[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:37

@ PrinsjeH: Graag gedaan hoor. Voor een foto van mijn wagen kun je trouwens in mijn profiel kijken.
De pijnstillers doen hun werk, vandaag ietsje minder last ervan. Door de dag heb ik niet meer zo veel last met de pijnstillers, maar als ik gewoon een glas koud water drink doet het enorm pijn. Morgen kan ik gelukkig gaan *\o/*

Smickey2011

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:43

eindelijk SL... wat zul jij opgelucht zijn!!! Alvast heel veel sterkte... brrr.... eng hoor! :(:)
Ga ff in je profiel spieken... haha, en dan ben ik weg, op naar de winkels, hoop te doen vandaag :wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:39

@prinsjeH; nee je moet echt voor een bokkussen gaan als het even kan! Dat zit zoveel comfortabeler! :oo
ik heb zelf ook een bank.. maar zou heel graag zo'n kussen willen.
Je hebt ze ook met kussen en dan nog bankje ernaast! :)

Ik heb uitgeslapen.. maar sliep ook om 1u pas ^)
en nu verrek ik van de keelpijn dus ik krijg gewoon op m'n donder van m'n lijf dat ik dit gedaan heb ;)
Zometeen maar even eten. En dan op pad. Moet spulletjes halen voor vriendlief, en wil daarna met dids gaan rijden. Het is al sinds eind april geleden dat ik alleen een bosrit heb gemaakt :o en ik ga vandaag mezelf er dan maar toe dwingen :) angsthaas :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:47

Naaltje, PrinsjeH: Ik heb op mijn tweewieler een los bokkussen dat ik met 2 riempjes rond het vaste bankje kan vastzetten. Ik kan het dus in het midden of langs de zijkant zetten of gewoon helemaal weg laten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:50

helaas kan het op mijn kar niet, dan moet heel de kar aangepast worden omdat ik me dan niet meer kan schrapzetten op de bodem/voorschot..
maar ooit ;) als ik een rijke miep ben :D
dan wil ik ook zo'n dekkerswagen :+: en dan in 't bruin met beige :+:

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:05

Dames, menkamp is leuk!!! Det doet het onwijs goed. VHU gefeliciteerd met de goedkeuring van Bente!
Ik probeer zo even een fototopic te maken van de marathon/vaardigheid van gisteren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:20

Even vanaf werk :o
Over bokkussen of niet: zou altijd als je de keus hebt een bokkussen nemen of erop laten zetten. Je zit veel en veel stabieler en krijgt niet zo'n last van je achterwerk :+
Maar vooral voor het stabiele zitten als je in draf of harder rondrijdt en je wordt heen en weer geslingerd op je wagen...niet handig :7
:evaw:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:55

Goedemorgen! (het is alweer bijna middag hihi)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:32

ik heb nu 1x gemend op een wagen met bokkussen, en het zat zo ontspannen eigenlijk. Ja daar was ik echt van onder de indruk :))

Nou, ik ga eventjes op onderdelenjacht en daarna dids zadelen voor een ritje.. Hopelijk gedraagt hij zich een beetje, want ik ben doodnerveus..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:39

Heel ff gauw tussendoor, maar wilde jullie dit toch ff niet onthouden:

Allereerst, alle mensen die voor mij geduimd hebben, heel veel dankjewel, want ik ga naar de Red Hot Chilli Peppers toe! (!!!!!!!)

Verder vanmorgen besloten; Sun wil zo heel graag werken en leiden, prima ga dan maar voorop lopen in een tandem. Paardjes uit de wei gehaald, ff aan de lange lijnen een rondje geoefend en daarna het spul voor de wagen geknoopt. Met het volgende resultaat.
Afbeelding
Istie gaaf of istie gaaf?!

