[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:11

@Sonjim: leuke foto's maakt dat knappe koppie :j +:)+

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:12

Leuk he.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:14

leuke fotos! :D
hihi :D

Dids gaat aan de hand wel vrij netjes onder dat viaduct door.. 't zal voor een groot deel ook wel aan mij liggen.. Maar er komt ook soms een lawaaiiger voertuig over dan anders...
ben er daarna ook nog onderdoor gegaan met hem, aan de hand, dat ging wel goed.. Ga het nu inderdaad maar vaak opzoeken :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:15

sonjim: leuke foto"s en wat een boel karretjes... :j die tweedehands marathon wagentje....zoiets wil ik ook <3
en dat koppie van je fotograaf(je) lachen.....
naaltje op hol geweest met bokkende dids.
en dan al die prijzen van karren....pffff "was ik maar wat rijker en minder knap" :j *\o/* ,,,

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:16

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:22

@sonjim: wat een gave foto's!
@naaltje: jee, schrikken joh, gelukkig is alles goed gegaan... en superdapper dat je het gedaan hebt!

@allemaal: haha, jullie zijn gelukkig net zo verbaasd als ik... ;-) en ik ga in geen 15000 jaar dat geld uitgeven aan een wagen hoor... no worries :+ Gewoon leuk om zo eens rond te kijken wat er te koop is... van dat kijken ga ik nog poosje genieten zodat er weloverwogen een wagen en tuig wordt aangeschaft... maar het is toch wel vrij zeker dat het er gaat komen, vanavond hebben we weer heerlijk een dansend paardje voor de kar gehad... lekker in de bak rondgelopen, wat is het een superervaring om dan achterop te staan... de wind eerst door de manen van Har te zien gaan en dan door je eigen haren voelt wapperen... het orenspel van Har en het enthousiasme als je hem braaaaaf vindt... echt Genieten!!!

Welterusten allemaal :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:04

Goedemorgen...
wat een foto's van wagentjes en wagens en pown's ! lanouska jullie wagens zijn echt :~ !!
hier al een scala aan wagens voorbij getrokken....van 100,= tot veel meer...
heb nu een 2e hands wijkmans, superwagen, en ik vond hem niet duur.
en een nieuwe hca sulky ! superding !
Naaltje, ik vind je vreselijk dapper dat je dat allemaal maar durfd met Didd's !! petje af !! :))
Askazita, wat een leuk paaaard !!! (en een gave wagen ook.)

verder kan ik wel :z manlief maagontsteking....en de hele nacht dus in de weer met vreselijke buikpijnen , zo zielig, en daar word je dus wel erg moe van....:O
hopen dat hij zich snel weer wat beter voelt....gevolg van stress en oververmoeidheid...straks heeft hij het huis alleen , dus kan hij helemaal uitslapen.......... :z :z :z :z

Melody die mepte vanmorgen weer met beide achterbenen van zich af....en liep best goed... *\o/* dus er is vooruitgang !!!
nou ga mijn stinkkleren uitdoen en werkkleren aan doen en zoonlief halen, die is lekker aan het spelen op zijn kamer, :):) en dan aankleden, eten en naar school brengen.

Tot straks, veel plezier en succes vandaag allemaal !!!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:59

Haha, wat een machtig gevoel he, PrinsjeH! Natuurlijk is dat bij ieder paard bijzonder, maar het is nog éxtra als het je eigen paard is!
Beterschap voor je man, biancacoo. En wat fijn dat er vooruitgang is bij Melody.
Verder nog steeds een hoop wagentjes
Een nieuwe fotografe in de dop *:-)
Diddle ziet wel spoken onder een viaduct maar niet in een onweersbui.
Een doorweekte Zhora die niks meer wilde doen (nee, vind je het gek? Ik zou ook niks meer doen, geef Zhora groot gelijk! :Y) )
@ Tine, oh, nee, ja ik weet het ook niet; maar dacht omdat ze op het Groningerforum zo l*llig deden dat je een Groninger misschien zonder kleppen "hoort" te rijden. Mja, als iemand tegen mij zegt "ja dat hoort zo" dan vraag ik "wat zegt u?" en hou ik me oost-indisch-doof. Ben heel benieuwd hoe het inspannen vandaag gaat!

Nou, gisteravond kwam mn groom-vriendin-fotografe met de overige foto's van het tandemrijden, dus heb maar meteen een topicje gemaakt.
[AR-ITP] Sun en Storm 1e keer in tandem.

Groetjes, Lacuna

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:35

:wave:

zo ben weer bijgelezen geloof ik... :D

over wagens, tuigen, paarden en poowns...

leuke foto's voorbij zien komen!

naaltje flink geschrokken!

