[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:16

:= oei :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:24

@ Tallechie: hee welkom terug. Wel alles goed met je zus?? Mijten veroorzaken erg veel allergien, weet er helaas alles van.
@ SL: fijn dat er toch iets gevonden is. Heb ik hier na 8 jaar kiespijn eindelijk ook gehad. Man, wat kan je dan blij zijn als ze iets vinden.
@ Bianacoo: voor het veulen is het beter als ze gewoon buiten staan. Ik snap wel dat je twijfelt, een verregend paard toont nu eenmaal wat minder. Maar ja, een paard hoort gewoon lekker buiten. Als het echte paardenmensen zijn, kijken ze daar wel doorheen.

Pony heeft toch nog een kwartiertje gelopen. Toen kwam er een flinke bui aan, dus snel de schuur in geschoten. Maar goed, zoon heeft toch weer even gestuurd. Nu moet ik het nog voor elkaar zien te krijgen dat hij wat langere stukken achter elkaar wil draven :D .

Net de wei uitgemest, kreeg ik toch een bui op mijn dak ;( Paarden stonden gewoon door te eten, gekke beesten. Tja, ik ging maar gewoon door met mesten, nat was ik toch al. Zo kids ophalen bij judoles, daarna maar patatjes eten, heb geen zin meer om echt te gaan koken. (slecht :o )

Trouwens, hoeveel volt hebben jullie op je schrikdraad staan?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:29

Tallechie balen van je vakantie.

S_L is van haar tandpijn verlost.

Ben benieuwd naar Bente VHU.

Tine is natgeregend (hier is het al de hele dag droog)

biancooo krijgt kijkers hopen dat ze het wat vinden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:36

Ja met mijn zus is het verder wel goed. Beetje jammer dat ze haar 'buien' van vroeger weer terug heeft.
We hebben toen ze jonger was zo veel moeite met haar gehad, was echt niet leuk meer.
Maar haar man gaat haar dan vertroetelen en alles voor haar doen en daar maakt ze gigantisch misbruik van. En ipv dat ze haar en zijn vakantie verkloten doen ze dat voor de hele familie.

Hoeveel volt weet ik niet. Maar weet wel als de paarden het aanraken ze 'weg vliegen', ze doen gelijk een paar stappen achteruit. Als je het zelf aanraakt voel je het wel, maar duurt niet lang.

Balen dat je nat bent geworden Tine

Ik ga ook even boodschappen halen, anders hebben we niks te eten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:56

Ik ga zo ook boodschappen doen.
gezellig samen met m'n moeder.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:57

We zitten trouwens alweer bijna aan het eind van ons topic. Gaat hard zo.

Ik ga zo lekker mn pony's wassen en vlechten voor morgen. Heb er wel zin in. Robijn verwacht ik niet
veel van die liep zo te draken van de week maar kan meevallen. Ferro liep gisteren en vandaag wel lekker dus verwacht wel een goede vaardigheid. Dressuur laat ik wel over me heen komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:18

Waar heb je wedstrijd Maisie?

Ik ga morgenvroeg even naar stal en morgenmiddag schrijven bij een wedstrijd onder het zadel.
En zondag ga ik ook wat leuks doen, maar dat is nog een verassing. Als er meer bekend is horen jullie het wel :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:23

Veel plezier morgen Maisie!
Tallechie is weer 'into the topic' , tja zussen, heb soms een schat van een zus, soms een zus die ik wel _-:( maar we zijn wel echte zussen :+
Spannend zondag ;)
Tine wat dapper dat je op de wagen hebt gezeten +:)+ hoop dat Thabor zich snel gaat gedragen met inspannen 8)7
IT boodschappen doen samen met mams, IT hoe bevalt het alleen/samenwonen (weet even niet meer wat je nu doet :o ) in je nieuwe huis?

