[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:54

tine, fijn dat hij het goed doet!
wat doe je dan met de praam op, inspannen?

sl, stoute romeo... ~~}>

janice fijne proefles gehad! +:)+

lanouska naar vierspanles geweest en dressuur geoefend...

naaltje... :(:) :(:)
sterkte...

vhu, lekker kopen! :D
gelijk heb je! ;)

hier ook nog steeds regen, wel motregen geworden, maar je wordt er wel nat van... :+

geen rondje Nederland vandaag... :D
Gisteren wel zoiets, want gisteren zijn we naar mijn schoonouders in de achterhoek geweest en even bij Ferro in de wei langs gereden, die had weinig tijd voor ons, was druk met grazen... 8-)

Vandaag aan het eerste deel van de tijdelijke stalverhuis geweest, want volgend weekend gaan we Zefiro ophalen! *\o/*
Hij komt hier 2 maandjes logeren, zodat ik weer wat aangespannen te rijden heb in mijn vakantie en hij lekker aan de gang kan blijven.
Op mijn eigen stal kon hij niet terecht, want daar staan alleen maar merries, dus ik heb gezocht naar een ander plekje waar hengsten wel mogen staan, en uiteindelijk wat gevonden, dus toen kon hij komen!
Wel spannend hoor, ander paard, andere stal, maar wel weer een leuke uitdaging!

Dus vandaag de wagen, hooi en stro verhuisd en dan volgende week kast en de rest van de nodige spullen maar...
Ik blijf nog wel het paardje op mijn eigen stal een paar in de week onder het zadel rijden en longeren en in het weekend de stallen doen, dus mijn vakantie is gelukkig weer gevuld... :D

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:50

Goedemiddag.

Wat leuk Nouvel. Veel plezier alvast.
Voor de rest ga ik mee met de samenvattingen.

Vanaf 5 uur geen oog meer dicht gedaan door Daan. Vanmorgen voorgelezen bij wedstrijd ohz en vanmiddag geschreven bij wedstrijd. Vanavond nog even naar veale.

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:12

Ik hoop aan het einde van de maand, helaas kan ik niet iedere week, door werk en financieel hakken die lessen er ook in ;) en ik wil sparen voor het koetsiersbewijs en voor een trailer (teveel wensen :o ) , Maar ga zo vaak mogelijk *\o/*

@ tine10: +:)+ toppie dat Thabor zo goed gaat.
@ Nouvel: Jij hebt nog een drukke vakantie :D maar wel een hele leuke *\o/*

Pfff ik ga op de bank ploffen, van nachtdienstritme naar gewone dagritme in 1 dag hakt er altijd in :O .
Heb zin in morgen en de beloofde 26 graden als het goed is, heerlijk de hele dag bij de paardjes rondstruinen. Ze moeten nodig in bad en morgen is het het goede weer, ze gaan zo blij zijn met mij }:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:55

@Janice: kan me voorstellen dat je lichaam weer even moet wennen aan ander ritme Sterkte.
@ Tallechie: maar rustig aan doen dan :(:)
@Nouvel: praam idd even om bij het inspannen. Hoop dat het over een paar keer niet meer nodig is. Jij hebt het lekker druk de komende tijd. Wel met leuke dingen :j
@SL: Heb best wat ervaring met het mennen. Helaas niet allemaal goede ervaringen. Bovendien ben ik als de dood om in het water te komen. En als we vanaf het erf hier buitenrijden, is er bijna overal aan 2 kanten een grote (en diepe, met schuine kanten) sloot, of aan 1 kant een grote vaart. Door bos of dorp vind ik helemaal geen probleem, maar ja, dat is hier niet in de buurt. Ons "dorp" is een lintdorp, dus een lange rechte weg aan een vaart. Heb dat probleem dus niet alleen bij Thabor, maar ook bij Rembrand en Amerigo. Trouwens met de auto wil ik ook niet dicht bij water komen hoor :o
Tractoren of iets vind ik op zich geen probleem, maar dus wel als we langs water rijden.

Hier al bijna de hele dag regen. Bleh!! Moet nog naar de paarden om te voeren en uit te mesten (en been van Thabor in te smeren met mokzalf), hoop dat het nog even droog wordt.

