[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:59

Wow Tine dat was een druk weekend en wat heeft zoonlief heet goed gedaan het is toch schakelen van de ene pony naar de andere. *\%/*
Hoop dat de osteopaat je kan helpen :(:) weet wat het is al je niet of nauwelijks kan slapen van de pijn.
Het is super dat zoonlief het op school goed doet, en zo goed rijd in het weekend het is toch druk druk.

Ja Bianca heb altijd lol met Pep voor de slee en het was zo mooi in het bos, helaas het was snel weg.

Vandaag met een zeer smerige maflinger een rondje gereden, meneer was nat en had een modderbad genomen. Het is toch een braaf beest ruim 2 weken niks gedaan en hij vond het alleen maar interessant en gezellig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:30

Heerlijk Marga, even naar het bos geweest.

Ja, twee wedstrijden in het weekend is wel veel. Gelukkig was 1 ervan wel in de buurt. Probleem met springwedstrijden is dat er bijna geen meer in het weekend worden georganiseerd. Dus als we er dan 1 vinden, gaan we toch maar, ook al past het niet helemaal. Bijna alle wedstrijden in de buurt zijn op woensdag of donderdagavond, maar dat vind ik nog veel moeilijker te combineren met school, werk en huiswerk. Dus dan maar wat drukker even in het weekend.

Fijne dag allemaal

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:17

Gaaf dat patrick zo fijn gaat rijden vol zelf vertrouwen
Hier met sun naar dierenarts geweest voor echo, advies nog 4 weken de wei op,gelukkig geen pees maar wel een bloeduitstorting in sesam/peesschede.
Nou...met dit weer hoor je sun enik niet klagen dat we niet mogen trainen.brrr

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:19

HT voordeel dat rust met dit weer geen straf is. Beter een week langer dan te kort.
Hier is het rijden ook tussen de buien, vorst, gladheid en sneeuw door. M.a.w. veel vrije dagen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 23:25

Ik leef nog hoor. En lees ook wel mee( nou ja meestal) omdat ikzelf gewoon niet men heb ik niet zoveel te vertellen.
Onze mevr G is weer thuis uit Ermelo. Helaas waren de jury’s bij het kwpn niet zo enthousiast over haar dan wij. Ze hebben liever 3 of 4 jarige en geen 8 jarige. Nou deed ze alles super braaf. Maar ze was te braaf. Moest meer WoW zeg maar. En ja ze is langgelijnd en de mond is na 7 weken nog niet helemaal top dus dan achter er onder rijden om vanuit de schoft te stijgen lukt nog niet echt. Daar strafte ze haar op af moest meer front. Dus haalde ze het niet. Maar gelukkig nog wel “ster” geworden. En daardoor is haar moeder preferent.
Erg blij mee. Nu mag ze blijven en bij de hengst.
Ik vind het een top merrie. Zeker gelijkwaardig aan zirola. Ik hoop dat ze ons top veulens gaat geven.
Haar zadel word aan de wilgen gehangen ze word fokmerrie.

Met db morgen naar de oestheopaat. Rijjerij staat op laag pitje door het weer en druk. Maar dat is niet zo erg komt wel weer.

Ikke gaat goed. Goed in niks doen.
Als alles goed gaat binnenkort het eerste veulen weer.
Zo wel bijgepraat geloof ik

Afbeelding
Mevr G vanavond

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:32

baudyh, fijn dat mevr.G ster is !! wel jammer dat er net niet nog ietsje meer in zat..maar topmerrie om leuke veulens mee te fokken idd !

Vanmorgen 4 reeën die vlak voor me overstaken in het bos..geweldig mooi...vorstige witte grond..heerlijk ! en een ijzelbui over mn kop.. *\o/* :+

fijne dag allen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:25

Gaaf Baudyh gefeliciteerd _/-\o_ mooi predicaat erbij en lekker aan de veulens <3

Rest nog niet helemaal bijgelezen sorry Y;(

Hier erg veel perikelen in de persoonlijke sfeer dus ben ff wat afwezig sorry.
Vandaag wel gewerkt bij manege voor gehandicapten als begeleider van de dagbesteding (alles behalve paardrijden/huifbedrijden zeg maar). Zooooo zeg wat heb ik genoten. Sta komende weken paar dagen ingepland en vind dat zooooo gaaf om te doen :D
Dus dat was mijn cadeautje voor vandaag zeg maar :D is gewoon therapie voor mezelf kom er helemaal tot rust :))

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:04

Gefeliciteerd Baudyh gewoon genieten van de veulens straks.

VHU wat fijn dat je daar zo van tot rust komt. Mooi werk. Ik hoorde dat er volgende week huifbedrijden bij de Maxima manege op tv komt.