Groetjes, lacuna

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:30

@ Lacuna: zekers gaaf, lijkt me ook erg leuk om eens te doen. Heb je daar speciaal tuig of iets voor nodig? En hoe zitten die teugels nou van het voorste shet langs de ogen van de achterste?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:33

Lacuna leuke foto's.
menkamp lijkt mij ook wel leuk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:46

Wat stoer dat tandam 8-) <3 , ook nog naar de RHCP *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:12

@ lacuna hij is leuk. alleen moet je even op de ogen van je achterste pony letten want op de foto is te zien dat je leidsels net langs de ogen lopen en dit is niet heel prettig voor je pony.. met oogkleppen zou dit opgelost zijn maar weet niet of dat zelf wil en de pony het kan en het borsttuig van je achterste pony zou ook nog een gaatje omhoog mogen
@ bianca we waren dit x met het 2 span want met het 4 span kunnen we niet naar de hippiade en we hadden er een andere paard in staan met arjan en jilke (zijn we vorig jaar ook mee naar de hippiade geweest en 4de geworden) zijn we al L maar moeten we nog wel de selectie voor gaasterlandt halen nog 1 proef met 60% tegaan en we mogen
@prinsjeH ik rij zelf niet (heb ik wel gedaan hoor) ik ben de groom. in de marathons rijden we met een 4span arabo friezen en de dressuur en vaardigheid rijden we 2 en 4 span maar bij ons in het noorden zijn er vrij weinig 2 span rijders die ook de dressuur en vaardigheids wedstrijden rijden en we zijn de enigste over heel nederland die met een 4 span paard dressuur en vaardigheid rijden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:28

Hihi, sun voelt zich duidelijk heel wat in tandem :D Doet hij het dan wel goed? Bedoel, een tandemvoorpaard mag niet trekken toch? Borsttuig bij storm hangt inderdaad een beetje raar. Maar 't wordt geen 2span meer dus voor jou maar tandem? :)

nou, ik ben net spullen wezen halen etc..
En 't is hier opeens keiraar weer.. 't wordt allemaal heel donker enzo dus ik ben maar eerst even naar huis. Eventjes in de gaten houden op buienradar, en even droge klren mee. Maar ik ben beetje bang dat er onweer bij gaat komen en dan wil ik niet op mijn paard zitten :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:04

hier is het ook raar weer.
de ene keer zon en het volgende moment stortregen.

lacuna, gaaf hoor! alleen je borsttuig van je achterste pony, is dat storm? zit inderdaad beetje raar?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:17

Zo ik hoor toch net dat ik toch een meevaller heb :$ bij een opdrachtgever, kan het haast niet geloven. Ze zeggen geld maakt niet gelukkig maar ik ben nu toch echt wel even heel blij :=

Ik vind Sun echt superstoer als tandempony, dat is zijn roeping, dat koppie. Enne....die oogjes van Storm is inderdaad aandachtspunt/beetje sneu :(:) moet zeggen Lacuna, jij kijkt net zo blij als Sun :D

Voor de rest weinig te melden. Voor wat betreft stokmaten, hier in Nederland hanteren ze de term A pony voor pony's tot 1.17 alles wat groter is tot 1.27 is B, dan tot 1.37 C etc. Maar het Welsh stamboek heeft gewoon de sectie A, dat is een 'foklijn' daaronder valt bijv Alwyn ook, maar die is iets van 1.18/1.19 of zoiets. Dus voor de KNHS een B, maar voor het Welsh een A :list:

Morgen nog 2 assessments, dan volgende week nog even knallen en dan zijn we voorlopig klaar met die ongein *\o/*

Ga nu heerlijk aardbeien met slagroom en jodekoekstukjes eten. Rare mix maar zooooooo lekker :~

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:26

Ik heb ook 2 welsh sectie A maar zijn 1,18 en 1,22 dus b pony's. Volgens mij is romeo van S_L een welsh B?

Zo pfffff druk op mn werk en laatste dagje voor mn vakantie. nog even 2 uur bikkelen.

Gisteren vaardigheid geoefend robijn was stout of het nou door de harde wind kwam ik weet het niet maar hij wou liever niet wat ik wou. Als het zaterdag ook zo gaat kan ik het wel vergeten.

@ lacuna gave foto !!!