Morgen lekker met Amerigo een buitenrit in het bos. Heerlijk. Heb mijn luchtvering iets bijgevuld, want met pasagiers is dat denk ik fijner. Kwestie van uitproberen, maar kan nu al iedereen luchtvering aanbevelen. Zoveel rustiger/stiller.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:28

Even een ego berichtje:
Zo, alles staat weer op het land na een hele dag in de regen in Ermelo. Nu klaar maken voor koetsiersbewijs examen morgen ochtend.

Roos is enorm braaf geweest met de menclinics en het ringsteken.
Whitney met het ringsteken, de spring clinic en vooral het puisance springen aan de hand!!!!!!

Whitney is met Nienke Nederlands kampioen puisance springen geworden!!!!!!!!!

Foto's die ik heb volgen later, ga nu afsluiten, krijg zo nog visite ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:33

Heel veel plezier morgen Tine, heerlijk lekker naar het bos :j
En ik ga mee met de samenvattingen natuurlijk :o Wat leuk dat de proefles zo goed ging, is ook echt gewoon heel leuk adres om te leren mennen, fijne paarden, goed materiaal en gezellige mensen met verstand van zaken, wat wil je nog meer.

Vanmiddag naar stal met zoonlief om met Alwyn aan de slag te gaan. We hebben voornamelijk plassen en modder geoefend, want Alwyn is uit zichzelf een pony die het liefst op hoge hakken rondloopt (ook al is het een ruin := ). Maar vandaag had hij blijkbaar zijn stoere laarzen aangetrokken want paar keer zoonlief voor een grote plas geparkeerd met brokjes en dan met Alwyn naar hem toe, pony stilzetten in mega plas, brokjes voeren en weer verder. Zo grappig, dan is Alwyn werkelijk totaal niet terughoudend met het water :+ daarna natuurlijk met zoonlief op de bok en het water was natuurlijk totaal geen probleem meer. Ook nog even rondje naar buiten geweest, mannetje liep braaf.

En ik was dus op zoek naar mooi coolertje, pees/strijklappen en halster voor Bente. Heb dus alleen een halster plus touw (wel een hele mooie, soort rood/oranje met donker streepje). Maar van de coolertjes lagen er geen leuke kleuren en van de pees/strijklappen was van alles niet 2x medium. Dus dat komt nog :D
Zag ook geen bit naar mijn zin....was naar hyporama gegaan ipv van Rijs, lag meer op de route dan van Rijs want we waren door ons slome gedoe vanochtend veel te laat. Dus bit is er nog niet. Ze wordt morgenochtend gebracht, geen idee hoe laat/vroeg, schat zelf in zo tussen 10.00/11.00 uur of zoiets.

Kon eindelijk in de kast van Rizanta kijken zonder niet direct helemaal niet goed te worden. Even wat dekens eruit gehaald. Gaat nog heel lang duren vrees ik...voordat ik zonder een brok in mijn keel alles bij stal weer kan doen pfffff.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:16

ik heb het tuig gepast en eventjes gement met Asmiro.
het ging heel goed, en volgens mij vind hij het zelf ook wel leuk ;)

ik heb alleen geen foto's want mijn vader was druk met de wei,
en toen hij klaar was begon het te regenen ;(
ik denk dat ik zaterdag weer met hem ga mennen omdat ik maandag de 4daagse heb,
en dan wil ik een balk ofzo aan de strengen doen en kijken hoe die daar op reageert.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:31

@Askazita wat leuk!
@Dennis, sorry had je berichtje niet gezien want we postten tegelijk, maar wat super!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:44

Dennis super hoor en succes morgen.
Askazita leuk hoor. Succes.
vhu lekker bezig geweest

Ik ben net bij veale geweest. Hij heeft een plek op zijn staart. Aan de onderkant van de staartwortel en dan aan de linkerkant en het stuk wat je normaal gesproken wegknipt. Er kwam nog bloed uit.

Ik had gevraagd om de staart in te spuiten, maar blijkbaar is 1 x in de 3 a 4 dagen niet voldoende om het te voorkomen.

heb zondag wedstrijd, maar moet maar zien als ik wel kan starten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:57

@ Tallechie: is dat van zomereczeem? Wel vervelend.
@ Askazita: leuk!
@VHU: dappere Alwyn 8-) , en niet meer dan logisch toch dat je nog brok krijgt als je nu de kast opendoet. Het is nog zo vers. Heel veel succes morgen!!!
@ Dennis: wat super!!!! Gefeliciteerd *\o/* *\o/* En morgen natuurlijk veel succes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:00

tallechie, zonde zeg van de staart, dat kan snel gaan dan...

askazita, fijn dat het goed ging!

vhu, fijn dat het met Alwyn zo leuk ging!
boodschapjes van Bente dus nog niet geheel naar je zin gelukt, ach dan kun je nog een keer shoppen! :D

dennis, fijn dat alles goed is gegaan!
gefeliciteerd met Whitney!
en succes morgen!

tine, als dat werkt met die praam, prima dan toch, grappig, ik had dat nooit bedacht, maar wel heel slim!
sinds ik onder het zadel achter over ben geslagen in een greppel langs het pad waar we reden ben ik ook als de dood voor sloten en greppels langs de weg...