Biancacoo, komende dagen weer jouw weer, geniet ze.

Tine, weekend overleefd?

Ik heb het erg druk op het werk en met dit weer functioneer ik nog minder. Het is niet anders. Ik had zondag een lesdag. Thema was rijden op verbinding. De eerste keer dat we Svarri meenamen. Ochtend ging goed, na de lunch stortte ik in. Een vriendin heeft de middagles gereden en dat was haar eerste tolt ervaring. Svarri was weer zoet

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:30

Vandaag controlegesprek in ziekenhuis gehad en gelukkig kan ik weer verder gaan met in mijn luchbel leven. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:54

Belker schreef:
Vandaag controlegesprek in ziekenhuis gehad en gelukkig kan ik weer verder gaan met in mijn luchbel leven. :+

*\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:05

Belker *\o/*
En wat superleuk dat Svarri het zo goed deed ! Fijn dat je vriendin mee was met je _/-\o_ goed geregeld.
Tine, zo knap dat je zoon lekker de parcoursen rond stuurt met de pony's !
Vhu, heel dankbaar zo bezig te zijn ! Superleuk.

Ik heb vandaag weer gewerkt, .. werk nu 2 of 3 halve dagen per week, het bevalt goed.. (van werkgevers kant ook gelukkig) wel hele verandering na 12 jaar thuis, weer aan het werk :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:15

Wat leuk Biancacoo dat je weer werkt. Het maakt je wereld groter.
Ik ben ook heel blij dat ik nog steeds wat kan werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:42

Belker wat fijn _/-\o_ en wat leuk trouwens dat je een lesdag hebt gedaan, dat je dan de middag je paardje aan je vriendin kon geven is misschien voor jou minder maar je vriendin heeft wel een geweldige ervaring opgedaan, mooi!

Jeetje Biancacoo wat gaaaaaf *\o/* erg fijn super voor / van je!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:44

Biancacoo schreef:
Ik heb vandaag weer gewerkt, .. werk nu 2 of 3 halve dagen per week, het bevalt goed.. (van werkgevers kant ook gelukkig) wel hele verandering na 12 jaar thuis, weer aan het werk :+

*\o/* _/-\o_ wat top.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:28

Bianca wat top!! Ik had dat zo'n 3 jaar geleden. Na ongeveer 12 jaar ook weer aan het werk. Een enorme verandering. Blijf wel goed luisteren naar je lichaam (ik weet helaas dat dat erg moeilijk is)

Hier is het echt sprookjesachtig buiten. Ik denk dat er nu zo'n 4 cm ligt en het sneeuwt nog door. Dus schuiven is ook zinloos. Morgen er extra vroeg voor opstaan zie ik niet zitten, dus we zitten morgen met ijsbaan op het erf door aangereden sneeuw.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:30

Bianca wat top!! Ik had dat zo'n 3 jaar geleden. Na ongeveer 12 jaar ook weer aan het werk. Een enorme verandering. Blijf wel goed luisteren naar je lichaam (ik weet helaas dat dat erg moeilijk is)

Hier is het echt sprookjesachtig buiten. Ik denk dat er nu zo'n 4 cm ligt en het sneeuwt nog door. Dus schuiven is ook zinloos. Morgen er extra vroeg voor opstaan zie ik niet zitten, dus we zitten morgen met ijsbaan op het erf door aangereden sneeuw.[/quote]

Afbeelding

Al die gekke witte strepen zijn sneeuwvlokken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:54

Wow ..wat een boel sneeuw tine..
Hier nog geen cm.
Was naar het bos gegaan met step en 2 honden...maar..lag meer sneeuw als hier thuis..hahaha... :wow: eng glad :oo .. maar ben gelukkig niet gevallen met die 2 malloten voor de step..
Vhu is dat met die huifbedden vanuit je werk ? Of via manege ?
Doe voorzichtig allemaal vandaag.

Komt m'n 100 kg hondenbrokken zojuist met de gewone pakketpost .. :roll: normaal komt het met een pallet en transportbedrijf...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:06

Belker fijn toch, samen genoten van les en braaf paardje.

Biancacoo weer wat tussen de werkende, en doen wat Tine zegt luister naar jou lijf. En die pakketjes zullen wel zwaar zijn.

VHU lekker met paardjes aan het werk.

Ha sneeuw, dat was niet hier, vanochtend een wiite waas die niet te meten was. Dus de bellen maar gepoetst misschien helpt dit. '
Hier vinden de pony's de overgang van het hooi maar matig, het hooi van een jaar oud was beter vonden zij dan de oogst van dit jaar. :r

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:33

Er was hier gisteren in totaal 6 cm gevallen. Vanmorgen nog alles wit, dus heb zoonlief maar naar school gebracht, want het fietspad was nog helemaal wit.

