[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:31

Sorry eline_di, ik ben een brabander :) aan mijn input heb je niks, want die bevindt zich in brabant ;)

terusten tine! :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:46

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:58

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:29

Aks, ja daar zeg je eens wat. Afgelopen zaterdag heeft een stalgenootje foto's met haar mobiel gemaakt om Het Eerste Moment vast te leggen dat ik op Moos zat :P . Heb haar (inmiddels 2 x) verzocht ze ff door te mailen, maar het duurt nogal lang :D .
Menfoto's, dan moeten we eerst weer gaan mennen. Lesmees zal vermoedelijk geen tijd hebben voor het NK, dus ik heb zo het idee dat we pas weer na het weekend aan de slag gaan. Tussendoor zie ik weinig kans om nog zelf te gaan mennen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 22:34

Weet daar ook in die hoek niets Eline. Misschien informeren bij menvereniging/stalhouderij? Of die tips hebben?

Ik was ook niet fris vanochtend beetje %) .... gaat het weer een beetje Frensie :(:)
Ben benieuwd hoe het bij Smickey is.....
Aks beetje :):) voor zondag :+ nou ik heb dat nu al voor dat oefenwedstrijdje hoor := maar wat Frensie zegt het heeft allemaal totaal geen zin en je hebt heerlijk gemend vandaag dus komt goed :(:)
Grotere pony op termijn voor zoon van Tine, is logisch he, ze groeien zo snel. Maar hij staat nog keurig op Amerigo hoor, vind ik dan. En hij is nog zo jong, kan me dan wel voorstellen dat je voor C'tje zou gaan, bij de D pony's is het al veel serieuser allemaal (op wedstrijd he). Maar goed, dat is toekomstmuziek allemaal.
Gem & Moos gaan heerlijk *\o/*
Pfff Biancocoo wat vervelend allemaal.... :(:) maar neem aan dat hij een of ander kuurtje zal hebben (hond) en dat het wel een week of twee, drie zal duren voordat je daar het resultaat van ziet?

Rest ff kwijt, sorry. Heb erge lange dag gemaakt (07.00 uur van huis gereden, 19.30 uur zo ongeveer weer thuis :roll: ).

Wel erg trots op zoonlief. Had voor de vakantie ingeschreven om trainer te worden bij zijn hockeyclub, voor de E'tjes en F'jes. Moesten ze selectie trainingen doen (echt officieel met rollenspel en theorie enzo) en dan zouden ze deze week horen of ze echt trainer mochten worden. En hij is door de selectie. Dus nu mag hij 1 of 2x per week training geven. Vindt hij geweldig. Vooral omdat hij een speciaal trainingspak krijgt en jawel, hij verdient 3,- Euro per training (hij krijgt ook 3,- Euro zakgeld per week, dus hij is nu grootverdiener :+ en hij vindt het gewoon gezellig hoor :)

En kreeg sms'je van instructeur (hij had vandaag Ollie gemend) dat Ollebol het uiteindelijk best goed deed :) dus die is ook lekker bezig geweest (Ol dus he :P )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:58

Goedemorgen

Hoe is het met de zwangere dames hier?
VHU: wat leuk van zoon dat hij gaat trainen, en Ollie ook goed bezig
Eline: kan je ook niet helpen helaas.

Ik ga zometeen een heel rustig (ivm ervaring vorige week, dat ik 2 dagen vreselijke pijn had in lijf) buitenritje maken met Rembrand. Liefst ging ik dressuur mennen, maar ja, hij moet het wel leuk blijven vinden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:03

Hier gaat het weer een beetje, nog niet ideaal, maar doe ook vandaag lekker rustig aan :D (En de rest van de week). Gister nog best veel gedaan ondanks dat ik alles op standje heel langzaam deed. Ga zo eerst met Beer wandelen, dan stel aanbiedingen bij de Kruidvat scoren en daarna naar Bieb.

