[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:15

eefielover: lekker aan het werk met dit weer
nouvel: dapper op de fiets naar de tandarts. Hier geen ervaring met hormoontoestanden, heb alleen maar ruinen of hengsten. :D
janouk: wilde plannen voor het weekend en mooie stickers. Dat vraagt om foto's
VHU: ik zou ook huishoudelijk aan de slag moeten gaan, maar geen puf meer voor
Maisie: spannend een nieuwe op stal. Is altijd even aanzien hoe ze het samen oppakken
Ollie: wat goed dat je collega's zo meewerken. En zo te lezen heb je het heel erg nodig.
Avaluna: wat jammer dat de lessen steeds niet doorgaan.

Eind van de morgen met de kinderen naar de binnenbak gegaan. Zoonlief deed het weer zo goed. Hij kan nu ook al een volte sturen in de galop. Ben ik zo trots op!! Vriendinnetje deed het gelukkig ook een stuk beter dan de laatste keer. En die pony <3 , allerlei rare geluiden door de storm, maar geen stap verkeerd.

Bij thuiskomst lekker pannenkoeken gebakken om weer warm te worden. Toen maar eerst de schuurdeur gerepareerd, zo zonde als dat nog verder kapot zou gaan, manlief heeft er veel moeite voor gedaan om ze zelf te maken. En tenslotte toch de paarden maar buiten gezet. En ze staan heel relaxed in de wei. Het moet wel minder gaan waaien wil ik ze weer veilig langs die schuurdeur krijgen, want de haak waait steeds los.

Deken van Rembrand waait wel steeds op, dus hij heeft natte billen. Maar goed, ik krijg hem nu toch neit gevangen, dus hij zoekt het maar even uit. Vanavond maar dekens wisselen, dan maar dikkere deken op, die blijft wel goed liggen.

Kids zitten nu dvd te kijken met zelf gebakken popcorn, dus dat gaat lekker rustig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:07

Nou, heb de paarden weer naar binnen gehaald. Ze stonden inmiddels heel zielig in de hoek. De wei is 1 groot zwembad. De wijken (sloten) om de wei heen lopen bijna over, de wei in. De bak staat helemaal blank en delen van de tuin liggen ook al onder. Als ik dan de weersverwachtingen zie voor de komende dagen vrees ik voor het huis. Als het zo nog even doorgaat, houden we het binnen ook niet meer droog.

Toen ik de paarden buitenzette regende het amper, maar het komt nu weer snijdend uit de lucht. Rot weer. De deur met strotouwtjes vast gezet, zodat ik geen gehalveerde paarden zou hebben.

Bah, ik wil droog weer. Zonnig hoeft niet eens, maar droog..... Er is hier in december al ruim 150 mm gevallen en de bodem is gewoon vol. Dit jaar (nu 3 dagen) is hier ook alweer bijna 50 mm gevallen. Het is echt genoeg zo :(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:41

@Tine: wat vreselijk rot dat het zo nat is :(:) . Wij wonen redelijk dicht bij een rivier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:43

Ha Eefielover, hoe is het met de poown sinds de behandeling?

@Tine knap van je zoon, het vriendinnetje en al helemaal van de pony! Wat een geweldig beestje is dat toch 8-) MIsschien contact opnemen met het waterschap dat ze meer afmalen? Want als die sloten vollopen kun je verder ook nergens meer heen met het water op je land.... Mijn vader werkte vroeger als dijkgraaf bij het waterschap en die werd wel eens gebeld hoor, door bezorgde boeren. Dan zorgde hij (als hij dat inderdaad ook nodig vond) dat er als dat kon meer werd afgemalen. Kan zijn dat ze door de Kerst/Oud&Nieuw gewoon minder aan waterbeheer hebben gedaan?

Hier is het ook nat, nat, nat. En helaas....ook in huis. Ons balkon stroom 'naar binnen toe' over (moet nieuw stuk lood/dakleer tussen of zoiets, staat op de planning voor komende zomer, als de zon hopenlijk ooit weer eens schijnt) als er te veel water valt in te korte tijd in combinatie met bepaalde wind... :7 Moet dus balkon even zorgen dat het water eraf gaat maar nu even emmer ondergezet en kamer gedweild, is dat ook weer netjes haha. Even moet verzamelen en wachten totdat deze bui weer voorbij is voordat ik het balkon opga.