Hier gaat alles goed, heb op 't moment een paardje op stal dat ik 2 tot 3x per week doe omdat 1 van de bijrijdsters even niet kan rijden, dus ik heb weer even wat te doen, dat is wel lekker!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:04

lekker nouvel! :)

biancacoo blij omdat d'r paard weer trapt ( ;) :)) )

nou, ik wacht met smart op mailtjes vandaag..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:54

@ Naaltje: heb je dan geen schrik gepakt nadat dids aan de kletter ging? Ik vind het knap van je hoor :j

@ Biancacoo: goed dat melody vooruitgang boekt!

@ Nouvel: leuk dat je weer wat te doen hebt ;)

@ Lacuna: leuke foto's hoor :j
En ja, ik gaf Zhora ook gelijk, die regen was echt niet leuk. :D Ik vond het zo ontzettend zielig voor d'r. Ik weet dat ze regen haat, maar ik wou het erop wagen (hoopte dat het droog bleef, niet dus.. -O- ) Toen ik zei dat ik ermee kapte, kreeg ik reacties van sommigen "Ja hoor, laat je hond maar winnen :j zeer knap van je", maar zo zie ik het helemaal niet. In het jaar dat ik naar school ga met haar, ben ik nog NOOIT eerder gestopt, altijd doorgebeten. Maar nu zag ik aan haar dat ze het écht niet leuk vond, moet ik dan mijn hond gaan pesten en ervoor zorgen dat ze de hondenschool niet meer leuk gaat vinden? Mijn instructeur zei ook "Je bent gestresseerd vandaag (snapte al niet hoe hij het zag :Y) ), en je bent toch al nat, ga even een klein rondje wandelen en ga dan lekker naar huis." Een andere instructrice ging ook net wandelen met haar hond, dus we hebben de 2 woefjes los gelaten en ze hebben lekker gespeeld. Zo hebben we toch positief afgesloten voordat we naar huis gingen. Vind het alleen jammer dat sommige mensen van die k*topmerkingen moeten geven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:57

SL, andere mensen die denken het altijd beter te weten ! je moet maar zo denken; ze weten niet beter, hihihihi.
volgens mij heb je goed gehandeld ! kijk naar je dier en zorg dat ze het leuk blijft vinden !!
super hoor !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:58

haha, ik kan me dat inderdaad goed voorstellen. Zou m'n hond dankbaar zijn voor een reden om naar binnen te kunnen zelfs ;)

En jawel, ik was hartstikke geschrokken :)) trilde als een rietje. Ben ook afgestapt en heb lekker even met hem gewandeld, toen onder het andere viaduct door gewandeld en daarna weer terug opgestapt. De reden dat ik eraf ben gegaan was omdat hij door mijn schrik heel erg onzeker werd, met zijn hoofd ging slaan en meer wilde rennen, dat schiet niet op tuurlijk :+

Ach, even kijken, misschien ga ik vanmiddag stukje wandelen daarheen. Of ik knoop meneer lekker aan de dubbele longe ofzo :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:46

nou, ik denk dat ik er maar een vrije dag van maak voor dids :)) Ik ga lekker met wat snoepjes in mijn zakken de wei in. Dids mag bij zijn liefje, en dan kan ik intussen mooi de wei verbouwen zodat hij van zijn paadje af mag :) Hij staat nu namelijk al ruim een maand alleen zijn pad te snoeien, alle 4 de weides zijn nog niet open geweest :)
Zal m'n camera meenemen, wie weet wat ik ga zien aan lief paardengedrag :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:51

Biancacoo schreef:
Askazita, wat een leuk paaaard !!! (en een gave wagen ook.)

dankje, nu moet hij er alleen nog een keer voor ;)

Biancacoo vervelend dat je man een maagontsteking heeft, en fijn dat melody vooruit gaat
Lacuna leuke foto's vooral de laatste, ziet er goed uit voor de 1e keer.
SL jij weet het beste wat goed voor je hond is.

als het droog blijft ga ik misschien met mijn brommer na stal.
dan misschien even longeren of misschien iets mennen met asmiro,
maar heb het tuig thuis dus dan zou het met de menteugels moeten en de longeersingel :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:13

@Askazita is dat Asmiro, wow ik vind hem ook erg mooi, hou erg van dat soort schimmeltjes :j
En volgens mij staat hij super voor de wagen! Is een grotere Dutch zie ik.
@Biancocoo dat is niet mis, een maagontsteking, arme manlief :(:)
@Sonjim ahhh wat schattig die foto's (ook van de fotograaf) en die ene van jullie bonte mannetje (chicko?), wat schattig die maantjes.
Wij hebben ook al een hele verzameling wagentjes gehad, we hebben vroeger ook shetlanders gehad en die liepen voor een tweewielertje, denk zo'n dresseerkar achtig iets met zo'n bakje waar je dan in ging zitten en we hebben zo'n platte wagen gehad (zaten we dan met z'n 5-en op, zeg maar 5 kinderen, een shetlander ervoor en dat ding maar gan, wisten wisten wij veel :x )

