[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:42

Als ik dat had geweten vhu, in mijn opleiding heb ik een onderdeel nederlands, daar ben ik nu mee bezig. Heb nu een aantal hoofdstukken met grammatica en spelling daar ben ik zo slecht in, al 3x een 6 gehaald. Moet nog een aantal hoofdstukken.

Heb ook wel een 10, 4x 9, 2x7, 1x8 gehaald maar begin het zat te worden. Liefst wil ik het gewoon zelf doen zonder hulp maar vind de 6jes wel jammer.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:57

Zo even bijgelezen,
Tallechie gelukkig valt het voor je vriend mee!! is niet niks kettingbotsing.

Verder leuke foto's gezien :)

Morgen ga ik nog even mennen met de pony, zaterdag ga ik oefenmarathonnetje rijden ben benieuwd haha.
Heb wel de knoop doorgehakt dat Sharon meegaat dus dat is leuk :D

Morgen lekker wassen, hopelijk goed weer :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 23:31

yeah ik heb weer bijgelezen. Op het moment een hoop pechvogels hier zeg! Maaltje heeft lekker helemaal in haar uppie gereden, lacuna twijfelt of ze een wedstrijd wel moet rijden( ik zeg gewoon doen, ervaring opdoen kan geen kwaad) vhu is ook lekker bezig, evelli is verbrand en de rest ben ik vergeten haha

Nou vandaag wilde ik tweespan rijden, maar ze waren in het weiland naast de bak aan het wikkelen dus ik heb ze maar gelongeerd met touwtjes, iets wat ik in ermelo heb geleerd en thuis nog erg vaak toepas :j
Morgen gaan we alweer naar een nieuwe pony kijken, hij schijnt ligt betuigd te zijn dus ik neem tuig en tweewieler mee, ik ben benieuwd!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:16

Spannend Marianne, succes ermee vandaag :D
Ik ga straks mijn pony tje schoonmaken en klaarzetten voor morgen :D
Heb er zin in!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:49

Spannend marianne!!!

Ik ga zo zoonlief naar school brengen en dan beide heren even inspannen (een voor een hoor, geen circusacts hier)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:01

succes met oefenmarathonnetje yuri!
@marrianne; vinden ze dat spannend als er gewikkeld wordt? Die 3 bij ''mij'' op stal (dids, de tuiger en de welsh) zijn er 2 van die totaal over de pis gaan van hooischudden enz, en dids staat daar dan druilerig naar te kijken _O-

ik ga een topicje maken :)
en alvast m'n vent missen, die heeft vanavond vrijgezellencamping, dus die zie ik zondag pas weer :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:16

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:23

Zo ik ga zo nog even een rondje 2-spannen. Heb me voor de gein over 3 weken opgegeven met 2 span dus dat wordt nog even oefenen. Ga ze nu een keer omspannen kijken of dat beter loopt.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:47

Mensen ik moet al zoveel lezen op school en dan hier ook al!!! ;)
Sterkte voor alle mensen bij wie het niet mee zit!!
Zag een paar cijfers langskomen, die zouden heel mooi staan op mijn lijst ;)
Nog een mooie fjord op de foto
Nieuwe ponie misschien in aantocht, ben benieuwd!!

Gisteren heef mijn ponie voor eerst meegelopen bij de cursus voor het koetsiersbewijs. Ik vind het echt een mega vervelende groep. Al dat commentaar en dat denken dat je het beter weet. word daar helemaal gek van. Maar ze zijn er wel achtergekomen dat ze nog een hele hoop aan zichzelf moeten sleutelen. Ze waren niet gewend om met een zelfdenkend systeem te rijden :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:57

@yuri leuk dat je een wedstrijdje gaat rijden
@maisie, veel plezier ;) ik span die van mij regelmatig om :j
@naaltje wat is dids toch een knappert!

Zo ik ben van school onderweg naar huis, even gauw omkleden, pony's in de vrachtwagen en dan op pad, ik ben wel voorzichtig en heb niet al te hoge verwachtingen, dan kan het tenminste niet tegenvallen...

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:59

Tallechie, hopelijk heeft je vriend niet teveel last van zijn ongeluk...

Leuke foto's Lacuna. Zag eruit als dolle pret. Zeker die douche in het water :D

Goed gedaan Naaltje!

