[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:12

Sorry bianca geen idee. Ik ben beter met paarden dan met honden.
Tine al je hooi binnen. Bij ons komen ze donderdag persen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:55

Baudy: ja hooi is binnen. Nog niet alles van de wagen, maar mijn lijf ging compleet in de staak, dus morgen nog 1 wagen.

Ga zo dus maar naar bed, totaal gesloopt. Was te verwachten natuurlijk. Dat is het grote nadeel van paarden aan huis. Gelukkig hoeven we niet meer te zeulen met stro, maar man o man, je zou bijna alles de deur uit doen en kindlief op voetbal doen ofzo }> Gelukkig is dit maar 1 of 2 keer per jaar.

Fijne avond allemaal, ik kan kop er even niet bijhouden. Sorry

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:35

Even knuffel voor jou Tine wat een enorme klus :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:12

Goedemorgen
al het hooi binnen, mooi.

Bedankt voor de tips met onze hond,....zal eens proberen met een oude trui ofzo...maar ben bang dat het niet uitmaakt...Hoop van wel...zou mooi zijn als ze kalm blijft...

Hoop dat je het kunt uithouden met je ribben...erg vervelend ...

Fijne dag, werkze of succes.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:55

@Biancao: lastig met de hond; hoopt dat de tips je verder kunnen helpen.

@Tine: idd flinke klus :(:) , maar wel altijd mooi als het allemaal weer binnen is.

Spoiler:
Hier gisteren met Nederlandse neurologe en neuro chirurg goed gesprek van bijna 2 uur gehad; zag er erg tegenop naar mijn laatste bezoek bij die Duitse neuroloog, maar wat een verademing _/-\o_

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:19

Goeiemorgen!

Ava, nog gefeliciteerd met je dochter! Word je nu overgedragen van de Duitse naar de NL neuroloog?

Biancacoo, lijkt me ook een lastig probleem. Je zou iemand moeten hebben die in het koppie van de hond zou kunnen kijken, maar dan kom je wel in het alternatieve circuit.

Tine aan het hooien :) . Ik vind het altijd heerlijk rijden als ik tussen de gemaaide / geschudde hooiweides rij. Mijn hooikoorts-zoon is dat absoluut niet met me eens :x . Hij is afgelopen week voor het eerst sinds jaren weer bij de HA geweest voor sterkere verstuivers, is er helemaal naar van :(:) .

VHU gevallen en flink in de kreukels! BP lijkt me een goed idee, ik zou er eentje nemen waar je (wellicht in de toekomst) ook als menner wat aan hebt. Dus geen lange achterkant.

BaudyH, het blijft toch een beetje je eigen paardje hè... maar Ann weer zien moet ook fijn zijn.

Claud heeft al een flinke dreumes! Leuk hoor! Echt los lopen kan toch nog best lang duren. Staan deden ze hier ook met 10 maanden, maar er liep er geen één meer dan 3 stappen los voor de 15 maanden :D .

Verder terug kan ik niet scrollen Y;( !

Hier weer zo'n 3 x per week met Moos aan de slag. Veel naar buiten, het is nog zo heerlijk zonder die insectenplagen. Eergisteren een samenwerkingstraining gehouden met 4 stalgenoten. Dus elkaar bestuderen, helpen en verbeteren. Zelfs nog proefjes geoefend met 2, was erg leuk! Eentje kan ontzettend bewegen, maar de eigenaresse zag niet dat wat ze er "aan de achterkant insteekt aan energie, er aan de voorkant weer uitloopt". Tot ze ging wisselen met M, toen zag hoe het mooier kan :) !
Ik ook even een kwartiertje op de bok achter een jong paard (net als Moos springgefokt), erg leuk project. Een slungel, zwabberaar, moet nog veeeeel leren, maar uiteindelijk kreeg ik hem van 3 kanten recht op en over de AC-lijn. (De vierde kant is moeilijk.... beetje berg-op moeten rijden -ons menterrein loopt een beetje af- en dan stelling moeten pakken op zijn moeilijke kant.)
Gaan we vaker doen :j .

Jullie zitten bijna allemaal noordelijk hè? Gaat er nog iemand mee doen (5 juli) met de Horsefood-dag in Heeze?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:31

Ava... _/-\o_ en..nog gefeliciteerd met jullie dochter.
Gem, leuk om zo samen naar de paarden te kijken, goed bezig, Moos moet aan de bak, haha, topper.

