[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:29

Jaa, je kunt aan de achterkant alweer ribben voelen, verder naar voor nog niet echt. Maar het gaat echt de goede kant op :) Hij krijgt nu alleen nog wat gras elke dag.. lust ie niet hoor :') ;)

over kinderen en tandjes weet ik niet zoveel ;) weet wel dat ik een hoofd ter adoptie aanbied :+ rot-hoofdpijn..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:31

Tine ik wil het ook zo laat mogelijk doen ivm allergiën en zolang daan nog niet alle flessen leeg drinkt en gewoon vol is laat ik het ook zo. Hij zal vanzelf wel meer willen en dan kan ik het altijd proberen

Naaltje adoptie hoofd hoef ik niet. Ben allang blij dat het met mijn nieuwe bril tot nu toe goed gaat. Heb ook nog niet zolang weer achter de pc gezeten maar toch.

VHU inderdaad die witte washandjes

Hij is al weer wakker :-)

maar ik laat hem ook slapen hoor. Er mag nu 12 uur tussen zitten en dat slaapt hij toch niet. Als ik geluk heb slaapt hij 5,5 uur achter elkaar.

Zal wel even een nat washandje in de koelkast leggen. kijken als hij die straks wil hebben

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:48

VanHuisUit schreef:
@Askazita is dat Asmiro, wow ik vind hem ook erg mooi, hou erg van dat soort schimmeltjes :j En volgens mij staat hij super voor de wagen! Is een grotere Dutch zie ik.

dankje :D
je dat klopt.
Asmiro is 1.55 en briljant was ong 1.68 maar die hebben we er helaas nooit voor gehad,
daarom hadden we een grote gekocht zodat ze er bijde voor kunnen (wel enkelspan).
maar nu kan charly er straks ook voor.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 09:45

Goede morgen!

De verlossing van tandpijn was maar voor even, gisteren avond weer bijna met tranen in mijn ogen van de pijn. Ik heb gevoeld waar de pijn was, en het was mijn tandvlees dat zo erg pijn deed. Mijn moeder zegt dat dat best normaal is. Die man heeft een uur aan die tand zitten prutsen, er heeft zelfs een metalen plaatje helemaal rond mijn kies gezeten (waardoor er nogal gewrongen moest worden omdat dat plaatje tussen mijn andere kiezen in moest). Heb dus maar een maagbeschermer genomen en een Ibuprofen, daarbij ook nog een potje yoghurt gegeten. De pijn is de ganse nacht weg geweest, maar nu komt het weer terug.(lang niet zo erg als gisteren) Maar de tand zelf doet toch geen pijn meer :D

@ tallechie: troost je, mijn zus kan ik ook vaak _-:( Ze heeft een tijdje samen gewoond met haar ex, maar gezien het ondertussen haar ex is, is ze terug hier komen wonen. -O- Nu heeft ze al 1,5 jaar een nieuwe vriend. Ze kan soms zo verschrikkelijk doen tegen haar vriend, waardoor de hele sfeer hier thuis verpest wordt. Mijn ouders hebben gisteren tegen d'r gezegd: "In dit huis wordt er niet zo gedaan, dus als je van plan bent om weer zo tegen hem te doen, dan hoepel je maar op! Hier wordt fatsoenlijk gedaan tegen elkaar!" Mijn zus is nog boos geworden dat zij toch deed wat ze wou (25 jaar moet je denken :? ) en dat mijn ouders flauw doen. 's Avonds hebben we toch zonder mijn zus en haar vriend gegeten :D Heb haar gisteren niet gezien...
Maar als ze normaal doet, is ze een super zus hoor! Nadeel is alleen dat ze ook vaak verschrikkelijk kan zijn.

@ Naaltje: wat ziet dids er goed uit! *\o/*

Even een vraagje... Toen ik vanmorgen Romeo ging eten geven ('s nachts staat hij in de inloopstal zonder gras), hij was helemaal droog (het regent hier al van deze nacht, dus hij heeft nog geen voet buiten gezet) en hij stond heel hard te bibberen. Hij begon wel gulzig te eten, maar heb hem maar in de stal laten staan en dus niet op het land gezet (is geen schuilstal). Is het normaal dat ie zo hard bibbert?
Heb wel eens gelezen dat paarden die bibberen niet per se kou hebben, maar zich zo warm houden. Klopt dat?
Vond het wel erg zielig :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:00

En een goedemorgen!
HEt heeft hier net onwerkelijk vreselijk veel geregend }:0
@S_L Snuitje kon ook zo ontzettend rillen af en toe, als het hard had geregend en hij was niet in zijn schuilstalletje gaan staan. Ik vond het altijd een beetje sneu. Met flink wat hooi en als hij dan droog was ging het wel weer goed. Soms deed hij het ook als hij gewoon droog was maar als hij nog niet genoeg in zijn wintervacht zat. Ik heb toen van de winter hem geschoren (dekenmodel) en deken op. Maar daar ging hij toen van hoesten. Dus toen deken er maar weer af. Wat vooral goed hielp was flink in het hooi. Dat is toch hun brandstof. Maar het ziet er sneu uit :(:)

Sterkte met je tand/kies....

