn.

Hier nog beetje zooi van gisteren opruimen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:19

:wave: vuurdoop gehad vandaag :)
met dids 14,5 km gedaan voor de wagen. 85% was drukke weg :o waren een beetje aan het orienteren :=

Lieve papa bij, die doet dan lekker helpen met het verkeer en mij rustig houden he :D
Paar keer een benauwd momentje gehad om wat schrikreacties etc, maar allemaal goed. Dids zijn beentje ietsje opgelopen en dikker, gekoeld en toen weer ''normaal dik''

En nu ben ik moe :')
Zo lekker zwemmen maar :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:30

wow da's een mooie afstand naaltje!

veel plezier met zwemmen!

ollie, gefeliciteerd, stoer zeg!

hier is het een beetje wazig weer, zon en wolken en en wat benauwd...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:39

Hier is het erg broeierig. Wel zonnetje, maar ook stevige wolken.

Vanmorgen met pony naar het bos geweest. Foto's volgen nog, zitten op nieuwe camera, moet nog even zoeken hoe eea moet.
Eerst ca 40 minuten aangespannen gereden. Daarna heeft zoon nog ohz een "bosrit" gemaakt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:38

@VHU: je bent toch wel foto's aan het maken, toch ;) ? Heel veel plezier met Benthe *\o/* !

@Ollie: gefeliciteerd *\o/* !

@Naaltje: goed gedaan!

@Tine: lekker met de pony en zoon naar het bos geweest *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 15:41

lekker naar bos geweest Tine? Geen dazen?

en Naaltje met paps op de kar lekker rondgetourd :D

Vandaag heeft een vriendinnetje op Har gereden, hij heeft stevig moeten werken :+ maar geen pompende pony meer (dat was tot paar maanden terug altijd wel als zij kwam rijden) nu alleen bij de singel en beentjes beetje zweet, maar verder alleen maar een heerlijk dansende pony... lijkt erop alsof mijn werken met hem op alle manieren goed effect heeft! Lessen gisteren ging ook echt lekker, de galop was even niet om over naar huis te schrijven, vooral linksom, ik voelde dat zelf ook wel aan, het voelde wat geforceerd, maar verder zeer tevreden!
Het was reuzegezellig op stal, vrolijke mensen, vrolijke paarden, prima zondag so far :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:09

pony wordt nu harder aan het werk gezet misschien prinsjeH? :)

Mijn rit was inderdaad vrij fiks! Schrok er zelf van, maar wilde eventjes kijken of ik ergens anders nog het bos in kon.. Moet ik een weg oversteken, en ik wist niet zo goed hoe of wat. Nou met de kar kun je er dus, waar we vandaag keken, niet in, maar onder het zadel wel! :):) dat wordt binnenkort testen ;)
't was vooral voor mij een challenge :o

Nu zijn we thuis, we hebben lekker gezwommen vanmiddag :) En nu de twillight triologie op tv! :9
Alleen nog verzinnen wat te eten.. heb eigenlijk wel zin in pizza ofzo :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:18

he lekker gezwommen dus! klinkt goed!

hm, testen maar niet fratsen als vorige keer met schrik-diddl hoor... one step at the time!!!

en hoe verder je zelf komt met lef/kunnen, hoe harder de pony moet werken he... arm ding (grapje)... ik reed altijd veel meer, maar nu rijd ik denk ik intensiever... :j ik zie ook echt al spiertjes komen... haha geweldig toch

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:33

haha, dids heeft lekker met een gemiddelde snelheid van een kilometer of 8,7 p/h gelopen. Max op 15 km/h.
Wel veel gedraafd, maar wel rustig.
Die frats van dids vorige keer is ook echt zo'n once in a lifetime feeling zegmaar ;) laatste keer dat ie me dat liet voelen... pfoe, dat kan al goed 4 jaar terug zijn :))

lekker joh, spiertjes op je paard :D

*duikt terug de film in <3 *

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:37

heerlijk toch... staat ie dan bezweet of helemaal niet???
Har zweet steeds beetje onder het borststuk, maar kan ook van de spanning nog beetje zijn...

gelukkig maar... een bomproof diddl :D

film-kijkse! <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:40

Zo hallo dan. Zie dat veel mensen goed bezig zijn geweest, leuk! Ollie's Brutus beste menpony, het is natuurlijk ook echt een super fijne menpony *\o/* Leuk hoor. Tine fijne bosrit en zoonlief ook het bos in, wat grappig! En ik heb PrinsjeH natuurlijk goed bezig gezien, Harley moest aan het werk (maar dat doet hij ook echt wel bij haarzelf hoor :j ) en we hebben lekker op het terrasje gezeten :D

Kijkers voor Alwyn (en Snuit) waren hele aardige paardenmensen, was ook erg gezellig. Weet niet of het doorgaat, dat horen we deze week denk ik wel, maar het zag er goed uit. Zou het doorgaan met een van de twee dan heb ik daar wel vrede mee.

En bij deze dan, Bente.
Heldere koppie :+ (met nieuw halster := ) ze zag hier de pony's van Peter langsdenderen die naar wedstrijd gingen (dus op vrachtwagen etc) was natuurlijk erg interessant :):)
Afbeelding
En lekker relaxed in stal.
Afbeelding
Ze kwam na 2 uur op trailer te hebben gestaan compleet relaxed met hooinet om beide voorbenen :7 de trailer uit. Hooinet losgefriemeld en daarna op stal gezet. Zo die windt zich dus echt nergens over op 8-) Ze kijkt wel, hinnikt ook, maar blijft heel goed bij je. Vanmiddag na het bezoek voor de pony's lekker eind met haar gewandeld, door de bak, langs paddocks, stukje over de weg. Fijn gevoel zo'n paard aan je zij. Ze voelt erg vertrouwd. Let ook goed op me, heb niet het idee dat ze me ondersteboven loopt of er dat ze met me aan de haal gaat.

Ze lijkt in uiterlijk totaal niet op Rizanta (innerlijk denk ik wel, het is echt een coole kikker zo lijkt het zich aanzien, direct rustig op stal, eten, normaal om zich heen kijken, geen geflipper in de box)en dat is erg fijn, want als ik dan met haar bezig ben denk ik ook niet steeds aan Rizanta. Heb tuig opgelegd, paste wel, dan wel bijna alles op kleinste gat zeg maar. Maar kan ermee door. En hofdstelletje paste goed, zag er netjes uit. Dus we hoeven gelukkig niet meteen van alles nieuw.

En deze geweldige dotjes staana bij ons een eind verderop <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo respect dus voor deze mama die het helemaal niet leuk vond dat haar kind naar me toe kwam :=
Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:46

Vhu wat fijn dat bente er is!! Nu ik vind haar nog erg groot :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:57