Heb de starttijden van de Hippiade mennen bekeken. Heb zin om te komen kijken, hopelijk is het lekker weer dan!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:31

Dankjewel

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:32

'k Ben er gisteren achter gekomen dat AKS en ik elkaar zondag gaan zien op Rijsbergen tijdens de MENTREC. Leuk, zien we elkaar 'in person'. En 'in horse'(grapje) ;)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:34

:D Minimeeting! :)

Je zult VHU ook nog wel spotten. Die kwam misschien nog langszwaaien (en baalt al dat ze niet heeft ingeschreven met brave ollie geloof ik :)) )

Net gebeld naar ''demenner'' voor die polypad-onderleggers. Vriendelijke vrouw, hartstikke super. Morgen naar outdoor brabant (breda) want daar staat ze met de winkel :D Kan ik meteen kijken wat ik wil :D En meteen meenemen. Dus ideaal, nu al superservice :D Nu hopen dat ze de goede kleur nog heeft :D

En nu klaarmaken voor stad in, camerazaak bezoeken en wat kleding proberen te vinden :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:46

Goedemorgen allen..

rondje gefietst..geklaaroverd..bovenverdieping stofgezogen..en nu even..rust..

Eline..hier ook geen brabo..dus geen tip's.
Tine lekker op buitenrit..ontspanning is ook goed onderdeel van training
Aks en Sandrina naar de mentrec, superleuk.
Aks mooie did'men'foto's !
ik hoop dat je mooie onderleggers vinden kunt.
Vhu..druk..en ol niet gezien, maar ol wel gewerkt !
Wat stoer van je zoon !!
Frensie..aan de wandel met beer..en koopjesjacht..
Avaluna..zijn jullie er al uit wbt het gekeurde paardje ?
Gem op zoek naar rijfoto's met Moos, en binnenkort weer mennen met Moos.
Dingetje op buitenrit met fries geweest.

hier verder...niets bijzonders....moet aan de opruim en poets..maar zoooo geen zin in..bovenverdieping is al klaar..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:48

@Biancao: nog niet helemaal :o , prijs is me te hoog voor het te nemen risico, wat overigens "licht verhoogd" is, niet dramatisch, maar laat een bepaald gevoel bij me achter...

Hier ook veel werk, even snel Romeo klaar maken voor ruitertje en dan eerst kantoorwerk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:01

Aks, mevrouw van de Menner is echt een leuk mens, heel gezellig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:04

lastige keuze avaluna....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:06

Mevrouw van de Menner is inderdaad heel vriendelijk. Ik hoop dat ze ook bij mijn wedstrijden gaat komen....

Avaluna: kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt. Het hoeft geen probleem te worden, maar ja.... en dan de prijs inderdaad ook nog.
Bianca: prachtige samenvatting weer en ook al met huishouden bezig. Hoe is het met de kippen, zijn ze er weer helemaal overheen?

Net buitenritje gemaakt met Rembrand. Duurde langer dan gepland, dus schema in de war. Maar ja, stond te kletsen met een buurman van een paar huizen verderop. Hij en zijn vrouw zijn grote fans van Rembrand, dus wilden even knuffelen. Ik geloof dat Rembrand het wel best vond, ging er uitgebreid voor staan, ondanks dat er af en toe verkeer vlak langs kwam. Gek beest.

Nou, dan moet ik mezelf nu toch echt even aan het werk zetten... ~~}>

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:19

de menner heeft idd goede service. Polypads zijn ook heel fijn moet er ook nog een paar bestellen
want mijne 1e zwarte begint na 5 jaar een beetje minder te worden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:39

Ik wil idd ook nieuwe polypads, maar wacht nog maar een jaartje.
Hier grote pruimenpluk vandaag, er hangen weer vele kilo's die eraf moeten. Mijn grootste angst: de wepsen := .

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:45

Gem lekker pruimen!!!

Mevrouw van de Menner staat met haar paarden op zelfde pensionstalling als waar Gwin stond. Alleen stond ze er nog maar net toen ik wegging, dus heb geen kans gehad om goed kennis te maken.