Nou nog een nachtje slapen en dan zie ik eindelijk de pony's weer. Ben de hele week (na ja, vanaf maandag) niet geweest, lukte niet qua werk en andere bezigheden. En zondag komt Bente *\o/*

Gisteren nog maar eens een mail gestuurd naar Utrecht waarom ze niet zoeken richting atypische myopathie bij Rizanta, vrijwel alle verschijnselen lijken erop. Alleen weet ik niet of er bij AM ook bloedingen zijn. Gisteren nog enorm zitten spitten in allerlei literatuur over vergiftiging bij paarden (door planten, voer, dode dieren in voer, bomen etc, er zijn zoveel mogelijkheden). Het gaf in zoverre wat troost dat uit literatuur ook blijkt dat interne bloedingen gewoon heel lastig te plaatsen zijn en ook heel lastig te diagnosticeren plus te genezen. En dat er dus ook een soort vliegwielwerking kan optreden A veroorzaakt B veroorzaakt C en C is dodelijk A en B niet. Dat is natuurlijk nauwelijks na te gaan.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:46

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:52

@ VHU: spannend hoor, dat Bente komt. Wel jammer dat je geen tijd hebt gehad voor je powns. Hoop dat je snel uitsluitsel krijgt over oorzaak bij Rizanta

@ SL: jij hebt gewoon goed naar je hond gekeken. Prima toch?! Zo hoort het.

@ Biancacoo: fijn dat Melody beter gaat. Sterkte voor je man

@ Nouvel: weer wat om handen. Wanneer ga je weer naar fifi?

@ Lacuna: een deel vindt inderdaad dat Groningers zonder oogkleppen gemend moeten worden. Ach, ze moeten blij zijn dat ik hem ook laat beleren en dat er nog mensen een Groninger willen kopen, want zo goed gaat het allemaal niet met het Groninger paard. (wat overigens wel erg jammer is, is mooi en leuk ras)

Vandaag ben ik heel dapper geweest. Ben namelijk meegegaan met de rit met Thabor. Heb wel doodsangsten uitgestaan, maar hij deed geen stap verkeerd. Maar ja.... wel overal langs water. Vooral de maaipaden dacht ik echt dat ik zou flauwvallen, wat vreselijk eng. Dat water is dan wel heel erg dichtbij. Ook nog over 2 bruggen geweest, gaf hij niets om. Bij beide bruggen kwam er vlak voor we erover moesten groot verkeer aan (1x tractor en 1x vrachtwagen), maar die even tegengehouden. Terug thuis heeft hij ook nog even in de wei (in de ring die ik daar heb uitgezet) gereden. Hij geeft neits meer om de bomen die inkomen. En kon nu een fatsoenlijke arbeidsstap en draf laten zien. Het inspannen ging nog wel erg vervelend, dus gelijk de praam er maar weer op. Moet nu gewoon even paar keer goed gaan, dan proberen we het wel weer zonder. Na afloop in en uitspannen nog geoefend, maar toen ging het gewoon goed. Hij reageerde zelfs niet op de boom, toen mijn man het lichtoog losmaakte, maar vergat de boom vast te houden, waardoor deze op de grond kletterde.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:08

@ Biancacoo: dank je. Het is alleen niet zo leuk om die commentaar te horen. Maar ik vond Zhora gewoon te zielig om verder te doen. Ik zou me alleen maar opjagen omdat ze niets meer deed, en boos worden kan je toch niet op een hond die daar zo zielig staat? :(:)

@ Naaltje: ik was toch al doornat, dus voor mij maakte het niet veel meer uit :D (hoewel ik toch kou begon te krijgen...)
Kan me voorstellen dat je erg hard geschrokken was! Bij Sander, de haflinger van mijn naam, gebeurde zulke dingen wel vaker. Ik ging nooit alleen met hem in het bos rijden, omdat ik niet wist of ik wel levend thuis kwam. Als er iemand bij me was, gaf mij dat wat meer zekerheid. Helaas is mijn allerlaatste rit op hem toch geëindigd in het ziekenhuis... (had toen wel het geluk dat een vriendin bij me was om de ziekenwagen te bellen)
Zeer verstandig van je om eraf te stappen! Hoe voorzichtiger, hoe beter!

@ Sonjim: schattige pony's <3

@ VHU: wat leuk dat Bente zondag komt! Ik ben echt benieuwd hoe het met haar gaat lukken!

