[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:40

@Janouk, ik heb niet gezegd dat de menwedstrijden niet gezellig en collegiaal zijn, echter ben ik er wel achter gekomen dat niet alles is wat 't lijkt -O-

En volgens mij mag er tijdens verkennen toch iemand anders met jou span stappen, dus die mensen hadden in het geval van Marjola helemaal geen recht van spreken :+ . Dus ik zeg volgende keer (juist) weer doen ;)

@Maisie, lucky you :)) ..dat bedoel ik dus met verschillende maten _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:37

Goedemorgen
Wedstrijdgangers veel plezier en succes, en de rest natuurlijk ook ;-)

Tja, zolang er fouten staan in de reglementen zullen de medewerkers van de knhs ook fouten doorgeven.

Hier vanmorgen alweer natgeregend. Vrees dat we vandaag nog vaker nat worden. Nu alleen hopen dat het niet zulke vreselijke buien zijn als gisteren.
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:14

goedemorgen..
geen verstand van of mening over klassering en starten enzo....ingewikkeld zooitje lijkt mij.....erg vermoeiend idd..
hoop dat het gewoon eens duidelijk word voor iedereen wat wel en niet mag..

Veel succes bij de wedstrijden of gewoon lekker ritje wat jullie ook gaan doen..
hier lekker ...niksen...1 van de hondjes is vandaag 3 jaar jong...dus..kluifjetijd !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:51

@Tine, dit is het laatste wat ik er over zeg, maar het steekt me nog al dat je zegt ; ' zolang er fouten in de reglementen staan, mogen medewerkers van de KNHS fouten maken' . Dus omdat de KNHS haar regels niet goed op papier heeft, mogen ze ons leden voorzien van (in het lichtste geval) van waarschuwingen, boetes etc....?
De KNHS moet er voor de leden zijn en de regels moeten alleen maar eenduidig geïterpreteerd kunnen én mogen worden, wants anders kunnen ze er net zo goed niet zijn....Je wordt nl. behandeld als een crimineel, als je iets niet volgens hun regels hebt gedaan en 250 euro boete is ook niets 8)7

Het probleem is ook dat de leden er niet tegenin gaan, zo jammer...zo ik ga weer onder mijn steen -:(-

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:12

Tjah, de regels zijn gemaakt om de problemen uit de wereld te helpen. Een goede uitvoering daarvan (en een keer sorry zeggen en vervolgens juist handelen als het is misgegaan) zou wel eens fijn zijn. Er wordt ook geacht dat wij als menners naar de regels handelen, dus dan mogen wij dat op z'n minst ook verwachten van de KNHS. Eisen klinkt weer zo hard, want bij mensenwerk wordt wel eens fout gemaakt, maar van fouten kun je leren dus in dat opzicht mogen wij dat wel eisen van zo'n instituut.

Ik ben ondertussen al 1,5maand bezig om 4 vier winstpunten geregistreerd te krijgen. Als ik straks over ga, zijn ze er vast als de kippen bij om een waarschuwing te sturen. Dan kunnen ze echt mijn rug op en krijgen ze alle mailwisselingen inclusief beloftes van hun kant dat ze het gaan oplossen van mij terug.

Gefeliciteerd met de verjaardag Bianca! Wat een schattige pupfoto op FB. :D

Hier vandaag ook al weer op pad geweest en gelukkig alleen een paar spetters op het hoofd gehad. Sam leert steeds beter een gelijkmatig tempo te lopen over de weg. Vandaag strak rond de 14,4km per uur gereden. :D

Veel plezier ook Maisie met jullie wedstrijd. Had vanmorgen een paar berichten gemist op mijn telefoon. En de anderen ook een fijne zondag!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:44

Ollie1...niet onder je steen blijven hoor..dat is die stomme discussie niet waard..ik was net zo blij dat je weer terug was.... :(:) :(:) :(:) :(:)
Dank voor felicitatie's..wij kochten het hondje toen ze al iets ouder was..maand of 5....dus echte pup foto's heb ik opgeslagen van de fokker..maar hier is er 1....
Ze is het donkere hondje op de foto rechts..met witte streepje op d'r neus..nu 3 jaar geworden.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:43

Wat een schattige foto <3
En ik heb die steen lekker verstopt Ollie1 dus je kunt hem toch niet vinden :P
En iedereen veel plezier zonder op wedstrijd :j

