[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:17

Ik doe wel mee aan het bevolkingsonderzoek, maar prettig is het niet.
Dat €-€-€(@ apparaat is vast ontworpen door een man. Een vrouw zou nooit iets ontwerpen dat zo je tiet plet. -:(-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:16

Rocky is vanmorgen weer goed bezig geweest.
Afbeelding

De lijnen worden al steeds rechter, maar het moet nog beter ;-)

Renske_W

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:32

Ziet er straks uit Tine!

Hier moet de bak eigenlijk ook weer gesleept. Maar Ariel heeft hitte verlof. Komt wel weer als het koeler wordt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:46

Wij hebben het vanmorgen bijtijds gedaan, de foto is pas later gemaakt ;-). Heb ook nog stuk gewandeld met Thor en door fietstunneltje gegaan (hij vindt de roosters nog steeds eng om overheen te gaan) Vanavond komt er nog bijrijdertje lessen op Amerigo. Doen een staplesje aan longe met wat balansoefeningen, daarna lekker samen pony afspuiten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:50

Ja in de ochtend is het nog wel te doen. :j
Olivia staat in training voor de keuring die heb ik nu niet thuis.
Ariel is pas 3 dus wat extra vakantie is niet zo erg. :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:36

HT :(:) veel sterkte gewenst en zeker de hulp troepen aanvaarden.

Hier de ervaring dat het in het ziekenhuis pijnlijker is dan de tietenbus. Maar ik ga braaf heen, te veel gevallen in mijn omgeving.

Ook hier hitteverlof zelf te veel gezeten en nu last van mijn rug (windje?), maar vanochtend vroeg met Eef een rondje door het bos van 50 min. even overgangen oefenen en middendraf we hebben a.s. zaterdag de finale van de wintercompetitie.
Zijn bij jullie de horzels ook weer actief? hier heb ik de mannen allemaal de beentjes weer ei vrij moeten maken.

Zit me te verheugen humhum in de namiddag stro halen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:27

HT heel veel sterkte... wat een ontzettend naar bericht. Vind tietenbus hell ook een keer in ziekenhuis laten doen, was ook hell. Nadeel van stevig doch bescheiden tietwerk aldus de deskundigen.

Hier niet actief bezig met de pony, vind het veel te warm. En ben nog aan het klussen in huis, paar muren geschilderd, souterrain de vloer geschilderd en nu een trap. Word wel heel mooi allemaal. Daarnaast ook nog vriendin aan het helpen met haar klushuis, dus zit gewoon erg in de klusserij :)) het gaat nog, dat klussen, omdat het oude huizen zijn loopt de temperatuur niet zo op. En heb een blowertje op me gericht.

Tussendoor lekker naar het strand of aan de plas. Zondag drama's aan het strand. We zaten op een relatief rustig stuk maar wat een idioten heb je toch zo ver de zee in te gaan.... en de zee was behoorlijk woest met veel stroming, zijn er een aantal verdronken en bij 'ons' stuk zagen we nogal wat acties van de strandwacht....

Over vaardigheid, dat deed met toch denken aan de springparcoursjes van vroeger. Dat je dus een 'route' hebt waar je langs moet en dan op tijd en strafpunten. Vond het altijd erg leuk om te doen zelfs met mijn uitermate huppelige Bente. Maar heb het niet veel gedaan hoor, heb nooit veel wedstrijden gereden met mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:32

Gem schreef:
Verplichte kost, uurtje staptraining lange teugel. Toerist spelen.

Pomtidom...

[url=m/w7QdkO.jpg]Afbeelding[/url]

Pomtidom ...

[url=m/PIBbRE.jpg]Afbeelding[/url]

:O

@Gem ik moest zo om deze post van je lachen... pomtidom, pomtidom :O _O- (als jullie kijken naar het foto konten topic)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:47

Hier zou ik vandaag naar de da wandelen met ze, heb maar verplaatst naar volgende week maandag 's ochtends als eerste. Even inenting weer vernieuwen, maar met deze hitte blijven ze mooi in de wei staan. Hier is het ook niet te doen om te verven in ons nieuwe appartement helaas. Het is nu 33 graden in de schaduw, dus ik zit binnen in mijn ouders hun goed geïsoleerde huis.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:53

Zo stro is op het zoldertje. De teckel had lekker in de slootkant gerommeld en zat onder de zaadjes van het kleefkruid >;) dus die heeft een half uurtje kammen achter de rug tot haar grote ellende (ze is een ruwhaar).
Wat is douchen dan lekker.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:10

VanHuisUit schreef:
@Gem ik moest zo om deze post van je lachen... pomtidom, pomtidom :O _O- (als jullie kijken naar het foto konten topic)

:D Het is dat Miepje geen eigen fotocamera heeft, maar Sjieneesje of Jappie spelen kan ze goed *-:) . Ook de selfiestick zou wel tot haar basics voor toeristje spelen horen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:41

Oooh verschrikkelijk dat kleefkruid!
Hier zitten de katten altijd onder.