@ tine: Ik kijk heel erg naar mijn hond ja, en ze zag er écht ongelukkig uit. Voor een keertje heb ik haar dus 'laten winnen', hoewel ik niet denk dat zij het zo zag. Ze wilde enkel van dat plein af en haar droog mandje in!

Knap trouwens dat je mee gegaan bent met Thabor :D Super dat hij zo braaf was, zelfs toen de boom op de grond kletterde! Ik zou dat, als ik jouw man was, toch niet te vaak meer proberen :Y)

Over een uurtje mag ik naar de tandarts!! *\o/* *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:43

SL, ha fijn eindelijk naar de tandarts !!! succes !!

Tine, knap dat je meegegaan bent !! en wat heerlijk dat Thabor het zo goed gedaan heeft.
Fokt hij zich op met inspannen, is hij ongeduldig ? wat zou ik hem dan grooooot vinden !!!
niks voor mij.
hij leert het wel, idd gewoon een paar keer goed gaan, en dan snapt hij het allemaal en doet het vast prima !

Ha, die Bente die zondag al komt, super !!

Vanavond komen er mensen kijken bij mijn jaarling...duimen dat ze hem kopen willen....hopen dat ze hem een goed thuis kunnen bieden.
Ik heb de paardjes omgeweid, en een stuk weide uitgemaaid met de trekker, zoontje lekker sturen, helemaal stoer vond hij dat !! en net toen we klaar waren was er een onweersbui, jakkes !!
maar we waren al klaar.
nu zit ik te twijfelen of ik de jaarling binnen ga zetten om droog te blijven of buiten laat staan...hij ziet er zo lekker verregend uit als hij nat word, maar ja....hij staat altijd buiten...dus als het nog gaat regenen dan ze zullen hem nat moeten beoordelen :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:56

hmm, zou 'm lekker buiten laten staan. is goeie zaak toch als een jaarling lekker op het land loopt? :)
ik duim mee voor je! :D

@SL; heb nog niet vaak gehoord (gelezen) dat iemand zo blij is om naar de tandarts te gaan ;) :)

zo! Op stal bezig geweest met draad zetten. Dids kan nu verder knagen op zijn nieuwe stuk. Nouja.. Hij blijft op strookjes grazen staan, maar hij kan weer vooruit grazen nu :P
heb wat fotos gemaakt, maar er was maar weinig spektakel, hij heeft een half uur met z'n liefje staan krabbelen :+

En ik heb nu gigantische migrainekop ^)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:04

@ Biancacoo: succes! Hopelijk willen ze hem kopen!

@ Naaltje: Nee normaal niet, maar ik had echt wel veel pijn...
Op het eerste zicht vond hij niets, maar blijkbaar kun je ook enorm veel tandpijn krijgen door hooikoorts :? De wortel van de tand waar ik pijn van had, zit recht in mijn sinus, dus als mijn sinus geïrriteerd is, kan ik ontzettend veel pijn krijgen aan die tand.
Toen besloot hij toch mijn vulling eruit te boren, kwestie van zeker te zijn. Gelukkig deed hij dat, want er was toch een gaatje... Was wel een heel vriendelijke man, vond het niet zo erg om daar een uur te liggen :D (omdat ik zo dringend wou gaan, ben ik naar een andere gegaan dan mijn vaste tandarts)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:06

Ik ben weer terug van vakantie.
Heb wel bijgelezen, maar ga even niet overal op reageren.
Ook al weer druk geweest. Was staat aan, dribbel opgehaald

We weten ook waar Dribbel allergisch voor is. Namelijk voor verschillende mijten. nu elke maand een spuit geven in de hoop dat het werkt. Kost 200 euro in het jaar ongeveer, is niet anders.

Daan is erg onrustig sinds gisteren, ook veel kwijlen, heb het idee dat er al een tandje doorkomt. Ik zie een bultje op zijn tandvlees.

Naaltje goed bezig geweest met je wei, balen van je kop. En ik las over een ritje wat niet helemaal goed ging
Bianca krijgt een kijker voor jaarling. Succes
Sl verstandig besluit met zhora. ik hoef dribbel ook niet uit te laten in de regen, kan ik hem gaan tillen
Tine super dat je mee bent geweest. jammer dat het inspannen nog niet helemaal goed gaat
VHU vervelend dat je nog niks weet over Rizanta. En zondag komt bente al. Leuk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:09

hee tallechie, was 't leuk? :)

ach, die koppijn was te verwachten...
was eerder verbaasd geweest als ie niet aan was komen zetten := :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:12

De eerste 2 dagen wel, daarna niet omdat mijn zus de hele vakantie verpest heeft.