[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:13

Hier ook een simpel dagmenu smickey, kippenpootjes met verse salade :)

Mijn twee knappe ventjes samen :)
Afbeelding

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:18

@PSM: ah, leuke foto, heerlijke paardmansbillen... hoe groot is jouw paard??? Lijkt een echte reus zo :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:22

hoedje is maat 56, zelf heb ik kleiner, en heb altijd tochstrip gebruikt om hem op de plaats te houden..haha..
PSM, leuke foto !

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:24

Mijn paard is 180. Mijn vriend 2 meter :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:27

Haha, ik vermoedde al zoiets, nu staat hij er een heel stuk achter, dus vroeg het me af :P Jouw menu klinkt lekker trouwens, hier worden het versgebakken frietjes met een saucijs en rode kool met appeltjes uit potje (vind ik lekkerder dan vers en heb ik altijd in huis)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:28

Ideaal toch :)

Vriendlief vroeg of we niet kippenpootjes met sla konden eten, ik ben aan het afvallen ivm trouwjurk volgend jaar en hoop voor 11 juni volgend jaar 10 a 15 kilo kwijt te zijn, dit eten past mooi in dieet :P en vriendlief vond dat hij dan niet hoefde te koken :P

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:30

Goedenavond :wave:
Wat een verschil in weer vandaag met gisteren… het was heerlijk mennen gisteren in het zonnetje, maar niet té warm. Vandaag weer regenachtig :(
Heb een ‘nieuwe’ weg van 1km ‘ontdekt’ :D was er nog nooit eerder geweest, en was echt fantastisch om daar te mennen, tussen de velden en bomen met af en toe hellingen of bochtjes. Ik vind het echt leuk om nieuwe routes te ontdekken en steeds langere ritten te mennen :)

HT : idd erg dapper gemend :D
Tine : leuke foto’s! & je hebt het weer druk :(:)
Biancacoo : geen foto’s van de wandeling… had mijn handen vol met de 2 pony’s :P
VHU : vervelend van de wedstrijden, maar super dat de pony’s zo’n goede stalling hebben :)
Bicci : trailer & wagen vind ik heel mooi, auto & tuigje wat minder :’) Rozeeee! :D
Gem : wat irritant van je koets, 5 weken is wel heel lang :oo
Aks : mooie foto! Ziet er goed uit :)
PSM : super dat het mennen zo goed gaat! & leuke foto, gezellig zo :))

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:42

Jeetje, wat gaan jullie hard!
Ik dacht even bij te lezen maar "even" zal dat niet worden ben ik bang :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:46

@Prinsje: dat is verschrikkelijk zo'n nacht :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Hier zaten we lekker aan de chocofondue, loop ik even naar buiten, een hels kabaal bij de kippen...
Ik kijken en dacht dat er een paar buiten de poort waren, ben sleutel gaan halen, dochterlief snel d'r fiets om ze weer naar binnen te jagen, maar ze zaten toch aan de goede kant van de omheining, ik kijk langs de wei, vliegt daar een gigantische roofvogel weg...
één van onze supertamme Wyandotjes gepakt... ;( .
Dochterlief verdrietig, manlief komt voor het donker thuis om d'r te begraven.
*voel me wel wat schuldig, want heb het wel afgeklopt terwijl ik met de buuf sprak, vanmorgen, want we hadden het hoe fijn ze het hier hebben en ik zei nog dat er vast wel eentje zou verongelukken of zo, maar dat het fijn was dat ze die tijd iig genoten hadden :o*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:54

Biancacoo schreef:
hoedje is maat 56, zelf heb ik kleiner, en heb altijd tochstrip gebruikt om hem op de plaats te houden..haha..

Thanxx, dan ga ik hem niet passen (grote harses, zeiden wij vgoegahh) :D

Hè gatver, Avaluna.... dat is toch wel erg naar! :(:) Kan er geen net overheen gespannen worden? Hier in de buurt hebben we meer last van vossen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:01

Smickey2011 schreef:
@Mist: ghighi voor de naam :)) En nope, de rit is morgen, gelukkig maar met het oog op de weersomstandigheden, die waren vorige week stuk beroerder dan de verwachtingen morgen ;-)

Vorige week zondag was het toch ook prachtig weer?

happytime schreef:
mysterylady:welkom in dit snelle topic

Dat kun je wel zeggen ja

VanHuisUit schreef:
Gisteren enorm druk geweest met tuig poetsen (wilde het een keer weer echt goed doen) wagen netjes enz allemaal voor niets want doordat ik gisteren zoveel heb gedaan kan ik nu werkelijk nauwelijks op of neer, daarbij amper geslapen vanwege rug en ook nog gedonder op stal, waar ik ook al niet van kon slapen.

