[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:14

Goedemorgen,

Nou dames het was erg gezellig op de huishoudbeurs en Janouk ik kom zeker een keer buurten ;) . We hebben écht enorm gelachen en dat had ik wel even nodig :j . Wat dorpse trienen in een grote stad dat vraagt om in de verkeerde metro te stappen :o . Ook had mijn collega sjans met een zwerfer in de metro en hebben we ons verbaasd van de gemiddelde leeftijd bij de Christine Le Duc stand :))

@Tine, fijne vakantie en denk goed aan jezelf :(:)
@Tallechie, wat fijn dat Daan lekker heeft doorgeslapen +:)+
@Janouk, heerlijk die ritjes van jullie *\o/*
@Ellis, wat kan jij Fifi heerlijk door het parcours heen sturen :):)
@Poeltje, wat een heerlijke speelfoto van de mannen *-:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:18

Ollie
Laat Brutus zondagochtend op en rij ook naar t Harde (het is wel een eindje tuffen 1 uur en een kwartier bij ons vandaan). Mijn zoon en ik zijn mee, dus 1 van de 2 kan bij jou groomen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:21

@Poeltje: wat een leuke pony's :j en Henkie is toch echt een lot uit de loterij <3

@Tallechie: sterkte met Daan :(:) .

@Janouk: strak plan :j

Zo, heb net mijn notulen klaar :o , ff onder de douche en dan naar de bestuursvergadering van de menvereniging.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:32

Tine, veel plezier !
Poeltje....die Henkie !! wat een superdiertje is dat toch.... <3 <3 <3 <3 mooie foto's !! :j
avaluna bestuursvergadering...veel succes !
janouk..lekker zondag door de bossen rijden, heerlijk !
Ollie leuk dat je veel plezier gehad hebt bij de huishoud beurs...ik zat er over te denken om heen te gaan vorige week,..maar heb geen tijd.. :o
Tallechie...hoe is het met Daan....
vhu druk met Wiske ?!?!

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:29

veel plezier tine!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:18

Bicci...hoe is je hoofdpijn vandaag ??

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:32

Goedemorgen allemaal!! Ohnee, middag!

Tine is vast al weg, maar bij deze fijne vakantie!
Janouk handige site, veel plezier zondag.
Avaluna vergaderen.
Tallechie hoe gaat het nu met Daan?
Ollie lekker dagje weggeweest!

Ik heb vanochtend weer lekker gezwommen en daarna door naar stal. Ben met meninstructeur lekker het bos in geweest! Gwin vond het geweldig, lekker rondje gemaakt. Nu thuis, even wat boterhammetjes eten en daarna maar even niks doen. Vanmiddag op stal paarden binnen zetten en voeren en daarna door naar werk, heb vanavond dienst.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:40

Gaat nog steeds niet goed. Nog steeds diarree en niet willen drinken. Hij heeft ook veel langer geslapen als normaal en is minder aan het spelen. ga zo dus de huisarts maar weer bellen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:24

@Tallechie beterschap voor Daantje. Zeker vandaag nog naar de huisarts gaan voor controle. Lust hij danoontjes? Danoontje aanlengen met lauw water; dat wil er meestal wel in. Of danoontje in de vriezer en ijsje van maken. Als er maar vocht in komt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:26

@tall...ik duim voor die dreumes....

