[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:37

Netjes hoor :)
Maar wat hangt jouw tweewieler achterover :\ lijkt niet erg in balans te hangen zo :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:44

Ik vind hem ook niet mooi hangen, lijkt ook vrij groot op de foto. Maar je pony ziet er iig netjes uit!

Vandaag waren de kleinkinderen van de stal eig. met me mee naar de pony's. Dat meisje van 6 is zo leuk met de pony's! Eerst gingen we even wandelen met kinderhater Jelle :P is goed voor hem. Hij is echt de duivel himself :P Daarna mochten ze even een stukje op mick stappen, wat een topper is dat toch ook, zou niet weten wat ik zonder hem moest! Daarna is hij ook nog even mishandeld door t meisje, hij heeft nu allemaal strikjes enzo haha

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:53

Ik ben afgelopen dinsdag naar Jochem Myjer geweest. Was echt enorm goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:56

Napie schreef:
Ik ben afgelopen dinsdag naar Jochem Myjer geweest. Was echt enorm goed.

Fijn te horen :)
Is de eerste keer dat ik ga. Heb wel de dvd's van zijn andere shows :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:34

Vind het tuig erg mooi staan en wat ziet ze er goed uit 8-)
Vraag me wel af die sperriem, ik heb geen sperriem, of gebruik je geen kinketting?
Misschien is het anders als je op de tweewieler zit, dat hij dan wel meer naar voren ligt, kan natuurlijk of dat het net wat scheef staat of dat de foto wat vertekent of zoiets.

Alwyn was vandaag ook wat frisjes maar denk ook dat het van het weer komt. Het was ook best wel fris :+ Vind met broek rijden wel fijner hoor, remt toch veel lekkerder af dan dat je het alleen met rem van wagen doet. Ik houd die broek dan een beetje in de gaten weet ik precies hoeveel ik moet remmen. En als je geen rem hebt vind ik het ook met gewoon halthouden en dan niet van een heuveltje af veel prettiger want ze krijgen dan niet zo'n schokje in hun schoftje zeg maar.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:01

Het is weer al een hele tijd geleden dat ik hier nog geweest ben, het is heel erg druk geweest...
Heb gelezen van een absurde verkeersboete(weet niet meer bij wie) vanwege verkeerd parkeren. Ipv jullie te ambeteren met verkeersboetes te geven, kunnen ze misschien beter zorgen voor parkeerplaatsen!

@ marrianne: ziet er heel leuk uit! Ik blijf jouw pony toch zo graag zien :+ Mooi tuig heb je!
Vind wel dat de rest gelijk heeft over dat je tweewieler wat ver achterover hangt.

@ VanHuisUit: ik vind het mennen met broek ook erg aangenaam. Zelf gebruik ik de rem niet zo veel, bij een berg af laat ik Romeo zelf remmen, zo gaat hij ook voorzichtiger van een bergje af. Die bergjes zijn voorlopig nooit steil, dus dat gaat prima.

Ik heb ook weer wat meegemaakt. Ik heb een paar maanden geleden verteld dat ik met rugproblemen zit... Vandaag mocht ik EINDELIJK naar de reumatoloog voor de uitslag (ik was ondertussen al, op aanraden van de huisdokter, gestopt met paardrijden en fitnessen). Wat blijkt nu? Mijn onderste tussenwervelschijf (net boven mijn staartbeen dus) is versleten. De reumatoloog zei: "een vrouw van 76 geven we een corset en pijnstillers, maar voor een 20-jarig meisje zou dit écht slecht zijn." Ik moet nu dus naar de kinesist voor oefeningen te doen om mijn rug-, buik-, bil- en beenspieren te versterken, zodat deze spieren de taak van die tussenwervelschijf een beetje kunnen overnemen en mijn rug wat minder belast wordt.
Bij de vraag: "mag ik nog paardrijden?", zei hij: "Jeetje ik was al aan het hopen dat je deze vraag nooit zou stellen... Kijk, ik kan je niet verbieden om nog paard te rijden, maar goed is het in ieder geval niet voor je rug. Als je pijn hebt, moet je onmiddellijk stoppen, en je mag ook niet te vaak of te lang rijden."