Ik heb vanmorgen het hondje even in de transportbox gedaan, met een oude pyjama van me...Na een poos was ze 10
minuten stil...heb ik haar lekkers gebracht, en beloond.
Word veel oefenen. ..Wie weet lukt het...

Fijne dag allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:33

@Gem: :j ; ik was qua orthopedie heel tevreden in DE, maar wss zullen op's gecombineerd gaan worden en dan wordt het sowieso dus NL. Duitse orthopeed gaf zelf ook aan dat ik er verder mee moest en geadviseerd om het hogerop te zoeken; hij voelde zich in dit geval niet gepasseerd; blij van die "lastige Hollandse" af te zijn, denk ik.

*de laatste Duitse neuroloog verdacht ik ervan dat hij zelf iets te veel van die wazige pillen slikt :oo :o *

Volgens mij is hooikoorts sowieso heftig, dit jaar, mijn man heeft ineens ook van alles.

Super om te lezen dat je weer lekker met Moos aan de slag bent en wat leuk zo met je stalgenoten; mis dat idd wel; hier staan de wagens helemaal te verstoffen. Connor wilt wel heel erg graag weer beginnen, maar is ff te veel om er nog bij te hebben, omdat ze hier toch hulp bij nodig heeft. Rijden ohz kan ze nagenoeg helemaal zelfstandig.

@Claud: heerlijk zo genieten van de kleine man <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:39

Nee echt? Zou toch wat zijn als het hielp Biancacoo ... maar veel in oude pyama's rondlopen en lekker zweten voor de juiste luchten :+

Hier zijn vanochtend mannen (2 ex-mariniers, enorme kerels, nergens bang voor, beresterk) aan het werk geweest voor het zetten van paar ramen aan de kant van ons huis waar je zonder enorme stellage of hoogwerker niet kunt komen. Ze lieten zich via bergbeklimmerstouwen abseilen, spectaculair om te zien hoor. Echt respect voor hoe ze het hebben aangepakt. Uiteraard deze binken terwijl ze aan de touwen hingen voorzien van koffie en vervolgens hebben ze direct wat ramen aan de buitenkant schoongemaakt (kan je met geen mogelijkheid zelf bij) dus hier is het raamtechnisch gezien allemaal weer clean & shining *D
Ik hou van mariniers hahaha.

Werd erg brak wakker maar nu gaat het gelukkig weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:53

Haha......mariniersglaszetters maken de dag van vhu weer goed :+ knap gedaan dus !

elke dag even oefenen met haar...dan met Luik dicht...weer oefenen. ...en dan pas rijden....en hopen dat ze zoveel vertrouwen heeft dat ze rustig blijft over een paar maanden....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:01

@Gem: hahaha, cool.

@Biancao: zou super zijn als het helpt! Bij jou de pijn een beetje onder controle?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:13

Wat heerlijk zo bezig te zijn Gem. Ik sta wel bij/naast een pensionstal waar veel gepraat wordt maar weinig gereden :P helaas is de persoon met wie ik regelmatig buitenritjes deed verhuisd ... vind dat altijd erg leuk om samen wat dingen te doen, en te kijken, overleggen e.d. of dat nu mennen, rijden of longeren of wat dan ook is :)

Ojee die orthopeed van Ava :x 't komt wel veel voor in de medische / hoog opgeleide / en dan van die stress-beroepen-wereld ...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:59

Pijn goed onder controle. ..ga nu dit volhouden tot de controle afspraak.
Voel af en toe mijn nek wel erg.. dus ben bang dat er wel iets op de mri scan te zien is.
En dan hoop ik goed behandelbaar...
Ik hoop dat ze jou goed kunnen helpen nu avaluna !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:17

Zit er hier helemaal doorheen, maar ja, de dag is nog lang niet voorbij. Zometeen komt de fysio voor Samoerai. Om te zien of er iets niet goed is, dat ze daarom zo bokt met viertal/in groep rijden. Lijkt namelijk rechts op schouder iets dikker te zijn dan links. Gewoon even dingen uitsluiten. Verder is die pony zo lief, dat ik het gedrag niet goed kan verklaren. Dan heeft zoonlief les met beide ponys en dan nog weer hooi opruimen

