[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:44

Hahaha, tine en ik hebben beiden welsh pony's, ik vind ze super :j <3 , die van ons moeten wemook echt temperen, anders zit ze er de halve dag op :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:49

Ja maar Amerigo wordt ook door Tine getraind voor de wagen, en is al wat ouder plus was ook al behoorlijk getraind voordat ze hem kregen. Dat maakt natuurlijk ook heel wat uit.

En is ook puur afhankelijk van het kind. Als ze de er de hele dag fanatiek mee willen zijn is zo'n Welshje geweldig. Maar ze zijn vaak toch wel wat te 'puntig', of hoe noem je dat? Niet zozeer fanatiek, dat bedoel ik niet maar zo snel in reageren en doen. Forest is gewoon over het algemeen wat minder kwalijknemend / snel enz. Die moet je zo rijden, die welshjes moet je vaak meer temporiseren.
Over het algemeen he.
Snuit was dus een Welshje met enorm veel pit en karakter, Alwyn was veel relaxter bijv. Die van mijn instructeur zijn allemaal nogal *\%/*

Naja, bij ons is het geen kwestie want zoonlief zit het liefst op het hockeyveld, speelt gitaar en als ik het leuk vindt gaat hij op de pony maar hij zit net zo lief achterop de wagen dus poown is er niet voor hem :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-09-13 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:49

Maar ik heb geen zuivere Welsh hoor, zitten geen papieren bij en als ik hem vergelijk met de Welshjes op wedstrijden hebben wij een heel simpele (maar inmiddels wel super brave) pony. Toen hij net bij ons was, was het wel een flipkip, maar dat is bijna helemaal weg.

Edit: VHU, je hebt wel gelijk. Amerigo kan wel eens beledigd zijn. Maar dat is vooral bij mij, niet bij zoonlief. Ik moet hem bij het mennen echt met fluwelen handschoenen aanpakken en vooral veel belonen. Als ik dat laatste toch denk te vergeten... :x

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:57

Ons past het hete, maar toch eerlijke wel :j , heb vanmorgen heerlijk genoten van een springende romeo <3 en vanavond van dochter met liesje in de springles <3 . NF zijn veelal idd ook erg fijne pony's <3

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:23

Sorry :o kan het niet laten om toch even een pleidooi voor de Welshjes te doen ;) Ik heb het altijd wel fijn gevonden dat ik mijn Welshen zoveel werklust hadden. Vind "inhouden" altijd prettiger werken dan eentje die je vooruit moet werken. Ik zou ook niet perse voor een groene welsh gaan, maar eentje die al wat ervaring heeft, hoeft geen probleem te zijn. Daarnaast is hij op zich nu al wel gewend aan de Welsh trekjes, dus dan valt het ook wel weer beter te managen (en je zoon wordt ook ouder en steeds handiger erin natuurlijk).

Het beledigd zijn kan ik mij niet zo goed herinneren. Alleen de fokmerrie waar ik op heb gereden misschien (maar ja eigenwijze merrie -al iets op leeftijd- met veulen ernaast, die weet het natuurlijk altijd beter :+ al was dat een superfijne leerpony als eerste D pony). Sam vindt het verschrikkelijk als ik boos op hem word als hij het te bont maakt. Dan gaat de blik gelijk op "maar ik ben toch wel lief?"

We gaan volgend jaar wel merken hoe de ponykeuze soap verder gaat, tine! ;) :P

Maisie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:42

ik ben ook pro Welsh hoor!! Heb er niet voor niets 3. En die van mij zijn ook niet snel
beledigd hoor. Robijn zou een super kinder pony zijn.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:52

Dat snapte ik hoor Maisie. Maar ik dacht laat ik nog even een duit in het zakje doen, aangezien ik als klein meisje altijd op Welsh pony's heb gezeten ;) (en het ras hierboven af en toe zo spannend werd omschreven).

Btw nog over je tuigen: Wat een hoeveelheid! Ik hoop dat ik mijn verzameling iets binnen de perken kan houden de komende jaren :P

Al zat ik net voor de grap op Marktplaats te kijken en kwam ik een leuk tweespan Welsh B tegen (vosjes) - maatje 1.27m en 1.30m (10 en 12 jaar oud met ervaring). Ik gelijk "kijk pa die zijn leuk" :') We hebben geen ruimte op stal, dus dat gaat niet gebeuren. Maar kijken blijft wel leuk :P een beetje met het oog op de toekomst voor een 2span ;)
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 03-09-13 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:16