Nu het paardengedeelte: ik weet niet of ik al verteld heb dat ik een nieuw tuig heb gekocht? Het is een Zilco Classic geworden, en ik ben er enorm tevreden van! Hier even een foto:
Afbeelding

16 mei is er een koetsentocht in Genk(bij mijn thuis dus), deze ga ik proberen mee te doen. Het wordt het eerste evenement dat Romeo mee zal doen, dus ik ben best wel zenuwachtig! Normaalgezien moet het wel lukken, Romeo doet het super goed voor de koets, ik ben echt trots op hem :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:05

Yup had je al verteld ;) en laten zien ;) Fijn tuig he :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:51

Je mag het nog wel een keer vertellen van je tuig hoor, want die is prachtig! Je hebt echt zo'n leuke pony. Hoop dat Alwyn er ook zo uitziet als hij 4 is.

Citaat:
Bij de vraag: "mag ik nog paardrijden?", zei hij: "Jeetje ik was al aan het hopen dat je deze vraag nooit zou stellen... Kijk, ik kan je niet verbieden om nog paard te rijden, maar goed is het in ieder geval niet voor je rug. Als je pijn hebt, moet je onmiddellijk stoppen, en je mag ook niet te vaak of te lang rijden."

Was je nog veel aan het rijden of had je je er al bij neergelegd dat je lekker gaat mennen? Vind het naar voor je maar een versleten rugwervel is volgens mij beter nieuws dan reuma... alhoewel het natuurlijk echt shipz-nieuws is daar niet van.
Enig idee hoe je ooit aan die versleten rugwervel bent gekomen? Waar de slijtage vandaag is gekomen?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 19:55

VanHuisUit schreef:
Vind het tuig erg mooi staan en wat ziet ze er goed uit 8-)
Vraag me wel af die sperriem, ik heb geen sperriem, of gebruik je geen kinketting?
Misschien is het anders als je op de tweewieler zit, dat hij dan wel meer naar voren ligt, kan natuurlijk of dat het net wat scheef staat of dat de foto wat vertekent of zoiets.

wat vraag je je precies af over de sperriem, ik rijd gewoon met kinketting en zie niet in waarom ik zonder kinketting moet rijden als ik met sperriem rijd :o

Evelli schreef:
Netjes hoor :)
Maar wat hangt jouw tweewieler achterover :\ lijkt niet erg in balans te hangen zo :n

wagen staat hier in een kuil, (put)
en natuurlijk hangt deze wel in balans als ik eropzit.

Jelleee schreef:
Ik vind hem ook niet mooi hangen, lijkt ook vrij groot op de foto. Maar je pony ziet er iig netjes uit!

Misty is op en top in vorm inderdaad :)

maar vind je nou werkelijk de wagen te groot?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:13

Citaat:
wat vraag je je precies af over de sperriem, ik rijd gewoon met kinketting en zie niet in waarom ik zonder kinketting moet rijden als ik met sperriem rijd
Ik bedoelde het juist andersom ;) omdat je met kinketting rijdt snap ik niet waarom je met sperriem rijdt. Dat wil zeggen: ik heb dat nog nooit eerder (bewust) gezien. Kan zijn dat dat veel vaker gebeurt, geen idee, maar het viel me dus op. Het lijkt me dat als je met een sperriem rijdt en met een liverpool dat de inwerking wel heel hard kan zijn omdat een sperriem zorgt dat de mond niet open kan, terwijl als je alleen met een kinketting rijdt de mond nog wel wat open kan in geval van dat je (per ongeluk ;) ) eventueel wat meer inwerkt. Dus geen kritiek of zoiets hoor, meer dat ik het me afvraag :o?
Ik vraag het me ook af omdat je bij dressuur onder de man als je met stang rijdt ook geen sperriem hebt.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:24

ik zie bijna meer mensen met sperriem en kinketting rijden, dan zonder sperriem :)

daarbij, hebben ze mij dit aanbevolen in ermelo, zodat ze iets meer rust heeft in haar mond. en dat zijn gerenomeerde intructeurs, dus dat zit wel goed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:27