Da's balen zeg. Snap ik meteen waarom je afgemeld was in Made (herkende je naam op de lijst nog van de endurance)

@Crazymel: gefeliciteerd!

janouk schreef:
Ik ben vanochtend op de Koninklijke Stallen geweest en genoten van mannen in uniform, bling bling en veel hoefgekletter. Ik houd ervan :o

Wat leuk! Ik ga 11 oktober met onze menvereniging.

Smickey2011 schreef:
De route van de puzzelrit was super, helaas hebben we halverwege besloten de weg met enkel onze kar te vervolgen, want er was geen houden meer aan... een steigerend paard voor je op de weg die alleen de karren ervoor in wil halen en steeds er voorbij duikt... da's niet meer relaxed... voorop lopen ging wel goed, maar dat was weer irritant voor de andere karren, want dan gaat hij ook echt op standje relaxed en traag en met beetje activeren schiet hij zo weer weg :+
Al met al even afgestapt, tien minuutjes in de berm gewacht totdat hij weer rustig was en de tocht met z'n drietjes vervolgd en toen was het eigenlijk pas genieten... We waren voor tien uur vertrokken en om iets voor half vier terug op stal, wel het tweede deel van de route heel rustig aan gedaan, nog wel stukjes draf, maar dan werd hij gelijk weer opgefokt en zo krom als een hoepel naar rechts met die nek, dat leek me voor het algemene doel van ontspanning niet helemaal de bedoeling, dus lekker verder gesjokt en de ontspanning gehouden, morgen een uitstaprondje... het arme ding was zelfs te moe om nog te rollen, hij stond wel paar keer te schrapen en rondjes draaien, maar liet zich niet door knietjes gaan... agossie... die zal morgen wel stijf zijn ;-)

En, had meneer veel last van z'n spiertjes vandaag?
Lastig is dat he, als ze zich zo opfokken bij het zien en horen van andere aanspanningen. Wij hebben ook een paar keer een rit gereden met een pony die zo reageerde, dat rijdt echt niet ontspannen.

Akshay schreef:
kwalitatief en kwantitatief onderzoek naar ruiterroutes in West Brabant :)
Wat er is, hoe gebruik wordt gemaakt van, wat beter kan etc :)

Klinkt erg interessant

Een felicitatie voor alle hippiade-gangers. Het feit dat je er heen mag is al een prestatie op zich +:)+

Roze, roze en nog eens roze voorbij zien komen. Niet echt mijn ding :+

Alles bijgelezen en verder proberen jullie beter te leren kennen zodat ik weet waar jullie het over hebben.

Gisteren dus geholpen op de menwedstrijd in Made. De wekker om 6.30 uur op zondag doet toch effe zeer hoor.
Maar eenmaal uit bed ging het een stuk beter. Kinders naar opa en oma gebracht en naar het wedstrijdterrein gereden. Was mooi aangelegd, goed geregeld allemaal. Gelukkig niet veel ballen hoeven rapen ;)
Er is nog gefilmd door de lokale omroep, ben benieuwd of ik dat nog ergens terug kan zien (aangezien die omroep bij ons niet te ontvangen is).

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:03

Gem schreef:
Biancacoo schreef:

Thanxx, dan ga ik hem niet passen (grote harses, zeiden wij vgoegahh) :D

Hè gatver, Avaluna.... dat is toch wel erg naar! :(:) Kan er geen net overheen gespannen worden? Hier in de buurt hebben we meer last van vossen.

wilde hetzelfde zeggen wbt ''dak'' op de kooi avaluna..
Zo zonde 't kippie
en een :(:) voor je dochter!

moet er ook niet aan denken dat mijn pebbles, calimero of prutje gegrepen zou worden door een roofbeest :oo (die zijn uit ouderdom al van hun stokje gevallen taaie kipjes).
De gezellige vogels passen toch wel door de gaas (mussen/merels etc)

Hier was het kipchili, gelukkig is het lekker, morgen weer namelijk ( :+ )
Zo lekker een bakje yoghurt toe :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:06

@Gem: ik had een doorgang gemaakt, zodat ze ook lekker konden gaan en staan waar ze willen, ons hele terrein is helemaal afgezet met 2 meter hoog gaas/poorten, ze gingen dan ook lekker een stuk de wei in en konden dan via de beukenhaag (tussen kippentuin en weilanden terug). De kippentuin zelf is meer een stukje heel beschut bos, maar door de bomen e.d. ook niet echt van boven dicht te maken. Ben bang dat de roofvogel *gigantisch beest, er zitten hier altijd wel een paar, maar zo'n grote heb ik hier nog niet gezien* nu de smaak te pakken heeft, ze zitten nu allemaal in hun tuin en ik heb de doorgang geblokkeerd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:07

@Akshay: ze zitten dus niet in een kooi, maar kunnen hier net als de rest van de dieren gewoon vrij over 2 hectare beschikken, vooruit de paarden hebben telkens maar 1 stuk en die zijn dus heel zielig, want die hebben slechts 1 hectare.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:18

Hmm. Dat is inderdaad een heel mooi concept, kipjes lekker vrij
Vindt die roofvogel ook (buizerd? Bruin met beetje wit? Soort miauwend geluid?)

