[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:40

Heey hallo!

Wat een heeeeerlijk weertje zeg!
Ik ga zometeen mn pony's boenen. Kar en tuig vanmoren al helemaal gedaan dus komt allemaal goed=) Arme laura, wel komen hoor morgen! wil wel even met je babbelen :D

marrianne wat een gave sulky :D Ze staat er netjes voor! Lekkere pownie is het toch=)
En Laura Quenzo ziet er goed uit in het tuig! Op naar het 2 -span :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:20

Zo wat een heerlijk weer 8-) Helaas allerlei familie-bezigheden dus niet op pad geweest. Het was ook wel ongelovelijk druk op de weg met fietsers en motoren dus echt spijt heb ik er niet van.
Pony's had ik op de dijk gezet...zijn ze gaan rennen...dwars onder het schriklint door :+ }> . Stonden Sim en Traffor dus met z'n beidjes achter de lintjes aan de verkeerde kant }:) in het hoge gras en Freddy en Alwyn stonden een beetje te stressen achter de lijntjes als de braafste jongetjes O:) van de klas. Ik werd dus gebeld door een alerte visser die zich afvroeg of het zo wel klopte :+ Het hele zootje maar niet op de dijk dus als ik er niet ben, soms zou je ze wat ~~}>

@Tine, misschien kun je achter de route komen van de mendurance in Onstwedde? Of Napie even mailen, die kent het Drents Friese Wold, daar bij Appelscha etc als haar broekzak. Onstwedde is een leuke route met een stuk langs het kanaal, maar dat is heel breed. Kan me goed voorstellen hoor dat je die sloten geen succes vindt!

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:08

Zooo, Keet opgenomen in het stamboek :D
Daarna een flink rondje met haar gereden :D heerlijk met dit weer, écht genieten :D

Daarna mijn tuig onder de brandslag gelegd en daarna de pony ook maar :+

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:29

:wave:

Poeh, een boel bijgelezen, hoofdzaak is dat iedereen met dit mooie weer lekker naar buiten sprint om de pony's aan het werk te zetten. En met succes zo te horen.

Ik ben vandaag wezen kijken voor een nieuw tuigje. Of nouja, eigenaresse van Charmer schaft em aan, ik was mee om uit te zoeken. Altijd leuk :D
We zijn geslaagd maar zoals altijd met die kleintjes moest er weer wat besteld worden, dus binnenkort is ie compleet. Dan kunnen we ook met de nieuwe wagen rijden, want ik weet niet of ik dat had verteld maar er staat een heuze marathonwagen op Charmer en Alex te wachten :):)

En och, ik loop me zo te verbazen over Viva!! Die weet maar van geen ophouden, nu bijna 9 maand drachtig en ze loopt nog 4x in de week omdat ze anders heel boos wordt. En dan geen rustig ritje maar buiten als het kan minimaal een uur weg (is in haar tempo zeker 12 km) en als ik in de bak rij wil ze het liefst gewoon de training die we normaal ook deden, dus stevig op M/Z niveau. Ze wordt nog poepieheet bij tijden en 'k moet haar inhouden op de zandpaden om niet in volle galop dat veulen te shaken...
Is dat normaal!? Ben blij hoor dat ze het zo goed volhoudt, maar heb eigenlijk geen idee wat normaal is... Rij nooit drachtige merries op dit niveau eigenlijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:51

@Royaltjuh: ik denk niet dat je je zorgen moet maken. Als je doet wat jou het beste lijkt, en je paard geeft aan dat ze het leuk vindt, zou ik er zeker niet mee stoppen! Je zegt dat ze boos wordt als je niet 4x per week iets met haar doet, dan zou ik toch kiezen voor vriendjes blijven en braafjes naar het beestje luisteren :D :Y) Je kan altijd even naar de dierenarts bellen om te vragen of het wel gezond is voor het veulen, dan weet je het zeker.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:28

Zorgen maak ik me ook niet, maar ben wel heel erg verbaasd. De drachtige merries die ik tot nu toe meegemaakt heb deden allemaal nog wel wat licht werk op het eind, maar ik ken geen enkele zo fanatiek als Viva.
Ach, we doen een beetje de middenweg... Niet te ruig maar genoeg werk om haar niet teleur te stellen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:55

gaat snel hier! :D

evelli, gefeliciteerd!

even spook spammen, vond dit zo'n gaaf plaatje... <3
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:01

Sexy Fifi :+: Ziet erg goed uit zeg!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:24

thanx, was er ook wel een beetje trots op... 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:54

VanHuisUit schreef:
@Tine, misschien kun je achter de route komen van de mendurance in Onstwedde? Of Napie even mailen, die kent het Drents Friese Wold, daar bij Appelscha etc als haar broekzak. Onstwedde is een leuke route met een stuk langs het kanaal, maar dat is heel breed. Kan me goed voorstellen hoor dat je die sloten geen succes vindt!

Ik ken die route goed (rij daar ook geregeld onder het zadel) en dat is voornamelijk langs het kanaal. Onder het zadel prima, maar met de kar vind ik dat erg eng. Dus zoek echt bos/hei, zandpaden door het veld, iets zonder water ernaast. Slap he.

