[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:57

Zou altijd gaan voor goed tuig, dan maar even langer doorsparen. En goed marktplaats in de gaten houden. Je tuig is je levensverzekering mocht er iets gebeuren. Ook al rijd je 'recreatief' dat doet daar niets aan af. En wat Biancacoo zegt wil je er vanaf, krijg je er meestal, zeker als je goed tweedehands koopt, nog prima je prijs voor terug :j
En welkom in het topic :D

Ga zo ook ff topic bekijken Janouk :j
Hier soort van gesloopt. Pony'tje van vriendin opgehaald, lief ding gelukkig, paaltjes verzet en geschoven en gedaan. Pfff altijd heel gedoetje weer. Vooral om dat alles nog niet bij elkaar kan.
Maar ook dat zal wel weer goedkomen.
Nu ff aan glaasje wijn, bijkomen }:0

Ach die Sun helemaal van slag hahaha.
En paardenwissels bij Lanouska. Jullie zijn goed bezig, zo leuk om te volgen :j

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:52

Oké Dankjewel voor jullie meningen. Ik heb hem toch besteld en ga kijken hoe het valt en hoe de kwaliteit is. Ik kan hem altijd weer retourzenden.

Ik ga vanaf nu meelezen hier als dat zou mogen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:25

Tuurlijk mag dat :j
Heb je het IR tuig besteld? Kan maar zo best van redelijke / goede kwaliteit zijn hoor, ik heb het nog nooit in handen gehad. Reactie van mij was meer zo van als je wat koopt en je koopt een merk wat je kent (bijv Ideal, Zilco, Kieffer, Arden dat soort merken) dan weet je zeker wat je koopt zeg maar :)

ElineGC

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:37

Fijn :)

Ja snap ik. Ik kan hem gelukkig altijd terug sturen en laat er meerdere mensen naar kijken.

Gaan er nog mensen hier naar de eper paardenvierdaagse?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:19

Even heeeeel ego .... en heel kort... Ik ben gister geslaagd voor het praktijkexamen lesgeven Wedstrijdsport mennen!!!!!! Wat een opluchting.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 08:24

Met zulk goed nieuws mag dat ips...
Gefeliciteerd *\%/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:51

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd Ips !!!!
Zag 2 schitterende foto's van je op fb !! heeeeeeel knap gedaan !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:11

Wat goed! Van harte Ipsilonka

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:37

Super Ips *\o/* :)F Y)(^)

Wat een baggerweer is het -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:39

het waaaaiiiiitttt....niet veel lekkers aan buiten..hier binnen trouwens ook niet..brr :brr: 1 trui en dik vest aan..
ik ben al de hele morgen zweedse woordjes aan het leren... -:) 8)7 word nooit wat..maar...als ik in de vakantie in de winkel enzo me maar wat verstaanbaar kan maken :? ..ben ik al blij.. :))

vanmorgen 1 van de hondjes met een volgezogen teek...blegh....vieze beesten...meteen weggehaald....en spul besteld om ze weer in te gaan spuiten...dan kijken ze altijd zo beteuterd als ik dat bij ze doe.. ^)

Vhu,..gaat alles goed met de tijdelijke logè samen met Piet ?
sorry als ik wat vergeet Y;( ben echt wazig.... :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:00

Ropper, Ips, je hebt het gehaald. _/-\o_ *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:58

Piet snapt de paardentaal gewoon niet echt.
Spoiler:
Weet ondertussen ook dat hij een paar weken met een ezel heeft gestaan (voordat hij in het hengstengroepje kwam) en daarvoor alleen heeft gestaan ... snap dat niet he, is zo slecht voor een pony ...
hij vloog dus als een jekko in de logee }:) ... ik de boel uit elkaar gemept met een weidepaaltje die had ik toevallig net in mijn hand :o :oo daarna ging het heel goed. Ze waren aan het krauwen en gezellig rondjes aan het rennen, beetje snuffelen en piepen. Met soms weer een rare actie van Piet :roll: dus vertrouw Piet nog niet 100% als ik er niet ben zet ik er nog een lijntje tussen. Als Ollie erbij kan weet ik zeker dat het goed gaat want die regelt alles wel. Maar nu een loge op te laten vreten is niet zo handig en ben altijd zo bang bij ons dat ze in de vaart/sloten terecht komen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:15

Jeetje vhu...dat is onhandig van piet....komt wel goed...maar je moet natuurlijk nog effe wachten ivm castratie enzo...pfff geoetje...
Dan idd maar draadje dr tussen tot ie bij de grote dames paardentaal kan gaan leren...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:15

Precies. Komt wel goed hoor. Zeker met Ollie erbij :)) maar ik heb wel zoiets van heb ik weer, zal ook nooit een keer iets vanzelf gaan :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:34

Oei, lastig is dat. Fijn dat Ollie het verder wel regelt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:59

Zo..wat een rust hier....

Goedemorgen...hoop dat er weer iets van leven terug komt in t topic....anders halen we die 500 pagina's nooit natuurlijk...

Lanouska..wel even benieuwd, hoe gaat het met jullie nieuwe menpony ?....bevalt het ?...altijd spannend..

gisteren al weer zo'n vieze teek van een van de honden geplukt..snel anti teek spul besteld..bah !!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 09:31

goedemorgen.

indd erg rustig hier. 500 halen we makkelijk duurt alleen wat langer..

butterfly gaat erg goed.. is natuurlijk altijd even wenen maar de nederlandse commando's voor draf en galop gaan steeds beter. zondag de eerste wedstrijd in vries.. dressuur en vaardigheid... voor de rest op stal, bij de hoefsmid en dergelijke erg braaf.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:36

Fijn dat het goed gaat met butterfly. Gave naam ook. Veel succes in vries alvast !!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:02

op stal heet ie butter of butterfly.. op wedstrijd heet ie butterfly de la bastide :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:07

Goeiemorgen!