Janice, lekker hangen even vanavond is toch ook wel eens fijn, veel plezier morgen met de paardjes!

wij zijn gisteren ook even langs ferro geweest, hij had het vooral erg druk met eten en weinig tijd voor ons... :D
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:01

Dierenarts gaf aan dat het geen zomerexeem was omdat hij het alleen bij zijn staart had.
Hij dacht aan mijt of iets dergelijks.

Ik moest dan elke week in spuiten, heb het in het begin om een dag gedaan, toen was het weg, maar het is nu weer terug.
Vraag me dus ook af als het wel mijt is en inderdaad geen zomerexeem.

Ik weet ook niet meer wat ik er aan moet doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:06

ja vervelend zeg...
kun je er geen kweek van laten maken ofzo, dat je in ieder geval weet wat het is?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:11

Hoe moet ik er een kweek van maken dan?

Het is nu gewoon een open wondje waar bloed uit komt.

Er om heen is al het haar weg gescheurd en is het zwart.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:13

mijn vorige paard had een tijd schilfers en kale plekjes bij de singel, ik heb toen wat schilfers, korstjes en haartjes in een envelop gedaan en naar de veearts gebracht.
Die heeft het op kweek gezet en toen kwam er uit dat het geen schimmel infectie was, wat we dus wel dachten...

dus ik dacht, misschien kan zoiets ook wel om te kijken of het mijt is of misschien iets anders...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:16

Ja precies. Maar ik zie geen schilfers zitten.

zal lastig worden denk ik om spul te krijgen om op kweek te zetten.

Misschien dierenarts nog een keer laten kijken

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:16

Ben ik ook weer even snel.

Vandaag ontzettend verregend. Wat een bagger weer zeg!!! Ben nog
nooit zo nat geweest op een wedstrijd.

Nou de resultaten. Ferro als 1e starten om 8 uur in de vaardigheid (is ook geen tijd he) helaas 2 ballen
en omdat ik nog niet goed wakker was te sloom gereden dus buiten de tijd. Robijn daarna en wat
meer gas gegeven en 1 bal en binnen de tijd dus weer een punt erbij !!!

Toen de dressuur. Robijn was wel redelijk zaten hele mooie stukken ussen maar ook mindere. 185 en 179
punten met zelfs een 7 voor mn volte met 1 hand. Daarna ferro voor het eerst in de L had hier helemaal
niets van verwacht ben er gewoon blanco ingegaan. Resultaat 177 en 176 met 2x een 3 voor halsstrekken :+
en ook een keer een 7 voor mn volte met 1 hand en 2x een 7 voor stilstaan. Dus al met al niet zo heel slecht.

Had nog 1e prijs m vaardigheid (wat niet zo raar is als je met 2 pony's M start en verder niemand.

Nou ik ga nu slapen heb vannacht 3,5 uur geslapen dus ben een beetje gaar.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:17

Super Maisie. Gefeliciteerd en slaap lekker

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:25

@Nouvel wat trouwens ontzettend leuk dat je nog meer gaat doen met Zefiro. En wat zit Ferro er stoer uit 8-)
@Maisie nou dat zijn ondanks de regen best goede resultaten, ook van Ferro want die punten in de dressuur zijn helemaal niet zo slecht.
@Tallechie he wat naar....heb echt geen ervaring met schurende/eczeem e.d. paardjes, zou het ook niet weten. Wassen met teershampoo of zoiets? Toch wel weer zorgjes om jouw grote man :(:) Zit zeker precies bij de staartriem dan?
@Naaltje hoe is het nu met je hoofd %) ?

