[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:57

VHU: dan wordt winkelen ineens wel heel leuk.
Tallechie: zo dacht ik mooi potten vet voor al het leerwerk te kopen. Heeft de winnaar kunststoftuig. Maar hier zijn elastiekjes heel welkom hoor (doe alleen niet mee met die wedstrijd hihi). Ach, je doet het toch nooit voor iedereen goed. Super dat het mennen zo lekker gaat met alletwee.
Sterkte met Daan, hopelijk werkt t.
Eefielover: ik zou graag naar instructieweek gaan, maar ik heb een kind waar ik voor moet zorgen (man werkt aan andere kant van het land), andere dieren waar ik voor moet zorgen, kan niet zo'n stuk autorijden en denk dat het met mijn gezondheid ook erg stevig zal zijn. Helaashelaas.

Vingers zijn nog wel iets gevoelig, maar geen pijn meer gelukkig. Ook geen blaren, dus heb goed gekoeld zullen we maar zeggen.

eefielover

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:01

Tja dat is voor alle mensen in het onderwijs een ramp ja.. klopt. Helaas helaas.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:04

Zouden ze niet als er genoeg aanmeldingen zijn er nog een week bij kunnen doen? Ik weet niet hoevol de groepen normaal zijn, maar het lijkt me dat je zo'n groepje wel bij elkaar moet kunnen krijgen.

Zijn trouwens vanavond nog met Dribbel naar de da geweest. Krabt zich weer tot bloedens toe open. Waarschijnlijk een allergische reactie op iets anders waarvoor we spuiten. We stoppen dus met spuiten en zodra hij jeuk heeft krijgt hij nu een spuit voor 'algemene' jeuk. Andere optie is nog prednison, maar daar wil ik eerst meer over weten.

* En nu ga ik echt naar bed *

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:08

:(:) jeetje tallechie, wat een toestanden heb jij toch allemaal weer...
sterkte met dribbel...

extra week, daar trappen ze vast niet in... :=

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 23:46

@ tine :D halster zijn ook welkom hoor

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:48

Die groep bestond vorig jaar uit 42 mensen en zat toen niet vol. Dus ik denk dat dat tegenvalt.. :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:09

42 mensen / paarden in een menweek....zo dat is kassa voor de KNHS :=
Ook al zou dat in twee weken zijn :+

@Tallechie jullie hebben echt wel pech met Dribbeltje :(:) arm hondje...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:17

Goedemorgen

Tallechie wat sneu voor Dribbel. Hoe is de nacht met Daan gegaan?

Instructieweken; ik vind het ontzettend veel geld voor een weekje. Neem ik liever door het jaar heen een paar goede privélessen. En jammer voor de onderwijs-mensen dat het niet in hun vakantie is.

Nou, ik ga zo naar het zwembad. Tis wel errug vroeg, maar heb er zin in!
De weegschaal gaf van de week al 1,5 kg minder aan :D

Bah, begint hier alweer te regenen...

Fijne dag allemaal! :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:55

Goedemorgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:58

En ook een goedemorgen!
Vind 458,- Euro ook hoop geld, heb ik anders zo'n 12 prive lessen voor.... en op het kamp zit je volgens mij maximaal op 10 (maar denk eerder 8, ivm 1 dag aankomst, 1 dag vertrek) lessen.... En dan vraag ik me af wie er les geeft en hoe prive de lessen zijn.....
Kan me wel voorstellen als je je lessen niet naast de deur / op stal kunt regelen of geen echt geweldige lessen qua niveau dat je er graag heengaat want het is natuurlijk ook gewoon erg leuk en gezellig. Alleen door de week buiten de schoolvakanties weg is voor ons thuis ook niet te doen (schoolgaand kind, mijn werk is onderwijs en o ja manlief werkt ook nog natuurlijk :7 ). Duszzzz.

Jeetje Frensie ik vind je dapper hoor, zwemmen! Ga je binnen of buiten (geintje _O- )

Zit te wachten tot zoonlief wakker wordt, slaapkop :+ Hoop dat Daan & Tallechie ook nog slapen! En dan vandaag lekker naar stal, het is rustig buiten, morgen schijnt weer stormachtig te worden. Heb in mijn hoofd te gaan mennen maar even kijken hoe Bente erbij staat. Wil Snuitje ook even rondje doen, kan ik met zoonlief door de plassen crossen :# :))

Fijne dag allemaal!