Vanmiddag lekker naar de poowns, als alles weer een beetje is opgedroogd....

Grappig dat Asmiro 1.55 is, dat is Bente ook. Heb je op hem trouwens een full tuig of een cob tuig liggen?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:08

Dank je VHU. Romeo was net helemaal droog, niet 1 drupje op zijn rug. Dus waarschijnlijk staat hij al van vannacht binnen.. Hij hoest sowieso iedere morgen, wil het niet erger maken met een deken. Mijn verstand zegt "Laat de natuur zijn gang gaan, hij trekt zijn plan wel.. Hij staat beschut dus geen probleem", maar mijn hartje heeft echt medelijden met hem. :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:12

Snuit hoest ook af en toe, beetje droog hoestje. Maar mankeert verder niets. Als hij op de wei staat hoest hij niet, met kuil ook niet maar met (te) droog hoog / stekelig hooi heeft hij af en toe een droog hoestje.
Maar ik begrijp je goed hoor, Snuit schudt dan haast heen en weer met zijn spiertjes echt zielig.
Alwyn daarentegen, bibbert dus nooit :+ maar die zweet dus ook vrijwel nooit. Eet veel meer dan Snuit. Denk echt dat het daar aan ligt.

Nou ga even koffie zetten :9k

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:29

Ja inderdaad, Romeo heeft ook zo een droog hoestje. 's Ochtends hoest hij misschien 5 keer en dan is het gedaan. Op de wei of tijdens het werken hoest hij nooit. Ik begin me pas zorgen te maken als hij hoest tijdens het mennen of rijden ohz. De DA is al vaak genoeg geweest en vond niets, hij vond het normaal, hij zei "Jij hoest toch ook weleens, daarom ben je nog niet ziek hé.."
Romeo eet wel veel, maar hij moet een beetje op dieet... De singel van zijn mentuig zit namelijk aan beide kanten op het laatste gaatje :o Ik moet serieus trekken om hem dicht te krijgen! Misschien toch maar eens om een grotere singel gaan vragen :D

Geniet van je koffie trouwens! ;) En morgen komt Bente *\o/* (ben echt benieuwd hoor! :+ )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:59

Haha die Romeo, volgens mij is het net zo'n eterd als Alwyn.

Ik ben altijd wel heel voorzichtig hoor met hoest. Maar de kuchjes van Snuit is gewoon irritatie van hooi af en toe. Hij heeft ook geen vieze neus. Toen Rizanta hoestte 2 maandjes terug ofzo? Die had een snotneus en was duidelijk verkouden. Ik heb altijd voor de zekerheid een pot sputolysin en hoestkruiden klaarstaan mocht er een echt ergens last van krijgen / of mocht het erop lijken. Als je er snel bij bent helpt het ook snel.

't Regent hier nog steeds -O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:03

Pff hier regent het ook nog... Heb het nog niet droog gezien :(

Als bleek dat Romeo verkouden was, zou ik er wel wat aan doen hoor, maar zoals je zegt, hij heeft een heel proper neusje, geen snotneus ofzo. Ik ben vorige week begonnen met Fenegriek in zijn voer te doen, kan nooit kwaad hé? Het verzacht de luchtwegen, dus ga ik het nu eens daarmee proberen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:16

Foenegriek is nooit verkeerd.
Het wekt ook de eetlust op, wist je dat :9
En bij merries werkt het positief op de eisprong.