En inderdaad succes voor degenen die op wedstrijd gaan dit weekend! Mijn vriend is dit weekend groom in Booischot. Dus morgen normaal ook even gaan kijken want zondag kan ik niet.
Onze pony heeft sinds vorige week nieuw tuigje dat beter past. We hadden luxe marathon tuig in de maat cob maar dat was haar toch wat aan de grote kant. Nu een tweedehands luxe marathon tuig gevonden in de maat pony en dat past echt super! Ben helemaal blij ermee :) Nu hopen dat onze nieuwe koets er ook snel is (zal nog wel 2 a 3 weken zijn volgens de verkoper). En dan misschien in juli haar eerste wedstrijdje...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:00

Goede morgen allemaal!
@ IvysToeter: het is zeker een aanrader om te kijken! Je moet uiteraard wel de eerste gezien hebben, anders is de tweede wat ingewikkeld om te volgen.

@ Lacuna: ik, als student die 14 juni met de examens begint, zou 19 juni niet aan een wedstrijd meedoen. Dat zou ik niet overleven, ik barst al van examenstress, en dan nog eens de stress voor een wedstrijd :+ Trouwens, tijdens het studeren zou ik me niet meer kunnen concentreren als ik die week een wedstrijd moet rijden... Maar je moet het uiteraard zelf weten, het lijkt me wel erg leuk om te doen! Lief van die man dat hij je belde!

@ Jenkins: Van Sebacil heb ik nog nooit gehoord, dus daar kan ik niets over zeggen. Hopelijk gaat alles netjes terug weg.

@ Naaltje: dat kan ik geloven dat je trots bent! Wauw, dat durf ik toch nog niet :D Misschien als Romeo wat ouder is, dat ik het wel durf, maar voorlopig toch zeker niet! Ik vind het echt geweldig voor je! Dit is erg goed voor het vertrouwen ;)
Leuke foto's van Dids trouwens!

@ Maisie: Ga je met een sulky alleen op pad of met een marathonwagen?
Met dat wassen hebben wij hier ook ervaring(spijtig genoeg)... Mijn vz-haflinger heeft ook zomer eczeem, we moeten haar in de droge periode van de zomer iedere week wassen. Dat vettig spul trekt stof aan, en dit gaat na een paar dagen ook weer erg jeuken, dus zijn we verplicht om dit te doen. Maarja, liever iedere week wassen dan een bebloed paardje op de wei zien staan. (zo hard schuurt ze, tot bloedens toe)
Succes met de wedstrijd volgende week!

Tine heeft vierkante ogen :+ Jij ook succes zondag! Meer dan jullie best kunnen jullie niet doen hé, ooit komt het er wel uit! Super dat Rembrand zo braaf was!

@ Evelli: oei, nu al verbrand, let morgen dan maar goed op!

Ze voorspellen hier voor morgen 28 graden (in de schaduw), dus ik denk niet dat ik van ons zwembad weg ga :D
In de voormiddag Romeo even inspannen, met dit weer wil plots iedereen met me mee (mensen in de familie die nog nooit op een wagen hebben gezeten, dus daar zeg ik geen nee tegen! :Y)) Nu Romeo zo braaf is, is het voldoende om iemand bij me te hebben die Romeo durft vast te houden bij het inspannen, en die naar Romeo durft gaan als er iets misloopt, hoewel de kans klein is dat er iets misloopt.

@ marrianne: ik ben ook erg benieuwd hoe die nieuwe pony meevalt!

@ jouke_h: dat is inderdaad vervelend als er zo veel commentaar gegeven wordt en ze denken dat ze het beter weten...
Ik vind het persoonlijk wel leerrijker om met een "moeilijker" paardje te leren mennen dan met eentje die het al perfect doet voordat je de correcte hulpen gegeven hebt. Dus een zelfdenkend systeem is veel leerrijker dan een automatisch systeem! :D

Ik ga zo dadelijk even naar de fysio wandelen (het is hier 3 huizen verder), lekker ontspannen op de massagetafel, en daarna ga ik Romeo al een beetje voorbereiden op zijn avontuurtje met 18 kleuters van 4 jaar :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:03

Spannend SL met al die kinderen!!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:08

@tine wat vervelend zeg, ik zou het niet kunnen om Zo veel verschillende mensen met mijn pony te laten rijden :n

@sl heel veel plezier vanmiddag, het wordt vast hardstikkd gezellig!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:12

@ marrianne: bedoel je niet jouke_h ipv tine? Jouke_h heeft haar pony laten meelopen bij de cursus voor het koetsiersbewijs. Of heb ik iets gemist van tine? :Y) Kan ook uiteraard, zo veel te lezen hier... :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:20

haha sorry was ff abuis

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:25

Het is ook nog vroeg ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 14:06

Zo net functioneringsgesprek gehad via Skype :P God wat was ik zenuwachtig! :P Maar het is goed verlopen, nu nog even stage verslag afmaken en dan volgende week inleveren.

