[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:31

Bettepet heeft er nog een pony bij. Ben ook heel benieuwd naar foto’s!
Prinsje had ook een dipdagje.
Vind ik best duur, Tallechie. Zoveel betalen wij niet voor een paard en pony.
Tass, wat een knappe poesjes heb je daar! Dat spelen moet ik bij onze kittens ook altijd zo om lachen.

Hier weinig nieuws. Gisteren Vamp even gereden, maar het begon gigantisch te plenzen dat ik maar ben gestopt.
Vanmiddag lekker rustig aandoen en dan om een uur of 5 naar de draverijen hier. Kijken of er nog wat te verdienen valt. :))

Dit is trouwens Vamp
Afbeelding

En gisteren nog wat meer foto's gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

En onze tweejarige hengstenboef
Afbeelding

Wiseguy
Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:34

Even snel:
Tallechie: past het zadel wel goed, als hij alleen ohz vervelend doet?

Vanmorgen heeft pony bijna 1,5 uur met zoon en vriendinnetje gereden. Daarna R gemend in de wei. Geprobeerd de dingen van gisteren te oefenen, nou het leek echt nergens op. Vanuit halthouden wel een keurige verzamelde galop voor elkaar gekregen, maar ja, ik wilde vertrekken in arbeidsdraf, dus dat was dan wel weer jammer. Ik weet niet wat ik verkeerd doe ofdat Rembrand eronder uit probeert te komen, dat kan natuurlijk ook. Morgen op buitenrit met Tallechie ga ik nog maar eens wat experimenteren. Na het trainen vriendinnetje met paard en wagen thuis gebracht. Die was dus helemaal tevreden, echt paardenmeisje.
Nu slapen, straks misschien nog naar zwembad en Thabor nog inspannen.

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:39

:x NIEUWS: VAN SCHIE Ruitersport / Mensport gisteren failliet verklaard zag ik...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:46

Echt :oo.... Nee :oo....

Poeltje: Wat een leuke foto's :D. Die laatste is lief :D.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:48

Oow echt? Dat is niet zo fijn voor maurits.

Tine fijn dat pony zo lekker gelopen heeft en de kids tevreden waren. Jammer dat rembrand niet zo lekker liep!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:56

Ik wilde daar mijn kar halen -O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:02

Tass, bel ze even op... misschien kun je zaken met de curator nog doen als de kar echt in voorraad is :j

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:04

Ik ga eens kijken hoe en wat ^) .

*Gaat naar oompje* :)*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:32

:oo

daar schrik ik echt heel erg van zeg!

mede ook omdat mijn enkelspanwagen er nu staat voor een servicebeurt... -O-

denk je alles gehad te hebben... :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:49

Wat! Van Schie failliet, waar heb je dat gelezen dan? edit heb even gegoogled en inderdaad. Wat balen zeg! Ellis ik zou maar gauw gaan bellen als ik jou was. Anders kun je lang wachten op je wagen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:17

zo dat is balen,eigelijk nooit verwacht
ellis: al gebeld voor je wagen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:30

jeps, maar ik krijg ze niet te pakken...
probeer straks nog wel even...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:48

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:13

Jeetje zeg Van Schie failliet.... ze hadden de laatste tijd wel wat aanbiedingen met wagens maar je verwacht toch niet dat zo'n zaak failliet gaat. Vond wel dat ze erg veel op voorraad hadden, dat is meestal geen goed teken (voorraad kost een bedrijf erg veel geld en levert niets op).

Citaat:
VHU is dat algemeen dat A tot 1.17 loopt of is dat bij welshjes zo? Ik dacht dat het tot iets van 1.21 ging oid. Misschien is Sil dan wel een kleine B. Vorig jaar februari is hij op 1.15 gementen en neem aan dat hij nu ong op de 1.20 zit.

5 cm groeien in een jaar als ze al drie zijn is wel uitzonderlijk hoor, bij een kleinere pony dan. Meestal is dat 1 hooguit 2 cm. Soms nog een cm per jaar tot een jaar of 6, 7 maar dan houdt het wel op.
Sport (KNHS) standaard voor A is tot 1.17. Welsh A maat zit geen maat aan, dat is een type aanduiding. KNHS maat B is 1.27, C is 1.37, D 1.47 en E 1.57. De Welsh B bijv zit vaak in de B of C maat KNHS. De C maat cob zit vaak in de C maat KNHS maar dat is dus toeval. De D maat Welsh (is Welsh Cob) zit zo ongeveer in de D/E maat KNHS.
Ik had begrepen dat ze er bij de KNHS over denken die maat 1.10 die ze nu hebben als maat voor spoorbreedte tot 1.15 op te rekken naar de hele A maat KNHS maat dus. Dus tot 1.17. Kijk da's natuurlijk gunstig voor de kleine Welshjes-bezitters.