Bianca, fijn dat het onder controle is en aan de ene kant te hopen dat er iets te zien is en dat er dan ook iets aan te doen is. Anders krijg je weer zo'n leuke opmerking dat het tussen de oren zit ofzo, daar zit je ook niet op te wachten. En hopelijk werkt het met de hond. Het houdt je in ieder geval lekker bezig ;-)
Ava: lichte hoop dat er toch nog verbetering zou kunnen komen begrijp ik?Dat zou geweldig zijn. En ik kan me niet voorstellen dat jij lastig bent, als ik zie hoe je hier bent
VHU: heeft stoere mannen in/op/aan huis
Gem: heel mooie samenvatting. Ik vind het verse hooi op de deel ook heerlijk ruiken, maar het zeulen met die balen, met hooikoorts (trouwens ook zonder hooikoorts) is een K klus. Vanavond nog 88 balen. Weet echt niet hoe ik dat moet gaan redden, maar de kar moet terug. En leuk zo samen met stalgenoten bezig

Ik ga misschien met Rembrand een nieuwe uitdaging aan, maar is nog allemaal onzeker.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:36

@Tine: nou ben ik benieuwd wat je wilt gaan doen :o ;) . Ik ben lastig in de zin van complex met mijn letsels :D ; verder ben ik idd alleen thuis lastig :') . Hopelijk helpt de fysio voor Samoerai.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:41

Ava is letsel-complex :list:

Kan natuurlijk maar zo zijn dat er iets is ... zoals je het gedrag beschrijft schat ik in, met mijn jan-boeren-fluitjes-verstand-op-afstand dat ze het gewoon eng vindt opgesloten te zijn in een groep, dat ze dat gevoel krijgt bij 4/8/groepsrijden. Is toch vaak karakter Ber is bijv echt heel lief maar met meerdere vooral vreemde paarden dicht bij haar, lijkt ze wel gestoord zo valt ze uit ... met gevaar voor zichzelf. Zou haar echt niet in een groep kunnen rijden, dat zou heel veel training vergen als het ooit al zou kunnen, die slaat alles van zich af. Ollie daarentegen boeit zoiets totaal niet. Als Ber gewend is blijkt dat ze eigenlijk maar een heel klein hartje heeft, ze laat zich nu de les al lezen door de logee bijv.
Dan hoop ik van harte dat het iets fysieks is ipv iets psychisch...

Ben ook wel benieuwd wat je van plan bent :)

Net lekker uurtje bij de wei geweest, beetje poetsen en rommelen. Heerlijk :D Piet komt heel mooi bij nu, en hij lijkt ook steeds rustiger. Hij is nog steeds erg lief (met mij dan :+ ).

Er wordt nu in drie huizen geboord. Hieronder, hiernaast en de overburen ^) :') gaat goed met de economie blijkbaar, allemaal verbouwingen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 19:10

Pfff kan geen hooi meer zien -O- -O- Maar voorlopig nog niet klaar. Gaat niet zo heel snel met zijn tweeen.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:16

Nou, het is voor nu even klaar. Pffff

VHU: Sam is nergens bang voor dus kan me het niet helemaal voorstellen, maar denk dat ik de oplossing heb. Even lekker bij de ponys geweest om de meerstemming boorsymfonie te ontlopen.

Mijn nieuwe uitdaging: op fb was er een oproep voor een meertal met bonte paarden. Volgende week vrijdag hebben we onze eerste training/kennismaking. Er hebben zich 10 mensen aangemeld. Het is de bedoeling om op B/L niveau te rijden. Nu ben ik al heel lang niet meer dressuurmatig ohz bezig, maar ik denk dat we dat er toch wel uit moeten kunnen halen ;-). Als het leuk gaat, heb ik een leuke nieuwe uitdaging en een nieuw doel om voor te trainen (ik heb wel gemerkt dat ik zonder doel het erg moeilijk vind om te trainen :o )

Vanmiddag is de fysio geweest en probleem lijkt gevonden. Het zadel. Daar is half jaar geleden zadelpasser bij geweest. Zadel was eigenlijk iets te breed voor onze ranke dame, dus wollen onderlegger gekocht. Maar zoals nu lijkt is Samoerai enorm gegroeid in bespiering en halve bodybuilder geworden. Daardoor lag het (mede door bontje) te krap. Hele rug was verkrampt van de pijn. Volgens fysio zouden de meeste paarden een complete rodeo hebben gegeven. Dus ze was eigenlijk superlief door alleen maar af en toe een bok te geven. Rare paarden heb ik hier toch, die gaan maar door en gaan maar door. Ben zo blij dat ik fysio erbij heb gehaald. Ze heeft haar flink behandeld. Nu even geen zadel of in ieder geval zonder bontje (want het zadel lijkt nu ineens heel aardig te liggen, netjes erboven op ipv eromheen (even kort door de bocht gezegd)). Heb zadelpasser al bericht gestuurd om zsm langs te komen. Wedstrijd en les ohz even afgezegd, rug moet even rust krijgen, dus komende week mennen en lekker spelen met zoonlief. Heb nog een barebackpad van Rembrand. Is wel te groot, maar met singel van Amerigo gaat dat wellicht nog lukken. Zit net wat minder glad dan zonder.