Net zo'n beetje over de Brienenoordbrug gewaaid, pffff was geen grapje (moest Han ophalen bij vriendje). De A29 was afgezet, was vrachtauto gekanteld := Bij Bente waaide haar deken ook op, vanochtend in de paddock en het flapperde wat. Dus ze heeft nogal staan bokken en steigeren 8)7 Daarna was ze met longeren ook helemaal wacko maar goed, schijnt uiteindelijk wel weer normaal te zijn geworden. Was dus geen overbodige luxe om haar even in beweging te zette <<)

Nou ik ga het balkon onder handen nemen :Y)

Oja nog even rij-jasjes gepast in ruitersportzaak. Die ik mooi vond zitten kostte .... 283,- Euries :roll: ik vind zo'n bruine met streepje zo mooi :~

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:06

Zo weer een werkdag achter de rug.

Tine wat heerlijk dat zoonlief zo goed aan het rijden is. En leuk samen met een vriendinnetje en daarna nog lekker aan de pannekoeken.
Het weer is echt vreselijk. Al dat water...

Eefielover volgens mij ging het morgen minder hard waaien, dus hopelijk voor je kan je dan wel mennen.

VHU heeft een duuuuure smaak. Ik heb mijn rijjasje een paar jaar geleden zelf gemaakt. Grijs met een krijtstreepje.

Ik ga vanavond niet meer naar stal. Blijf lekker binnen. Ben nu boerenkool aan het koken, jammie!
Morgen vrij. Maar ga niet uitslapen, om 8 uur lig ik in het zwembad. Half 9 er weer uit om naar stal te gaan, half 10 in de les rijden. 11 Uur komt de paardendierentandarts. Daarna nog lekker uitwaaien met de honden en morgen om 1700 uur weer dienst. Lekker bezig dus!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:17

VHU heb je een doel om voor te sparen toch?
Wat een weer is het, nou lijkt het als ik jullie hoor hier nog een beetje mee te vallen. Maar vandaag toch maar niet gemend maar alleen gevoerd. Morgen zou het minder waaien, ben benieuwd.
VHU zwembad aan huis lijkt me leuk maar in huis of op het balkon gaat mij ook te ver, evenals een wei als zwembad. Ik grapte van de week dat de pony's niet op de wei mochten omdat ze geen zwembroek hebben, gaat onze uk daar op door net als het hondje van de bakker bedoel je? in het leidje leuk hoe ze schakelt. Onze wei wordt helaas ook behoorlijk nat, voor het gemak ligt de zomerwei hoog en aan de onderkant van die heuvel waarvan de zomerwei de top is, ligt onze winterwei. Andersom gebruiken gaat niet aangezien de zomerwei geen stal heeft en door de hoge ligging erg koud en winderig is.hier nu geen opwaaiende deks, is natuurlijk ook een kleiner opervlak bij de ukken en bilriemen eraan.

Tine volgens mij heb je een top pony en zoon.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:03

Heb net 3 vingers van mijn rechterhand verbrand bij het opscheppen van het eten. Waardeloos. Braaf 10 minuten onder de kraan gehouden, nog wel langer zelfs, maar doet erg pijn. Ben helemaal zielig nu |(

Zo domme actie, ik had links een ovenhandschoen aan, wilde met rechterhand opscheppen, maar ging iets niet goed, dus grijp automatisch met rechterhand naar pannengreep. AUWIE

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 20:09

@ tine als het pijn blijft doen blijven koelen met lauw water NIET met koud water

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:17

Inderdaad tine, gewoon doorkoelen! Maar met lauw water.. door koud water gaan je poriën dicht en sluit je de hitte juist op. :(:)

Het natte en de wind ben ik ook wel super zat. Net doe ik het hek open, zo'n zwaar houten hek, nou ik vloog er bijna achternaan, verschrikkelijk!

Hoop dat je gelijk hebt Frensie.. dat het inderdaad mooi is, maar ik begreep juist dat we morgen nog erger krijgen dan vandaag. Hoop dat jij het goede nieuws hebt gehoord en dat mijn weerman er gewoon geen verstand van heeft.. :+

VHU: Ik kan helaas niet zoveel trainen op het moment, vanwege geen mogelijkheid op het terrein, savonds dus niet kunnen. Afgelopen weekend niet door de knallen.. en de week ervoor ook hele week gewerkt.. Heb 1e kerstdag voor het laatst kunnen rijden.. Maar het lijkt wel een stuk beter met haar te gaan. Probeer hier en daar over de weg wat te lange lijnen en dan is ze wel een stuk soepeler dan ze was.. ze kan zowaar weer rechtsom buigen.. Dus het heeft haar zeker goed gedaan! Misschien in het voorjaar nog maar een keer als ze in training gaat voor de knhs instructie week.

Zijn er nog meer mensen die zich dit jaar inschrijven voor de KNHS instructie week mennen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:27

eefielover ik wil naar de instructieweek. Ik heb het al 2 keer moeten afzeggen (gebroken hand, zwanger)

Tine super van pony en p en vriendinnetje. Leuk dat je haar de kans geeft.