Vrees dat je er dan inderdaad niet zoveel aan kunt doen..
Of je kippen leren vogels uit de lucht te schieten :')

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:24

Haha Akshay, krijg meteen Angry Birds beelden voor me :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:25

Ff tussen eten door (hier verse tagliatella met pesto, rundersaucijsjes en komkommer oftewel ook lekker simpel dankzij AH :Y) ) wat een prachtige foto van jouw mannen PSM! Ook zo lief dat ene oortje naar achteren wachtend op jouw commando <3
@ML dat waren wij dan inderdaad... -O- als ik nog weer eens aan een wedstrijd mee doe moet ik dus alles niet een dag van tevoren netjes maken maar 2 dagen van te voren of zoiets... ik ben anders gesloopt helaas...

Bij mijn pa en ma (wonen tegenover soort natuurgebied) zit elk jaar een nest met kiekendieven. Nou dat zijn dus echte kiekendieven want sinds die tijd zijn de kippen van hun buren in dit geval in de ren en onder gaas.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-09-12 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:27

@Akshay: heb de roofvogel geen geluid horen maken. Ik was wss gewoon net te laat. Dieren hebben het prachtig hier, maar wil ze natuurlijk niet nu stuk voor stuk laten uitroeien...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:29

@VHU: onze boerderij staat dus midden in het veld en is gelegen aan een natuurgebied ;) , prachtig, zie bijna elke keer reeën in het bos en ook heel veel waterdieren en -vogels. Als Connor de zwanen/eendjes gaat voeren, komen de bevers ook gezellig een hapje mee eten _O- .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:30

@PSM: sorry, was even vol van mijn lieve kipje, maar mooie foto! Mooi rijden daar in het bos zo te zien en paard lijkt ook niet heel erg onder de indruk van de machines +:)+ .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:32

Da's dan hetzelfde principe 8-) mooi zeg. Maar ja kip-technisch gezien is het of accepteren dat er af en toe een gegrepen wordt of inderdaad onder gaas / net.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:40

@Lottex: altijd leuk, zo'n 'nieuwe' weg… Wij hebben gisteren ook weer prachtige weggetjes ontdekt die je het gevoel geven 'buitenaf' te zijn en zelfs een mooi zandpad :D
@Mist: valt nog mee hier, gaat wel eens nog harder ;-) En vorige week zondag was toch juist regen of was dat alweer de week daarvoor? Weet 't eigenlijk niet meer. Was in elk geval ideale temp gisteren, ook voor paard, niet te warm, niet te koud.
@Ava: dankje :* En wat verdrietig voor dochterlief en ojee als ze jullie tuin nu maar niet als viersterrenrestaurant gaan zien met verse kip op het menu… Volgens mij kun je anders een vogelman bellen om ze te verjagen met een andere roofvogel, dat hoorde ik met zo'n roofvogelshow, wie weet een tip.

Iemand hier trouwens fan van Boer zoekt Vrouw??? Die Henk is wel een leukerd he? En die Aad... tenenkrommend, die gebruikt nog vaker "IK'' dan Louis van Gaal :+

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:45

Nee, vorige week was het prachtig weer. Weet ik nog omdat wij toen onderlinge wedstrijd hadden van de menvereniging :D

Geen "Boer zoekt Vrouw" fan hier :n

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:58

Smickey2011 schreef:
@Lottex: altijd leuk, zo'n 'nieuwe' weg… Wij hebben gisteren ook weer prachtige weggetjes ontdekt die je het gevoel geven 'buitenaf' te zijn en zelfs een mooi zandpad :D
@Mist: valt nog mee hier, gaat wel eens nog harder ;-) En vorige week zondag was toch juist regen of was dat alweer de week daarvoor? Weet 't eigenlijk niet meer. Was in elk geval ideale temp gisteren, ook voor paard, niet te warm, niet te koud.
@Ava: dankje :* En wat verdrietig voor dochterlief en ojee als ze jullie tuin nu maar niet als viersterrenrestaurant gaan zien met verse kip op het menu… Volgens mij kun je anders een vogelman bellen om ze te verjagen met een andere roofvogel, dat hoorde ik met zo'n roofvogelshow, wie weet een tip.

Iemand hier trouwens fan van Boer zoekt Vrouw??? Die Henk is wel een leukerd he? En die Aad... tenenkrommend, die gebruikt nog vaker "IK'' dan Louis van Gaal :+

*meld zich*

we delen roze en BzV samen :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:01

Ava, bah wat sneu voor de kipjes...