[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:11

Ik vind Zilco echt be-lach-e-lijk duur. Ik heb gezegd :+
Bij ons komt er eerst een merkloos leren tuigje en mocht het zo zijn dat ik denk dat ik meer nodig heb komt er wel iets anders :+ ik dacht nog toen ik overstapte op pony's dat het goedkoper zou worden. Nou de stalling is echt een stuk goedkoper maar materiaal met mennen...da's andere koek }:0

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:14

Ik rij met Ideal en Clever en ben daar erg tevreden over.

Mmh wel fijn dat ze vrij groot zijn, metertje vind ik een mooie maat om te mennen. Of groter natuurlijk.
Alleen ben ik gezegend met poowns van 90 en 92 cm :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:17

Mijn 3-jarige met 1.04 is echt een FIJN maatje. Maar 94 cm is wat mij betreft ook prima.

Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:18

Ideal vind ik ook mooooi! Maar ik vind kunststof zo lekker makkelijk. Zeker voor meerspannen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:19

Ik vind Ideal en Clever hele mooie tuigen. Ben toch zo'n wat 'ouderwetser' type die leer gewoon heel mooi vindt. 't Is al wonderbaarlijk dat ik rode onderleggers heb _O- Met endurance had ik wel alles kunststof maar goed, met de pony's ben ik toch (nog) geen boskabouter, dus leer voldoet prima.

Als ik wedstrijden zou willen rijden had ik Sim en Traffor natuurlijk liever zo'n 10 / 15 cm groter gehad, vind dat toch mooier lijken en volgens mij kan een jury ze dan ook beter beoordelen. Maar daar liggen toch niet mijn ambities. Wie weet met Alwyn (is nu plm 116/117) maar dat duurt nog wel even hij is nu nog maar drie jaar. En Freddy groeit ook lekker door, is nu al 107... hoop eigenlijk dat hij na het castreren en deze zomer op de wei nog even een groeispurt krijgt...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:19

Aaahw femur is zo stoerrr. Die wagen lijkt daar net een tweewieler, maar t is neem ik aan een marathonwagen ? :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:21

Klopt ja. Dressuur met die kleintjes is zo moeilijk om verruimen en verzamelen te laten zien. Mijn ambitie ligt eigenlijk bij de marathon maar als je maar 1 pony beleerd hebt is dat zo lastig. Indoor lijkt me ook waanzinnig.

Ik heb nu een Busse Luxus enkelspan tuig. Mooi zwaar tuig :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:21

Jelleee schreef:
Aaahw femur is zo stoerrr. Die wagen lijkt daar net een tweewieler, maar t is neem ik aan een marathonwagen ? :')

Serieus het is me nooit opgevallen :')

Afbeelding

Beter? :Y)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:23

Ik ben vlieft op die poooown :)) heb je ook tweespan foto's?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:24

Wat heerlijk jij hebt tenminste bomen langs de weg .... bij ons zijn alleen maar auto's of hier en daar een perkje met een struik ;( :D
Deze meivakantie wil ik het spul in de trailer gooien en lekker gaan rijden in het bos, lijkt me heerlijk.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:26

Ah zijn er toch nog mensen die hem leuk vinden. :o

Nee hij heeft nog nooit in tweespan gestaan, is ook nog niet beleerd maar wilde eventjes een foto van hem voor de marathonwagen := Hij kent nu de beginselen maar geniet op het moment van zijn welverdiende vakantie. In de zomer ga ik echt met hem aan de gang en dan mag hij ook in tweespan. Hij is nog zo jong dus ondanks dat hij alles leuk en geweldig vind probeer ik hem niet te overvragen.

Vanhuisuit ja ik kan heerlijk op het fietspad rijden! Ideaal met beleren ook :P Ze worden wel verkeersmak maar hoeven niet direct op de grote weg.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:35

Wij hebben ook fietspaden langs de wegen, maar rij meestal in de polder, lekker rustig en heerlijk uitzicht. Of even snel naar het strand met het spul, of het duin en bos. Allemaal op loopafstand hier, heerlijk!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:36

Pff scheuren op het strand *jaloers* datwilikooknogweleenkeerdoen :oo

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:36

Wat een stoere stippels komen er voor bij :j Heerlijke beestjes zeg allemaal! Vanhuisuit, wat een leuk 2 span zal dat worden :D

Ik heb vanavond nog even gereden met de bonte monsters, eerst even mn dressuur in het weiland gedaan en toen gezellig met mn mams over de weg een rondje gedaan. Ze waren weer super braaf=)

Zondag dan lekker wedstrijd rijden in Amsterdamse bos! heb er helemaal weer zin in! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:37

Geloof me, dat is écht een geweldig gevoel!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:50

Citaat:
Zondag dan lekker wedstrijd rijden in Amsterdamse bos! heb er helemaal weer zin in!

Mijn examenpaard doet daar ook mee, grappig he.
Daar waar Jellee woont krijg ik als Rotterdamse haast ruimtevrees :+
Lijkt me wel lekker hoor dat je alle kanten op kunt en naar bos, weg, weiland etc. Maar goed, wij hebben dan in de stad wel weer allerlei andere dingen (maar die hebben niets te maken met paarden/mennen ;) ).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:52

Ruimtevrees? :') Hahaha misschien krijg ik wel acuut claustrofobie in rotterdam :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:01

Ik vind het echt prachtig bij jullie...maar het is zo wijds, wat een ruimte.
Kijk bij ons heb je ook wel ruimte...dit is bij de kralingse plas, wonen wij vlakbij en wandel ik dus vaak met de hond...
Afbeelding
maar daar woon je niet middenin zeg maar :+ bij jullie woon je gewoon echt in die velden en landerijen.
Alleen denk ik wel dat ik daar die drukte bij ons zou gaan missen :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:03

@sonjim; :oo hou jezelf goed in de gaten... :(:)

ik ga gauw naar bed, vanochtend half 7 bus gehad, morgenochtend weer..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:08

Hihi ik zo juist gek worden in de stad! Ik houuuuudt van onze boerderij, en de weilanden heerlijk wat een rust.
Wel mooi jouw foto met die molens enzo!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:11

Naaltje welterusten, Sonjim sorry, volgens mij ben ik helemaal vergeten je sterkte te wensen. Wat een ellende je auto in de kreukels... hoop dat het met jezelf snel weer wat beter gaat.

Citaat:
Wel mooi jouw foto met die molens enzo
niet gedacht he dat wij die ook hebben ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:13

Ow idd, had het ook niet gezien maar wat zonde van je auto!! :oo

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:30

Zonde van de auto en wat een rompslomp, bah. En zelf flinke spierpijn en koppijn, vandaag mijn afspraken afgebeld en thuis gebleven om alles te regelen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:31

Zal later bijlezen,, ja ja zondag wedstrijd evelien, zie je dan.. was toevallig net mijn dressuurproef aan het doornemen.. men vind hem nog niet makkelijk voor iemand die lang niet meer met bakletters reed :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 22:36

Wobbe, doet het goed zo te zien en waarom zelf klooien als wegbrengen ook een goede optie is. Ik ben ook een maf die het stadium zelf doen nooit ontgroeid is (hebben 3 jarige normaal geloofm ik), maar van de pony van mijn pa heb ik al aangegeven breng die maar lekker weg, het is namelijk een streskip en daar ben ik geen combi mee.

Mijn eigenste zijn allemaal dwaas maar relaxed dat scheelt.