Net even in de wei proef geoefend voor volgend weekend. Ging best goed. Sommige dingen wat lastig oefenen, want heb best wat kuilen in de wei, dus daar moet ik wel langs. Maar het lijkt niet slecht.

Morgen mag de pony er weer voor, daarna met paard een buitenritje, terwijl man, zoon en honden een boswandeling gaan maken. Daarna samen picknicken. Gezellig! :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:54

mooi spook!

mijn heen-rit ging prachtig,hij was zo braaf. terug n fiasco..weet niet wat m bezielde..met vriend erbij terug gewandeld, beide volle kracht aan dids hoofd om m tegen te houden...
ik ben verdrietig...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:57

tine, veel plezier morgen!

naaltje, he vervelend zeg...
omkeren en stukje terug rijden als ze zo gaan drammen op de terugweg...
of stal voorbij rijden en dit zo vaak doen dat het vanzelf ophoudt... 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:59

Anneloes heeft een tuig besteld en een marathonwagen op bestelling. Stoer hoor.

Tine is op zoek naar mooie plekjes zonder water. Ik zou het niet weten, ik kom ze momenteel ook allleen maar met water tegen. Ik ga binnenkort naar havelte om te rijden.

Leuke foto's gezien en zenuwachtige mensen

Ben weer terug van een lange dag. Om 5 uur opgestaan, brood gesmeerd, koffie gezet en om 6 uur richting stal. Veale eten gegeven en om 7 uur zijn we vertrokken. We waren om 2000 uur weer thuis.

Dressuur ging redelijk, wat kleine slordigheden, groom las proef verkeerd en veale schrok ergens van en was gespannen. Met inrijden liep hij super maar in de proef geef ik hem te veel leidsel en daar maakt hij gebruik van. Daar moeten we dus aan werken. Ik had 170 punten.

Vaardigheid had ik gelopen, maar toen ik er met Veale in zat kon ik de wendingen niet krijgen, moest parcour aanpassen en ging dus niet. Ik rijd de pionnen ook verkeerd aan. Een aantal tips van verschillende mensen gehad.

Ik had 1,5 uur de tijd om uit te rusten. Toen op weg in het wegparcour. Voor het begin was veale rustig, niet zo heet en ongeduldig als 2 week terug. We moesten over een brug, daar twijfelde hij en spoorde ik hem aan, hij gleed uit en lag zowat op zijn kont. Verder reden we langs wegen met kanalen, en was een idioot met een tractor om mij in te halen, terwijl het eigenlijk niet paste. Veale versnelde wel maar ging er niet vandoor. 2e keer brug ging beter. Toen nog langs een molen en nog 3 tractors. Dit ging allemaal goed.

Bij de start een hartslag van 40.

Hindernissen zijn ook allemaal goed gegaan, behalve de waterbak. Veale wil er gewoon niet in. Heb hem er in gekregen, maar kwam toen klem te zitten. Mijn vader stond tot zijn knieen in het water en heeft hem aan de hand begeleid naar achteren, ben er uit gekomen maar vond het genoeg en heb dus niet verder gereden. Gelukkig was dit de laatste hindernis.

Oude eigenaar was er en die gaf aan dat ze hem daarom hadden verkocht. Zij wilden graag klasse 2 rijden en hun kregen veale er nooit in. Hadden ze ook wel even morgen vertellen.

Maar ik ben tevreden en heb nog een liksteen gewonnen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:16

weer een ervaring rijker dus!

wat zonde van dat water...
jammer dat ze dat niet verteld hebben inderdaad...
kun je het niet ergens rustig gaan oefenen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:21

@Tallechie,
Volgens mij heb je een heel goed wegparcours gereden, zo te horen. Dressuur ging je zelf wat de fout in en met de vaardigheid denk ik dat je gewoon ervaring op moet doen. Tja, die waterbak, jouw arme papa ... die is dus niet bang he, valt me op. Knap hoor. Het was dus al knap dat je hem erin hebt gekregen. Wie weet dat het je toch wel gaat lukken hoor, die waterbak. Vind je heel dapper met wat je allemaal doet!

@Tine, klinkt als super leuke dag morgen!

Zo ik ga slingers ophangen, zoonlief is morgen jarig :#

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:24

vhu gefeliciteerd alvast!

ik heb morgen onderlinge wedstrijd, dressuur en vaardigheid, ben benieuwd hoe het gaat... 8-)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:36

Mijn vader is inderdaad echt niet bang. Heeft zelf jaren paarden zadelmak gemaakt en zelf crosses gereden. Dat is echter al 30 jaar geleden. Hij heeft nu alleen een kunst knie en moeten we dus wel voorzichig doen.

Ik zal het niet weten. Ik wil dus proberen in nienoord te gaan oefenen, ik weet dan dat ik een bepaalde plaat op de wagen moet hebben, daar moet ik dus even achteraan.

En ik wil naar havelte naar de ginieput (van het leger) om te oefenen. En anders weet ik het ook niet.

