[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:43

Sappos schreef:
Het is jammer dat ik per se bij het nmprs moet blijven met Nels omdat hij niet alles op papier heeft staan. Ach nog 1 1ste premie en zij zien mijn hengst daar niet meer terug

Ondanks dat ik 2 luxe hengsten heb ga ik door deze discriminatie geeneens moeite doen om daarheen te komen.

Sappos schreef:
Dat is jouw mening. Ik vind het echt belachelijk dat er bijna neerbuigend over basis dieren gedaan wordt.
Het zijn iig topics zoals die die mij doen besluiten geen show meer van het NMPRS bij te wonen.

Ben het met je eens hoor :)
De reden wat ik weer terug na naar het NSPS is dat daar méér activiteiten georganiseerd worden e.d.
Nelson kan wel in het registerboek bij het NSPS volgens mij

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:30

Mijn vriend belde mij net op dat zijn achteruit is ingeslagen. Kunnen mensen dan nooit van andermans spullen afblijven, het banketstaaf is nog dat hij het ook niet uitgekeerd krijgt en hij heeft al zoveel pech door andere met zijn auto (voorbumper, achterbumper, spiegel en nu die ruit) Allemaal door mensen die niet uitkijken bij het inpakeren of opletten op de weg. Netzoals ik mijn paarden heb als hobby is zijn auto zijn ding. Ik vind dit gewoon zo sneu :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:03

vervelend
waarom krijgt hij het niet vergoed dan? geen uitgebreide dekking maar alleen WA verzekerd?

ik heb paar weke terug ook botsing gehad, mijn fout, maar ik kon er echt níks aan doen.. gekl*ot op de snelweg, iedereen ging stilstaan, en ik redde het nét niet, dus mini-tikje :) wel netjes afgehandeld :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:09

Vergeet er nog bij te zeggen dat hij vorige week ook van de weg werd gedrukt door een andere auto.. Hij heeft ook nog een behoorlijke kras aan die kant.. Mevrouw wilde gewoon keihard verder rijden.

Naaltje, fijn dat het netjes geregeld is, had je veel schade?

Ik weet niet precies voor wat hij verzekerd is, maar hoorde dat hij nou net niet verzekerd was voor ruitschade. Ga morgen wel even met hem uitzoeken wat hij het beste kan doen en of ik hem kan helpen met een wat uitgebreidere verzekering.. want ik vind dit allemaal gewoon erg sneu. (hij ruimt nooit zn kamer op, maar die auto van hem, nou die wordt behandeld netzoals mijn paardjes :P.. hihi..)

Iemand een idee?
L_Rivaldo @ [AR] Vraag over proef

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:12

nieuwe ruit is niet z heel duur.. alleen garage-tarieven maken het onbetaalbaar :\

ik had geen schade, gelukkig. (reed met auto van vriend) voorgangster een klein krasje duimgrootte :)
als ik met mijn eigenauto was geweest (oud hokje) dan hadden ze me er waarschijlijk uit kunnen knippen met de motor op mijn knieen.. die remt niet zo hard namelijk..

vriendje gelukkig niet boos :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:19

Balen laura.

Kun je het niet via carglass regelen, scheelt garagekosten?

Ik het proefje gelezen Laura, maar ik vind dee moeilijker als een b proefje. Succes

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:23

Ja heb er meer mensen over gehoord dat hij nog best pittig is (er stond op de site onervaren) Die heb ik maar gekozen.

Hoorde me ma ook over de sloop ofzo, zo maar even over hebben met me vriend, maar hem kennende heeft hij al gelijk er iets aan gedaan :P

Gelukkig dat je met die auto was naaltje, bah moet er niet aan denken.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 16:04

@Laura wat vervelend voor je vriend! nog even en ik kan ook rondrijden in mijn ALFA 155
vanochtend weer autorijles gehad en morgen weer, eigeniljk gaat et hardstikke goed :) nog anderhalve week en dan moet ik afrijden :D

zo moet ik ook nog Voice rijden, eigenaresse is ziek dus mag ik haar vandaag en morgen ook nog doen :)
pony's zijn vandaag een lekker verdient dagje vrij, vanavond gaan ze hopelijk nog even een uur op het land.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:21

Goedenavond :D

laura zonde van die ruit, wat een pech

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:25

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:56

Nog effies marianne :D :D :D Dan heb je het!

Vandaag is Quenzo voor het eerst in het tuig geweest, wat een lieverd is het toch, had nog wat foto's gemaakt (maar zijn niet mooi van kwaliteit omdat ik liep, stuurde tegelijkertijd :P
Was maar voor 10 minuutjes maar hij pakte het zo goed op, dat ik ook vond dat hij dan ook snel klaar mocht zijn dat we het goed afsloten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:07

@Evelli, spannend zaterdag!
@Rivaldo, balen van de auto van je vriend....
@Tallechie, sterkte meid. Ben je niet 'gewoon' een beetje overwerkt? Verschijnselen komen me bekend voor (van een aantal jaar geleden...).
Ik heb nog geen ervaringen met het NMPRS stamboek etc. Weet alleen dat ik door al die jaren heen mij gewoon concentreer op hoe ik met mijn paarden / pony's om wil gaan en wat er verder omheen hangt, tja, dat is bijzaak. Het is leuk als het overeen komt met wat je er zelf van vindt, maar zo niet, so be it, als ik er wat mee kan doe ik dat, zo niet, dan niet.