Ach elke welsh is ook niet de zelfde net als een forest of wat dan ook, alleen ik vind welshjes voor kinderen vaak te vlug en te wiebelig. Maar dat is ook maar een mening :7
Wat ik zei, Alwyn zou een super kinderpony zijn geweest. Mende Han zo mee weg toen hij nog maar net beleerd was voor de wagen, over karakter gesproken. Maar wie weet gaat Daan van Tallechie er nog eens wat mee doen, als hij wat groter is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:29

VHU: wij noemen dat "elektrisch" . Ik vind ze qua karakter net volbloeden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:35

Nou kijk dat woord bedoelde ik inderdaad.... :list: :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:37

Vriendin Loes en ik hebben ook samen een Welsh K gehad. Machtig beestje, van Boginov. Echt eentje voor een fanatiek kind vanaf een jaar of 10 - 11, rond de 1.37 m.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:49

Las een hoop over pruimen :9 en appels
Hier in de tuin nog volop frambozen. Maar een paar pruimen aan de boom helaas. Ook nog vijgen uit een boom in de brandgang :9
En wel 1 hele appel aan 't boompje :)) (en dit nu visualiseren in een rijtjes-huis-tuin :)) )

ponytypes geen uitspraken over hier. Ik heb een wisselvallige pony. Soms heel lief, soms wel af te knallen :)) Gut, zou die op mij lijken? ;)

Vanavond lekker gewandeld met Dids :) Wilde eerst mennen, maar vriendlief had wat hoofdpijn, en ik was mezelf al druk aan 't maken. Dus het rondje wat ik wilde mennen maar gewoon gelopen! (6,5 km :) ) Brave didsie :)

Even langs wedstrijdterrein van zondag geweest. Ik moet om half 9 starten zondag *gaaaaaaaaaaaaaap* :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:56

Een eerste foto :) .
Stalgenootje had goede bedoelingen met het bewerken van de foto. Is helaas niet zo heel goed uit de verf gekomen, het lijkt alsof ik in de Sahara rij :D.
Moet wel weer gaan letten op mijn opa's-rookstoel houding. Maar okee, al 5 jaar niet echt meer gereden.

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:58

ik vinnum helemaal *\o/* gem!
super! :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 06:22

Begin in ieder geval Nooit aan een haflinger, tenzij je het fijn vindt iedere dag in de maling te worden genomen :D :D
Na onze new forest kwam de maflinger. De forster was een mafkees, maar de maflinger spant de kroon <3

Gem gave foto. Je zadel lijkt achterover te kantelen, het diepste punt ligt naar achteren, waarschijnlijk dat je daarom zo zit.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 06:55

Haha we zijn met ons topic favoriet voor UITGELICHT op bokt.
Gefeliciteerd, Aks, Diddle staat op de voorpagina

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:15

Tine gefeliciteerd met je verjaardag *\%/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:23

Tine gefeliciteerd, maak er een fijne dag van.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:39

Tine gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* :Y) taart

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:47

Tine, van harte gefeliciteerd !

Gem, de 1e foto met moos onder het zadel ! Gaaf.

didds op voorpagina !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:54

:D bolle fjordenbillen op de voorpagina :)) <3

@tine; gefeliciteerd!!!!!

@janouk; jullie hebben ook een fjord toch?.. Ik vind die van mij minstens net zo goed voldoen aan jouw beschrijving :+ :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:02

Goedemorgen.

Bedankt voor de felicitaties. Oeps, alweer 44 jaar oud/jong :+

Gem, eindelijk de 1e foto ohz. Mooi.
Ik ga eens naar de voorpagina.

Zometeen weer een deel van het huis soppen, boodschappen halen, paarden trainen, oftewel gewoon druk

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:19

Goeiemorgen!

Janouk, het is én én. Het zadel ligt idd nog niet optimaal, maar ben zelf ook geen stylist. Ik rij "functioneel", zoals mijn vroegere instructrice dat noemt.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:23

Tine gefeliciteerd met je verjaardag en Aks gefeliciteerd met uitgelicht!
Gem ik dacht dat Moos groter was, wat is zijn stokmaat? Wel heel leuk dat je er ook op kan rijden!

Het belooft een warme dag te worden... niet zo'n zin in :o
Hoop voor Smikkel dat ze óf al bevallen is óf dat ze niet zoveel last zal hebben van de warmte en haar astma, dat zal anders geen pretje zijn.
Ga lekker rondje lopen met Beer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 08:27

Frensie: alle paarden vallen klein onder mij 8)7 . Moos is rond de 1.64 m. Ik ben 1.80 m, valt dus ergens nog mee, maar heb in verhouding een lang bovenlichaam.
Ter vergelijk: zelfs Ronin van 1.80 m lijkt nog klein onder mij :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-CCKNI4NF.jpg

(en zie mijn prachtige stoelzit ;) )