[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:48

Moeder liep er ook snel achter aan, maar pony was sneller :+. Niet wild ofzo, maar hij had een doel voor ogen (mijn pony's) en er was niets dat hem daar van af kon brengen (zeker niet een heel klein meisje wat op hem zat te mopperen dat hij niet om wou draaien :P).
Pony kwam zo op mij af lopen en ging vrolijk met mij mee naar de moeder :).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 16:50

Hihi, zie die pony met kind al helemaal gaan. Daar is inderdaad dan geen houden aan.

Wat zijn puppy's toch heerlijk. Wij wachten al 3 jaar op een pup (willen maar van 1 fokker), maar lukt steeds niet. (paar keer schijnzwanger)
Maar we geven niet op, komt vast een keer goed. Weer een Leonberger

Nou, ik ga pony proberen te vangen voor een beetje sleeen in de bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 17:23

Zo te zien ieder goed door kerst gekomen.
Laura, heel rondje gaasperplas op slee := jij durft ! Lachen zeg.
Patrick, leuke fotos.
En zag twee span voor echte men slee, lijk me echt heel gaaf !

En ik zit nu veel rond te rijden nu rijbewijs heb :) Vindt wel spannend al sneeuw. En nog 1 dagje en ik heb week vakantie zodat ik straks hele week in Drenthe kan blijven bij mijn paard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:27

Zo iedereen al helemaal sufgegeten van de Kerst {:) ? Langsstuivende shetlandertjes met of zonder kind zijn bij mij kansloos :=

Vanochtend vroeg pony's naast elkaar gezet en weer zo'n drie kwartier gelopen met ze. Bochten draaien ging nu al stuk beter. In het begin is Alwyn heel snel en Snuit rustig, aan het eind is Snuit dus heel vlot en Alwyn rustiger :+ Met 'inspannen' wil ik ze leren gewoon naast elkaar te staan, los, en blijven staan. Snuit kan dat dus heel goed. Voor Alwyn is dat een enorme opgave. Ik heb hem vandaag even flink op zijn donder gegeven _-:( , hij was zo hyperig aan het drammen en wilde steeds ronddraaien met het vastmaken van de kruisleidsels, werd er helemaal }> van. En die Snuit echt geweldig, staat er zo naast op drie benen met zijn oren half naar achteren van jeeeetje...kan dat nou niet anders. Maar...uitbarsting hielp want daarna stond mannetje dus keurig stil O:) .

Net nog naar Rizanta geweest. Heb haar met dubbele lijnen gelongeerd, eerst voorzichtig met 2e lijn over de rug, daarna gewoon achterlangs en ze liep in draf lekker door haar lijf. Er ook nog even een kwartiertje op gezeten, gewoon stappen op de parkeerplaats / stukje weg bij het longeerstuk. Zo gaaf, voelde helemaal vertrouwd :+:. Ze was superbraaf, lekker schuimmondje en relaxed. Was allemaal erg knap van haar want terwijl ik dus bezig was waren de welshjes van de staleigenaar in de paddock enorm aan het rondracen :+

@Joram, ben niet jaloers....ben niet jaloers...ben niet jaloers...ben niet jaloers :x

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:36

Sumic, wat super gaaf dat 2 span voor de arreslee :D

aaaaahhh puppy!!!!!1 :+: ik wil het knuffelen!

Dennis die een pony gevangen heeft en niet mocht houden..

jellee, heb je nu al foto's van kay voor de wagen?

Gisteren & vandaag echt schandalig veel cadeautjes gehad :D
gisteren heerlijk gegeten en zometeen gaan we gourmetten.
ga alleen wel op tijd naar bed, want heb gisteren iets teveel (5 glaasjes maar * ahum* ) alcohol op...
en ben best moe nu haha.
mara een kater? :n die heb ik niet.
gewoon een beetje lamlendig en bovendien moet ik morgen ook gewoon weer om 7 uur beginnen met werken.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:36

Ik ga hier eens een poging doen om opnieuw mee te kletsen.

Ik heb gelezen over ontsnappende pony's, ingepakte handschoenen, veeeeeeeeeeel sneeuw, mooie arreslee, heerlijke winterplaatjes, flinke Rizanta, puppy, gevonden pony met kindje en natuurlijk kerstetentjes.

Hier hebben we de eerste ronde gehad. Nu een weekje lijnen en dan komt de tweede ronde van etentjes.

Bij ons ligt er ondertussen tussen de 30 en 40 cm sneeuw. De shetlander had een dekentje op, maar dat heb ik er af gehaald. Aan de onderkant van het deken allemaal bevroren klompen ijs. Ze loopt op sommige plaatsen echt met haar buik in de sneeuw.

Vandaag ben ik heerlijk met Petra gaan sleeen. Lekker het bos is met 2 sleeen er achter. Zo kon ik mijn kleine broertje en zusje ook meenemen. Het was echt zalig en vooral heel veel lachen. Zelfs een klein galopje gedaan. Heb me wel beperkt tot het bospad dat ik zeer goed ken.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:52

Kim nee heb nog geen fotos laten maken hihi doe ik in de zomer wel een keertje als hij mooi in zn zomervachtje zit :+

Mn vader heeft wel een foto gemaakt 2 week geleden ofzo maar zijn fotokunsten zijn niet zo geweldig :+

Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:33

heb ik in ieder geval kay voor de wagen gezien :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:48

@Babs, gezellig!
@Jelleee....hij is leuk voor de wagen!!!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:58

Leuk Kay voor de wagen. Wat is het toch een mooi beest.
B485: klinkt als een leuke rit met 2 sledes erachter.
VHU: gaat lekker dus met alle paardenbeesten. Lekker hoor!! Die Snuit is toch wel een kanjer dat hij dan zo blijft staan als die baby zo druk staat te doen.
Joram: lekker een week naar je paard.