Mijn vriend heeft gisteren ook geholpen met stro laden. Bij de ouders van onze staleigenaresse.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:58

HT, wat een vreselijk bericht. Das echt schrikken. Weet gewoon even niet wat ik neer moet zetten.

Verder gaat het hier zijn gangentje. Vanaf het moment dat pony haar been over de lamoen heeft geslagen is ze een stuk gevoeliger op haar achterhand. Een bromvlieg wordt al weg gebokt. Denk erover haar staart flink uit te dunnen (ze heeft echt een hele zware, dikke staart) zodat ze deze beter kan gebruiken (hij is al een beetje uitgedund om plassen en mesten in de staart te voorkomen) en ik heb hem al relatief kort. Spuit haar nu maar in met antivlieg maar dat is maar goed voor een half uurtje. Hopelijk gaat het afnemen en anders eens kijken voor een men vliegendeken of zo iets.

Ik vind deze hitte heerlijk. Mits ik maar in mijn eigen tempo mag blijven werken/lopen/actief zijn. Vorige week vrijdag moest ik harder en extra werken en toen werd ik een beetje sjaggie. Jammer genoeg kan ik alleen vroeg in de zon of laat in de zon waardoor ik nauwelijks bruin wordt.

Moesten vannacht wel rennen om de ramen snel dicht te doen. Zo was het rustig aan het regenen en zo hing de onweersbui recht boven mijn mini huisje. 1 gordijn zit nu in de vuilnisbak... gelukkig mijn ramen nog wel heel.

Nog 2,5 week en dan is het officiele hoogseizoen voorbij en dan gaan er veel collega's om en om op vakantie en daar neem ik ook aardig wat uren van over. In ieder geval heb ik qua 1 roostermaker (2 functies dus 2 roostermakers) mijn vakantie in maart al vrij gekregen. En zodra ik groen licht heb van de 2de ga ik eens kijken welk huisje in wil huren en of ik al kaarten voor equitana kan kopen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:58

Tada, vanmorgen mijn eerste echte menles gehad met Rocky.

Omdat het 3 weken geleden voor het laatst was dat Rocky ervoor had gelopen, liet ik de instructeur beginnen. Daarna ging ik op de bok. Net als de vorige keer liep hij naast het hoofd van Rocky mee. Maar al snel voelde het goed genoeg, dat hij achterop kon gaan zitten. En na een tijdje wilde ik zelf gewoon gaan draven. Echt bizar hoe snel dit ineens gewoon lukt. We hebben ook nog slalom om pilonnen geoefend. Ik ben best wel heel trots op mezelf. Ik was al blij geweest met alleen los kunnen stappen. Zweep moet ik nog wel wat meer durven gebruiken (Rocky is liever lui dan moe), maar goed, ik ben hier wel heel blij mee. Als dit zo goed blijft gaan, dan gaan we binnenkort ook beginnen met Thor laten slepen. *\o/* *\o/* *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:52

Oooh Super Tine! *\o/*

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 08:50

Fijn nieuws Tine! Gewoon lekker zo door pakken.

Ik ben zelfs ook hyper. Mijn lease pony gaat vanaf september ook bij mijn vriendin in de lease. Dan staat ze 5 dagen in de week in de lease. Ik vermoed dat ze dan 2 dagen per week vrij krijgt. Want ze is onder het zadel niet de makkelijkste en dan kan ze volledig de lessen uit.
Ben zo benieuwd wat dit met haar gaat doen. Ik merk namelijk al verschil als ik haar een hele week lease (normaal + inhaal) en nu kan ik haar blijven doorpakken. Wil nu ook weer eens gaan afspreken met mijn instructeur of eens iemand van buitenaf (mits dit mag van de eigenaar) om nu toch naar de hobbyklasse te werken om te kijken of menwedstrijden mij beter bevallen dan dressuur (in de M blijven hangen)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 13:35

Tine joepie *\o/*

Chamion fijn dat ze dan niet meer in de lessen loopt, zal best verschil maken.