Tekentijd bij de hondjes van Biancacoo, ik ga de twee poezels hier ook maar eens grondig inspecteren. Dat zal me wel weer een hap van Loena opleveren, die pikt niets.

Ava weer lekker aan het rijden en wil zelfs springen! Voor een zadel kun je ook eens kijken bij Salimans in Maasbracht, die heeft veel tweedehands liggen.

VHU heeft een Pietbull ipv een pony :7

Ips heb ik gefeliciteerd via FB, ontzettend knap dat je jezelf herpakt hebt!

Ollie maakt grote vorderingen met Hero +:)+

HT is inmiddels M met wp...... wat er nou met die tweede proef gebeurde? Ikniesnapnie :o?

Janouk heeft haar (Paul) debuut gemaakt met Prins, gefeliciteerd!

Hier op dit moment ook alles weer in de opwaartse richting :D . Gisteren een heerlijke rit door het bos gemaakt met de marathonwagen met een buitenlands Bokt-teamlid dat hier op vakantie is. Het bos is nu m.i. op zijn mooist met al dat groen, de prettige middagtemperatuur en nog zonder vliegende steekbeesten!
Moos had er zin in en kwam als een diesel flink op stoom zonder zwaar of drammerig te worden. Heerlijk _/-\o_ ! Binnenkort weer een keer naar les toe, heb nog geen datum, maar ben benieuwd hoe hij dan loopt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:13

Super, Gem! Idd nu prachtig in het bos; lekker genieten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:26

Wat heerlijk Gem, met Moos *\o/*
Pitbul Piet hahaha.... Piet is in omgang met mensen echt super lief hoor, heel gezellig ponyke.

Vanochtend rit gemaakt met Ollie, zo ben toch wel erg blij met mijn werkelijk bomproef betrouwbare dame zeg echt zoveel meegemaakt: onder andere iets van 7 enorme vrachtwagens, 1 vuilniswagen, 2 maaimachines (over het ruiterpad jaja), 2 hondenuitlaten die niet alle honden onder controle hadden (moest bij een 1 hond terugbrengen en bij de ander 2, bleven maar om me heen rennen en blaffen }:) ) vervolgens een hele school geloof ik die op een aantal veldjes aangrenzend aan het ruiterpad en ook nog over het ruiterpad :wow: spelletjes dag hadden (incl partytenten, allerlei ballen en linten), en als klap op de vuurpijl twee mountainbikers die vonden dat ik opzij moest (ik reed op het ruiterpad >;) ). Dussszzzz ... dat is de reden dat ik maar zelden die kant van het bos opga zeg maar.
Maar goed we hebben onze schriktraining weer achter de rug :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:54

Wel op idee gebracht door jouw 'pitbull-Piet' Gem, ik heb net een graasmaskertje maat mini besteld. Als Piet zijn kaken dan niet op elkaar kan houden dan maar masker eromheen for the time being. Kan hij gewoon met die andere pony samen staan en misschien leert hij dan dat hij ook normaal om kan gaan met pony's. Hij doet voor de rest namelijk niets, slaat niet uit, trapt niet. Als ze samen rennen (lijkt dan heel lief enzo) of naast elkaar lopen, opeens krijgt hij het op zijn heupen en hapt zich vast in manenkam, of bijt (echt met ontblootte tanden :oo ) heel hard in de rug van de andere pony, en daarna dus vast in die manenkam. Echt hengstengedrag. Maar met zo'n graasmasker kan hij niet bijten }:) <<)
Loge pony is gelukkig erg slim, die draait zich als het hem lukt (dus als hij nog niet helemaal vast gebeten zit) razendsnel om en haalt uit of dan is Piet heel verbaasd dat de loge hem opeens aankijkt.
Piet snapt er gewoon niets van. Best wel sneu...

Erg leuk dat het goed gaat met Butterfly Lanouska *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:58

Gem, geweldige rit gemaakt met dieselmoos !! fantastisch nu in het bos zonder steekbeesten idd......genieten dan !
Vhu..op pad met brave ollie !! supergoed dat ze dan zo cool is !
Dat vastbijten van Piet...idd hengstengedrag..zal hij op een of andere manier toch af moeten leren....
HT's paardje ging op de hobbel van een klapperende mand achter op de koets in de dressuurproef..hmm niet fijn...balen !!

hier schilderij afgewerkt..nog een keer aflakken..maar t'is voor mezelf..dus geen haast mee...stinkt zo..nu met de honden naar buiten...kunnen ze even achter tennisballen aan rennen...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:43

*\o/* Janouk is bij een van de vijf paarden die een vergunning als test heeft toegewezen gekregen om onder voorwaarden in het Amsterdamse Bos te mogen mennen.
wij willen graag mee doen met het experiment, omdat we hopen dat in de toekomst meer menners toegang krijgen tot het Bos. Het zou zo fijn zijn. De voorwaarden zijn nu niet ideaal, maar het begin is er.

:evaw:
ik vertrek straks richting Oostenrijk: Ebbs: wereldkampioenschappen Haflingers.
Janoukje blijft thuis. Mijn zoon en de bijrijdster zorgen voor de dieren, dus dat is in goede handen.
Dus jullie mogen het een weekje zonder mij doen.
Geen ruzie maken hoor. O:)