@biancacoo,
gaat redelijk...ben wel erg moe....
vandaag dus heel rustig dagej op het taxien na...
op de schaal van 0=niks voelen en 10=schiet mij maar lek...
denk 1,5 ofzo...
door de moeheid een beetje slecht te zeggen.

morgen inspannen ,
gaan we stangetje proberen...
heb nu stangtensje van 12,5
maar omdat er door meerdere werd gezecht, neme maat groter, wilde ik eigelijk w88 op het bokkebitje van 13,5.
als die vandaag komt zou super zijn, anders toch in elk geval t stangetje eens proberen ipv gebroken bitje..

over weekje indoor, dus wil nog wel ff crossen voor die tyd :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:45

Tine fijne vakantie!
Janouk super rit gepland en dan ook nog sociaal doen, da's handig :7
Ollie heeft hhbeurs overleefd, prestatie op zich _/-\o_
Om nog te reageren op jouw vraag over voor kampioenschap gaan of iets leuks. Echt doen waar je zelf het meest zin in hebt :j
Daan is er nog niet, tip van Janouk werkt inderdaad erg goed, hebben we ook wel eens gedaan toen we het niet meer wisten.

Hier errrrrug druk met pup, maar leuk hoor :D 't is een schrander dingetje. Ze is nu bezig met de poes. Ene kat, Tommie, is zeer grote je weet wel kater die trekt zich niets van Wiske aan, loopt haar straal voorbij, echt de negeer stand. Andere is poesje, Streepje, en die zit haar echt uit te dagen. Gaat dan op tafel springen, ziet ze haar niet meer, brommen naar Wiske, steeds om het hoekje van de deur gluren, zo staren.... := tuthola.

Ze eet alleen niet zoveel als op de zak puppyvoer staat wat ze moet hebben. Had het in 4 maaltijden verdeeld, maar ze eet het niet allemaal op. Ik wil het ook niet laten staan, bied het aan en dan na half uurtje haal ik het weg. Week het nog wel wat. Hondje ziet er goed uit, levendig, poept/piest goed, niets aan doen verder toch?

Vanochtend gemend met Bente ze liep steeds lekkerder toen was ik rondje gaan stappen om de stal, wilde ik haar weer oppakken...euueue....dacht ze anders over :P ... toen ze daarna ook maar even weer goed liep maar afgesloten. Maar stukken die lekker liepen voelden erg goed aan. Planning was naar buiten te gaan, had ook groom, maar ze waren erg druk met gier uitrijden met van die enorme tractoren en tanks... had het even getimed elke 8, 9 minuten kwamen ze langs.... dus maar even niet.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:02

vhu, niets aan het voer doen, de hoeveelheden op die zakken zijn soms aan de hoge kant.
Als ze verder vrolijk en blij is....prima toch !
Bente gereden....verstandig om niet buiten te gaan rijden met die grote mesttanks....
Bicci, 1,5 dat is toch geweldig !!! ben benieuwd hoe het met het stangetje gaat, maar .... daar zal briez wel eerst aan moeten wennen, en vooral zul je zelf rijtechnisch echt met hem aan de slag moeten..het bitje zal niet al je problemen van het hoofdschudden en omhoog gooien weghalen.
frensie al lekker op buitenrit geweest, heerlijk !!
Tallechie...vreselijk vervelend van en voor Daan, duim voor je...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:13

Straks maar weer naar de huisarts. Nog steeds geen plasluier. Danoontje wil hij voor de helft. Verder niks. Over de hele dag nog maar 150 gedronken. Hij is ook bleek.

Vanmiddag toch even met veale gemend. Ging voor geen meter. Alwyn losgegooigd, die had de lente in de bol

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:26

Dank je Biancocoo voor de feedback. Krijg er gewoon niet meer in en kan het ook niet laten staan want dan eet Mies het op plus dat ik vind dat ze moet leren haar 'bord' leeg te eten :Y)

Denk dat je hoofd er ook niet naar staat Tallechie, naar het mennen. Met Daan klinkt nu niet meer OK. Hij zal wel moe en ellendig zijn ondertussen. Misschien heeft huisarts wat voor hem :(:)

Zo laatste dag van vakantie was dit alweer. Ben gelukkig de pijn in mijn benen vrijwel kwijt was wel schrikken hoor ben dan altijd erg bang dat ik weer ontstekingen krijg of dat er iets weer gescheurd is en ik terug naar af ga. Maar gelukkig niet dus. En wat heerlijk dat je dan achter je paard kunt ipv erop :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:27

Wiske met tante Mies keurig in auto.

Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:33

Super vhu. Als ze niet meer wil eten, jammer dan. Maar inderdaad wel weghalen. Doen we met dribbel ook.
Dribbel heeft helaas een rijstewafel van daan weten te bemachtigen en gelijk weer jeuk. Vanavond maar even een spuit halen.

Ben net met daan bij de huisarts geweest. Hij is niet fit, maar ook niet super ziek. Diarree lijkt opgehouden te zijn. Na 13 uur geen diarree luier meer gehad. Eten gaat nog niet zo goed. We moeten hem blijven aanbieden. Ha vond hem te goed om hem door te sturen. Dan komt hij namelijk aan het infuus. We moeten hem wel in de gaten houden en mocht hij gaan braken, koorts krijgen of minder levendig moeten we direct bellen. Als het maandag nog niet beter gaat moeten we sowieso terug komen.

Vhu denk dat de bak ook wat zwaar was, was wat hobbelig en daardoor wordt ik onrustig met mijn handen. Had kinketting 1 gaatje losser als normaal, dit weer veranderd en toen ging het al wel beter. Hij was wel ontzettend bezweet. Vorige keer ging het op de dag voor de wedstrijd ook niet goed. Misschien wil ik dan onbewust ook wel te goed trainen. Morgen rond kwart voor 6 pas starten.

Dindag komt mijn nichtje mee naar stal, die gaat dan even op veale zitten. En misschien even op alwyn, even kijken hoe die zich dan gedraagt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:49

Zo, weer op stal geweest, paarden staan allemaal binnen en daarna het werk opgehaald. Is nu wel te merken dat het vakantie is, staan heel wat ritjes op de planning. Gelukkig vannacht niet al teveel, tot nu toe, wel morgenochtend een vroege rit. Voel mezelf een beetje koortsig, maar ik denk dat ik vandaag te weinig gedronken heb. Dat vergeet ik wel vaker.

VHU wat een heerlijke pup!!! Ben je de komende weken nog vrij of moet ze meteen al leren om alleen te zijn? Ben het eens met Biancacoo; op die zakken staat altijd veel meer dan nodig is.

Tallechie fijn dat Daan al even geen diarree heeft gehad. Hopelijk is het alleen een virusje, die zijn meestal snel weer voorbij. Nu weer hopen dat hij weer eetlust krijgt!

Manlief gaat zo lekker patat halen :D Zin in!! Vreetzak die ik ben...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:56

Mijn vriend heeft nog een prakje hutspot. Hij had niet zo'n trek. Wat ik zelf ga eten weet ik nog niet.. nog geen tijd gehad om boodschappen te doen en dus ook niet veel meer in huis.

Daan begint wat honger te krijgen, dat is een goed teken.

Frensie werk ze. hopelijk blijft het een beetje rustig

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:04

@Tallechie: ik hoop maar dat Daan wat eet, denk dat hij dan wel weer op zal knappen :(:)

@VHU: wat een schatje <3 . Zelf durf ik de honden niet los in de auto te hebben, maar lief dat ze zo braaf bij Mies blijft.
Ach met dat hondenvoer is net als met paardenbrok, als ik daar de richtlijnen op de zakken moet volgen ;) , gewoon in de gaten houden hoe ze het erop doet.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:46

:wave:

hoi hoi allemaal, ben te laat, maar toch nog: voor Tine hele fijne wintersport gewenst!

en Tallechie, gelukkig dat Daan wat opgeknapt lijkt, hopelijk zet dat in de goeie lijn door naar boven :j

en dan nu: weekend *\o/* (te beginnen met jaarvergadering vanavond - over kwartiertje al, dus nu weg)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:06

Biancacoo schreef:
Bicci, 1,5 dat is toch geweldig !!! ben benieuwd hoe het met het stangetje gaat, maar .... daar zal briez wel eerst aan moeten wennen, en vooral zul je zelf rijtechnisch echt met hem aan de slag moeten..het bitje zal niet al je problemen van het hoofdschudden en omhoog gooien weghalen.
.

schudden en omhoog gooien doet hij niet,
hij loopt in principe netjes,
alleen bij kruisingen en bv tijdens de wedstrijden, word hij zo fanatiek, dat zn kop omhoog gaat en daar blijft....
zn lijf wil harder dan ik zn kop laat gaan zeg maar...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:46

Goeienavond!