Citaat:
ik zie bijna meer mensen met sperriem en kinketting rijden, dan zonder sperriem
daarbij, hebben ze mij dit aanbevolen in ermelo, zodat ze iets meer rust heeft in haar mond. en dat zijn gerenomeerde intructeurs, dus dat zit wel goed

Zal dan zo zijn, ik loop lang niet zo lang mee als jou bij het mennen, maar het viel me dus op, in vergelijking met wat ik van dressuur ken. Weer wat geleerd / gezien :list:

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:28

Ik baal even stevig. De mensen die voor ons span zouden komen, hebben zich teruggetrokken. Volkomen terecht trouwens hoor, ze zijn bang toch te weinig tijd voor ze te hebben en dat is alleen maar heel eerlijk.

Maar voor mij is het gewoon een teleurstelling, ik had ze daar graag gezien.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:33

@VHU inderdaad, maakt ook helemaal niet uit;)

@monique, wat ontzettend balen, maar wel fijn dat die mensen wel eerlijk geweest zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:39

He Monique wat ontzettend naar voor jullie ;(
Ik vind dat altijd zo waardeloos als mensen zich om zo'n reden terugtrekken. Voordat je reageert op een span heb je toch denk ik wel nagedacht over hoeveel tijd het is om twee paarden te doen. Dat zou juist de reden moeten zijn denk ik dan dat je voor een paard gaat, dat je er lekker veel tijd mee door kunt brengen.
Maar goed, snap wel vaker dingen niet :+
Ik ga jullie span maandag eens even onder de aandacht brengen bij waar ik menles heb. Niet dat het voor hun zou zijn, zij zijn een stalhouderij denk dat je ze bij een particulier wilt, en voor het oudere paard zou dat zowiezo geen optie zijn, maar zij kennen heel veel mensen en een goed betrouwbaar en passend span is volgens mij niet elke dag te koop.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:52

Dank je! Fijn als mensen het een beetje rondvertellen.

Ik neem de betreffende mensen niets kwalijk hoor. Ze waren gewoon een beetje te enthousiast, ik ben blij dat ze zich nu bedenken en niet pas na bezichtiging of als ze ze al een tijdje hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:57

Citaat:
Ik neem de betreffende mensen niets kwalijk hoor. Ze waren gewoon een beetje te enthousiast, ik ben blij dat ze zich nu bedenken en niet pas na bezichtiging of als ze ze al een tijdje hebben.

Daar heb je natuurlijk ook weer gelijk in!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:08

@ Evelli: mijn excuses, ik had er geen idee van of ik het al had vermeld of niet :o Ik had gezocht naar mijn post, maar ik vond het niet direct, dus dacht ik dat ik het misschien toch nog niet had gezegd :Y)
Het is inderdaad een heel erg fijn tuig!Het is zijn geld zeker waard!

@VHU: Ik heb al ongeveer een half jaar heel erg veel last van mijn rug, dus was het rijden ohz al serieus verminderd, ik vond het gewoon niet meer fijn. Als ik even aan het rijden was, sprongen de tranen in mijn ogen van de pijn. Dus aangenaam was toch anders... Maar ik wou de nadruk toch meer leggen op het mennen. Romeo is mijn eigen paardje, die krijgt toch wel voorrang op mijn vz-paardjes, dus ik wil alle nodige tijd in hem steken.

Je zei: "Een versleten rugwervel is volgens mij beter nieuws dan reuma..." daar heb je volkomen gelijk in. Natuurlijk is het ook wel niet de bedoeling dat mijn rug al versleten is op 20-jarige leeftijd. Gelukkig valt er iets aan te doen, maar ik kan niet leven zoals ik normaalgezien zou geleefd hebben als er niets was. Mijn 'status' van mijn rug zorgt ervoor dat een hernia helemaal niet ver weg is. Bij een verkeerde beweging of als ik iets hef wat te zwaar is, kan ik al prijs hebben...

Waar de slijtage vandaan komt? Grotendeels van paardrijden (het rijden zelf én het vallen, ik heb zo ooit mijn staartbeen gebroken, dit was ook een enorme aanslag op mijn rug), maar ook een verkeerde houding, verkeerde manier van bukken en heffen.