Zo ik moet echt iets gaan doen zeg....we zitten hier allemaal in de 'relax' stand. Zoonlief kijkt naar Kung Fu Panda, op de video. Ik zit te surfen en manlief zit te klooien met zijn i-Pad. Stelletje slome duikelaars hier :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:31

Eetlust opwekken? Nee dat wist ik niet :Y) Wel niet zo goed bij een pony die op dieet staat hé :+
Die relax stand mag ook wel eens, niet? Zeker met zo een weer :D Ik moet Economisch Recht leren, bah :r Woensdag heb ik er examen van, maar morgen moet ik met de hondenschool weg (en voorspellen ze 27 graden), maandag tot 30 graden en dinsdag tot 32 graden... Dus vandaag is de beste dag om te leren :D

Trouwens, waar is de rest naartoe? We zitten hier zo eenzaam met z'n tweetjes :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:39

Ik wil vandaag ook nog even naar Van Rijs toe, is hier tuigmakerij/paardenwinkel in de buurt. Even smaller bitje kopen voor Bente, want ik heb alleen een 14.5 Liverpool van Rizanta en daarna een 12.5 van de poowns. Bente heeft een 13.5 nodig :+ . Kan ik ook wel lenen van mijn instructeur maar moet er toch een. En dan ook maar even mooi coolertje en halster voor haar aanschaffen. Soort welkom-cadeautjes <3

Nou S_L succes met studeren....en waar de rest is? Maisie op wedstrijd, Naaltje aan het auto's poetsen, Nouvel waarschijnlijk weer rondje Nederland .... de rest...aan het natregenen of zoiets :=

Fijne dag verder :evaw:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:43

@ VHU: leuk, welkomst-inkopen doen voor Bente :D Geniet van je dag! :evaw:
Vanavond ben ik er niet bij als iedereen op bokt komt, ik ga naar een barbecue van de hondenschool, hmm.. :~

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:10

nope, naaltje geen autos poetsen maar genieten van misselijk en hoofdpijn en geen cent waard...
Wilde wel werken, maar is niet wijs, als ik met m'n leipe hoofd schade ga rijden is ook niemand blij natuurlijk..
Ga zo maar afwassen en proberen niks stuk te maken...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:13

@ Naaltje: :(:) Veel beterschap!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:40

ik ben er ook weer.

@ naaltje beterschap
@ S-L hoe is het met je kiespijn?
@ vhu shopze en spannend natuurlijk morgen en we willen foto's

gister avond hebben we weer 4 span les gehad. het span liep wel weer aardig. en vanochtend al weer in coevorden geweest om even serieus dressuur te rijden met uzma want we gaan maandag in de les proefjes oefenen dus ik heb me al even voorbereidt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:52

@ lanouska: met de kiespijn is het wel vrij goed, enkel eten doet nog een beetje pijn. Maar ik denk dat het wel heeft geholpen om naar de tandarts te gaan, het is echt gewoon mijn tandvlees vanboven dat pijn doet. De pijn is op de plaats waar hij de verdovingsspuit heeft gezet, misschien is het daar nog een reactie van. Ik heb in ieder geval geen pilletjes meer hoeven te nemen na gisteren avond, de pijn van nu is best te verdragen.

Rij jij vierspan of ben je groom? Pff het is toch een heel gedoe hé, zo veel paarden in- en uitspannen :D Ik heb ooit gegroomd bij een zesspan, dat is 6 pony's borstelen, 6 pony's optuigen en dan ook nog alle 6 voor de wagen zetten! En dan met de leidsels beginnen knoeien :Y) Dan ben je nog niet eens vertrokken... :+ Voor mij is eentje genoeg hoor, mijn droom is wel om nog eentje erbij te halen, maar 2 is echt het maximum :D

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:00

Goedemiddag allemaal :D

Zo die nachtdiensten zitten er weer op. Even alles bijgelezen.

@ Lacuna: Gave foto in Tandem :D
@ tine10: Super dat Amerigo zo fijn gaat *\o/* . Super dat de rit met Thabor ook zo goed ging.

Er zitten zeker dure wagens tussen om over de prijzen van wagens terug te komen, mocht ik voor een marathonwagen gaan over een tijdje ga ik ook echt op Marktplaats kijken, heb ze voorbij zien komen 1 jaar gebruikt voor 1000 euro :D .
Ik ben al super blij trouwens met mijn wagentje van 400 euro en mijn marktplaatstuig voor 100 euro :+ , mooi om mee te beginnen.

@ lanouska: wooow mooie wagens <3
@ sonjim: leuke foto's, leuk zo'n rode 2 wieler <3
@ Biancacoo: fijn dat er vooruitgang is met Melody.
@ sander_lotte: goed gedaan hoor met je hondje, laat anderen maar ;) . Balen dat je pijn weer terug is :(:)

Welkom terug Tallechie van vakantie :D

@ happytime: Heel veel sterkte met je broer, hopelijk blijft het haar zitten.
@ Naaltje: leuke foto's, vind het een super gave fjord met zijn lange mannen <3 , en beterschap Y;(
@ VanHuisUit: spannend morgen. Ben beneuwd naar foto's van Bente :D

Mijn dag kan niet meer stuk, heb een proefles gehad bij stal Hanemeijer *\o/* woooooooooooowww echt serieus ben helemaal nat geregend maar merkte het nog niet eens, wat was dat geweldig *\o/* . Wat een geweldige mensen daar, echt super kan niet wachten op mijn volgende les :D .

