[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 00:07

Helemaal gaaf Olga, Brutus is echt een geweldige pony en jullie hebben het dik verdiend :):)
Brutus ziet er uit als een jonge god. <3

Afbeelding

Hier ook een mooie maar giga hectische dag gehad.. goede grooms zijn goud waard, bleek maar weer! _/-\o_ Volgend jaar denk alleen maar dressuur doen, want dit was eigenlijk niet te doen met die barrages.
Enkelspan Noor en Syl mochten beide boven verwachting barrage doen, Noran liep foutloos maar wetende dat hij in enkelspan niet zo vlot is werd het alsnog een nette 6e plek in de M. Syl vond het geweldig, al mochten 3 poorten 't ontgelden, we hebben wel lol gehad. :))
Met Jimmy heerlijk gereden, hij klapte eindelijk niet in z'n eigen wereldje dicht in de proef maar bleef goed lopen, zelfs wat overhaast, maar dat vond ik helemaal niet erg, opleiding is belangrijker dan prestatie, hier heeft ie veel van geleerd, top! En zelfs nog een 4e plek mee kunnen pakken waar we pas achter kwamen toen ik tweespan klaar stond voor ere-ronde, leuke verrassing!

Tweespan had Noran niet echt zin er in die wou liever showen ipv netjes lopen, waren de oornetjes vergeten en Noor kan absoluut niet tegen haartjes of wat dan ook bij z'n oren (mieperd), dus toen we de hoosbui over ons heen kregen was ik al helemaal happy.. verder gingen de onderdelen wel erg lekker. 2e proef ging gelukkig stuk beter. Al blijft de Z 2 span proef drama met 6 en 5 keer uitstrekken, energie vreten noemen we dat... 8)7
5 winst erbij met 2 span (binnen 2 wedstrijden 10 winst, dus we kunnen mooi er snel weer uit, toch wel heel gaaf :D ) en Kampioen L-Z-ZZ tweespannen. Gemiddel 68,71% over beide proeven en daarmee van alle dressuur toch de 2e hoogste score.
Trots op mijn mannen, wat deden zij hun best, ik bof met zulke pony's. :+:

yarrah

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:18

Vele bokkers hebben succesen gehad op de hippiade *\o/* !
GEFELICITEERD!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:57

Allemaal gefeliciteerd!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:58

Wat een knapperd die Brutus! Gefeliciteerd met je titel!

Afbeelding

Ik had ook een goede dag :')

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:05

Zie Nels staan dan _O- , wat een ego heeft hij haha. Bij hem geldt hoe kleiner het paard hoe groter het ego echt :') .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:07

Zijn deken is op maat van zijn ego :+

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:36

Je geeft Brutus zijn leeftijd echt niet, hij ziet er prachtig uit!

Mooie foto Sabine! Wat een ego heeft Nels, hij weet gewoon dat hij de beste was!

MelanieB: wat een mooie aanspanningen heb jij. Mijn dochtertje was helemaal weg van je pony's!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:47

Nee hoor, deken is nog te klein :+ . Nels is geweldig <3 .

Nogmaals gefeliciteerd Olga, helemaal verdiend!

Ik ben zo blij met mijn super pluisjes, op de achtergrond mijn fans :)
Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 11:51

goedemorgen

wij zijn ook naar de hippiade geweest met een 2 span..

in de vaardigheid kampioen en in de dressuur reserve kampioen

Afbeelding

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:01

Mooooiie foto's allemaal!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:14

Wauw die Nels kijkt idd heel stoer als kampioen!

Brutus ziet er echt top uit!

Wat een prijzen en kampioenen, top!

Mooie foto's!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:56

tine10 schreef:
Zijn deken is op maat van zijn ego :+

:') ik dacht het zelfde!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:35

lobkew schreef:
Zie Nels staan dan _O- , wat een ego heeft hij haha. Bij hem geldt hoe kleiner het paard hoe groter het ego echt :') .

Inderdaad die Nels: kijk hem stoer staan :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:36

lanouska schreef:
goedemorgen

wij zijn ook naar de hippiade geweest met een 2 span..

in de vaardigheid kampioen en in de dressuur reserve kampioen

En ik maar zwaaien naar jullie op de koets op het inrij terrein: en je keek dwars door me heen :o

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:03

@ janouk.. Meneer Anton en Paul wel gezien.. Maar jou niet.. Sorry :o

its_laraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:47

Allemaal gefeliciteerd!!

Ik ben met mijn shetjes op een mooie 7e plek beland bij de vaardigheid tweespan pony klasse L.
Ben trots op ze, ze lopen pas sinds juni in tweespan :)

Afbeelding

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:18

Wij zijn nu L startgerechtigd *\o/*
Vandaag naar Oudega geweest. 1e proef 190 en eerste plek de tweede proef 182.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:54

Gefeliciteerd ! Is Oudega een leuke wedstrijd ? Zag hem in de lijst staan maar ben eigenlijk nog nooit heen geweest.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:55

Leuk Lara! Ik heb je net de foto's gestuurd. :)

Gefeliciteerd, wanneer word je debuut ?