Tine zal me wel niet meer horen als ik haar nu nog een fijne vakantie toe wens... -O-
Tall heeft nog Daantje zorgen en ook niet fijn gereden (gaat bij mij ook zelden samen)
VHU heeft gewoon een lot uit de loterij getrokken met Wiske. En niet druk maken om voer.... tuurlijk kost wennen tijd en heeft pupsel nog weinig eetlust :(:) . Ze haalt haar schade wel in hoor!
Bicci heeft een 1,5...
Avaluna heeft vergaderd (nog iets leuks uitgekomen? Leuke rit of zo?)

De één eet friet, de ander hutspot.... ik heb niet lekker gegeten :r . Niks voor mij. Had nog een pak gehakt in de vriezer (ergens tijdens een reis in het buitenland gekocht) en deze rook tijdens het rullen zó ontzettend naar varken, varkenslever, varkensspek.... ik kan het niet eens thuisbrengen! Kreeg al een misselijk gevoel tijdens het koken, heb er nog van alles doorheen gegooid, maar kreeg de lucht niet meer uit mijn neus. Man en kinders hebben heeeeerlijk gegeten, en ik loop nu nog rond met een kolkende maag :\ . En ik ben absoluut geen moeilijke eter, en ook geen fijnproever...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:50

Citaat:
zn lijf wil harder dan ik zn kop laat gaan zeg maar...
Geweldige uitspraak Bic!

@Tallechie maar hopen dat het mannetje weer wat bijkomt....altijd moeilijk hoor die kleintjes!
@Gem %) ik vind zo'n lucht ook altijd zoooooo vies :r

Heb mijn hond(en) altijd los, leer ze te zitten op een plek, daar ligt dan een kleedje. Als ze nog jong zijn is dat steeds hetzelfde (stinkende := ) kleedje, wat ik overal mee naartoe neem (net als bij klein kind) dan weten ze dat ze daar moeten zitten. Als ik uitstap moeten ze ook netjes blijven zitten. Ze mogen er pas uit als ik het zeg. Stel dat je botsing krijgt zijn het projectielen dat klopt....maar ik vind vast eigenlijk nog veel enger (verhangen) bench hou ik niet van, ook niet in huis.

@Frensie, deze week was ik vrij, volgende week moet ik twee dagen werken, dan is mijn man vrij en de weken daarna zal het voor het eerst een uur of twee, drie alleen (met Mies dan) zijn. Ik of manlief gaan dan laat weg van huis, een van ons of oppas/annex hondenuitlaat, de buurjongen of zoon komt dan (tussendoor) thuis zeg maar. Enorm georganiseer :list: maar goed, alles voor het goede doel :+ Maar echt alleen is ze dus niet, want ze is met Mies (onze andere hond).

Wat een heerlijk weer is het trouwens zeg. Eens kijken hoe het dit weekend wordt :D !

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:12

:+ dankjewel VHU, hihi

maar zo ervaar ik het echt,
en zo vond ik de video er ook uitzien toen ik die later terug keek.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:40

Daan is volgens mij aan de betere hand... hij wil nu niet meer slapen.. is ook altijd wat...

Ga even avondje bankhangen. Morgenvroeg tuig poetsen en 's middags veale wassen en in de vlechten. Moet om 15 uur de andere paarden binnen zetten, daarna richting wedstrijd