[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:55

Da's in iedere geval wel een positief antwoord :+ ;)
Begrijp volledig dat je het niet meer kunt volgen, die antwoorden 8)7
Citaat:
de proef die ik in februari moet rijden is met galopwissel op de diagonaal,
eueueue...dat oefenen we nog niet nee :+
Bij Rizanta was het niet zozeer huppen en wippen in alles (gelukkig maar :o ), maar steeds als hij wilde laten vertrekken voor uitstrekken ging ze dus keurig in galop, dan moest ze weer terug, maar dan gaat ze eerst heel keurig bijna op de plaats galopperen, oortjes helemaal vooruit zo van kijk mij eens en dan in zo'n hoge verzamelde draf wil je haar daaruit rijden weer een hupje ipv voorwaarts en dan doe je meer dan weer in galop enz Die knop van ruimer en voorwaarts zat er maandag simpelweg niet op of zo :+ maar zoals het er vandaag uitzag / ging was al stukken beter :D
Ik zeg nu 'kom, kom', en dan gaat ze verruimen. Tenminste, dat was het principe vanochtend }:0
Vind goed dressuren echt een uitdaging jeetje hoe ingewikkeld het kan zijn een mooie volte te doen, rechte zijde rechtuit, uitstrekken en dan weer terug pfffff
Zit soms echt met mijn benen te werken, maar dat schiet natuurlijk niet op als je op de bok zit :7

Vind het wel ontzettend knap dat je dat in een jouw bak eruit kan rijden hoor een uitgestrekte draf dan moet hij wel in een keer goed vertrekken 8-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:07

Inderdaad, moet gelijk goed zijn, want na paar passen zijn we er al weer. Echt oefenen kan ik het dus ook niet, net als middengalop. Dat oefenen we in de proef :+ . Laatste keer goed geoefend, kreeg een 8. _/-\o_

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:21

tallechie, ik ben benieuwd wat de verloskundige vanavond zegt.
Vervelend dat je je nog steeds rot voelt.

Vhu, je hebt in ieder geval lekker kunnen oefenen met rizanta toch?

Tine, alle 2 je paardjes voor de wagen gehad.
Had je het niet heel erg koud?

Ik vandaag ruim een uur met wobbe gement.
Eerst een half uur in de bak gereden en daarna nog een half uur de weg op geweest.
Op de heenweg was hij slomer dan de terug weg, maar hij had natuurlijk al een half uur in de bak gewerkt.
Ik heb van het rijden in de bak ook filmpjes.
Kunnen jullie kijken of hij volgens jullie genoeg voorwaarts loopt
de filmpjes komen straks, want zit nu ff op mobiel op internet en moet nog eten.
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 27-01-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:21

:wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:28

@IT: had een skibroek over mijn spijkerbroek, en een extra jas aan. Rij altijd met menschort en cap, dat is ook lekker warm. Had alleen af en toe gevoelloze vingers. Dat is erg lastig sturen en als gevoel weer terugkomt is het erg pijnlijk.

Nog een wagenbedrijf gevonden en gemaild. Kijken wat ik nu voor reactie krijg. En op advies van mijn instructeur ga ik er nog 1 bellen (die had bedrijf, nu niet meer, maar weet er veel van af, heeft geen website meer. Wellicht bij jullie bekend: Jannes van der Wal) Wordt vervolgd.

Ga nu zoontje naar bed brengen.

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:41

Ik was ook een worstje vandaag buiten. Heeft hier de hele dag gevroren.
Helaas geen hulp gehad, dus kon niets inspannen.
Heb wel Whitney gelongeerd. Gewoon goed voorwaards, lekker schakelen en ook goed door galoperen. De galop vind ze gewoon nog erg moeilijk, zit gelukkig niet zo heel veel in de M proeven ;). Heb zaterdag wel hulp, dan kan ze nog even voor de wagen en dan zondag weer wedstrijd.

Roos gaat ook makkelijk galoperen. Bij mij gaat het redelijk, maar als die meiden er mee rijden verruimt ze geen pas en gaat ze in een sukkel tempo galoperen. Netjes de gevraagde kant op hoor. Gister haar weer flink aan het werk gehad, heerlijk hoor. Pasje naar voor, pasje terug, stukje galop, weer draf, eenvoudige wissel, vliegende wissel enz. Heerlijk zo'n pony die gewoon simpel te rijden is. Je pak het leidsel op, ze geeft na en je ga gewoon lekker sturen zonder te piepen. Alleen als ik haar helemaal door verzamel wil ze wel eens wat mopperen, ze kan echt grommen als ze er geen zin in heeft :+.