Hier triest nieuws gehad dat Freddy is ingeslapen. Sommigen kennen hem denk ik nog wel. Was mini-paardje wat ik tijdje heb gehad, als gezelschap toen eerst voor mijn haflinger Stan en later bij Simba en Alwyn en Snuitje. Was zo'n lief grappig appaloosa-kereltje. Soort Piet maar dan zwart-wit. Hij bleek een leveraandoening/auto-immuunziekte te hebben ontwikkeld waardoor hij allemaal zweren kreeg zo ongelovelijk zielig. Hij is maar 8 jaar geworden... ik heb Freddy gehad vanaf veulentje tot 3 jaar.
Freddy met Alwyn .... pony'tje links, dit was april 2010.
Afbeelding
Ben er toch echt naar van. Arm ding.
Degenen die hem toen van mij hebben gekocht (we hebben nog steeds contact) hadden hem weer als gezelschap voor hun shetlander. Die staat nu alleen en komt volgende week naar ons toe voorlopig, want door omstandigheden is het voor hun momenteel niet handig een nieuwe pony aan te schaffen.
Dus dan heeft Ber 2 gezelschapspony's.
Maar vind het echt rot-nieuws ... bah ;(

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:58

Oh,wat erg;heel veel sterkte, vhu; was een heel leuk ventje.

Gefeliciteerd, Biancao; wat een schatje.

Mooi gelijkmatig tempo en geen echye bui voor Marjola.

Vind het erg leuk om weer wat meer van Olli en Marjola te horen!

Hier flinke storm, maar dochter heeft desondanks fijn Romeo gereden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:16

Ava, super dat dochter weer goed met Romeo aan de slag is !
Vhu, ach...heftig....Freddy naar eeuwige groene weides.... :(:)
Marjola...ik vind als ik de foto's zie van Sam nu en vergelijk met foto's van een jaar geleden er echt nu een veel mooier beeld laat zien, gaaf hoor ! Fijn!!

Verder....moe..dus ga rusten.....

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:40

Wat naar, VHU! Helemaal balen dat ie zo ziek is geweest op het eind. Ook niet fijn voor zo'n leuke pony.

@Avaluna bedankt! Ik lees nog wel trouw mee hoor, maar weinig tijd om te reageren en wil niet alleen maar "zenden". Ik gok dat ik na vandaag weer onder een steentje beland. Hoe goed jullie die ook verstoppen. ;) Waar ik mee bezig ben: trainen met Sam, baan van 36h en daarnaast regelmatig een weekenddag bijspringen bij m'n oude bijbaantje waar ze onderbezet zijn. Ondertussen probeer ik ook het uit huis gaan inwerking te zetten (dus dat extra werk is ook wel weer fijn). Verder was het afgelopen winter een rommelige tijd qua gezondheid in de familie (nu nog steeds eigenlijk). Dus moet daarom ook een stapje harder lopen.

Heel leuk nieuw paard heb je zeg! Ik hoop dat het met jouw gezondheid (en ook die van Bianca) toch ook weer snel beter mag gaan. Je zo gammel voelen is ook niet leuk.

@Bianca Dankjewel! :D Daar zijn flink wat trainingsuurtjes aan besteed (en nog genoeg te gaan). Ik heb soms wel de neiging om de dressuur de nek om te draaien (als aparte wedstrijdtak), maar dan loopt hij weer een keertje super en dan ploeteren we toch weer verder. Van de week ging ie tijdens de les helemaal in een ander ritme lopen, omdat hij zo netjes bij elkaar kwam. Duurde wel 60min voordat ik er was, maar wel heel fijn dat het uiteindelijk toch lukt!

Deze pupfoto van het hele nest is echt heel schattig! <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:17

Janouk voor het eerst sinds augustus vorig jaar weer mee. En ze liep top. 2 x winstpunt, binnen de tijd en 2keer 1 balletje. Nu ZZ vaardigheid met 8 wp

Prins voor het eerst outdoor mee. Haha buiten de ring was veel interessanter. In de b dressuur 175 en 180. 1 winstpunt. 