Hier eindelijk niet zo heet meer. We hadden vandaag de finale van de wintercomptitie smorgens vroeg.
lekker gereden, in de middenmoot geeindigd en met de dagprijs nog 3e geworden. En geluk gehad met de buien deze tijdens de proef misgelopen en de vaardigheid was in de binnenbak. Alleen op de terugweg wat vochtig geworden. Buien radar zat er weer grandioos naast.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:15

O jee, wat heb ik nu weer gedaan.....

Vandaag had ik een TWE les met Thor, hij ging heel erg leuk. Nu hebben ze me overgehaald om op 5 september mee te doen met een TWE wedstrijd. Dan rij je een dressuurproef (moet je zelf maken met vaste onderdelen erin, met passende muziek erbij en uit het hoofd), een stijlproef en een speedproef.

Nu maar eens op zoek naar een voorbeeld van zo'n proef, want het is zo 5 september....

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:44

Fijn vooruitzicht chamion!
Kan je heerlijk met haar aan de gang.

Ik ben helemaal niet bekend met TWE. :o?
Dat is dan onder het zadel?

Hier hopelijk morgen een rondje met Ariel. Is lang geleden dus erg benieuwd hoe het zal gaan. :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:02

Vanochtend een heerlijk rondje gereden met Ariel.
In het begin had ze wel haar tong over het bit gegooid de muts.
Nog nooit eerder gedaan, maar merkte dat ze echt niet fijn te rijden was, dus vriend even laten kijken en jawel.
Toen die weer goed lag was ze een stuk fijner te mennen.
We zijn naar een dorp verder gereden daar bij de bakker gestopt om wat lekkers te halen en toen weer terug naar huis. :)
Afbeelding
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:08

Heerlijke foto's Renske. Even naar de bakker dan heb je direct een doel om naar toe te rijden.
Wij doen dat ook af en toe, even naar de supermarkt voor een vergeten boodschap of eitjes halen ergens.

we hebben eindelijk water gister 20mm en nu is er in korte tijd alweer 20 mm gevallen gelukkig, het is hier zo droog. Vanochtend een rondje op haf en ml had Pep voor de sulky maar het was nog warm zat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:22

Alles goed met iedereen? Geen last van wateroverlast/onweer?

Hier erg druk met van alles.
Gisteren ruim 30 km buitenrit gemaakt met manege in Gasselte. Was mooie rit, Thor heeft weer veel ervaringen opgedaan en veel geleerd.
Vandaag even een rustig dagje voor hem en morgen echt vrij.
Scholen zijn hier weer begonnen. Zoonlief moet morgen heen voor introductie.

Ben me diep aan het inlezen (regels en voorbeelden van hindernissen ) voor de TWE wedstrijd (dit is inderdaad onder het zadel). Ik heb me opgegeven voor B1 proefje dressuur en stijl/speedtrail. Heb gisteren een proefje in elkaar geflanst, later van de week proberen uit het hoofd te rijden en nog wat oefenen met de hindernissen. Vanmiddag werd ik benaderd of in komende zaterdag wil invallen met mijn paard bij de ride and run in Eext, er was een paard geblesseerd. Nou ja, weer mooie ervaring voor Thor ;-)

Verder veel aan het trainen met de honden, maar dat levert weer zere voeten op (mijn hielspoor is weer opgekomen, ondanks speciale inlegzolen en schoenen met extra vering, baal er enorm van)

Fijne avond allemaal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:07

Hier alles goed hoor, de regenbuien lijken ons steeds te passeren. Hoogstens veel wind en vijf minuutjes regen en dan is het weer op. De grond kan hier wel wat meer gebruiken.

Ik heb afgelopen dagen in Exloo gedebuteerd als groom in de marathon tijdens een CAI. Een enkelspan ponymenner uit het trainingsclubje zat zonder, omdat zijn vaste groom wegens nare familieomstandigheden niet mee kon gaan. Twee dagen goed en langdurig verkend en goeie gesprekken gehad wat hij van mij verwacht in de marathon (en andersom), want ik wilde natuurlijk wel heel thuis komen. Het is heel goed gegaan, me geen moment onveilig gevoeld tijdens de wedstrijd, het was leuk, leerzaam en gezellig en hij is uiteindelijk met een vijfde plaats tijdens zijn debuut in het internationale circuit naar huis gegaan. Doen we het voor, erg knap +:)+ _/-\o_ !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:12

*\o/* stoer Gem *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:33

Wij hebben de afgelopen dagen ook met regelmaat een lekkere bui gehad.
Kan het gras hopelijk weer groeien, en de bak is ook weer mooi gesproeid zo. :))

Wat gaaf Gem!