Hier vandaag wedstrijd gehad in Nijkerk dressuur 2x een tweede plaats en 4 winstpunten erbij!
Vaardigheid was onze 2e keer, eerste parcours uitgebeld (poortje 10 vergeten dus deed maar wat was te druk met andere dingen bezig)
Toen nog een ronde vaardigheid, en die binnen de tijd met 2 balletje. Flink tempo erin op het laatste stuk waardoor ik op poort 19 knalde pony werd te fanatiek.

Ben weer trots op die vieze schimmel. :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:24

Letsdunit schreef:
Gefeliciteerd ! Is Oudega een leuke wedstrijd ? Zag hem in de lijst staan maar ben eigenlijk nog nooit heen geweest.

Dank je,
Eerlijk, ik vond het niet zo'n geslaagde wedstrijd. Er was b.v geen ringmeester. De deelnemers mochten zelf uitzoeken wie wie was. Dat lukte ook wel redelijk. Het secretariaat was weinig bezet. We hadden het gevoel dat er maar twee personen de hele organisatie deden.
Wij gaan er niet weer heen. Alleen al de weg door Oudega die is gewoon niet te rijden met een truck en een mentrailer, veel te smal.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:31

Ok ja dat gevoel had ik al,alles is een beetje vaag. zondag dan maar naar hippolytushoef, bij mijn eigen cluppie :)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:56

Oudega is een gemoedelijke wedstrijd, er was altijd wel een ringmeester trouwens, dus raar dat er nu even niemand was.
Het is voor ons niet zo ver weg, velden zijn goed en de mensen (fam Algra) doen hun best, laten een manege draaien, de kantine en dan ook nog even een wedstrijdje, tja en dan is het secretariaat even niet bemand, maar als je even vraagt, komt er zo iemand en die helpt je meteen.
Bij zo'n kleine wedstrijd zijn twee mensen eigenlijk ook wel voldoende, daarbij is de hele familie paraat als er iets is.
Indoor vinden wij de bak te zwaar voor onze shetten, maar outdoor is er prima te rijden, prima veld niks mis mee, we vinden het er altijd gezellig en gemoedelijk en iedereen wil je helpen, zelfs als je geen fries kent :).
Weg door Oudega is voor ons met lange pickup en trailer geen probleem, gewoon rustig blijven, het heeft ook zijn charmes, die kleine dorpjes.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:07

Dan ga ik Oudega zaterdag proberen met een span, wil juist kleine initiatieven wel steunen, zoveel wordt er niet georganiseerd in de buurt. En zondag met andere span naar Hippo :)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:28

Tja, op de hippiade was bij de dressuur ook niet echt een ringmeester, is waarschijnlijk de nieuwste mode :).

Letsdunit, het kan zijn dat je met je span ingedeeld wordt bij de enkelspannen, omdat je waarschijnlijk het enige dubbelspan bent.
Gewoon even uitproberen of het klikt wat betreft de organisatie, in overleg kan er veel, we hebben al eens een hele startlijst, tijdens een wedstrijd, doorelkaar gehutseld zien worden, omdat er opeens uitvallers waren en sommige mensen (waaronder wij) wel opeens heel snel moesten omspannen.
Dan wordt er gewoon gekeken wie er wel al klaar is en wel al wil/kan starten, daar moet je natuurlijk wel tegen kunnen :).

Wij zijn even in zomerrust na de hippiade, Boijl is de volgende wedstrijd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:35

Hippiade was dit jaar idd slordig.. normaal werd er netjes omgeroepen en elke ring een ringmeester. T was nu een rotzooi. :n
Tis niet erg als je maar enkele ringen hebt maar met de drukte op dat stukje in rij terrein en dan proberen contact te krijgen met de jurys is best lastig..

Gefeliciteerd yarrah, wel balen van de wedstrijd dat niet zo beviel. Normaal kunnen parkeren vind ik altijd wel heel belangrijk, is voor mij een reden om bijv niet meer te gaan. Zoals hier in Garderen oa. Lastig parkeren met grotere aanhangers. Inrijden binnen en dressuur buiten. En vdh is altijd saai en lang hetzelfde soort parcours.
Maar voornamelijk het parkeren. Dus ga eigs nooit meer tenzij ik ff training nodig heb.

Hier zaterdag welsh dag: 2 span ZZ dressuur debuut en ZZ vaardigheid.
En dan lekker focussen op indoor dressuur vdh om Aslan kilometers te maken in enkel en 2 span.
Heb dit jaar alleen dk en Hippiade dressuur vdh gereden, druk geweest met sgmw's. Dus nu indoor wel weer wat wedstrijden doen.