In de L vaardigheid had hij het naar zijn zin. 1 x foutloos binnen de tijd en 1 x een balletje in de andere ronde. 2 winstpunten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:40

Ik ben heel erg geschrokken van de reactie van Ollie. Zo was mijn opmerking niet geschreven en zeker niet bedoeld. Ik heb nergens gezegd dat KNHS dit dan maar mag doen. Maar dat ze dit zullen doen. De meeste mensen, ook bij de KNHS, kennen de reglementen niet goed. Als ze dan een vraag krijgen, kijken ze snel in de reglementen en handelen daarnaar. Maar ja, zolang daar nog volop fouten in staan, krijg je dus allerlei miscommunicatie. KNHS is veel te snel met boetes en dreigbrieven, maar eeuwig traag (of eigenlijk gewoon niet) met excuses. En jij bent daar wel een heel groot voorbeeld van.

Janouk: super gedaan.
Marjola heeft het heel erg druk maar komt gelukkig af en toe langs
Bianca: :(:)
Ava: stoer dat je dochter toch is gaan rijden.
VHU: wat verdrietig. Sterkte!

Ik had eigenlijk heel blij verslag willen doen van vandaag, maar door genoemde reactie durf ik dat niet meer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:09

Janouk, gefeliciteeeeerd wat een punten, knap hoor !!! leuk !!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:18

Wat goed Janouk! Gouden paardje is ze toch. Zijn dat trouwens geen 3 winstpunten voor Prins in de VH? (foutloos 2wp en volgende ronde 1 bal - geen tijdfouten? ook 1wp). Mooi begin trouwens ook van zijn dressuurcarrière. De punten komen vast na een aantal wedstrijden vanzelf binnen als hij zich meer leert concentreren in de baan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:25

Hij had tijdoverschrijding. Haha onderweg nog zoveel te zien. Hij is zo vreselijk nieuwsgierig. Paul noemt hem kijkdoos. Nog nooitoeen paard gezien, die zo graag alles wil zien,.
Net een klein kind. Hij zit ook overal aan. Echt een puppie

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:48

Aha, ok. Evengoed knap hoor, gelijk een keer foutloos.

Prins een kijkdoos _O- Misschien zit het in het type... wij hebben een stal vol kijkdozen. We hadden het er vandaag toevallig nog over dat het paard van mijn zus (deze week net 13 jaar geworden) eindelijk wat volwassener wordt in zijn gedrag. Normaal zag hij elke vogel vliegen (en liep ie er nog net niet achteraan) bij wijze van spreken...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:53

Ik ga niet tussen Tine en Ollie inzitten maar imo heeft Tine niks verkeerds neergezet. Misschien ( en begrijpelijk overigens) heeft ollie zo der buik vol van de KNHS dat het lichtelijk verkeerd schoot.

Gewoon gezellig je verhaal doen hoor Tine. Ik zag het al op fb ( wie heeft die rode caps bedacht)

Hier vandaag bij de marathon in Zuidwolde geweest. Zag Chantal nog met Alwin. Pony deed het heel knap. Nog veel meer bekende gezien. Wel ff leuk. Daarna door gecrost naar wateren. Kon ik nog net Melissa met zelko zien finishen. Netjes klasse 2 uitgereden met mooie waardes. Gem 12 km per uur. Daar word je blij van.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:47

Baudyh door NL gecrossed..bekenden gezien.
Zag idd die rode helmen voorbij komen...is een mooie foto.
Af en toe bericht doen is ook goed..hoeft niet elke dag...maar fijn dat sam zo goed gaat.

Nog wat geschilderd...is opdrachtje met sledehonden...liep vast.. maar ineens....wist ik het...t'is een complete verassing want ik mocht zelf weten wat met de foto's te doen....leuk..maar ook spannend !!

Verder. .slaap een nachtje..en hoop snel weer leuke berichten hier van iedereen te lezen...
Fijne avond. ..tot morgen.. slaapze...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 06:32

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:24

Heel leuk verslag, en gave foto's Janouk..
Wat is t rustig hier ?...waar is iedereen...

Ik heb zojuist....4 schilderijen op canvas af gekregen..en afgelakt.....pfffff....nu ga ik plat....klaar !!! en ondanks de domme omstandigheden ook nog op tijd !!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:44

Ik hoop toch dat niemand zich laat afhouden om te plaatsen wat hij/zij kwijt wil!

@Biancao: wat goed dat het toch nog allemaal gelukt is!

Volgens mij zijn die reglementen sowieso nauwelijks te volgen; heb me er vorig jaar eens in verdiept toen dochter haar marathon reed; pffff; niks voor mij.

