[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:31

Zijn niet echt veel mensen in dit topic met een luxe NMPRS'ser :) maar het is altijd te proberen.
Heb mijn merrie uitlaten schrijven bij het NMPRS en ga zaterdag voor stamboekopname bij het NSPS.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:19

Het is jammer dat ik per se bij het nmprs moet blijven met Nels omdat hij niet alles op papier heeft staan. Ach nog 1 1ste premie en zij zien mijn hengst daar niet meer terug

Ondanks dat ik 2 luxe hengsten heb ga ik door deze discriminatie geeneens moeite doen om daarheen te komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:50

Je zou inderdaad met de trein naar meppel of assen moeten en dan als laatste met de bus naar diever. Die gaat echter maar 2 x per uur en niet na 1900 s avonds geloof ik. Vanaf diever is het nog wel een hele eind fietsen hoor

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:53

Sta ook niet ingeschreven in dat stamboek en weet ook zo niemand uit de buurt met'zo'n inschrijving

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:56

Diever ligt aan het DFW maar aan de rand zeg maar. Ik woon aan de andere rand in Appelscha en mijn pony's staan dan weer aan de de andere kant in Elsloo. Als je iets van routes moet weten dan kan ik je wel helpen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 19:25

sorry sap, maar ik vind dat je erg overdrijft...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:29

Dat is jouw mening. Ik vind het echt belachelijk dat er bijna neerbuigend over basis dieren gedaan wordt.
Het zijn iig topics zoals die die mij doen besluiten geen show meer van het NMPRS bij te wonen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:11

Napie schreef:
Diever ligt aan het DFW maar aan de rand zeg maar. Ik woon aan de andere rand in Appelscha en mijn pony's staan dan weer aan de de andere kant in Elsloo. Als je iets van routes moet weten dan kan ik je wel helpen.

we gaan aan de hand van wat gegevens in een kaart een route moeten intekenen. Op bepaalde aangegeven punten moeten we dan iet onderzoeken (vegetatie, bodemlagen, abiotische factoren in de bodem) dus misschien ga ik je nog lastigvallen :j
Ik mag vriendlief zijn auto lenen.. Verkort de reistijd aanzienlijk... Kost dan alleen weer geld...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:13

Je trekt je toch niets aan van topics :+

Jeetje wat ze allemaal niet verzinnen op die scholen ... valt veel te verbeteren (is mijn vak :P )

Stef, ik vraag het aan mijn verzorgster/groom, zoals je weet ben ik dan op vakantie.
Vandaag kwam ik bij de wei...stond Traffor aan de ene kant van het draadje, Sim aan de andere...ik had al bange vermoedens maar Sim weer bij Traffor gezet en ze deden niet raar naar elkaar. Omdat Alwyn en Freddy compleet relaxed aan de andere kant van het hek stonden die er ook maar bij gelaten, ging heel goed, was helemaal blij.
MAAR.... Simba was toen Freddy erbij kwam erg timide en kwam later pas los... nu dus ook alleen duurde het nu geen twee / drie weken maar dus maar een dag ... gelukkig waren we erbij toen het gebeurde want ik ben de tuin aan het doen en opeens hoor ik hoog gegil van Traffor dus, wordt hij me toch te pakken genomen door Simba |( hij beet hem heel erg hard in zijn zijkanten en had hem dus echt klem gezet in een hoek. Arme Traffor :(:) hij had zo heerlijk gespeeld met Freddy en gesnuffeld met Alwyn... toen ik bij ze kwam heb ik Sim dus weggejaagd en Traffor ontzet. Wat een gedoe. Maar goed wel erg fijn dat ik erbij was want anders weet ik niet hoe de schade was geweest. Nu links en rechts van zijn buik een paar enorme bijt/dikke plekken. Voor de rest alleen erg grote schrik....en dus duidelijk dat het niet zomaar gaat met twee hengstjes.

Duszzzz... dat wordt kwantumkorting bij de DA }>

Traffor staat nu apart, was ook vrij snel niet meer onder de indruk (gras maakt veel goed ;) ). Freddy was dus gewoon gezellig aan het spelen, Alwyn liep er een beetje omheen te draaien en dus degene van wie ik het niet had verwacht bleek een soort wolfje in schaapskleren. Nu denk ik dat het gewoon hormonen zijn, hij is gewoon hengst, er komt een nieuw hengstje die ook nog gezellig gaat zitten doen met 'zijn' kudde...tja.
Ik ben er nu ook wel klaar mee met dat gehengst...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:27

jeetje wat een kletskousen hier joh, we gaan hardstikke hard met ons supergezellige topic!

zo vanochtend met voice gereden, ging niet echt top, maarja volgende keer beter, daarna jor ook nog gedaan, vandaag zaten alle dresuurknopjes er weer op, wat heerlijk om hem dan te rijden :)

vandaag moby over de weg gehad aan de lange lijnen, madam was niet vooruit te branden, misschien beetje spierpijn van gister(6)
dus daarna in de bak nog maar even aangepakt, toen wilde ze wel ineens lopen. ik denk dat ze nu wel eens een nieuw rondje wil maken op de weg haha.
magic en misty hebben lekker samen in de grote paddock mekaar beweging gegeven :)

trouwens het feeste van menweek 1 gaat voor mij helaas niet door |(

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:37

Hoezo gaat dat niet door Marrianne?

Jammer dat de ontmoeting met Traffor niet helemaal goed is gegaan, maar wel begrijpelijk met 2 hengsten.