Ben ook nog steeds met die website bezig :P

SL: hoe ga je romeo erop voor bereiden? :P

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:07

Het is hier nogal rustig, dat komt zelden voor :D

Vanmiddag was GE-WEL-DIG!! We hadden 6 kindjes per rit op de wagen gezet (3 en 4-jarigen wegen toch niets :D ), ze vonden het echt super! Het was maar een klein ritje (300 meter ongeveer), en dan deed ik er een stukje galop bij omdat de kindjes riepen: sneller!! sneller!!
De kindjes waren aan het schreeuwen van plezier, net alsof ze in een roller coaster zaten in een pretpark :+ Ze deden dan allemaal hun handjes omhoog en dan gingen ze schreeuwen :Y) En Romeo deed alles zo perfect <3
Alle kindjes zijn 2 keer mogen gaan, ze vonden het echt geweldig :D

Daarna heb ik Romeo een lekkere douche gegeven, de kindjes hebben een ijsje gekregen en toen hebben we met waterbalonnen gespeeld. Ongelofelijk hoe blij die kindjes waren met zo een beleving <3
Voor Romeo vond ik het ook een geweldige ervaring, hij had nog nooit zo veel kindjes om hem heen gehad, en zo een geschreeuw was hij al helemaal niet gewoon, dus ik ben zooo trots op hem! *\o/*

@ Jenkins: de voorbereiding was gewoon een uitgebreide poetsbeurt en ik heb hem wat laten inlopen aan de longe zodat de spiertjes al wat opgewarmd waren. ;)

Naaltje de vreugde die jij had nadat je alleen bent gaan rijden met Dids heb ik na vanmiddag :D Het was een ongelofelijke beleving! Zo trots op mijn ukkie <3

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:20

sander_lotte schreef:
Het is hier nogal rustig, dat komt zelden voor :D

Vanmiddag was GE-WEL-DIG!! We hadden 6 kindjes per rit op de wagen gezet (3 en 4-jarigen wegen toch niets :D ), ze vonden het echt super! Het was maar een klein ritje (300 meter ongeveer), en dan deed ik er een stukje galop bij omdat de kindjes riepen: sneller!! sneller!!
De kindjes waren aan het schreeuwen van plezier, net alsof ze in een roller coaster zaten in een pretpark :+ Ze deden dan allemaal hun handjes omhoog en dan gingen ze schreeuwen :Y) En Romeo deed alles zo perfect <3
Alle kindjes zijn 2 keer mogen gaan, ze vonden het echt geweldig :D

Daarna heb ik Romeo een lekkere douche gegeven, de kindjes hebben een ijsje gekregen en toen hebben we met waterbalonnen gespeeld. Ongelofelijk hoe blij die kindjes waren met zo een beleving <3
Voor Romeo vond ik het ook een geweldige ervaring, hij had nog nooit zo veel kindjes om hem heen gehad, en zo een geschreeuw was hij al helemaal niet gewoon, dus ik ben zooo trots op hem! *\o/*

@ Jenkins: de voorbereiding was gewoon een uitgebreide poetsbeurt en ik heb hem wat laten inlopen aan de longe zodat de spiertjes al wat opgewarmd waren. ;)

Naaltje de vreugde die jij had nadat je alleen bent gaan rijden met Dids heb ik na vanmiddag :D Het was een ongelofelijke beleving! Zo trots op mijn ukkie <3

kan me voorstellen dat je trots bent..! super

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:35

moontje in enkelspan.
gaat nu stuk beter als in het begin!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:40

SL Wat een super pony!!!!!
Leuke foto's van Moon

Mennen ging vandaag helaas niet zo fijn, zal ook wel een beetje wedstrijdstress van mijn kant zijn. Morgen heeft Rembrand vrij en dan zien we zondag wel. Zie het maar gewoon als training. Amerigo ging wel fijn.

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:31

Net enkele mooie foto's gevonden van Nico op wedstrijd enkele weken terug. Nico is van een vriend van ons, hij is ook de menner op de foto, de groom is mijn vriendje. Ik rij Nico enkele keren per week onder het zadel en we doen ook dressuurwedstrijden. Dit is het eerste seizoen dat hij ook enkele menwedstrijden start. Hier mijn favoriete foto uit de reeks.

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:41

Wat een leuke foto's hierboven, prachtige bonte en een mooie fries.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:42

*even een ego berichtje* ;)

mn vader heeft net gebeld voor een (kruising)welsh pony, we gaan vanavond of morgen kijken :)