Vandaag hebben de mannetjes gewoon 4 uur bij elkaar in de wei gestaan zonder gedoe. Sim heeft even een stukje achter Traffor aan gedribbeld, Freddy heeft lekker met Traffor gespeeld (echt grappig om te zien, ze worden denk ik echt maatjes) en Alwyn rent er af en toe wat bezorgd tussendoor, hij houdt niet van gedoe en heeft het het liefst rustig :+ Vind het altijd erg boeiend om te zien hoe zo'n groepje paarden/ponys' met elkaar omgaat. In de wei gaat het dus goed, de paddock is gewoon een te kleine ruimte voor Sim en Traffor op dit moment. Dus we kijken maar even hoe het zich ontwikkeld. Ben allang blij dat het in de wei wel gaat.

Morgen is Tamara er weer om me te helpen met Alwyn. En komende maandag heb ik weer menles. Heb er allebei ontzettend veel zin in!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:24

Quenzo's eerste keer:
Afbeelding

Paar weken geleden:
Afbeelding

VHU: wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met ze :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 06:52

VHU heerlijk dat het in de wei wel lukt! :) zonder vleesetendepaard-neiging ;)

@lrivaldo. leuke fotos :j

ik heb om 1uur toets, maar ben vast uit bed gegaan om nog wat te doen :) Ventje ligt nog heerlijk te slapen :+: maargoed, ik moet actief doen _O-

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:54

@VHU wat goed dat et goed gaat :)

@Naalte succes

@Laura leuke foto's :)

zo ik ben alweer terug van autorijles, het ging echt supergoed! jippie :):)

zo even naar Van Rijs en daarna met de pony's spelen. daarna weer lekker met voice rijden :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:58

klinkt als een leuk dagje marrianne! :D super dat autorijden goed ging :)
ik ben om kwart voor 7 eruit gegaan om te leren...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:01

ja inderdaad een leuk dagje :) wel druk, vanavond ook nog oppassen!

ik zat om 7 uur al in de auto :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:14

ik win _O- jouw dag heeft nog paard in zich.. ik ga proberen vanavond opgehaald te worden op m'n werk en dan langs dids te gaan.. anders gaat dat niet lukken helaas :oo (gisteren ook niet geweest...)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:11

Ik ga maandag naar Jochem Meyer :D Hij staat in het theater op 5 minuutjes lopen :) dus net even een kaartje bestelt :D
Schijn een goede plek in de zaal te krijgen omdat ik alleen ga (Paul houdt niet zo van dat soort dingen)

Vanavond Keet der staart even uitspoelen en der voetjes :) Dan is ze klaar voor de stamboekopname morgen :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:16

@Naaltje, hoe doe je dat dan als je twee dagen niet bij Dids kunt komen, doet dan iemand anders iets met hem of wordt hij gewoon helemaal verzorgd?

Even vraagje voor de groep. Alwyn (die het vandaag weer goed deed met de wagen, schrok zich wel een hoedje van een kinderwagen nadat we eerst twee enorme tractoren waarvan een met rammelende kar erachter en 6 autos zonder enige moeite waren gepasseerd :+ ) is nu drie. Freddy is twee. Voor Freddy heb ik in principe een plaats als ik dat wil in een groep paarden/pony's, 24/7 op de wei t/m augustus / september afhankelijk van het weer. Ik zit eraan te denken Alwyn hier ook bij te zetten, maar aan de andere kant twijfel ik ook, omdat ik dan die maanden vrijwel niets met hem zal gaan doen. Maar mijn paardenhart weet dat het heel goed is voor een 3 jarige om gewoon een paar maanden lekker op een super groot weiland te lopen in een grote kudde. En dan pak ik hem dus in september / oktober weer echt op.
Als ik het niet doe laat ik Freddy en Alwyn hier op de wei (is vrij kleine wei) met Traffor en Simba en oefen ik gewoon met hem door. Is op zich ook prima, hij kan op de wei etc maar de wei zal denk ik zo'n uur of 4, 5 per dag hooguit zijn en de rest op de paddock. Af en toe wel dagen dat het langer is maar ik zet ze altijd op stal 's avonds (heeeeeeel soms niet).

Het is dus een beetje een twijfelgeval. Wat zouden jullie doen? Pony op de wei en in oktober weer oppakken, of pony thuis laten door gaan met beleren?
Groot voordeel wel als ik Freddy en Alwyn inschaar is dat Traffor en Simba wel 24/7 op de wei kunnen (dan heb ik gras zat) en dat me dat erg veel werk scheelt :Y) :7

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:17

Ik zou het wel doen :) even laten bezinken wat hij geleerd heeft, en dan in oktober weer lekker met hem aan het werk :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 13:35

Lekker de wei in joh, hij kan nog zoveel werken in zijn leven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:01

Heb al een plekje voor hem geregeld. Dacht terwijl ik het topic postte al van hij moet gewoon de wei op is goed voor hem. Wat jullie zeggen: even bezinken en hij kan nog heel veel werken in zijn leventje. En de wei is vlakbij ons, als ik toch wat met hem wil gaan doen is het een kwestie van hem even naar de stal brengen (half uurtje lopen).

Bijkomend voordeel voor mezelf is natuurlijk ook dat het veel minder werk is als de kabouters Traf en Sim 24/7 op de wei kunnen bij de stal en Freddy en Alwyn bij de over-overbuurman zeg maar.

Monique, weet je al wat meer?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:12

Ja, morgen komt er een Bokker met man kijken. En het gevoel is erg goed! Zodra het zeker is, horen jullie het!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:26

@Monique, fingers crossed voor jou!

zo ik heb mijn nieuwe tuig eindelijk uitgeprobeerd :) erg wennen om ineens met broek te rijden, die pony is ineens zo aangekleed :P

misty was in het begin erg stout en er was geen houden meer aan, gelukkig kwam de rust er wel weer in en was ze toch wel braaf, daarna meteen maar gestopt.

nog even spammen :)

Afbeelding