@ Tine: heb je de hele lijst wagenbouwers in de sticky al gehad?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:04

tine, oh je was lekker in gepakt :) ik had echt dode vingers!
maar had wel handschoenen aan.
ook thermolaarzen, maar mijn voeten waren net ijsklompjes.

zouden jullie straks wat filmpjes van mij willen bekijken?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:08

Dennis houdt van Roos <3 en terecht hoor ;)
@IT ja we zijn heerlijk aan het werk geweest. Ik ook, want ik moet nog heel veel leren, ben steeds aan het nadenken op die bok: kneepje links, kneepje rechts, ontspannen zitten, handen netjes, o ja waar was ik op de volte, was ik op een volte ? en shipzzz alweer een bordje ondersteboven gereden :o? maar ik merk wel vooruitgang (zowel bij mij als bij 't peerd :D ).
En filmpjes, zijn we dol op :j

Ik was ook erg ingepakt...drie truien, maillot onder broek maar heb gewone menhandschoenen aan. Had niet zozeer koude handen maar was gewoon zeg maar 'overall koud' :brr:

Citaat:
Jannes van der Wal

Moet wel goed zijn, hoe hij op mail doet weet ik niet, maar de stalhouderij heeft alle marathonwagens/leswagens bij hun vandaan. Nou dat doen ze niet als ze niet goed zijn. Hoe prijsstelling is geen idee, maar stalhouder houdt van degelijk en niet te duur :7

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:13

Ben net bij verloskundige geweest. Hartje klopt goed. Meer kon zij ook niet doen. Heb met haar afgesproken dat als ik ga twijfelen direct weer mag bellen. Sowieso moet ik het kind van het weekend gaan voelen, zo niet maandag terug bellen. En ik heb een afspraak voor volgende week voor de zekerheid.

Tine de kamer moet helemaal nog. 8 feb wordt de kamer gebracht. Volgende week gaan we de kamer schilderen. Dan spullen nog wassen en dan kunnen we in het weekend na 8 feb alles inrichten.

Fijn dat jullie hebben kunnen mennen. Ik ben zaterdag voor het laatst geweeset maar kan het momenteel ook niet opbrengen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:14

Ik heb turbo dikke mountainhorse rij handschoenen. Maar die zijn een beetje dood aan het gaan, gaten zitten er in :P.

Natuurlijk hou ik van Roos. Heerlijke merrie is dat. Gelukkig heb ik er ook nog zo een op reserve staan (of eigenlijk zelfs 2!, eentje van een jaar en eentje van 4).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:15

Spannend Tallechie, fijn dat je meteen mag bellen als je twijfelt, super zorg zo te horen !!
Dat is heel erg fijn !
Duim voor je !! :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:16

ok, hier wat filmpjes.
alleen het is wel lastig sturen met 1 hand haha dus de filmpjes zijn niet geweldig.

stappen en een keertje halthouden
http://s78.photobucket.com/albums/j94/I ... ltgoed.mp4

stappen door de bocht
http://s78.photobucket.com/albums/j94/I ... ochtje.mp4

een filmpje met aandraven en een stukje draven
http://s78.photobucket.com/albums/j94/I ... t=draf.mp4

en nog een grappig filmpje van Wobbe & Rafiki
ze mochten eventjes in de wei van de merrietjes vanmiddag (toen de merries eruit waren uiteraard)
http://s78.photobucket.com/albums/j94/I ... wobraf.mp4

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:20

Dennis: bedankt voor de tip. Groot deel heb ik nu gehad. Laat de rest even. Eerst maar even dit weekend bij 2 langs, en morgen Van der Wal nog een keer bellen (hij was net de deur uit) Ik heb gewone leren handschoenen, maar das best koud :brr: Rest van lichaam was wel warm, maar ja, sturen doen we met de handen he?

IT: ik ga zo kijken

Tallechie: lijkt dus gewoon goed te zijn. Fijn!!!!

VHU: ik probeer hem dus morgen nog eens te bellen. Hij weet al van mijn probleem af, want mijn instructeur heeft met hem erover gesproken. Eens kijken wat er uitkomt. Heb zo langzamerhand de moed een beetje opgegeven. Op die lijst die Dennis zei, zijn er dus nog wel een paar. Maar weet even niet meer of ik die nog moet aanschrijven. Aantal verkopen zelfde merken dus, als ze bij de een te zwaar zijn, zal dat bij ander ook wel zijn. Heb er nu 14 benaderd. Vind ik eigenlijk wel genoeg, tenminste zou het moeten zijn.