Zo op naar stal, mijn 2 verzopen pony's uit de wei vissen :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:05

@ janice: wat leuk dat die proefles zo goed ging! Ben blij voor je!

Ik heb Romeo dan toch maar de wei op gekegeld... Het was gestopt met regenen en ze voorspellen ook niet veel regen meer voor namiddag.
Maar verdikke zeg, wat was hij vervelend op weg naar de wei! _-:( Naast me stuiteren met de oren in zijn nek en hele tijd sneller willen.
En nu kom ik terug binnen, begint het toch niet weer te regenen -O- ukkie blijft toch mooi staan hoor! }>

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:18

@ S-L ik ben groom, maar rij ons rechter voor paard onder het zadel tot de vaste amazone weer uit de ziekenboeg is (duurt voorlopig nog even) en heb 1x in de week menles met 1 van de 4 span paarden en zo mag ik ook een 4 span paard mee nemen voor de clubkampioenschappen van de menvereniging waar ik nog lid ben

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 15:59

Hallo allemaal,

@ Janice: fijn dat je zo genoten hebt. Wanneer is je volgende les?
@Lanouska: weer fijn gelest.
@ Naaltje: heel veel :(:)
@ SL: veel plezier bij de bbq
@ VHU:Hoe laat komt ze???

Vanmorgen heeft Thabor voor de 5e keer voor de wagen gestaan. Om geen ongewenst gedrag aangeleerd te krijgen, meteen al begonnen met de praam. Ging super. De rit ging ook super. Zeer ontspannen en hij ging eindelijk niet meer hangen op het bit, maar lekker licht te sturen. (ik was niet mee hoor, iemand moet bij zoon blijven :D ). Morgen gaat hij hier voor het eerst even springen. Ben heel benieuwd hoe hij dat doet. Vorige eigenaar heeft er wel mee gesprongen, dus het is hem bekend. Maandag gaat hij dan weer voor de kar, en als ik durf wil ik hem een stukje op de wei gaan rondsturen.

Ben nog steeds heel erg moe, komt echt niets uit mijn handen. Waardeloos. Was zoveel van plan.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:41

:wave:

hoi allemaal! SL gaat 't al wat beter met die rare pijn in tandvlees? Komt misschien door dat hulpdingetje wat ze er omheen hadden gedaan bij vullen van je kies? Die kunnen wel eens beetje snijden als er hard op geduwd wordt he? :j

VHU: veel plezier op stal nu ;-) En misschien tot morgen (ben er rond de middag) als Bente komt!!! Niet te veel shoppen haha :$

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:50

VanHuisUit schreef:
Grappig dat Asmiro 1.55 is, dat is Bente ook. Heb je op hem trouwens een full tuig of een cob tuig liggen?

ik heb een cob (zigeuner/passanten)tuig bij hem.

ik ga als het droog is vanavond ga ik misschien nog wel even met hem mennen/lopen.
dan zal ik me camera wel mee nemen voor foto's ;)
ga sowieso het tuig weer eventjes passen want hij is een stuk dikker geworden :o

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:53

@ PrinsjeH: het gaat wel al beter ja, dank je :) Bij de normale bewegingen die ik met mijn mond/kaak doe, voel ik niets. Enkel als ik mijn mond heel ver open doe, heel hard mijn tanden toe bijt of mijn onderkaak naar links of rechts beweeg. Ik denk inderdaad dat het door dat metalen plaatje komt dat tussen mijn tanden heeft gezeten. Op het moment zelf voelde ik niets, maarja ik was ook erg verdoofd... ik voelde de verdoving tot boven mijn oog :D

@ tine: slim van jullie om de praam al direct te gebruiken, kost geen moeite en het gaat veel gemakkelijker.
Hoe komt het eigenlijk dat je zo bang bent om bij hem op de wagen te gaan? Want je hebt toch heel wat ervaring met het mennen hé?

@ lanouska: zo is het bij mij ook lang geweest: ik was groom bij mijn vz-paarden en ik reed ze ook ohz. Dan af en toe de leidsels in mijn handen gekregen en zo geleerd te mennen :o Later volgden menlessen en na mijn ongeval met Sander volgde mijn eerste men-pony :Y)