Baal in ieder geval wel van het water.

Dressuur en vaardigheid is inderdaad eigen schuld en gewoon oefenen en doen.

Succes Nouvel.
En leuke dag voor de boeg Martine.
vhu gefeliciteerd
Ik weet nog niet wat ik morgen ga doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:44

Nouvel schreef:
tine, veel plezier morgen!

naaltje, he vervelend zeg...
omkeren en stukje terug rijden als ze zo gaan drammen op de terugweg...
of stal voorbij rijden en dit zo vaak doen dat het vanzelf ophoudt... 8-)

ik was zo'n 10 km ondeweg. Had pauze bij schoonouders, dids los in de tuin (met hek) opeens sloegen de stoppen door en ging hij sprinten..
eerste stukje gewandeld (een vangrail tussen weg en snelweg daar (ook geen sloot..)
toen parkeerde een loser zijn auto nét niet tegen dids.. en toen was het verloren. Elke beweging was reden om het paniekerig op een lopen te willen zetten...
dat was geen drammen meer..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:00

Stoere foto Nouvel!!

Martine, mooi dat het goed ging. En veel plezier buiten morgen. Bij ons kan je wel mooi zandpaden/bos rijden zonder langs enge sloten te moeten. Weetnie of dat nog af te rijden is voor je.

Chantal, balen weer. Ben je mooi klaar mee dat ze je dat niet verteld hebben bij de verkoop. Maja kom je altijd later achter.

Naaltje: ook balen zeg!! Vreselijk lijkt me dat, zo'n kanon op de terugweg!

VHU: alvast gefeliciteerd met je zoon!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:01

alvast gefeliciteerd vhu :D

Mooie fiff!!

Ik ben er achter gekomen dat ik dus erg zenuwachtig was en dus ook erg misselijk was.. maar ben ook ziek.. mijn keel en hoofd doen ook erg pijn en hoest elke keer (zo pijnlijk) maar ik ga gewoon morgen starten :D

Bij ons staat ook alles klaar alleen is mijn wagen niet afgespoten, mijn vader had hem al uit elkaar en in de trailer gezet, achja dan niet ;)

Nu even in bad en dan nog wat dingetjes doen om te kunnen slapen :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:07

Evelien hoe laat moet jij dressuur en marathon starten?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:18

aaah gelukkig maar dat je komt!
Ik heb je alleen vandaag nog neit gezien met parcourslopen?

Ik moet om 12.18 mn dressuur en 13.03 mn traject in.. en jij?

Tot morgen:D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:29

goedeavond :)

ik lees iets over een wilde Dids, een werkwillige hoogzwangere merrie, een nieuwe wagen en tuig voor Charmer en de kleine van VHU is morgen jarig, gefeliciteerd alvast!:)

Talechhie, wat vervelend dat hij het water niet inging, al geloof ik er heilig in dat oefening kunst baard, kan je niet een keer onder de man wat proberen? of was je het al van plan? gaat echt wel goedkomen, alleen jammer dat de eigenaar niets gezegd heeft...

@Laura en eveline heel veel plezier en succes morgen!

vanochtend was ik van plan om flink te gaan dressuren met een 19 jarig exdressuurpaard, afgelopen dinsdag ging hij zooo fijn, vandaag wilde het niet lukken, du na een half uurtje maar lekker een rondje om de plas gereden, vind ik eigenlijk veel leuker met hem.

ik heb nu met Moby en misty voor het eerst een buitenrit gemaakt. was alwel een paar keer een stukje van het erf gegaan, maar nog niet echt de weg op, hier op de oude leede is het namelijk nogal druk met auto's vrachtwagen en trekkers... Misty was voor het eerst buiten met oogkleppen op en was weer de echt leider:) Moby trok zich niets aan van al het langskomende verkeer tot vrachtwagens aantoe, maar wooow die rood-witte verkeerspaaltjes zijn echt zooo eng :') hihi gekke pony :(:) Ik had dus flink mijn handen vol, maar voor een eerste keer op de oude leede, mag ik niet klagen, nog even en dan gaan we met een vertrouwt gevoel de weg op :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:07

Ik moet als eerste starten in de dressuur om half 9 en om 9:21 moet ik de marathon in.

Was vandaag wel in het parcour, heb jou ook niet gezien.. Was met mijn ouders, had de brieving niet bijgewoont, wist niet dat het verplicht was, maar dit was geen probleem zeiden ze :D

Ik ga slapen, morgen om half 7 bij de paarden zijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:43

fiff is knaaaaapppp :+:

ik zit hier nog steeds van oor tot oor te grijnzen :D
het was echt een super middag!
ben heel erg trots op mijn kleine mannetje dat hij het allemaal al zo goed doet.
en stiekem ook wel trots op mijzelf dat ik al zo'n heel stuk zelf gement heb en hem zelfs over de putdeksels kreeg.

Met nelson was het echt ook super! die is ook echt heerlijk voor de sulky :j
lekker ijsje gehaald :D
en even 'hard' gegaan met nels :D dat was best stoer! maar toch stiekem ook wel een beetje eng.