**edit Tine, ik zag gisteren ergens op tv jullie gebied nog in beeld ivm het vele water dat afgemalen moest worden, werden mensen geinterviewd van waterschap Hunze en Aa, volgens mij is dat 'jouw' waterschap. Ze verwachtten wellicht vrijdag problemen.... **

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:16

Ik wil ook wel graag weer naar de menweek.

Enne VHU daar zit natuurlijk ook eten en verblijf voor jezelf en je paard in. Op de aankomst en vertrek dag krijg
je 1 les. Dus idd 8 lessen in totaal. + nog 2x op een avond iets van een presentatie, lezing. Je zit met 3
in een les. Ze lessen in 5 bakken tegelijk en dan 3 uur achter elkaar. Dus 5x3 15X3= 45 aanspaningen.

Buiten de schoolvakanties is voor ons geen probleem maar ik snap voor andere wel. Ik ga eens kijken welke week het
is en of dat voor ons uitkomt.

Balen voor dribbel tallechie. Hondje van mijn ouders heeft een allergie die zich alleen in de herfst uit. Die onderdrukken we
met prednison is echt een verademing voor het hondje. Maar ja dat is maar max 3 maanden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:59

@Maisie dat is natuurlijk zo (incl verblijf en eten van jezelf en peerd). Voor de drukte en het 'gedoe' zou het voor Bente wel heel goed zijn ..... zie dat extra paard/pony iets van 100,- Euro kost, extra persoon 160,- Euro, dus dan is van die 458,- 260,- voor eten/drinken 1 paard / 1 persoon, blijft 200,- Euro over voor de lessen, is 25,- Euro per les.
Dan klinkt het alweer anders :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:52

ik zou wel willen,maar denk dat mijn gezondheid me in de weg gaat staan :(
maar ik vind het zeker niet duur.
hier gaat de zon weer schijnen,ga maar eens kijken of de stal niet weer onder water staat(gisteren ook al moeten hozen,10 minuten later stond die weer blank vanhet grondwater dat te laag staat,bij de paarden lag de werft ook al vol water)
kan ik het water niet opslaan voor de zomer...als ik het echt nodig heb..... :j
voor iedereen een fijne dag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:27

Ht: goed idee, opslaan van dat water voor droge periodes....
VHU: inderdaad ons waterschap. Hoop dat dat bericht niet klopt....

Heb vreselijke hoofdpijn. Hoop dat vriendinnetje snel gehaald wordt (zou rond half 11/11 uur zijn), dan kan ik naar bed. Heb vanmorgen wel keuken gesopt. Moet straks nog stallen doen (die erg vies zijn, nu ze gister zo lang op stal stonden) en moet iets met alle paarden doen, want morgen weer storm, dus dan gebeurt er weer niets vrees ik.

Hoe trainen andere wedstrijdmenners nu? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar momenteel. Kan het lichamelijk gewoon niet meer opbrengen om steeds naar binnenbak te gaan met alle materiaal, en thuis kan ik gewoon bijzonder weinig door zwembad ipv rijbak.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:31

GHALLOOOWWWWWWWW-tjes weer :)

ben er weer ffkes..
durf met gerust hart te zeggen dat met de samenvattingen mee ga, want heb wel enigzins bijgelezen steeds..

m.a.w. hier en daar is ene knuffel wel terecht en op zn plaats....bij deze.. :(:)

verder voornamelijk nat he?
vandaag hier in breda droog met een voorzichtig zonnetje af en toe..

zucht...ben vrij morgen en overmorgen, wel aan toe ook, man wat heb die collega een drukke/hektische route zeg...
heb nu ongeveer evenveel uren gewerkt als normaal op 5 dagen, en nu in 3..hihi

morgen knolle-tijd dus.

en verkooptoopje maken, want heb vanalles tekoop;
hier vast MP linkje http://verkopers.marktplaats.nl/8103402
edit, over elke vrpr valt te praten :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:45

@ tine trainen staat gewoon nu even op een laag pitje. Probeer buiten te rijden voor de conditie en te longeren voor de soepelheid. Maar als bak onder water staat dan gewoon maar even niet. Ze komen wel elke dag buiten. Conditie gaat niet zo heel snel achteruit en als ik een proef moet rijden verwacht ik ook minder.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:48

de bak is bij ons ongeveer het enige dat niet onder water staat...pfff
de weides vooral vooraan natuurlijk, 1 grote drek...

