[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:53

Ruzie maken..doen we hier toch nooit ? _O-
Veel plezier Janouk in oostenrijk...al die mooie haflingers bekijken !! gaaaaf !!
Ben benieuwd naar de uitkomsten van het experiment van de menners in het amsterdamse bos...

Zo...nu Ollie1..nog weer terug hierheen...Dikke knuf voor Layka !!

En..Tine ook.....je hebt vast niet de hele dag liggen slapen....waar zit je..?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:00

zo..ik heb van een stichting husky rescue nederland een armband gekocht..voor heeeeel weinig..mijn 1e armband van mijn leven..haha..ben je..ehm...37 jaar....hahahah..maar vond deze zo leuk...en voor goed doel..ben d'r superblij mee..is een soort veiling..kun je bieden..hier werd niet op geboden...ik wel..haha....yeeeeej..blij mee..
de opbrengst van de verkochte/geveilde spulletjes word gebruikt voor de opvang van nederlandse husky's die in noodgevallen ergens opgevangen worden in nederland. ..dierenartskosten/voer nodig hebben...
Afbeelding

Vind t' stom stil hier.... 8)7

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:05

goedemiddag

is indd wel erg stil hier..

bianca leuke armband.. hoe gaat het nu met je?

ik heb gisteren weer les gereden met dempsey, nadat we de gebruikelijke.. ik wil rechtsom niet door de hoek discussie afgesloten hadden liep ie erg lekker..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:11

gaat redelijk...scharrel lekker rond..met nekbrace..en morgen mri scan...hoop dat we dan echt duidelijkheid krijgen over wat er is...maar....de pijn is onder controle..en heb van 1 medicijn de dosering al ietsje omlaag gebracht.. *\o/* *\o/*

Dempsey...rechtsomhoekcrisis......toch wel super dat je zo de kans krijgt om te leren met de paarden van H !! super hoor !!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:06

Heb ik nog wat nieuws dan... mjaa, van maandag dan, oud nieuws dus, maar dan hebben jullie wat te lezen. Ben naar een clinic van Boyd Exell geweest bij Stal Bemelmans in Hulsberg :P . Kwam te laat doordat manlief de (nieuwe) tomtom uit verkeerde zuinigheid thuis in een kast had opgeborgen, terwijl de oude altijd in het dashboard-kastje lag. En daar kom ik natuurlijk pas achter wanneer ik op de pensionstal klaar ben en in 25 minuutjes wil "doorsteken" naar Hulsberg. Ben daar ten zuiden van Schinveld helemaal niet bekend, dus het eerste half uur van de clinic gemist :( .
Maar goed, met een hoop humor en een beetje in de maling nemen van de clinic-rijders, kwam er een leuke clinic uit. Heb gefilmd, nu nog een mooie compilatie van maken. De eerste belangstellende heeft zich al gemeld :D .
En dan dat complex van Bemelmans.... mag ik een kwijlbakje? Of doe maar een emmertje :~ . Daar zou ik ook nog wel een keer willen rijden O:) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:21

Gem: jammer dat je te laat was -O- En lekkere rit met Moos gemaakt.
Bianca: heel veel sterkte morgen. Krijg je ook direct gesprek met arts over de bevindingen of duurt dat weer? Mooie armband!
Lanouska: lekker aan het mennen met een van de zwarte monsters
Janouk is zonder Janouk naar Haffies kijken. Oeps, dat gaat vast weer voor leesmateriaal zorgen.
VHU: PitbullPiet. Arm ding heeft gewoon niet geleerd hoe het hoort. Maar met Ollie komt dat vast wel goed.

Net klein aangespannen buitenritje gemaakt met Amerigo, nadat zoonlief proefjes had geoefend in de bak. We zijn al jaren niet meer op de weg geweest (wel in het bos) met de wagen, maar hij liep alsof hij nooit anders deed. Nog paar tractoren tegen gekomen, maar dat interesseert hem niets. Een witte pijl op het asfalt kan echter wel heel gevaarlijk zijn hahaha.

Nu even wachten tot een van die tractoren klaar is met schudden, dan kunnen de paarden weer naar de zomerwei.
Eigenlijk had ik liever nog heel even gewacht met maaien tot het gras uitgebloeid was, maar ja, je weet nooit wanneer er weer een droge periode komt. Vorig jaar hadden we gewacht en zaten we eigenlijk iets te laat.