Even ego :D
Bente heeft het de afgelopen twee weken volgens Peter/instructeur dus heel goed gedaan. Prima met longeren en met de paar keer voor de wagen ook goed *\o/* ben daar natuurlijk erg blij mee. Morgen heb ik menles, kan ik het zelf 'voelen'.
Maar geloof het zo want ze stond er lekker relaxed bij, liet zich ook lekker kroelen, het is echt een dikke kroelkont erg leuk <3
Bespiering wordt ook al wat anders (we hebben haar nu dus een week of 5) en met longeren liep ze niet zo te stressen en te racen maar 'gewoon' lekker vlot. Daarna ben ik erop gestapt en het voelde alsof ik zo kon wegrijden, totaal geen spanning. Dus ben maar gewoon zo weggereden :D flink rondgestapt nog op parkeerplaats gestapt paar keer halt en weer weg en nog een keer erop en eraf. Ze was braaaaaf :D
Met Snuitje lekker buitenritje gemaakt, mannetje was ook lekker bezig :j
Dus fijne dag gehad :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:34

Ik heb ze net aan de telefoon gehad en ze gaan er vanuit dat het goed gaat komen!
Een en ander is mis gegaan door vakanties e.d. en zo ineens hoorde ze gisteren dat ze failliet waren verklaard...
Vandaag gesprek gehad en in principe kunnen ze door gaan! *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:34

vhu, lekker bezig geweest met de paardjes, super hoor !
Tass, leuke foto's !
Van Schie falliet....oei, dat is erg vervelend voor die mensen !! nouvel , ik hoop dat je je wagen er binnenkort vandaan krijgt, en dat het niet in beslag genomen is, is zo'n papierwinkel om hem dan terug te krijgen... haha, we posten tegelijk, je wagen komt gelukkig dus weer snel thuis.
Tine lekker bezig geweest met Rembrand, viel tegen, ja..lastig, misschien onbewust een verkeerde hulp ?

Naaltje, idd een kickbike, een grote mensen step, fototje ?
let niet op ons, wij hadden lol ! 3 Happy gezichten...onze hond Happy vind het zoals te zien is ook erg leuk.
schapendoes met wind tegen is ook een maf gezicht. :=
en hihi, geen gezicht, 1 dikke trui, en een softshell, en ook nog een bodywarmer.hahaha, maar ja het waaide zo enorm...
heb ruzie met fotoprogramma....word even uitgesteld..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 10-08-11 16:43, in het totaal 4 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:38

Leuke foto!
ja wagen blijft nu gewoon staan voor de servicebeurt en als 'ie klaar is halen we 'm op, tegen die tijd hoop ik Fifi er ook weer heel even voor te kunnen zetten! :j

vhu, super zeg, dat bente het zo goed doet!! *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:42

Ahhh lekkere foto!
Gelukkig maar van Van Schie.... maar goed, je wordt niet zomaar failliet verklaard... zitten ze toch echt wel met cash flow probleem. Maar fijn dat er dus geen inbeslagname e.d. is / komt.

Oja, wilde nog even kwijt dat ik Vamp echt mooi vindt zo op de foto :j

Ik was helemaal opgelucht toen Peter zei dat Bente zich zo goed gedragen had.... was toch nog bang dat het niet goed zou gaan want hij rijdt ze toch meer op druk dan ikzelf zeg maar, wist niet of ze dat wel aankon :=

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:47

VanHuisUit schreef:
Oja, wilde nog even kwijt dat ik Vamp echt mooi vindt zo op de foto :j

Dankje, VHU. Vind het ook echt een super paard. Is ZZ springen, dus beetje bij beetje heb ik nu de eerste sprongetjes gemaakt.
Heb hiervoor al heel lang niet gesprongen en vond het best spannend, maar Vamp is er zo opgebrand, die springt alles.

Ze staat te koop, maar tot die tijd is het voor mij echt een super leer paard :)

Die andere met het hoofdstel is trouwens Brunellie.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:49

nee het zal vast niet zomaar zijn, in deze tijd hebben veel bedrijven problemen...
maar als het dan net weer aan trekt en je gaat weer meer verkopen is het toch zuur als je niet verder kunt...
we gaan maar uit van het beste! ;)

fijn dat bente ook 'iets meer druk' aan kon, wordt ze een groot en sterk paard van! 8-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:58

@Biancocoo zie je foto nu niet meer, maar hij was wel leuk!
@Poeltje fijn zeg zo'n toppaard op stal! Springen is zo ontzettend leuk. Heb het ook altijd met heel veel plezier gedaan, totdat ik in de kreukels ging. Doen jullie hem ook voor de wagen dan?
Hoe gaat het met Brunellie trouwens?
@Nouvel daar gaan we voor :D

Oja, mijn knalgroene hoofdstelletje zit goed, zal morgen even foto maken *-:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:00

ow ja cool, foto!!! *\o/*

edit, ook nog leuke foto...
Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:01

Nee, dit paard is van zijn broer. Komt verder ook niet meer voor de kar.

Met Brunellie gaat het heel goed. Je kan wel zeggen dat ze zadelmak is. Eerste stuurknopjes zitten erop.
Een ander meisje rijdt haar nu een paar keer in de week. Gaat dus allemaal erg goed!

Hoooo, ik ga ervandoor! Even gokken bij de draverijen. Fijne avond dames!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:05

Ik heb er nog een bevangen......
En heb echt helemaal nergens zin in door het gekloot met pony's die wat mankeren......

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:07

waardeloos dennis...
het schijnt een slecht jaar te zijn qua bevangenheid...
sterkte ermee... :(:)