Biancacoo heeft mooie samenvatting gemaakt, sluit ik me verder bij aan en ga ook aan het huishouden. Verder prutsen waar we gister gebleven waren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:05

ff tussendoor, ja kom ook langs op men TREC, met Ollebol kan ze wat wennen aan gedoetjes.

Nu weer snel aan het werk, werk thuis, rug/schouder drama vanacht, was verkeerd uit auto gestapt tjonge... dat een mens daar zo'n last van kan hebben. Gaat nu gelukkig al beter maar vanochtend had ik zoiets met in de auto stappen van .... nee, da's geen goed plan vandaag.

Trouwens over super service gesproken, Edwin Stok van EMS mensport geeft dus ook echt superservice. Ik had een maand geleden mooi Zilco hoofdstel bij hem besteld. Maar omdat Ol nu dus via de wagen Ideal tuig erbij heeft en ook hoofdstelletje was Zilco hoofdstel feitelijk overbodig. Ik mailtje gestuurd (nu dus 4 weken later) of ik hem nog kon inruilen. Mag ik hem terugsturen en krijg tegoedbonnen. Hoofdstelletje is nog niet gebruikt uiteraard. Maar vind dat dus ook superservice, ik bedoel, er mankeert niets aan het hoofdstelletje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:27

superservice idd vhu !
en dikke :(:) :(:) voor je rug..
ik stapte gisteren verkeerd van mijn fiets... :+ auwie..dan kun je wel door de grond zakken met zo'n rug...maar het lijkt nu al weer beter, ik moet niet te veel lopen..haha....komt dat even slecht uit..

ik had van die onderleggers van van Rijs, gewoon simpel zwart...superspul !
maar ik had donkerrood wel erg mooi gevonden...of geel..

nu met de hondjes maakt het me geen bal uit..haha..geen teamkleuren voor mij..gewoon eerst maar een team worden..

en pruimen :9 :9 :9 :9
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 03-09-13 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:27

Gem schreef:
Ik wil idd ook nieuwe polypads, maar wacht nog maar een jaartje.
Hier grote pruimenpluk vandaag, er hangen weer vele kilo's die eraf moeten. Mijn grootste angst: de wepsen := .

Ik heb 2 weken geleden alle pruimen al geplukt. Geen wesp gezien.
Zalige jam gemaakt. De mannen vinden de jam zo lekker, dat er al 2 potten weer op zijn. :Y)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:39

Gister nieuw eurotech tuig gekregen en wonder boven wonder paste het helemaal! *\o/* (Ik was een beetje bang voor Sam zn lastige welsh hoofdje - breed van boven, smal van onder). Wat een verschil zo'n licht tuig zeg. Sam bewoog heel fijn en je kan nu veel beter de pony onder het tuig zien (want bv. het schoftje is bijna de helft kleiner dan die van leer - in de breedte). Moet alleen lamoen iets laten ombuigen, maar dat gaan we deze week nog regelen. Sowieso is het eigenlijk veel veiliger want ook de strengen hebben nu panieksluitingen/snelsluitingen. Klinkt voor jullie waarschijnlijk heel logisch, maar ik stond nog ouderwets met gespen etc. te werken :P Aangezien het lichte tuig al een goede verbetering oplevert, gaat het idee voor een nieuwe wagen nog even de ijskast in.

De les heb ik nog tegoed, want de tuigenmaker/instructeur was een beetje grieperig. Blijkbaar zit er weer iets in de lucht... zelf de afgelopen dagen ook niet helemaal fit geweest.