Afbeelding

Afbeelding

En ook eindelijk bericht van de knhs, uiteraard na veel gedoe, omdat ze niet lezen, dat zoonlief dispensatie heeft gekregen. Nu wachten tot ze alles in het systeem hebben aangepast, dan kan ik startpas mennen voor hem aanvragen en gaat hij volgende week zijn debuut in de B maken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:11

Gem..wat ongelooflijk balen dat je het 1e half uur gemist hebt zeg. Tomtom, wat zijn we dan afhankelijk geworden he ?!...echt jammer..
Ik had in mijn vorige auto nog zo'n stratenboek en kaarten genoeg,..heeel blij mee toen ik ook een keer mijn tomtom vergeten was.. _/-\o_ nu ben ik mijn kaart kwijt...en stratenboek ook.. >;) stom !
ik heb Boyd exell 1x in real in actie gezien net als ijsbrand chardon in 4-span marathon, fantastisch wat kunnen die sturen !!
de dressuurproeven ook zeeeeeer knap gereden toen, heel indrukwekkend.
Ga je het filmpje via youtube nog uploaden ?...ben dan ook wel heeeul benieuwd !!

Tine, hier is ook van alles gemaaid en geschud..vroeg in het seizoen idd..maar..het schijnt nu poosje droog te blijven..hoop dat je het droog in pak krijgt..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:01

Biancacoo, ik heb het stratenboek en NL-kaart gewoon in de auto liggen. Hulsberg staat echter niet in het stratenboek (uit 1986 :D ) en de wegen zijn hier op dit moment een bouwput vol met omleidingen. Heb met de kaart op schoot gereden. Ik kan goed kaartlezen, maar ik kwam er (rijdend) gewoon niet uit.

Ik wil een impressie van de avond op youtube zetten, maar niet de hele film. Duurt veels te lang :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:15

Hier vandaag dagje met vriendin & absolute soulmate gehad die in Canada woont maar even over was in Europa. Zo gezellig, mis haar zo... op terugweg 2.5 uur file rijden ... nu met wijntje op de bank ff bijkomen.

Biancacoo heel heel veel sterkte morgen bij de MRI ... hoop dat er iets 'behandelbaars' uitkomt voor je :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:32

Leuk gem ! Ook een klein stukje film.
Vhu. Ik hoop ook op duidelijkheid. .maar heb pas de 17e ofzo controle afspraak. ..en meestal hoor je dan pas wat er echt te zien is op de mri....tenzij het echt ernstig of dringend is...dan hoor ik het morgen...
Vind t spannend. ..hoop dat het niets is....maar dat is kop in t zand steken.....
Zojuist is er een opdracht opgehaald..ze zijn er superblij mee. Erg leuk..
Vhu gaaf dat je je vriendin gezien hebt. Gezellig. ..balen van de file...

Ik houd hele dag al geen eten binnen. ..ppffff bijwerkingen. ..hoop dat t morgen over is...is niet handig in mri scan moet 45 minuten stil liggen.....
Nou fijne avond nog..welterusten. .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 08:30

Goedemorgen..

Bianca wel even melden dat je misselijk bent... Kunnen ze er rekening mee houden..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:24

@Biancao: wat vervelend dat je ook nog zo lang op de uitslag moet wachten. Hoop dat je niet meer misselijk bent; succes :(:) :* .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:37

Goedemorgen..
Ik eet bizar weinig...gewoon geen eetlust..bijwerking..wat in mijn geval niet erg is..maar dus wel die misselijkheid veroorzaakt..dus braaf goed ontbeten vanmorgen..nu koffie met liga's.....en houd het gelukkig binnen nu !! _/-\o_

Voor diegene zonder fb..mijn muurschildering vordert langzaaaaaaaaaam....
alles begint nu wat samen te komen..maar..t'is nog niet af.....hier een fototje van hoe het er vanmorgen uitzag...
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:47

Is toch geweldig mooi zeg als je dat in je kamer hebt _/-\o_ ... wel zeggen idd van je misselijkheid is niet fijn als je erin ligt en :r > je mag geloof ik wel een headsetje op met muziekje of zo tegen de herrie dacht ik?