Vanmorgen bootcamp gehad voor Charlotje en mij; dan is het fijn dat ik nu de rest van de dag een beetje kan lanterfanten; probeer nu foto's in mijn album te krijgen, maar dat wil nog niet zo :') .

*gaat topic van Janouk eens rustig bekijken*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:22

joehoe.... :wave: ik ben er ook weer, ook op wedstrijd geweest en mijn 1ste winstpunt M dressuur binnen :)F 1ste proef was sun zeer in paniek(geen impulsverlies,maar ook geen verzameling) mijn mandje hadden we op een houten plaat vastgezet en die plaat kan ik in dezelfde gaten achterop mijn wagen zetten ipv stoeltje....maar plaat ging giga klapperen en sun.....holde voor haar leven!
voor de 2de proef van clubgenootje haar zware trailerslot geleent ingewikkeld in een wollen halsdeken en....weg klapper en winstpunt ..
weer wat geleerd eerst dingen testen van te voren..... :)*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:47

goedemiddag

hier weer een druk wedstrijd weekend gehad in zuidwolde ..

wel bijgelezen maar niet alles onthouden.. ollie niet weer onder je steen vind jou verhalen en belevenissen met hero erg leuk om te lezen..

wij hebben in zuidwolde 3 van de 4 paarden op een andere plek gehad in de marathon.. experiment geslaagd. hadden veel meer tempo. volgende wedstrijd in vriezenveen (weer HC) is kijken wat er nog meer in de nieuwe opstelling zit

@ tine ga je zondag ook naar vries ?

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:05

Hallo,

Ik ben bezig met het beleren van mijn shetlander, hij pakt het super goed op. Nu hebben wij een tuigje maar hier zit geen hoofdstel of broek bij. Ook moet ik nieuwe leidsels halen. Over een jaar zou ik dan een nieuw tuig moeten aanschaffen omdat het tuig wat ik nu heb dan ook zijn beste tijd gehad heeft. Als ik leidsels, een broek en een men hoofdstel bestel via Agradi ben je minimaal 130 euro kwijt. En dan zou ik over een jaar nog een nieuw tuig moeten kopen. Dit word me een beetje te gek en zit dus te kijken naar nu een volledig tuig aangezien dat uiteindelijk goedkoper is.

Nu hoor ik veel over Ideal maar dat is nu nog te duur, eerst wil ik weten of mijn pony hier wel geschikt voor is en er plezier in heeft voordat ik echt investeer in zo'n duur tuig.
Daarom zat ik te kijken op Agradi en zag daar het IR concours tuigje voorbij komen. Valt heel erg mee in prijs en IR staat naar mijn mening goed bekend qua kwaliteit. Is dit ook zo bij dit tuig?
Heeft iemand hier dit tuig of kennen jullie iemand met dit tuig waar ik mee in contact zou kunnen komen? (kan via pb)
(We rijden puur recreatief en zullen niet door mul zand of iets gaan rijden)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:09

whaaaaa...HT Sun op hol..met klapperende mand op koets....balen zeg,....gelukkig alles nog heel en geen ongelukken !! _/-\o_ slim om het te verzwaren om het probleem op te lossen en gefeliciteerd met je winstpunt.
Lanouska..door paardenwissel nog sneller door het parcours heen !! zuidwolde is zo mooi altijd..1e x in.....10 jaar dat ik niet ben gaan kijken..... :o

Eline...in meerdere opzichten is het aanschaffen van een goed kwalitatief wat duurder tuig de allerbeste optie...
A...als het wel iets is voor je paardje..ben je voor heeeel lang klaar..en
B...als het niets is voor je paardje kun je het voor een beste prijs weer verkopen..dus...ik zou doorsparen en een goed tuig kopen van goede kwaliteit en toch..wat duurder..

Zelf heb ik een heel mooi 2-spantuig gehad van kieffer....duur, ja..maar superkwaliteit, en heel netjes kunnen verkopen..ook zilco heeft zeer goede tuigen, en ook dat is weer netjes en goed verkocht..ook nog een ideaal voor een trekpaard..en ook dat was duur..maar ook zeer goed verkocht...en..t breekt niet zo snel als het goedkopere spul..succes..maar je kunt je vraag misschien beter stellen..in een eigen te openen post bij aangespannen rijden..dit is een huiskamertopic...kletsen overal over..