Ik heb zo'n schrikdraadding op batterij, staat 9V op. Voorals als het heeft geregend is het een enorme klap :oo

Ik ben moe zeg, niet normaal :O

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:33

Volgens mij krijgt daan al een tandje of zo. Wil constant speen hebben terwijl hij er eerder niet naar om keek en 'bijt' er dan ook op. verder spuugt hij heel veel, en sabbelt constant op zijn vuistjes.
Hij is ook huilerig, jengelen.. erg vermoeiend

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:42

Hallo allemaal,
Ik val zomaar even binnen met nieuws dat toch wel belangrijk is voor de rijders met "kleinere" pony's: we kregen net bericht van de KNHS dat onze actie m.b.t. spoorbreedte per 2013 naar 1.25 is veranderd.
Voor de enkelspan pony's kleiner dan 1.10 wordt de minimale spoorbreedte 1.10, een behoorlijk verschil dus!!
Voor alle tweespannen blijft de minimummaat 1.25.
Iedereen die zich hiervoor heeft ingezet, BEDANKT!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:12

Dat is goed nieuws voor de kleinere pony's.

Weet iemand hoe ik hier mijn wachtwoord kan wijzigen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:18

weet niet hoeveel volt erop staat,maar ik krijg het er wel warm van als ik een klap krijg :j
die van mij gaat op lichtnet en ipv aardpen,gaat die via stopcontact weer terug na een klap(wel apart.....tl-buis knippert op de slag mee als die uitstaat,maar kon geen kwaad)
nog 2 nachtjes slapen en dan kan VHU weer verder met haar benthe..ik wens jullie onwijs veeeeel geluk samen en voor "ons" hier: leesplezier :j
naaltje weer hoofdpijn en S_L heerlijk bij een leuke tandarts gelegen <3 ha ha
hier extra gewerkt en dan geen fut meer voor de paardenbeesten....eten geven en :evaw: morgen weer een dag
straks eens horen hoe mijn broer vandaag zijn 1ste chemo heeft overleefd :? (gisteren zijn haren maar wat korter geknipt, zodat het niet zo erg opvalt als de boel eraf is :j )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:20

Ben benieuwd ht. Zal wel een moeilijke periode zijn. Sterkte

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:40

@ HT: mijn buurvrouw heeft inmiddels (in heel korte tijd) al 6 kuren gehad en geen haarverlies. Zij krijgt iets om haar hoofd dat bevroren is (doet geen pijn), om haar uitval tegen te gaan en dat lijkt te werken. Misschien iets om naar te informeren? In ieder geval sterkte.

@ Tallechie: broodkorstjes geven om op te knabbelen, dat "krabt" zeg maar. Of een leuke bijtring (als je die eerst in koelkast legt, verkoelt dat lekker in zijn mond)

@ Stormpy: jij ook bedankt. Ben zooooo blij dat ik toch voor een 1.25 wagen ben gegaan. Iedereen riep, dat komt er toch niet door, maar ik was mooi de klos geweest. Had het eigenlijk gedaan zo van, moet ik hem ooit toch verkopen, dan gaat hij met deze spoorbreedte makkelijker de deur uit. Moet er niet aan denken dat ik toch een smallere had genomen.

@ VHU: die 9 V is niet de klap die hij geeft. Wij hebben een 12V accu, maar als ik het apparaat volaan heb staan geeft hij een klap van ca 10.000 volt. Dan gaat de accu wel sneller leeg, dus ik heb hem op 6000 staan (als hij al aanstaat). Ja, wel te hopen dat Thabor snel doorheeft dat hij beter rustig kan blijven staan. Maar goed, het wegstappen ging vandaag vanuit rust, dus dat was al een hele verbetering en het stappen en draven na afloop in de wei ging nu ook netjes, dus iedere dag gaat het wel beter. En het was vandaag nog maar de 4e keer.

Paarden staan nu gelukkig heel fijn weer samen in de wei. Amerigo maakt goed gebruik van zijn vluchtstrook. Tenminste, ene keer staat hij bij de rest, andere keer staat hij alleen. Maar Thabor valt hem niet steeds aan. Het was denken we nu toch meer spelen. Want anders zou pony nu niet zo vaak vlak bij Thabor te vinden zijn.

@ Maisie: succes morgen Topic gaat idd heel snel. Als ik handig genoeg was, zou ik wel iets nieuws willen opzetten, maar heb echt 2 linkerhanden helaas.

Nou, ga bankhangen, zoooo moei

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:42

@HT: :(:)

@Maisie en andere concoursgangers: succes!

@Tallechie: balen van jullie vakantie, zeg :(:) .
Dentinox al geprobeerd bij Daan? Moet eerlijk zeggen dat ik het bij mijn dochter niet gedaan heb, wel bij mijn paard :') :o .