Hier vandaag maar even heel rustig aan. Zo naar de pony's op de fiets, boel maar lekkere poetsbeurt geven. Het is hier al aardig aan het opwarmen {:}

Bij ons moet klustechnisch gezien van het weekend de trap kaal (is trap naar boven, andere trap dan die ik geverfd heb, maar liefst 36 treden). Ligt oud linoleum op ... wordt echt enorme klus dat eraf te halen (mag manlief doen). Daarna alles bijwerken (mag ik doen). Dus we weten waar we ons mee bezig kunnen houden :7
Komt uiteraard weer nieuw linoleum op (maar pas eind volgende week) en wat zal dat mooooooi zijn :+
Dan moet daarna alleen nog het dakterras een make-over (ook nog hele klus trouwens maar goed, het eind is in zicht).
Zoonlief heeft vandaag schoolreis van alle brugklassers, ze gaan naar de Efteling. Dus die is vanavond gesloopt :))

Janouk hele fijne vakantie!
Tine het hooi weer op tijd binnen hoop ik, heerlijk dat je dat van je eigen land kunt halen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:00

ja klopt vhu...dan moet je een mp3 spelertje meenemen....maar die heb ik niet..dus....dan maar lawaaipapagaai....zo lang duurt het niet...
36 treden :wow: beste trap......succes..word vast hartstikke mooi ! hier 13 treden...en ook dringend aan opknapbeurt toe...maar dat zal pas over een jaar of wat worden..... 8)7
Veel plezier bij de paardjes...en geniet van t {:} {:}

hier al hele ochtend brandweer en politie en ambulance sirene's....weer goed mis ergens met een ongeluk..we wonen vlakbij de snelweg....richting Ziekenhuis.....horen het dagelijks wel voorbij gaan ..maar nu stoppen ze hier ergens in de buurt..en nu wel erg veel.... ^)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 10:06

bianca... of gewoon vhu ' inhuren' die heeft nu ervaring zat met trappen ~~}> ~~}>

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:29

Hier in het zuiden krijg je gewoon muziek op je oren tijdens de scans, hoor.
Vind het nooit een probleem, gelukkig.
Die bijwerking van geen eetlust hier nu ook _/-\o_ ; eindelijk eens iets positiefs te melden na het hele gebeuren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:50

Ava en Bianca hebben alternatieve vorm van afvallen gevonden }>
Ik kreeg volgens mij ook muziekje van het ziekenhuis in de mri, maar weet het niet meer zeker.
VHU is inmiddels trappenexpert en kan ingehuurd worden :P
Bianca heeft een fantastische muur <3 <3 <3 <3 , zoekt kwijlsmiley... :~ :~ :~ :~

Hier net klaar met alle dieren. Amerigo vanmorgen vroeg al gelongeerd, daarna les met Sam. Helemaal alleen ingespannen en op de bok gestapt, was al ca 10 minuten aan het losrijden toen juf kwam. Dat losrijden ging nog niet zonder stress helaas, madam had de kop in de lucht en dan heb ik het gevoel dat ik geen controle heb. Maar in de les ging het fijn. Heb eigenlijk heel veel huiswerk mee, maar ja, pony heeft te volle agenda, dus kan het niet oefenen. Maar druk bezig geweest met overgangen en halthouden en zelfs ook paar pasjes achteruit geoefend. Ging prima, maar ik vind dat nog wel spannend. Maar alles bij elkaar dus heel tevreden. Daarna nog even kort rondje door het veld met Rembrand. Ze staan nu weer in de zomerwei. Helaas even geen schaduwplekje voor ze. Ik heb het lint namelijk zo verzet, dat de tractoren gewoon door kunnen rijden (ipv steeds stoppen om lint open en dicht te doen), ze zullen vandaag wel weer 2x komen schudden. Het droogt echt geweldig. Ziet er al heel mooi uit.

Straks hopelijk weer eens slapen (lukt al 10 dagen niet om tussen de middag te slapen. Maar ja, daardoor gaat het in de nachten ook minder) en dan vanavond nog 2 ponys wassen en vlechten.

Fijne dag allemaal

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:54

Zo..net weer thuis..
Kreeg idd enorme koptelefoon met muziek, die muziek hoor je bijna niet..z'n lawaai maakt die scanner.....en noodknop voor als ik eruit wilde..maar ook een of ander maf enorm masker om mijn hoofd te stabiliseren....moest echt zo stil mogelijk liggen...
hm...daar werd het wel errug klein van..en gevoel van ik kan d'r niet uit...kwam erg dichtbij..maar...na 20 minuten niet bewegen..proberen niet te slikken...(want dat beinvloed de scan) en bijna niet durven ademen..werd ik weer uit de mri gerold...gelukkig....
gelukt..nu pas over 10 dagen..uitslag..maar ja hoe dan ook...moet toch rust houden....dus wat dat betreft..geen steek mee opgeschoten..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:57

Maar je hebt het achter de rug Biancacoo dus dat is klaar :j wel fijn dat het geen 45 minuten duurde maar 20 :j hoop dat je lekker plekje in de schaduw hebt vanmiddag en beetje kunt bijkomen van 't geheel.