En fysio gaat uitzoeken of boomloos eventueel iets zou zijn voor ons afwijkende modelletje. Het lijkt er dus heel sterk op dat de problemen met viertal hiervan wegkomen. Want ze ging steeds bokken in galop en dan heb je volgens fysio ook minst verdeelde belasting van het lichaam. Ik zal het vast niet goed uitleggen hier, maar het klonk allemaal heel logisch. Hopelijk kunnen we het snel goed krijgen. Arme Sam en dan toch steeds winnen voor Patrick. Toppony <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:23

Tine hooi binnen, mooi
mijn 1e gedachte op het bokken was meteen al een niet passend zadel....gebeurd helaas veel te veel. Succes met je meertal bonte paarden, grappig idee.

kalm aan hoor vhu,..

Fijne avond.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:27

We hadden het zadel en pony paar maanden geleden nog helemaal na laten kijken, ook fysio erbij gehad. Blijkbaar heeft ze stiekem anabolen ofzo gehad :+ Fysio was erg verbaasd over groei van de spieren en ook heel verbaasd over hoe het zadel er nu op lag. Ze vroeg of ik ander zadel had namelijk.

Bij de meertallen even aanzien hoe het gaat hoor, ik ben verreweg de oudste van het stel ***** zoekt smiley met wandelstok ***

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:58

Dwing mezelf rustig aan te doen (ben bijv bezig met tekenen Keltische knopen, is zo ingewikkeld maar dan zit ik tenminste) ... kom echt bij de muren omhoog zeg maar als ik een paard was, lijk denk ik op Ber :o nog meer respect voor jou en Ava :j

Sam flink gebodybuild =:) super fysio heb je, klopt je gevoel toch he, is meestal toch zo. Jeetje wat hebben jullie hard gewerkt :7 Wat een leuk idee het meertal rijden met bonte paarden. Gezellig en een trainingsdoel +:)+ en het staat vast supergaaf zo'n bont viertal! Ik ben ook altijd de oudste en krakkemikkig maar goed, iemand moet de oudste zijn (en liever niet krakkemikkig maar ja dat krijgen ze er gratis bij :P ).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:42

Heb je goede pijnstillers vhu,.....je niet stoer houden bij arts ! Anders krijg je niets war afdoende helpt.....
sterkte !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 08:37

Toen ik in de kreukels lag kon ik niks. Was blij als ik het redde van bed naar de plee. Als ik zie wat jij allemaal doet VHU.
Ik moest het doen met ibuprofen. Zwaarder is ook niet goed want dan doe je snel te veel

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:29

kennis van me had 3 gebroken ribben na een val met de honden en slee...die kreeg wel wat sterkers dan alleen ibuprofen.....die had alleen gevaar op leverpunctie met gebroken rib..dus moest ook echt rustig aan doen..je moet wel een beetje de dag door kunnen komen natuurlijk..
ik vind het heel lastig met die artsen..de een vind dit...de ander vind dat....soms loop je tegen een muur aan..en thuis net als vhu...klim je tegen de muren op...en weet je niet waar je het zoeken moet...niets aan..hoop dat alles snel heelt Vhu.... :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:15

Advies / 'gebod' van HA is ook absoluut rust, voor mijn doen doe ik het ongelofelijk rustig in jaren niet zo rustig geweest :+ word daar alleen vreselijk onrustig van O:)
Ik heb ook tramadol maar dat vind ik zulk rotspul %) als het even kan slik ik het niet. Maar je wordt er ook wel rustiger van. Zit nu ook maar aan de valeriaan gewoon voor de rust.
Ach naja het is tijdelijk en niet te vergelijken met Ava of Biancacoo.
Arts bij spoedhulp en ook huisarts waren zeer toeschietelijk met de pijnstillers dus de voorraadkast is goed gevuld.