Mijn stalhouder start morgen in Achtmaal, marathon, schijnt ook een grote baggerbende te zijn. Ik zou anders morgen starten in Rhoon, terrein zal ook wel goed nat/glad zijn. Volgens mij start Ollie1 daar dus wel. Maar morgen schijnt het wel aardig weer te worden. We krijgen morgen ook kijkers voor Alwyn. Ben benieuwd.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:10

Nee niet bij de staartriem, daar zat het wel maar dat is weg. zit nu veel lager. echt aan het einde van de wortel.

Ben benieuwd vhu :-)

Zal inderdaad wel blubberbende zijn overal. Terreinen in Roden waren vandaag nog goed. Ben benieuwd hoe het volgende week is.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:31

kom even uit meelees hoek voor Tallechie

heeft je dierenarts getest op aarswormen? die zijn niet altijd zichtbaar bij regulier mestonderzoek omdat de wormpjes de eitjes rond de anus afzetten, dierenarts neemt best een tapestrip van die regio en kijkt onder zijn microscoop voor d eitjes. Dit is namelijk een aandoening die enkel staartschuren geeft (omdat het jeukt als de wormpjes naar de aarsgaan)... ok tot zover dit niet zo smakelijk verhaal

verder leuke foto s gezien van wagetjes en wedstrijd verhalen gehoord, bente komt morgen voor vhu. Sorry voor de rest is echt allemaal veel te snel en te veel om op alles te antwoorden, al lees ik braaf elke dag bij :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:48

Dierenarts heeft helemaal niks getest. Het valt alleen op dat hij het pas doet bij deze stal. Daarvoor op 2 andere stallen gestaan, toen niks aan de hand. Vorig jaar is hij rond dezelfde periode gaan schuren. Toen alleen bij de staart en heb ik hydrocortison gesmeerd en was het goed.

Hij heeft het dit jaar al eerder gehad, toen spul gehad, was weg, maar nu weer terug.

Stalhouder denkt dat het gewoon mijt is en geeft aan dat ik gewoon verder moet gaan met behandelen hoe ik het hiervoor deed.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:49

Tallechie, ik ben wel benieuwd wat je morgen gaat doen.

VHU, ik woon samen met mijn vriend.
bevalt best hoor.
ben wel nog steeds vaak erg moe.
maar is ook nog van het verhuizen/inrichten etc.
moet allemaal wennen dat we veel zelf moeten doen.
vriend woonde al op zich zelf maar ik kom zo van mamma's nest af.

dids gaat er steeds beter en slanker uit zien naaltje :j
sonja bakker voor de paarden.
Ivy moet ook echt wat dunner, maar die groeit van lucht.

SL, kan best dat je napijn hebt hoor.
maar houd het toch even in de gaten voor de zekerheid.
kan zijn dat je toch nog een ontsteking hebt.

nouvel, ferro ziet er goed uit zeg! word een lekkere slungel.

hoestende en snotterende paardjes.
Rafiki heeft nog steeds af en toe last van een snotneus.
al is het de ene keer erger dan de andere keer.
hij heeft toen een kuurtje ventipulmin gehad van 10 dagen.
en het was niet over na 10 dagen.
ik heb toen nagevraagd of ik langer door mocht gaan, maar dan moest hij eerst een week o.i.d. zonder.
omdat de bacterien anders resistent worden voor ventipulmin.
maar na die week of 2 weken is het er min of meer bij ingeschoten.
dus denk dat ik maar ga vragen of ik het binnenkort weer 10 dagen mag geven, aangezien het nog niet echt over is.
maar hoesten doet hij niet.
denken jullie dat het kwaad kan om hem nog een aantal dagen 1x per dag te geven?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 06:54

IT fijn dat het samenwonen bevalt. Is altijd lastig, vooral als je nog nooit op jezelf hebt gewoond.

Jullie zullen vanmiddag/begin van de avond horen wat ik gedaan heb :-)

Daan heeft gewoon 6,5 uur achter elkaar geslapen :-) Heerlijk, hopelijk gaat hij dat vaker doen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 07:52

:wave:
@tallechie; ik moest ook denken aan die soort worm die staartjeuk geeft.. balen :(:)

@VHU; epplejack ook weesten kijken of niet? Ik weet niet of die bij jou in de buurt een zit, maar hier in de buurt wel (vlakbij de ikea ;) )

mijn hoofd, da's nogsteeds vervelend, maar wel iets minder vervelend.. Ik maak me ook veel te druk dus sta er niet van te kijken... Morgen D-Day op school..
Paps komt me zo ophalen, gaan we met dids rondje mennen :) Zo nog even een ontbijtje pakken en wat te drinken om mee te nemen :)