Jeetje zeg Van Schie failliet.... ze hadden de laatste tijd wel wat aanbiedingen met wagens maar je verwacht toch niet dat zo'n zaak failliet gaat. Vond wel dat ze erg veel op voorraad hadden, dat is meestal geen goed teken (voorraad kost een bedrijf erg veel geld en levert niets op).
Citaat:
VHU is dat algemeen dat A tot 1.17 loopt of is dat bij welshjes zo? Ik dacht dat het tot iets van 1.21 ging oid. Misschien is Sil dan wel een kleine B. Vorig jaar februari is hij op 1.15 gementen en neem aan dat hij nu ong op de 1.20 zit.
5 cm groeien in een jaar als ze al drie zijn is wel uitzonderlijk hoor, bij een kleinere pony dan. Meestal is dat 1 hooguit 2 cm. Soms nog een cm per jaar tot een jaar of 6, 7 maar dan houdt het wel op.
Sport (KNHS) standaard voor A is tot 1.17. Welsh A maat zit geen maat aan, dat is een type aanduiding. KNHS maat B is 1.27, C is 1.37, D 1.47 en E 1.57. De Welsh B bijv zit vaak in de B of C maat KNHS. De C maat cob zit vaak in de C maat KNHS maar dat is dus toeval. De D maat Welsh (is Welsh Cob) zit zo ongeveer in de D/E maat KNHS.
Ik had begrepen dat ze er bij de KNHS over denken die maat 1.10 die ze nu hebben als maat voor spoorbreedte tot 1.15 op te rekken naar de hele A maat KNHS maat dus. Dus tot 1.17. Kijk da's natuurlijk gunstig voor de kleine Welshjes-bezitters.
Even ego
Bente heeft het de afgelopen twee weken volgens Peter/instructeur dus heel goed gedaan. Prima met longeren en met de paar keer voor de wagen ook goed
ben daar natuurlijk erg blij mee. Morgen heb ik menles, kan ik het zelf 'voelen'.
Maar geloof het zo want ze stond er lekker relaxed bij, liet zich ook lekker kroelen, het is echt een dikke kroelkont erg leuk
Bespiering wordt ook al wat anders (we hebben haar nu dus een week of 5) en met longeren liep ze niet zo te stressen en te racen maar 'gewoon' lekker vlot. Daarna ben ik erop gestapt en het voelde alsof ik zo kon wegrijden, totaal geen spanning. Dus ben maar gewoon zo weggereden
flink rondgestapt nog op parkeerplaats gestapt paar keer halt en weer weg en nog een keer erop en eraf. Ze was braaaaaf
Met Snuitje lekker buitenritje gemaakt, mannetje was ook lekker bezig
Dus fijne dag gehad