Verder wel bijgelezen maar niet onthouden. O ja toch wel VHU dr paardje is goedgekeurd gefeliciteerd !!! en over bokkussens. Vind die van mij ook heerlijk zitten.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:42

Nou, nog ff gauw dan ;)
Bedankt allemaal! Sun voelde zich inderdaad helemaal stoer.
Het leidsel van Sun is eigenlijk een dubbellonge (was ook gewoon ff om te kijken of we het wat vinden en hoe en wat enzo) en loopt langs het hoofdstel van Storm door sporenriempjes. Idee was leuk, alleen komt het toch wel heel dicht op zn oogje dus volgende keer moeten we dat inderdaad anders doen. Oogkleppen is niet direct mijn eerste keus, dan liever een oogje op het hoofdstel zodat de leidsels van de voorpony hoger langs het hoofd lopen en niet in de ogen kunnen komen.
Borst van Storm zit volgens mij wel op de goede hoogte (maar moet wel eerlijk bekennen dat ik dat niet gecontroleerd heb en dat het best zou kunnen dat de borst voor Storm toch een gaatje hoger moet dan bij sunny...) maar wordt nu denk ik ook door een te enthousiaste Sun een beetje uit zn model en verband getrokken. Tis voor mij de eerste keer dat ik dit spul zo vast heb, tis voor Sun en Storm ook de eerste keer dat ze zo lopen, en ik had best moeite om Sun uit de strengen te houden. Strengen zijn voor het mooi ook echt wat te kort.
In elk geval vond ik het heel erg leuk om te doen, liep Storm onverstoorbaar zn rondje en zag je Sun met de pas groeien; echt een succescombinatie ;)

groetjes, lacuna

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:42

IvysToeter schreef:
hier is het ook raar weer. de ene keer zon en het volgende moment stortregen.

hier was net ook regen maar nu schijnt de zon.
die gaat alleen steeds weg

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:08

@ Maisie: ja inderdaad, Romeo is een welsh B.

@ Lacuna: heeft Sun ook strengdragers? (lijkt op de foto van niet) Die heb je zeker bij de voorpony nodig, want als hij moet draaien, komt de binnenstreng helemaal los te hangen en kan Sun (of zelfs Storm) hierin vast komen te zitten. Bij tandem gebeurt het bij scherpe bochten weleens (in combinatie met stuurfoutjes, die jij ongetwijfeld ook nog gaat maken) dat de voorpony bijna naast de achterpony komt te staan (hoofd bij kont) en 1 streng dus héél los komt te hangen. Zeker op letten dus :j
Ziet er wel super leuk uit hoor! Knap van je dat je het zomaar even probeert :D Iemand zegt "ze in tandem zetten kan ook wel helpen" en hopsa, jij regelt dat zo even :D Hoe deden ze het? Was het probleem van Sun verholpen?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:10

Lacuna schreef:
Afbeelding

@lacuna: heeeeeel mooi!!!!

lanouska schreef:
@ @prinsjeH ik rij zelf niet (heb ik wel gedaan hoor) ik ben de groom. in de marathons rijden we met een 4span arabo friezen en de dressuur en vaardigheid rijden we 2 en 4 span maar bij ons in het noorden zijn er vrij weinig 2 span rijders die ook de dressuur en vaardigheids wedstrijden rijden en we zijn de enigste over heel nederland die met een 4 span paard dressuur en vaardigheid rijden

@lanouska: mocht je interesse hebben, volgend jaar vermoedelijk open keuring voor arabo friezen op onze fokdag in Etten Leur... Weet niet of je iets met keuringen wil doen en is natuurlijk heel ver... maar zou wel leuk zijn als er wat verschillende komen!!!

Naaltje schreef:
Maar ik ben beetje bang dat er onweer bij gaat komen en dan wil ik niet op mijn paard zitten :)

@naaltje: had ik dus ook... zat lekker op Har in de bak, vond mezelf een reuzeheld want ben voor het eerst in de stal opgestapt zodat ik 3 stapjes over parkeerterrein moest voordat ik in de 'veilige' bak was... angsthaas... net lekker aan het rijden, begint het onweer... nog even doorgereden, maar dat was toch brugje te ver hoor voor deze held op sokken... dus uiteindelijk maar kwartiertje gereden ofzo...