Hier ook een harde wind, trailer staat nog thuis, maar blijft ook lekker thuis staan. Vanmiddag gemend met veale. Braaf paard. Worden echt een combi nu. Ik heb hem alleen uitgespant, hij bleef keurig stil staan, tuig er af en ondertussen weggebracht (paar meter verderop). Hij bleef keurig staan. Ik zei ja toe maar en hij vloog in draf weg.

En daarna alwyn gedaan, braaf ding, tik met de zweep heeft geholpen, hij was erg voorwaarts. Voor de ingang van de binnenbak lag een enorme plas, ze moesten er alle twee door. Veale keek even en hij ging er door. Alwyn keek ook even, toen zei stalgenoot dat kan ook in draf, dus beide deuren open gezet en een aantal keren door de plas gereden. Op het laatst zelfs in gallop. Heb genoten dus.

Alleen heb mijn enkel onder de wagen van veale gehad dus een zere enkel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:33

Ai Tine... :(:)
Klinkt toch wel goed dan Eefielover!

KNHS instructieweek lijkt me ontzettend leuk. En ook heel goed voor mijzelf en Bente. Het is alleen financieel even afwegen wat ik wil kan mijn geld maar een keer uitgeven en ik krijg gewoon heel goed les dus voor de lessen hoef ik het niet te doen. Je leert er natuurlijk altijd van, van lessen van iemand anders maar zou het meer doen voor de ervaring van op ander terrein, tussen andere paarden inrijden en vooral ook het hindernissen rijden. Dus ik zou ook een week kunnen plannen bij Onder de Kastanje ergens rond een (m)endurance wedstrijd.... Ben net zo'n beetje planning aan het maken, wil graag (liefst paar keer) (m)endurance doen met Snuitje/Bente en paar D/V wedstrijdjes Bente plus Bente paar keer dressuur onder het zadel starten. Vooral die (m)endurance wedstrijden hakken er qua kosten enorm in maar ja, is zo vreselijk leuk (en je bent hele dag bezig vind ik dus heerlijk). En dan moet het wat afgestemd worden met lesroosters school, werk manlief, onze vakanties, vakantie zoonlief etc.

Pffff is weer heel gedoe :list: :roll:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:41

Mendurance stel ik even uit. Wilde ik eigenlijk gaan doen, maar dan moet ik eerst een andere groom hebben die regelmatiger mee kan om langere ritten te rijden. Plus dat ik dit jaar vrij veel heb. Een groot aantal d + v wedstrijden, 7 marathons, knhs week en heel misschien nog de 4 daagse. Dit vind ik voldoende voor veale. Alwyn gaat 6 keer mee, waarvan 2 keer vaardigheid + dressuur en de rest dressuur

Wij hebben vanmiddag iemand van het cb op bezoek gehad. We hebben een heel hard advies gekregen en dat is laten huilen. Leg hem maar beneden neer en zelf boven. Hij heeft een patroon opgebouwd, hij wordt namelijk op dezelfde tijden wakker. Bij anderen slaapt hij wel. En bed bij ons op de kamer heeft geen effect. We hebben allemaal het idee dat het niet medisch is, dus dit maar proberen. Gelukkig is mijn vriend de hele week vrij, hij mag het dus gaan doen. Ik moet gewoon werken en ik ben na een kwartier al helemaal zo van ik haal hem op. Mijn vriend heeft zo iets van laat maar huilen. Wordt dus waarschijnlijk een moeilijke week, maar daarna hopelijk een kind wat door slaapt

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:41

Ow ja, dat kan ik me nog wel herinneren tallechie dat je dat vorig jaar zei. Dat je het jaar ervoor ineens niet kon vanwege je hand en dat jaar natuurlijk zwanger was. Ga je dan week één of twee? Ik ga week twee met een aantal die er vorig jaar ook voor het eerst waren. Het was zo'n super leuke ervaring! En ik zie het ook een beetje als een vakantie met peerd. Het eten is super verzorgt, de bedden zijn prima en gewoon het rijden in luxe, goede bakken en op die super hindernissen! Ik doe niet aan de wedstrijden en les hier kan ik ook niet echt meer betalen (tenzij ik weer een groter contract kan krijgen, maar dat zit er voorlopig niet in...). Voor mij dus super!

Jeetje Tallechie, dat wordt even een moeilijke/harde week.. Ik hoop dat jullie het even echt kunnen doorbreken en dat het dan goed gaat! :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:44

Week twee, want week 1 is onder voor behoud zag ik staan. En ik ga er vanuit dat het nog niet vol is eigenlijk.