@ Marrianne: als de koets in een kuil stond, dan heb ik niets gezegd :Y) Ziet er allemaal heel erg mooi uit!

@ MoniqueT: jammer dat die mensen zich hebben terug getrokken! Veel succes nog verder! VHU heeft wel gelijk dat het waardeloos is dat ze zich daarom terugtrekken, maar uiteindelijk wel fijn dat ze het wel op tijd hebben gezegd. Voor hetzelfde geld stonden je 2 beestjes daar dan maar te staan als grasmaaier, terwijl ze veel meer waard zijn dan dat...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:32

@ marrinne, ik vind je wagen niet té groot hoor, maar in verhouding zou ik m liever iets kleiner zien 'voor het plaatje' maargoed als je er fijn mee kan rijden en hij in balans is.. ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:02

balen monique :(:)
ook sander_lotte, dat is wel heftig zeg... mooie foto! :D
@marrianne; mooie foto, mooi tuig! :D

@hvu, je vroeg hoe 't met dids gaat als ik 2 dagen niet kom.. Hij wordt sowieso in de wei gelaten en eruit gehaald (als hij niet in de wei loopt loopt hij in de bak/uitlopen van de stallen met de andere 2) Hij krijgt zijn ochtendhooi, en wat avondhooi. De rest jat hij bij de rest wel mee :)) Dus in principe komt hij niks tekort :) Behalve dan mijn kusje, en zijn snoepje en zijn handje pulp/zemelen ;) Ik wil hem deze zomer van het krachtvoer (pulp en zemelen) af hebben, dus dan is er helemaal niks meer wat anders is :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:48

Ik rijd ook met kinketting en sperriem. Dit omdat veale zijn mond open doet en bit vast pakte. Nu doet hij het niet. Heb een tijd zonder gereden, maar merk dat dit fijner gaat.

Vanmiddag tuig en kar gepoetst en parcour verkend. Vanavond Veale gedaan en auto gevuld. Morgen om 5 uur er uit. MOet om 840 dressuren en 1130 marathon.

Ik heb volgende week dressuur en vaardigheid, heb ik per ongeluk maar 1 coupon voor de dressuur opgestuurd. Even vergeten dat je 2 proeven rijd en dus ook 2 coupons moet hebben.

Ga nu slapie doen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:10

succes tallechie!! :)

ik ga vadaag met diddle onder het zadel op pad :) Ze komen eerst paarden schatten van de verzekering, en daarna ga ik te paard naar de HEMA om mijn collegas gedag te zwaaien :P En daarna door naar een plaats verderop, om mijn vriendje en zijn ouders even te vervelen :)) Dids moet aan de bak vandaag :) nu nog hopen dat ik me gedraag

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 08:29

Goedemorgen.

Mooie blauwe sulky heb je marianne, heel stoer!

Sinds gistermiddag ben ik erg beroerd en misselijk. Vannacht was het een ramp.. Ik weet niet of ik ziek ben, teveel hooi op me vork of zenuwachtig ben voor de wedstrijd, hopelijk gaat het zo over!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:00

@ Naaltje: veel plezier vandaag! Ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier is het prachtig! Het zonnetje schijnt heerlijk, dus ideaal weer om op pad te gaan met je paardje! Morgen wordt het hier zelfs 20 graden! (wat balen dat ik examens heb, dus ik moet nog tot woensdag geduld hebben voordat ik kan genieten en met Romeo te gaan rijden)

@L_Rivaldo: Veel beterschap, verzorg je maar goed :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:39

Tjonge wat gaat het hier snel. Heb wel alles gelezen maar niet alles onthouden.
Een paar zieken, pech met een auto. Sterkte allemaal.

In het nieuwstopic staat een stukje over mennen in Schipborg. Blijkbaar kan het daar niet. Weten jullie waar je in zuid-oost Groningen, oost Drenthe een leuke rit kunt maken met de wagen, zonder dat je langs sloten moet? Ik wilde nl juist daar gaan mennen, maar heb geen zin om in diepe sleuven vast te komen zitten. Omdat ik hier alleen maar over de verharde weg kan met aan beide kanten sloten (wat ik dus doodeng vind), wil ik graag in het bos gaan mennen. Maar waar?