Gisteravond nog iets leuks gehad. Zoonlief had les gehad en Rocky was nog nat, dus moest nog even op stal. Ik had voor we naar les gingen Rembrand en Amerigo bij elkaar gelaten. Toen ik Sam terug de wei in zette, rende Amerigo snel mee naar het stuk van Rembrand en Sam. Hij laat zich nogal slecht vangen, dus ik had al zoiets van hoe krijg ik hem weer aan de andere kant. Maar dat was geen enkel probleem. Zodra ik Rocky weer in de wei zette, stond Amerigo al bij het lint te wachten. Hij wilde graag weer naar zijn nieuwe vriend. Zooooo schattig <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:21

Marga heeft kieskeurige poowns :Y) Biancacoo 100 kg hondenvoer :oo :Y) en de paardjes van Tine zo heerlijk samen wat heerlijk dat dat zo kan <3

Het is van mijn werk. Ik werk bij een stichting voor mensen met een beperking en zij hebben ook een manege, werkboerderij als dagbesteding. En dus de manege ook als 'echte' manege, met lessen van huifbed t/m FNRS proefjes. Het leek me altijd al zo leuk om daar te kunnen werken, maar dat werk is a. zeer geliefd en b. het moet maar net zo uitkomen dus tja.... Maar nu zit ik in de invalpool dus ik heb af en toe van die geweldige dagen met de cliënten. Is echt een feestje om zo je geld te verdienen :j ik kom er helemaal tot rust, soort therapie voor mezelf :+

Zooooo wat koud vandaag zeg :brr: flinke wandeling gemaakt met de honden, want het was ook wel heel erg mooi buiten maar brrrrrr. Jenn alleen ff uitgemest en wat geknuffeld vond het wel genoeg met die kou vandaag.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:53

Wat fijn dat Amerigo blij is met zijn nieuwe vriend. Zijn er al kijkers voor Sam geweest.

Groot gelijk VHU. Het is ook erg koud.

Ik ben extreem druk. Ik draai al 3,5 jaar mee als "business controller" voor mijn baas op het landelijk innovatieprogramma Huntington. De innovatieregeling vervalt per 1-1-2020 en nu zijn we al even met de NZA in overleg hoe nu verder. Mijn rol is kritisch luisteren, verbanden leggen, signaleren en alles van wettelijk beleid/ontwikkelingen vertalen naar wat betekend dit voor mijn werkgever. Ik ga van simpele inhoudelijke vragen uit de organisatie tot meedenken over toekomstig beleid op landelijk niveau. Op dit moment zijn al mijn beperkte uren gebuld met dat laatste, dat is pittig. Ik ben echt even kapot.
Ondanks dat past dit me goed en vermaak ik me prima
Helaas staat Svarri nu even op dagelijks een emmertje voer brengen. Hopelijk over 2 weken weer meer lucht.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:53

Biancacoo
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:44

Ha Belker heb ik in de krant gelezen van de week dat er een wedstrijd is in Frankrijk, en dacht direct aan Bianca, er doet een hollander mee die in de open klasse start met andere rassen dan Husky's.

Hier gister de kat verlost uit onze schuur. Ik miste hem met zijn eten s'avonds en dacht oja ik ben in de wagenschuur geweest om wat te pakken, meneer mag graag even op muizen inspectie daar, en ik had niet gezien dat hij naar binnen glipte. Dus hij had er 3,5 uur in de kou gezeten, met dit weer ligt hij liever op de bank voor de kachel dan op een koude bokstoel.

Tine heeft wintersport en een slimme Amerigo, pony heeft natuurlijk al de nodige ervaring hoe en wat.

VHU werk dat je fijn vind werkt ook zo lekker. En koud, vandaag hier ook maar binnen zaken doen :brr:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:51

Klopt..st.vith, en ook in liebenscheid wedstrijden
en de afgelopenn dagen was het WK in Bessans.
NL-ers hebben daar zilver en brons gehaald met hun honden, erg gaaf... Ik zou graag ook wedstrijden op de slee doen...maar is helaas niet mogelijk met werk van m'n man....en zoon moet gewoon naar school.. dus..gewoon fun op de slee voor mij.
.. ook gaaf, maar..stiekem zou ik ook naar de sneeuw toe willen..dat is het ultieme natuurlijk

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:30

Biancaco dat wordt vakantie naar de sneeuw met honden, of nu weekend weg naar het oosten van het land. Sneeuw is nu niet zo ver weg.