Ik moet nu nodig huishouden gaan doen, maar totaal geen zin.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:24

Weet niet of het aan mij ligt, maar ik krijg de filmpjes niet geopend.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:26

mmm als ik erop klik krijg ik ze wel geopend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:26

Ik heb er nu twee bekeken...gaat verder met de rest ... dus ligt niet aan filmpjes.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:27

Idd, filmpjes doen het hier ook gewoon.
Leuk hoor :).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:32

Wat heb jij toch een ongelovelijk leuke poowns! Die Rafiki wordt een flinke dondersteen :+

Vind, voor zover ik er iets over mag/kan zeggen natuurlijk, dat Wobbe in stap lekker voorwaarts loopt. Wat oefenen op buiging in de bochtjes (buiging in zijn lijf), maar dat moeten we waarschijnlijk allemaal :+ Draf kan zijn dat hij net wat pittiger door mag lopen? Maar kan ook zijn doordat je filmde natuurlijk. HEt leek nu ook of hij wat links gesteld was ondanks rechtdoor en op de rechterhand zijn, maar kan ook doordat je aan het filmen was.

Zie zo die billen van Wobbe...hij is wel te dik :+ mooie ronde billen dat wel ;)

Wel super fijn dat je zo in de bak kunt mennen zeg!

Manlief vertelt net dat hij zondag maar liefst 2 weken weg moet naar India :n bah, een week vind ik altijd wel gaan maar twee weken achter elkaar inclusief eigenlijk twee weekenden (weg op zondag, weekend ertussen en terug op een zaterdag) niet fijn.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-01-11 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:34

tuurlijk mag je er iets van zeggen :j graag zelfs! ik wil graag tips/bruikbaar commentaar.
en jullie mening.

wobbe heeft wel lekkere dikke billen gekregen van het mennen :j
maar vind je hem echt té dik?

het links gesteld... ja dat klopt :j
en het voorwaartser lopen in draf, dat klopt ook :j
het word allemaal nog wel iets verergerd door het feit dat ik met 1 hand filmde en met de andere hand moest sturen.
en ik had geen ruimte meer om de zweep vast te houden :+
Laatst bijgewerkt door IvysToeter op 27-01-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:36

Tja, hou wel van lekkere pony/paardenbillen hoor. Maar mijn eerste idee was, jeetje die heeft wel flinke billen!
Vind dat hij trouwens lekker aandraaft hoor, dus dat heb je dan te pakken. Dat door leren draven komt vanzelf wel, is volgens mij al stuk beter dan half jaartje geleden toch?

Moet zo maar eens even oppas/vriendjes/etc gaan inplannen heb daar toch zo'n hekel aan. Heb ik net allerlei extra werk aangenomen, krijgt manlief het opeens weer heel druk in het buitenland. Zo gaat dat hier altijd. Of rennen met z'n allen of stilstaan :(

Zo moest het ff kwijt }>
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-01-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:37

@Dennis, Wat heb jij toch een gave pony's <3 (even in je profiel gespiekt want ik kan nog niet goed onthouden welke pony's/paarden bij welke bokker horen :o )
ik heb geloof ik dezelfde handschoenen....maar vind ze net te dik om te mennen.
Ik heb op de paardenmarkt een paar gevoerde lederen westernhandschoenen gekocht voor 15 euries en die blijven redelijk warm.
@IT, vooral dat laatste filmpje.... écht 1 van 'blijf van mijn lijf' :=
@Tallechie, wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen en dat je bij twijfel ook bij de verloskundige terecht kunt.

Hier in het westen is het nog niet zo heel erg koud als bij jullie als ik het zo lees. Wel een koude Oostenwind

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:37

hoezo moet je dat inplannen dan?

haha ik heb juist het idee dat hij langzamer loopt dan een half jaar geleden :+
zijn billen lijken wel dik ja, maar ik denk dat de manier van filmen ook vertekent.
ik zal eens kijken of iemand anders een keer filmpjes vanaf de zijkant wil/kan maken.
maar vind eerder zijn buik te dik dan zijn billen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:44

Ik heb haarballen :). Waar ik erg blij mee ben :D :D :D.
Mijn handschoenen samen met een leren leidsel rijd helemaal niet, met m'n antislip leidsel is het wel te doen al vind ik zonder handschoenen fijner (maar dat is met dit weer helemaal niet te doen). Oefeningen met 1 hand doe ik nu helemaal niet, achenbach kan ik ook niet met die dikke handschoenen dus rij nu 2handig.
Ik wil weer zomer.......

Ik zit hier ook in het westen (kop van NH), maar het heeft hier de hele dag gevroren met een vies koud windje er bij. Lang leve mijn themobroek :D.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:46

ik reed alleenmaar met 1 hand omdat ik wilde filmen.
en heb geen leren leidsels, maar ik heb een slofteugel van webband als leidsels.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 20:51

Ivystoeter, leuke filmpjes !! wat een leuk paardje heb je toch !!

Hier in drenthe ook al met dubbele broeken aan hoor, lekker koud !!
De trailer vandaag van binnen gewassen, lekker..........bevroor bijna waar je bij stond!!
Zaterdag ga ik hem inruilen, dus hij moet wel schoon zijn, haha :D !!