@Tine: hier ook aan het rijden met dochterlief tussen de buien door, die had echt een dip, ineens was alles eng... :( . Vandaag weer een flink stuk met losse handen lichtrijden gedaan en ook sturen ging goed *\o/* . Wij willen nu ook proberen dat ze elke dag even kort rijdt, tussendoor doen we dan voltige of ment me met d'r poown.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:50

Tine bijtring past nog niet in zijn mondje. Althans hij laat de ring weer heel snel vallen en krijgt hem dan niet in zijn mondje. Broodkorstje kan ik wel proberen. Heb net brood gehaald :-)

Dentinox nog niet geprobeerd. Wat houdt het in en waar kan ik het halen?
Bij je paard???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:54

Toen de tandjes bij paardlief door kwamen :o , volgens mij krijg je het gewoon bij de apotheek. Op de site hebben ze nog meer tips bij doorkomende tandjes.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:54

Mmm sabbelen op speen werkt vaak averechts staat er, maar dat is tot nu toe het enige wat werkt.
Zal morgen dat even halen.

En mocht hij weer wakker worden en krijsen zal ik hem wel op korst van brood laten kauwen. Bijtring is nog wat te groot.

Er staat ook dat het bij de drogist te verkrijgen is. Apotheek is natuurlijk niet open morgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:16

@Tallechie hier ook positieve ervaringen met Dentinox en met speciaal speentje dat in de ijskast kon (speciaal tanden speentje of zoiets weet ik me te herinneren) Plus lekker kauwen op koud washandje :Y) Vaak krijgen ze als ze wisselen ook rare luiers %) zootje dus...

Aan het kijken naar docu over Herman Brood, haha dat is jeugdsentiment :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:17

Rare luiers heeft hij dus niet gehad.

Koud washandje maak je die dan nat? Of in de koelkast?
En pak je dan zo'n hydrofiel washandje of een gewone grote mensen washandje.

Wat een gedoe met die kids :-)

maar hij slaapt nog steeds terwijl hij eigenlijk al wel flesje mocht hebben

mirror666

wilde eventjes wat fotootjes spammen van dids :D

Afbeelding
Dids zijn pad

Afbeelding
weide 3 en 4.

Afbeelding
Hij is al bijna slank te noemen! :):)

Afbeelding
Afbeelding

En dan gauwgauw
Afbeelding
Afbeelding
Etuh! :9

tine10

Inderdaad koud nat washandje (gewoon grotemensending, is wat grover), is beter dan broodkorst, want bedenk net dat Daan nog geen 6 maanden oud is.

Wow, die Dids.... <3 Die is echt afgevallen. Lekker zo doorgaan! :Y)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:19

Daan is nog geen eens 3 maanden :-)
Hij is volgende week 3 maanden. Er zijn ook al mensen die zeggen dat ik hem pap moet geven, maar alles is vanaf 4 maanden dus dat doe ik maar nog niet.

Koud is uit de koelkast neem ik aan?

Leuke foto's naaltje en dids ziet er goed uit

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:22

Hoeft niet perse uit koelkast, mag wel.

Vwb bijvoeding: op alle potjes staat idd vanaf 4 maanden. Maar darmen van baby's kunnen dat eigenlijk helemaal nog niet aan, vandaar dat ik schreef 6 maanden. Dan kun je beter pas beginnen met bijvoeding en zelfs dan kunnen ze het nog niet allemaal aan. Bij P pas met 8 maanden begonnen met bijvoeding. Snap nooit zo goed, waarom iedereen zo snel mogelijk met bijvoeding wil beginnen. Is heel erg tegen de natuur (ontwikkeling) van je kind in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:25

Volgens mij deden wij zo'n hydrofiel (wit) washandje, even onder de kraan, uitknijpen, op bordje in de koelkast. En dan gewoon om en om. Hielp echt wel. Ze vinden het eerst wel raar :D

Diddle ziet er goed uit, mag nog wel dunner natuurlijk, maar ik zie zowaar een soort van 'flank' +:)+

Ik liet Han altijd lekker slapen hoor, als hij sliep.

@HT de 1e chemo voor je broer. Die is binnen. Goed zo. Meestal vallen de haren wel uit, maar bij mijn buurvrouw, ook kanker en chemo, zit het er ook nog steeds goed op. Dus je weet het niet ....