Ik wil het gewoon een keer mee maken, als het goed bevalt wil ik elk jaar wel heen. Mijn vriend staat er gelukkig achter. Ik moet alleen nog even zien hoe ik dat met vervoer doe en als ik op zondagavond kom of op maandagochtend.

Je hoeft geen groom mee te nemen toch?

Heb de prijzen trouwens ook geregeld. 1e prijs zak brok (kreeg het niet voor elkaar om het niet te doen), 2e prijs emmer met borstel, spons en elastiekjes, 3e prijs halstertouw en 4e prijs een spons. Iedere prijswinnaar krijgt nog een zak muntdrop er bij. Mijn vader sponsort nog 2 zakken brok voor degene met de hoogste dressuurscore en de laagste dressuurscore.

Maar kreeg al commentaar dat ze liever geen elastiekjes hadden want dat gebruikt niet iedereen. Mijn vader zei al een emmer en borstel hebben ze toch ook al.
Laat het dus lekker zo en als het niet goed is moeten ze het de volgende keer maar weer zelf doen

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:55

Je kunt inschrijven vanaf donderdag 5 jan. Dus mijn inschrijving gaat ook die dag op de post, want ik wil niet te laat zijn dat het ineens vol zit! Nee groom hoeft niet, je helpt bij elkaar...

Tja die prijzen.. zo heeft iedereen wel wat te zeuren denk ik. Is een heel oneerbiedige taak om die uit te zoeken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:57

Ja precies. Ze wilden paardensnoepjes hebben, maar moest het bij een bepaalde winkel halen, zodat het op rekening kon, en daar hadden ze geen paardensnoepjes beneden de prijs die ik moest hebben.
Later was ik bij divoza en daar hadden ze het wel, maar ga het niet allemaal weer veranderen.

Ik vind het wel raar, ze geven aan beslis zelf maar en later is het niet goed, doe het dan lekker zelf

Ik zal het even opschrijven, dan meld ik mij ook gelijk aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:11

@Tallechie wat knap van je paarden allebei zo door het water, super! En flink wat plannen lees ik zo, lijkt me inderdaad druk zat.
Wat leuk als jullie allebei in die week gaan, zie je elkaar 'in het echie'. Ik denk trouwens dat Alwyn vaardigheid erg leuk vindt, hij vond toen bij Peter tussen de pionnetjes echt leuk om te doen. Fijn dat die opdonder heeft geholpen }:0
Wanneer is die week 2? En wanneer de week 1? Waar staat informatie? En de prijzen enzo }:0

Wedstrijdsecretariaat zijn en prijzen uitzoeken....heb het jaren gedaan was altijd wat mee. We hadden bijv dat je bij x aantal bekertjes die je had besteld, gratis bodywarmers kreeg. Maar dan kon je de maten niet uitzoeken. Dus we keken dan op het laatste moment welke maten we konden krijgen en pasten daar de 'extra' prijzen op aan. Wat voor gedoe dat altijd was.... En als je prijzen weggaf dat ze ermee terugkwamen (we hebben al zo'n touw, halster, teugel :roll: >;) ) maar toch was het merendeel altijd wel tevreden hoor. Die tevreden zijn hoor je meestal niet he :)

Vandaag nog nieuwe regendeken gekocht, die andere van me had ik verkeerd opgeborgen getver wat was dat vies. Wat bleek, ik had heel veel punten gespaard, kreeg ik zomaar 38,- Euro korting. Deken was iets van 69,- Euro. Had ik een deken van 31,- Euries. Leuk he :7

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:17

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:32

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:33

tine, auw, sterkte!

tallechie succes met daan...

menweek lijkt mij ook gaaf!
maar het is nooit in de schoolvakanties... -O-

vhu, dat doe je goed, zo'n goedkope deken zeg! +:)+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:35

Ik heb ook een nieuwe deken, wel 25% korting, en hij zat als gegoten.

Ik ga zo afsluiten en richting bed. Tot nu toe is Daan stil

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:36

Wel truste tallechie, heel veel succes vannacht!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:38

da's ook mooi tallechie!
succes vannacht!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:51

sssssst.....Daantje slaapt *\o/*

Citaat:
maar het is nooit in de schoolvakanties...
kom ik dus ook achter -O- wel de andere instructieweken, maar die van het mennen dus niet ..... het zijn ook net weken waarvoor/na veel wedstrijden staan. Dus dat wordt-em-ook-niet voor ons :7

Wil iemand een leuk frans buldogje x amerikaans stafford pupje? Kreeg net sms'je dat iemand nestje heeft <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:57

ik kijk er elk jaar naar, maar de menweken zijn altijd buiten de schoolvakanties gepland... -O-