[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:56

Maisie schreef:
Allemaal zwaar allergische mensen hier met een huis vol dieren.

Daarom mogen de katten hier dus echt niet in huis komen, daar heb ik het meeste last van. Ennuh, de paarden en geiten komen bij ons ook niet binnen :D Honden wel, maar daar heb ik het minste last van. Wel mogen ze alleen maar in de woonkeuken komen, niet in de rest van het huis.

Ben trouwens weer supertrots op zoon. Die was wat ziekig vandaag (erg verkouden, duf), maar wilde toch perse met pony aan de slag. Ik had een schrikparcours gebouwd. Eerst aan de hand en later onder het zadel alle hindernissen genomen. Zelfs in galop onder wapperende slierten en over plastic zeil heen. Dat doet die gekke pony dus zonder enige twijfel.

Morgen ga ik zelf het parcours doen met Rembrand en Thabor. Is al heel lang geleden, dus ben wel benieuwd.

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:10

Tja boer zoekt vrouw naar sommige kan ik echt niet kijken. Zitten wel een paar leuke stellen tussen.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:14

Spannend Bianco!!! Succes je zal wel zenuwachtig zijn.
Leuke foto van Janouk!!

Over scheren ik scheer ze ook zelf, Lizzy is niet makkelijk die scheer ik met praam en meerdere mensen.
Buck bij de benen vaak ook even praam, soms niet dan is hij wel braaf. Ik heb een esculap econoom II fijn apparaat.

VHU met blondie gewandeld.

Maisie ook naar P&K, wanneer ga je ?
ik wil ook wat dingetjes scoren ik ga zondag.

rest ben ik vergeten..

Ik ben volgende week zaterdag zwarte piet bij de intocht met Lizzy... ben benieuwd of we heel blijven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:22

Da's wel heel spannend L_S! Alwyn was doodsbenauwd voor donkere mensen .... gek he.
Jouw zoon is een kanjer Tine!

Ik zit hier aan een enorm stuk gevulde speculaas :9 :+

Scheren doe ik Bente gewoon zonder verdoving terwijl ze toch een aardige tuttebel is, maar ze vindt het volgens mij lekker ofzo, staat keurig stil :7 Trouwens bij mijn eigen paarden nog nooit een met verdoving geschoren, maar ik scheer nooit benen of hoofd (stop altijd bij de kaaklijn).

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:30

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:32

Biancaoo wat geweldig. Gefeliciteerd.
LS spannend.

Dus met alwyn geen sinterklaas optoch :-)
Super tine van P. Hoop dat Daan later ook zo wordt.

Daan nog steeds niet fit, hangerig, huilerig. Morgen moet ik met stalgenoot naar ziekenhuis als ik terug ben en daan is nog zo maar even langs de huisarts.

Snuit vond scheren absoluut niet eng. Hij stond er bij te slapen. Alwyn vond het eerst wel even eng, maar bleef wel keurig staan, wel wat wiebelig op de benen. Bij hun is dus echt alles geschoren, geen probleem

Wat kan je toch blij zijn met een 14 jarig meisje. Ik denk dat veale binnenkort aan een nieuwe carriere gaat beginnen. Meisje heeft vanavond gereden. Zelfs galop gaat al beheersd, makkelijk terug te rijden. En belangrijkste oortjes staan constant naar voren. Haar moeder was mee en vond het geweldig om te zien. Dus op zoek naar instructie kunnen ze mooi een team worden. Zij rijdt hem nu twee keer in de week. Hopelijk kan ik hem dan straks 2 keer in de week mennen. Merk wel dat hij nu weer losser wordt en dat is fijn voor mijn polsen.

Pony's zijn vandaag verhuisd naar een andere stal binnen de huidige stalling. Ze hebben nu een hok van 3 bij 6 meter. Het is erg nat bij ons dus staan wel in de paddock momenteel, maar door de grote stal kunnen ze nu veel meer bewegen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:33

@tallechie, hugs voor daan, hoop dat hij zich snel beter voelt, niet fijn -O- :(:) :(:) :(:)
paardjes fijne plek gekregen

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:35

wat fijn dat het zo goed gaat tallechie! :)

Hier binnenkort misschien zadel én kar verkocht! :oo
Wel heel fijn :) Worden beide al even niet gebruikt, en dat is ook zonde :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:36

biancailona ja ik hoop het ook. De nachten zijn sowieso niet fijn, maar het is ook frustrerend om hem zo te zien. Hij is ook al een week niet buiten geweest terwijl hij wel wil, maar durf het niet aan.
Ik weet dus ook niet wat het is, en daar kan ik ook niet zo goed tegen

biancaaatje

@vhu, lekker aan het snoepen
@ls, veel plezier in optocht.
@maisie, hier ook boer zoekt vrouw gekeken, tja sommige
@tine, knappe zoon

over verdovingen gesproken, ilona had klein haakje, en is gedaan zonder verdoving, dapper perdje toch. Vond ik wel overigens, bedoel eerst borend geluid in je mond, daarna nog met vijl na vijlen. Dierenarts constateerde ilona klein gebit had. Tevens had ze zich weleens op haar toch gebeten voor, tja blijft ilona :')

biancaaatje

@tallechie, nee dat is echt niet tof, zelf wordt je er ook zo gebroken van -O- -O- -O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:37

@aks, zou fijn zijn als verkoop dadelijk echt doorgaat, zelf plannen voor nieuw karretje of even niks?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:39

Wel plannen :D Voorlopig geen uitvoering :) Heb al een nieuw karretje gekocht :)) Felix de auto ;)
Dus kar-geld mag terug de pot in :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:40

Tandarts gaat hier ook zonder verdoving. Ferro heeft wel sterke kaken en probeerd dat ding uit zn
mond te frumelen. Heb robijn zn complete hoofd excl oren met het grote apparaat gedaan ziet
er nog niet eens zo gek uit.