de binnenbak is zoiezo lekker droog, majah, die is iets kleiner dan 20x40.
de buitenbak is heel goed te doen zelfs...
alleen een beetje brrrrr nu de afgelopen dagen, haha

neehoor, ik heb zoiezo door de taxi weinig gedaan deze 2 weken, vanaf morgen weer lekker oppakken allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:51

Zouden we niet weer eens iets van Naaltje gehoord moeten hebben?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:52

das een hele goede....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:55

Anoniem schreef:
lekker dat fifi weer wil rennen nouvel! :)

Melody komt op dieet
ik zag dat roos ook al op dieet stond, van dennis
dids is niet meer de enige :D

Heb vanochtend op een paard gezeten waarvan ik altijd riep dat ik daar nóóit op zou gaan zitten := :')

hier een kwootje van naald lijkt wel of ze van bokt af is??

hier dr profiel als je op profiel klikt
memberlist.php?mode=viewprofile&u=14570

(was opzoek wanneer evt voor laatst op bokt was enzo)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:00

heb ik dan toch zo slecht bijgelezen dat ik gemist heb dat ze met bokt zou stoppen of iets?

jeemig..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:11

Vreemd... naaltje verdwenen.

Hoop voor Tine dat ze ondertussen al lekker in bed ligt.

VHU lekker aan het crossen met snuitje en zoontje.

Bicci eindelijk eventjes vrij.

Vanochtend 50 minuten gezwommen (iets langer dan gepland), daarna Gwin in de les gereden (ging niet slecht) en net is de tandarts geweest. D'r gebit was niet heel verkeerd! Paar kartelranden die ze weggehaald hebben en 1 kies was wat te hoog. Gelukkig maar. Ze moet de rest van de dag binnen blijven en mag pas na 1700 uur weer eten. Ze stond flink te zweten van de verdoving, dus ga zo nog maar even kijken hoe het gaat.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:28

Goedenmiddag,

Hier net ook de dierenarts geweest om de pony's te enten en Simba zijn tandjes zijn ook wat bijgevijld.
Er zaten wat karteltjes aan. Vandaag en morgen krijgen ze een rustdag. Ze staan nu lekker buiten aan hun kuil te knagen.

@Tine, Ik longeer en ga 1x per week naar de manege om te rijden (dressuurmatig) voor de rest rijd ik voor zover mogelijk (vnl. met Brutus bij gebrek een groom voor Simba) buiten een rondje. Het is niet anders en we moeten de winter door. Met Brutus vind ik dat niet zo'n probleem maar Simba blijft voor wat dat betreft toch een stuk lastiger voor mij :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:41

Nog ff Ol, kun je in ieder geval weer 1x pw extra met Simmie naar buiten :-)

Wat raar van Naaltje, ik keek in mijn pb box en daar is haar naam opeens veranderd in gast0301........
Ik dacht dat je jezelf nooit helemaal kon deleten?
Jammer als ze weg is!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:11

Naaltje weg???? Bij mijn weten heeft ze dat niet aangekondigd. Zal vast een fout ergens zijn lijkt me, ze is zo'n vaste poster hier. Zou wel heel jammer zijn als het wel klopt. Iemand hier die haar persoonlijk kent en contact kan opnemen?

Ollie: rij jij wel gewoon wedstrijden in de winter? Ik heb volgend weekend weer een wedstrijd met alletwee en heb dus al weken niet serieus kunnen oefenen met Rembrand. Met de pony ga ik naar les dus die doet nog wel wat en daarmee rij ik in de L, vind ik dan ook nog een ander verhaal dan de Z. Ik zit nu echt niet op het goede niveau met Rembrand. Zo jammer. Buiten rondjes maken lukt al helemaal niet, nog minder dan trainen, want ik heb geen groom.

Frensie: ietwat fanatiek met zwemmen

Maisie: conditie is ook niet zomaar weg, zeker niet als ze buiten staan. Maar de finesse voor de (Z) oefeningen sluipen er vooral bij mijzelf dan uit. Heb er nog niet genoeg handigheid in, was dingen net iets anders aan het aanpakken en dat ben ik nu dus weer kwijt.

Nou, vriendinnetje is net weg, dus ik ga eindelijk naar bed.

edit: Ingrid, dat klinkt alsof het met jou alweer een stuk beter gaat *\o/*