Gaat vast lukken met het hooi Tine, het is zo warm vandaag! Zal wel een beetje onwennig nog zijn die 1e 10 minuten voor Sam, wordt vast steeds beter. Zo te horen ging het prima!

Onee, ik doe hierna geen trappen meer hahaha wat een ellende zo'n trap >;) echt k-werk.

En straks Ava en Biancacoo graatmager :oo

Hier vandaag relaxed dagje voor de poowns, vond het te warm om wat te doen. Dus allemaal slobber gegeven ivm het weer (water plus grasmix mengen met beetje bix doen ze een moord voor) en allemaal een flinke poetsbeurt. Piet is echt een schatje hoor in omgang, hij vindt dat poetsen zo heerlijk. Echt een soort levende knuffel. Vind ik wel erg leuk want Ollie en Ber kunnen zo truttig doen met poetsen alsof ik ze wat aandoe af en toe :roll:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:12

Ja, ging echt fijn. Zo jammer dat ik dan niet wat vaker kan oefenen, zou er graag weer achter kruipen haha. Morgen heeft zoonlief wedstrijd en zondag gaan we een georganiseerde buitenrit doen (als we tenminste niet met hooibalen moeten zeulen). Ook leuk natuurlijk, maar heb zoveel huiswerk/dingen die ik wil oefenen hahah.

Bianca, fijn dat het meeviel qua tijd. En die herrie en dat opgesloten gevoel zijn heel herkenbaar. Wilde niet je van te voren daar al bang voor maken. Is maar een klein hokje dan. Hopelijk komt er iets uit.

Nou, ik ga paarden vangen en wassen en vlechten. Daarna kijken wat de voorspellingen doen of ze teruggaan naar de zomerwei of bij huis in de winterwei gaan. Tot nu toe lijkt het hier droog te blijven of heel klein beetje regen en verder niets. Maar ja, vorig weekend zat buienradar er ook compleet naast, dus het blijft onzeker ;-)

Zoonlief heeft 2 vriendjes te spelen, dus die vermaken zich wel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:52

Mijn man had net een volledige mri scan gehad dus wist wel wat ik kon verwachten..gelukkig. .
Pijn gaat nu ook goed ...denk nu het beter gaat aan een ontsteking ipv nekhernia. ...maar dat zullen we later horen.
Blijf eerst braaf de medicatie slikken. .en zie wel hoe het loopt.. vandaag ging goed !

Tine druk..
Vhu lekker bezig bij de paarden geweest en gefietst zag ik..

Fijne avond allemaal. .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:17

Ja heb maar liefst 30 km gefietst, in het kader van Ollie fit ik ook fit :+ Ollie komt gelukkig beter uit de 30 km dan ik pffffff maar 't is erg goed voor m'n benen :j
Het regent en onweert hier nu. Koelt alles lekker af.
Bij onze plaatselijke toko eten besteld :9

Wat fijn dat het redelijk ging vandaag Biancacoo :j
En nog vergeten te reageren op Amsterdamse bos licensie van Janouk, dat is leuk! Zag dat het allemaal onder zeer strikte voorwaarden was maar wat je zegt, wie weet het begin van meer.

Zoonlief is weer heelhuids terug van de Efteling, had het gelukkig toch leuk gehad :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 23:02

Hier vanaaf ook onweer en bliksem, maar nog geen regen.
Vandaag een fles hertshoornolie binnen gekregen, kan ik mijn eigen Atex-daasspray maken. Zal niet lang meer duren voor de eerste dazen Mosel weer opzoeken. :\

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:27

Goedemorgen.
Gem voorbereidingen voor de daas spray.
Vhu. Vind t echt knap dat je zo ver fietst !!
Ik moet ook weer meer aan beweging gaan doen...maar zal wel via fysio moeten om te kijken wat ik kan en mag.

Fijne dag vandaag !