@ LS ik ga vrijdag naar paard en koets lekker een dagje vrij en daarna in een hotel slapen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:40

felix, heel belangrijk :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:54

Lekker luxe Maisie!

Misschien zou het nu anders zijn Tallechie maar toen ik nog mijn eigen stalletjes had kwam er af en toe een meisje Freddy poetsen en dat was een Antilliaans meisje. Alwyn rende altijd keihard weg als ze kwam en ik ben haar ook wel eens tegengekomen als we rondje dorp deden, dat was gewoon beschamend want hij vond het doodeng. Ook mannen met petten trouwens, maar die kwamen we vrij vaak tegen en dat is hij toen wel afgeleerd =:)

Wat vervelend zeg arme Daan onder de vlekjes... geen 4e of 5e ziekte of zoiets? Gaat vanzelf weer over maar kunnen ze echt flink ziek van zijn -O-

Aks wat top :$
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 11-11-12 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:54

Hier alleen verdoving bij Amerigo met tandarts, maar scheren gaat gewoon zo. Zonder verdoving, praam of wat ook. Amerigo schrikt wel iedere keer als ik het scheerapparaat aan zet, maar meer dan dat gebeurt er niet. Heb ook hele hoofd geschoren (oren niet, maar niet omdat dat niet kan, maar omdat ik dat niet nodig vind) Thabor vindt de benen wel spannend, maar die heb ik nu niet gedaan. En Rembrand interesseert het allemaal niets. Die is zo superkoel.

Tallechie: klinkt als 5e of 6e ziekte, zou dan nu bijna weer over moeten zijn. Als je hem goed inpakt, kan het hem juist wel opfrissen om even naar buiten te gaan hoor. Gewoon niet te lang en als dat goed gaat, kun je het eventueel wat uitbouwen.
Maar vooral gewoon je gevoel volgen, als jij denkt dat het niet goed is, niet doen. Ennuh, oortjes alleen naar voren is in mijn beleving juist niet goed. Ze moeten de oren juist steeds draaien, dan let hij op op ruiter/menner. Maar waarschijnlijk bedoel je dat hij het prettig vindt en niet boos of zo kijkt. ;)

Nou, ik ga naar bed. Is mooi geweest.

Heb uitslagen en overzicht competitie klaar, maar de server van mijn mailaccount doet het niet meer. Nu via omweg geprobeerd, dus hoop dat ze snel online komen.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:55

gaat afsluiten :wave: hoop morgen weer te kunnen kletsen, beetje kids afhankelijk tuurlijk :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:57

Welterusten!

Dan zal het 4e, 5e of 6e ziekte zijn, ik heb geen idee bestaat er eigenlijk wel een 4e ziekte bedenk ik me nu :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:03

Denk inderdaad aan één of andere ziekte. Alleen hij is ''s nachts ook aan het krijsen. Vermoed dat dat door zijn darmen komt, heeft hij al langere tijd last van. Ik heb nu een aantal producten geschrapt voor een aantal dagen en ik hoop dat we verbetering gaan zien. Anders ga ik voor zijn darmen een doorverwijzing aanvragen.

Oke, dan kan ik dus wel even een blokje om lopen. Als ik rondje met hond doe is dat ongeveer 25 min.

Hij heeft niet constant oren naar voren :+ Hij is echt gericht naar haar. Zodra zij wat zegt, doet of wat dan ook draaien de oren wel. Maar bij de andere rijders had hij de oren vaker in de nek, wat hij bij mij ook doet als ik er op zit.

Hij is echt allert op haar. Als zij een hulp geeft reageert hij daarop. Ze kan hem ook goed terug rijden.

Ik blijf het knap vinden, ze komt van de manege af. En stapt gewoon op zo'n grote joekel en doet het nog allemaal.

Donderdag en zaterdag komt ze weer. Ze is helemaal enthousiast en haar ouders gelukkig ook

Vhu tegenwoordig heb je 7 en 8 e ziekte ook al volgens mij.
Hij heeft vanaf woensdag verhoging dus zou inderdaad wel kunnen. We zullen het zien

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:22

Gem leest pas later bij, zit hier zo super trots te wezen!
Vandaag heeft Ster voor de eerste keer in het tweespan gelopen. Ze deed alsof ze nooit anders deed. Even piepen naar haar compagnon bij het optuigen, maar geen gemaai, gebijt of getrap.
Superbraaf voor de wagen, en nog een stuk werkwilliger dan in het enkelspan. Ze mist alleen nog een hoop spierkracht t.o.v. haar compagnon :D . Maar ja.... die woont in de Limburgse heuvels: bergje op, bergje af :wow:

Groot compliment van de menner (SGMW klasse 3 rijder): "Als ik haar volgende week nodig zou hebben voor een wedstrijd, dan zou ik haar zó in zetten."

De mooiste foto's ;) (4 filmpjes van ca 1 minuut per pb te verkrijgen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:27

Verdorie advertenties verwijderd. Pfff...
Tik voor andere en dumpen ze meteen alles.
Knappe ster idd lijkt al of ze het langer doet.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:40

Beetje stom van mij getikt. Nu echt afsluiten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 06:11

Goedemorgen
Hier weer flestijd
:z :Z

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 08:16

@gem; knappe Ster. Mooie combinatie zo in het tweespan.
@ :(:) knuffel voor Daan