@Tine wat fijn dat het springen van je zoon zo goed ging! En qua C of D pony is gewoon even aankijken hoe snel de groeispurt doorzet. Ik ben ooit zelf van een ABtje overgegaan naar een kleine D (1.43m) en dat was een hele verademing qua houding en zit. Het is natuurlijk wel even een overgang, maar het scheelt weer dat je niet na 2 jaar afscheid hoeft te nemen van het Ctje, maar gewoon lekker de ponytijd kan uitrijden met dezelfde :)
Verder niet te zenuwachtig worden voor Ermelo! Uiteindelijk komt het vast wel goed. En dan merkt je paard ook niet dat het anders is dan anders ;)

@bianca wat balen van die vos. Rotbeesten zijn het ook. Gaat het inmiddels alweer wat beter met Eagle?

@lanouska top resultaat! +:)+

@avaluna lastige beslissing hoor (van de nieuwe pony), vooral doen waar jij je uiteindelijk prettig bij voelt.

@Gem zo te horen gaat het met Moos allemaal met sprongen vooruit! Goed bezig :D En succes met de wespen ontwijken!

@Aks de zenuwen waren duidelijk niet nodig ;) Fijn dat je zo lekker hebt gereden en leuk dat je zo aan de slag bent met fotografie!

@tallechie ook mooie prestatie met het span (als groom).

@Maisie leuk dat je ook indoors gaat doen met het tweespan!

@biancailona knap van dat afvallen zeg! En een nieuwe wagen kopen, lastige keuze. Er zijn ook zoveel mogelijkheden en details waar je naar moet kijken...

@Poeltje ook een mooi wedstrijdresultaat! En een supervrolijke foto :D

@Sandrina over merriegedrag: Tjah de ene merrie heeft wat meer last van haar maandelijkse feestje dan de ander (wij hadden er ooit een onder het zadel, waarbij je dan fijn het been kon aanleggen maar de enige reactie plassen was). Maar buiten de willigheid om ligt het denk ik heel erg aan het karakter van het paard. Sommigen hebben nu eenmaal maar 1 baas en zullen richting bijrijders maar weinig respect tonen. Meestal zijn dat ook degenen die om de zoveel tijd even de strijd aan willen gaan om het leiderschap. Stug door blijven zetten zodat het automatisme (en respect) erin slijt, is denk ik de enige tip die ik kan geven.

@eline ik zit zelf in NH, dus helaas geen instructie tips voor jouw regio.

@Frensie fijn dat je je alweer iets beter voelt.

Voor degenen die ik gemist hebt Y;(

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:43

Klaar... stuk of 10 wespen tegengekomen, maar geen risico's genomen :o . Er zal nog ca 2 kg aan de takken hangen, maar daar durf ik niet meer bij. Sta dan te hoog op de ladder en kan niet vluchten bij een wespenaanval :D . Denk dat ik toch wel een kilo of 15 heb, ga zo eens wegen. Vanmiddag geleisuiker halen, de restjes likeur opscharrelen en lekker "jam met een tic" maken :9 .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:49

Ik ben ook als de dood voor wespen, heb er gelukkig nog niet veel gezien. Pruimen moeten hier ook uit de boom, maar ik vind ze niet lekker, en jam wordt niet gegeten hier. Komend weekend vriendenweekend, hopelijk zijn er daar een paar pruimenfans bij, anders is het ook zo zonde he? Boom hangt gewoon door van het gewicht van de pruimen, erg veel dit jaar. Helaas veel minder appels. Die gaan naar de paarden, zijn niet lekker voor mensen, maar daar heb ik wel eens enorme hoeveelheden uit de boom gehaald. Nu niet helaas.

Marjola: prachtige samenvatting.

Als het goed is, wordt onze nieuwe pup rond 14 september geboren. Ik ben benieuwd. Dan zouden we half november weer een pup in huis hebben.
Huishouden voor vandaag is gelukkig weer klaar. Zometeen warm eten (ivm judoles vanavond) en daarna hoop ik een paar uur te slapen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:56

Ik heb ook een appelboom, helaas met enorme knetterzure harde appels. Wat kun je daar nog meer mee als alleen appeltaart bakken? Zijn ze ook geschikt voor appelmoes?
Verder nog een kersenboom, maar die gaat altijd 3e week juni leeg.