Ik heb aan het eind van de middag nog even gesleed met Amerigo. Liep af en toe echt super dressuurmatig. Heb wel in een dikke sneeuwbui gewerkt, man wat een dikke vlokken kwamen er naar beneden. Dus toen ik net paarden binnen ging halen, moest eerst weer hele erf schoongemaakt. Maar met een ploegje is dat zo gebeurd. :D

Nu uitbuiken op de bank, man weer veel te veel gegeten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 21:59

Hier niks gedaan met de pony's doe het ze niet aan om nu te sleeen of zo, maar het dooide vandaag wel dus wie weet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:06

Het begint hier nu (sinds een uurtje ofzo) ook te dooien. Als het nu maar wel doorzet (en daar lijkt het niet op), want anders wordt het pas echt link. Als de boel eerst dooit en dan weer opvriest, dan kunnen ze echt gaan schaatsen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:10

Hier de hele dag ook dooi. Heerlijk alle sneeuw bijna weg :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:15

hier ook wel dooi, maar vanmorgen was het echt spekglad, wat er gisteren bijgevallen was was eerst gaan dooien en toen weer aangevroren...

vanmiddag werden de wegen langzaam beter, maar de sneeuw is nog lang niet weg...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:15

Ooooooh, ben heel erg jaloers!!!!!!!!!!!!!!!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:24

Hier is de sneeuw ook nog lang niet weg, maar als het een beetje dooit worden de straten wellicht weer begaanbaar.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:28

Hier dooit het wel en er is ook al veel weg maar nog niet alles.
Mencursus gaat niet door morgen helaas, maar is nog te glad.....en nu vriest alles weer op

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:33

ik heb de stille hoop dat ik van de week eindelijk de weg weer op kan als de dooi doorzet en er niks bij gaat vallen...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:34

een zomerse kay spam {:) :D

Afbeelding

Afbeelding

met mn vader
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:36

Mooie jongen is Kay toch.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:57

Geef mij de zomer maar weer, zitten ze lekker strak in de vachtjes.

Patrick is trouwens al aan het verharen :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:10

Nu al verharen ? Heeft Patrick ook zo dikke vacht?

Tja, door vorst heb ik ook al tijdje niet meer gemend.
8 Jan gaan we weer veder en 22 jan is het examen, heb jij ook al examen datum.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:19

Mooie kay,, gaat het tegenwoordig al beter tussen jullie?

Tine: bedankt voor de uitleg, wacht de mail maar even af en hoop dan in wormerveer officieel te starten. Groom geeft aan de auto van haar ouders te mogen lenen (die heeft wel een trekhaak) dat zou al een hoop schelen :D en blijft het voor mijn pa ook leuk ;)

Patrick al aan het verharen?

VHU: misschien domme vraag maar dubbele longe is dat niet vreselijk moeilijk en waar gebruik je het vooral voor? (heb het nog nooit gebruikt)

ivy heeft het heel gezellig gehad :)

Joram: fijn is het zeker? Ik wil begin volgend jaar beginnen (klinkt ver, maar is al best dichtbij aaaahhhhh)
Ja heb het hele park rond gesleed :D.. 1x van de slee gevlogen en een keer een rivaldo die opzij sprong omdat een hond op hem sprong. Maar het was echt zo geweldig! Alleen dat terug lopen met slee over de dijk was wat minder :P

Vandaag paardjes lekker laten rennen en een goede hoefverzorging gedaan.
Poging gedaan om paddock sneeuw vrij te maken, helaas zat het muurvast.

Heb zo gelachen om tum.. toen ik bukte voor sneeuw te ruimen, pakte hij de achterkant van me skibroek vast en liet even niet meer los haha :P Hij was al de hele tijd toen ik daar was zo aanhankelijk <3

Ik heb net via bokt een armband gewonnen die van paardenhaar wordt gemaakt (mijn eigen paardjes) dacht laat ik meedoen, al win ik nooit wat.. maar was zo verbaast!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:34

Da's leuk Rivaldo!
Citaat:
VHU: misschien domme vraag maar dubbele longe is dat niet vreselijk moeilijk en waar gebruik je het vooral voor? (heb het nog nooit gebruikt)
Volgens mij heb ik het je zelfs wel zien doen? Is gewoon lange lijnen, hoe zeg ik dat, twee longeerlijnen, een links, een rechts en dan paard een lijn achterom, een lijn 'rechtstreeks', lijnen doe ik dan door opgestoken beugels. Je kunt ook gewoon longeersingel gebruiken.

Met Rizanta longeren op maar een lijn is voor haar moeilijker want ze is blind aan een kant. Heb het wel geprobeerd, het gaat ook wel, maar met twee lijnen krijg ik haar meer ontspannen en natuurlijk zowiezo mooier aan elkaar en het is een goede oefening voor met mennen :D . Heb ook paar keer even achter haar gelopen, vind ze ook allemaal best. Alleen die kont is wel erg hoog :+

Mijn pony's verharen echt niet hoor, heb eerder het idee dat er nog meer bij is gekomen laatste maand... Snuit's geschoren stuk is alweer flink lang, nog wel korter dan de niet geschoren haren maar het is al flink bijgegroeid.

@Jelleee, is Kaj zo groot of jouw vader zo klein ?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-12-10 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 23:34

Leuk dat je zo armband hebt gewonnen !
Ja mag altijd langs en op bezoek komen, maar als was zou eerst wachten tot dat ruiterpaden weer goed zijn. Rond eind maart ga ik in Drenthe wonen.