Ik heb me ziek gemeld, ben al 2 dagen ontzettend duizelig en hoofdpijn. Heb mijn bloed druk laten meten en die was veel te laag. Ben gisteravond ook flauw gevallen en durf nu niet auto te rijden zolang ik niet weet wat er precies aan de hand is. Vrijdag naar de huisarts.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 08:49

Bah tallechie, dat klinkt erg naar. Hopen dat je in elk geval gauw weet wat de oorzaak is, en dan eraan werken om je snel weer helemaal fit te voelen.

Vandaag een drukke paardendag: vanmiddag Storm zn staart wassen, die zit helemaal onder de poep, de smeerlel. Daarna een klein meisje ponyrijles geven op de shetmerrie die bij Storm staat. En dan vlug naar huis, even eten, en dan vlieg ik weer door naar sunny om met hem ook nog les te gaan geven.
Maar nu eerst mn huis aan kant maken *zucht*

Groetjes, lacuna

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:23

Okeeee, nam het altijd voor de politie op door te zeggen dat ze toch best ook wel nuttig werk deden......
Dat is vanaf vanmorgen voorbij.....
Heb vannacht om 01.14 een boete gehad voor niet gebruik maken van de rijbaan stilstaand :\ ....
Met andere woorden: verkeerd geparkeerd.
Wij hebben een enorm parkeerprobleem in de wijk. Teveel huizen en te weinig parkeerplekken. Zodoende staat iedereen dus deels op de stoep en deels op de rijbaan geparkeerd op plekken waar niemand er last van heeft............................

Kon er ook nog wel bij ;(

Stom mens hier op bokt die mijn tuig niet over heeft gekocht heeft meer ellende veroorzaakt dan me lief is :x

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:27

Evelli dat klinkt niet leuk. Sterkte.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:34

Vervelend zeg evelli!! Sterkte!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:35

Grrrr daar kan ik ook zo |o over worden van die simpele niets-toedoende parkeerboetes. Wij wonen ook in zo'n wijk waar het heel lastig parkeren is. ALs je dan je auto op een hoek parkeert heb je ook grote kans op een boete, ergens midden in de nacht. Kom je 's avonds thuis, staat alles vol, zet je hem ergens op de hoek, kom je 's ochtends weer langs om de hond uit te laten, dus rond een uur of 07.00 uur, hangt er een boete op.
Terwijl er hier in onze wijk toch genoeg andere zaken te doen zijn voor de politie :+ :(
Traffor en Sim gaan gewoon om en om op de wei / paddock, Traf kan prima met ALwyn en Freddy, moeten ze maar om en om even apart staan. Of mijn man nu alle castraties spontaan wil sponsoren betwijfel ik := hij vond het al zo 'zielig' voor Freddy... (tja denk dat mannen zich dat beter kunnen indenken dan vrouwen := ) dus ik denk dat ik eerst maar even moet sparen :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:46

inderdaad, in Zaanstad hebben ze vast ook wel betere dingen te doen dan midden in de nacht parkeerboetes uitschrijven :x :( ben zóóó boos!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:06

Waardeloos zeg! Zou gewoon bezwaar tegen aantekenen. Mijn moeder heeft een tijdje terug ook een bekeuring gehad omdat ze niet in een vak stond. Nee wij hebben zo n parkeerplaats, soort hofje, en daar staan de auto's van ong 30 huizen en allemaal wel 2 of meer auto's. Anyhow 's avonds staat dat gewoon bomvol. Maar mooi niet dat ze die 90 euro gaat betalen :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:09

Mijn boete is 60 euro. Maar zie geen grond waarop ik bezwaar zou kunnen tekenen. Stond ook gewoon op de stoep geparkeerd. Moeten ze maar zorgen voor meer parkeerplekken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:32

VHU: ik denk inderdaad dat mannen zich beter kunnen inleven in die situatie.

Vandaag gaat Quenzo voor het eerst met het tuigje door de bak, mijn moeder komt foto's maken. Rivaldo die mag lekker een paar uurtjes met mij het bos in :D

Wat vinden jullie wat ik met riv zijn manen moet doen op de wedstrijd? Hengstenvlecht kan, maar hij heeft alle manen aan een kant en dat wil nog wel is uitzakken :P.. Bij Quenzo kan het al helemaal niet hihi, die is er al binnen 2 uurtjes uit :P Die loopt nu als kinderpony rond met allemaal inimini kleine vlechtjes, kon het niet laten :P

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:12

Tegen het uitzakken vlecht ik een paar slagen en dan een elastiekje erom. Weer een paar slagen vlechten, en weer een stiekje erom. Beetje zo uitkienen dat je volgende slag die je vlecht precies over het elastiekje valt, dan zie je er niks van en toch zakt het niet uit ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:16

Lacuna schreef:
Tegen het uitzakken vlecht ik een paar slagen en dan een elastiekje erom. Weer een paar slagen vlechten, en weer een stiekje erom. Beetje zo uitkienen dat je volgende slag die je vlecht precies over het elastiekje valt, dan zie je er niks van en toch zakt het niet uit ;)

Je kan ook een koord/touwtje meevlechten.
In de wiki staan allemaal vlecht-tips :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:17

ik ga dat even proberen thanks.. had ookal vlechtdraad gekocht :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:40

Lacuna schreef:

ooooooh keertje bij dids proberen? :D Ik krijg het níet voor mekaar bij hem.. dikke foephaar..

@evelli; dat is echt balen van die boete...

@tallechie; beterschap

ik wil ook met diddle aan de slag en gaan mennen!! :oo komend weekend hopelijk 2 keer onder het zadel op pad

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:41

Ik heb gister nog een rondje gedaan. De wind was wel enorm koud zeg :\ BRRRRRRRRRR
Misschien morgen nog een rondje en dan zaterdag stamboekopname :)