VanHuisUit schreef:
Zo ik hoor toch net dat ik toch een meevaller heb :$ bij een opdrachtgever, kan het haast niet geloven. Ze zeggen geld maakt niet gelukkig maar ik ben nu toch echt wel even heel blij

@vhu.... zoek nog sponsor :D haha

allemaal bedankt voor de kar-tips... dus met bokkussen... hoorde een bokkussen met zijbankje langskomen... lijkt me prima optie +:)+
Had het met Peter over de karren... :oo karren van € 15.000,-- ???? jeetje... gelukkig ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:22

Hallo, alles bijgelezen, maar te moe om te reageren.

Vandaag Amerigo in de wei gemend. Hij gaat zo fijn. Denk echt dat we straks indoor L gaan starten.

Thabor heeft voor de 3e keer voor de wagen gelopen. Bij het inspannen was hij erg vervelend. We denken de leeftijd, uitproberen, dus flink op zijn falie gegeven en met praam erbij ingespannen. Daarna ging hij wel goed. Wel erg enthousiast (erg voorwaarts), maar gehoorzaam. Ze zijn over asfalt heengegaan en over dijk terug (toen ik dat hoorde besloten thuis te blijven, vind ik doodeng :o ) Uitspannen ging gelukkig goed. Dus nog 2 keer in en uitspannen geoefend, zodat we ook konden belonen. Morgen om 9 uur weer. Dat is wel fijn dat het nu een paar dagen achter elkaar kan. Kreeg op Groniinger forum nu al voor 2 keer iemand die er erg over valt dat ik met oogkleppen men. Waar bemoeit hij zich mee, ik vind dit veiliger. Bovendien heb ik maar 1 hoofdstel, dat past, dus waarom niet....

Het is hier nu heel hard aan het regenen en af en toe onweren. Nou ja, goed voor het gras (die regen dan)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:36

@Tine super met Amerigo!
En zo die Thabor dat is een donder bij tijden, maar goed dat jullie er hulp bij hebben _-:( wat een gezeur over die oogkleppen :roll: lijkt me eerder een vraagteken als je met zo'n grote en over de weg niet met oogkleppen ment maar goed ik ben zelf een echte 'oogkleppen' menner :o

@PrinsjeH wagens van 15.000,- Euro := zeker met gouden randje 8)7
Mijn eigen sponsorbudget is nog steeds / altijd noodlijdend _O-
Een andere opdrachtgever heeft nog steeds een of andere merkwaardige claim bij mij uitstaan (advocatenkwestie) zo lang daar geen uitspraak over is gaat alles in de spaarpot :7
Mijn wagen is de wagen met bokkussen en zitting ernaast, moet je maar ff bekijken <<)

Nou wij zijn aan de mini-pizza'tjes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:50

VanHuisUit schreef:
En zo die Thabor dat is een donder bij tijden, maar goed dat jullie er hulp bij hebben _-:( wat een gezeur over die oogkleppen :roll: lijkt me eerder een vraagteken als je met zo'n grote en over de weg niet met oogkleppen ment maar goed ik ben zelf een echte 'oogkleppen' menner :o

Ik weet nu niet of dat is omdat hij jong is of omdat hij hengst is, maar hij was knap lastig. Zodra we de bomen lieten zakken, ging hij draaien, kont laten zakken, niet meer stilstaan. Dan is het erg fijn als je met zijn drieen bent :j . En het is wel heel goed dat we morgen gelijk weer gaan, want hij moet even leren dat hij zich moet gedragen. Het is geen angst, zijn ogen stonden heel rustig. Dat heb ik uiteraard wel eerst gecontroleerd, want dan moet je de boel heel anders aanpakken.

Zal me zo naar de keuken gaan slepen om eten te maken.