[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:44

In de zomerwei heb ik geen schuilstal en heb ze paar keer smorgens bibberend uit de wei gehaald, dus daarom maar weer jasjes aan.

Ik zat ook al te denken dat hij dan niet meer B/L mag starten Janouk. Ik kijk het even voor je na.

edit: Een menner die opgenomen is (geweest) in de klasse Z (2x) of ZZ (2x) of klasse 3 of hoger, mag met een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in geen enkel geval uitkomen in de klasse B (dressuur) of in de L (vaardigheid)

Als je 2x Z bent geweest (zoals ik helaas) mag je niet meer B/L starten, als hij maar 1x is, dan dus wel
Laatst bijgewerkt door tine10 op 30-05-15 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:48

Pas na 2x Z mag je geen B dressuur meer. En na 2x ZZ geen L vaardigheid.
De tekst en de tabel spreken zich tegen tegen wat de vaardigheid betreft, maar heb het laatst na gevraagd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:53

Vaardigheid is inderdaad onduidelijk. Ik ben 1x Z en 1x ZZ en volgens tekst moet ik dan M starten, volgens tabel L. Dus dan zou ik toch L vaardigheid mogen starten?

edit:
Nou ja, er staat in die zin ook klasse 3. Dat ben ik ook. Dus geen klasse L lijkt me dan.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:59

Vreemd dat ik dan wel L-dressuur en M-vaardigheid moest starten, waarschijnlijk omdat ik 1x klasse 3 moest starten (mocht ook niet lager ivm Z/ZZ) ...ik snap echt niets van die KNHS. Ik ben nl. Ook geen 2x Z of ZZ geweest....

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:11

Klasse 3 mag geen B dressuur en L vaardigheid meer.

Z (z) dressuur mag klasse 3, maar hoeft niet.

De tabel is fout, de tekst goed. Ik heb het recent na gevraagd ivm een jonge pony.
Ik heb het met Caya en Benno fout gedaan (toen alleen naar de tabel gekeken) en daar heeft nooit iemand mij op gewezen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:16

Ik ben inderdaad ook eerst klasse 1 gestart ipv klasse 3.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:18

@Dennis, nou ik mocht van Arjen C. écht niet lager als klasse 3 starten en dat is gelijk best heftig als je nog nooit samengesteld hebt gereden. Ik ga de volgende x gewoon dispensatie aanvragen, want dat doen er ook bij bosjes :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:23

Vreemd, want ik mocht het wel. Maar ben na geloof ik 3 keer al over gegaan naar klasse 3. Die dressuurproef was zoooooooooooooooooooooooooooo saai. En ik moest het toch hebben van mijn dressuurpunten, dus kon ik beter naar 3 gaan. Die hindernissen werden in de loop van de tijd dan wel beter te doen. Ik denk dat jij je ook compleet verveeld in klasse 1 hoor.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:28

@Tine, en nu kan ik ook niet meer terug want hebt in die enkele keren ook winstpunten gereden :7 .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:28

Paul is maar 1 x zz dressuur en 1 x zz vaardigheid geklasserd met janouk alleen en nog jooit samengesteld gestart officieel.
Paul is ditjaar met Prins op de districtskampioenschappen ook in de B gestart.
Volgens de reglementen klopt dat. Dit is de eerste keer in de vaardigheid voor Prins.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:30

Klasse 1 proef is een verschrikking. Ik kan toch geen enkelspan samengesteld rijden. Laatst wel impuls gestart met het span(1e keer dressuur met het span), maar had meteen de hoogste dressuur punten van mijn rubriek.
Traject tijden zijn voor korte pootjes lastig.

In het reglement staat dat bij Z/ZZ klasse 3 mag(maar niet moet). Bij klasse 3 staat dat B dr/L v niet mag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:31

Ik heb niets gezegd Janouk, bij mij hebben ze de omgekeerde wereld toegepast waardoor ik nu niet meer terug kan :') En dacht dus ook om die reden dat als je 1x Z/ZZ bent geweest je al over moet...zo is het bij mij wel gegaan -O- . dus sorry voor de verwarring -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:34

Nu heb je Paul aan het huilen gemaakt. :+

had hij net zijn proef geleerd

haha nu is hij helemaal in de war

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:36

janouk schreef:
Nu heb je Paul aan het huilen gemaakt. :+

had hij net zijn proef geleerd

haha nu is hij helemaal in de war

Zeg hem maar dat ik het goed met hem kom maken _/-\o_ Y;( En wens hem maar heel veel succes van mij en zorg dat hij niet afgeleid raakt door oa rondspringende elastiekjes en decolletés _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:40

Dat zei Paul ook al. Zit Olga me zelfs op afstand nog af te leiden.
hoe moet ik me nu concentreren? Hahah crisis, koetsier in de war. En hij moet nog 2 paarden rijden. Allemaal stress haha

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:43

Ollie1 schreef:
@Dennis, nou ik mocht van Arjen C. écht niet lager als klasse 3 starten en dat is gelijk best heftig als je nog nooit samengesteld hebt gereden. Ik ga de volgende x gewoon dispensatie aanvragen, want dat doen er ook bij bosjes :+

Komt even onder een steen vandaan... Heel bijzonder dat het zo werd opgelegd, Ollie! Ik heb vorig jaar ook de reglementen goed doorgespit omdat ik dubbel M was, maar er staat in de zinsnede duidelijk "MOGEN" en niet "MOETEN". (Ik had klasse 2 gemogen namelijk) Het is wel andersom dat als een hoog geregistreerde SGWer de gewone DR/VH in gaat redelijk hoog MOET starten.

In de nieuwe reglementen staat het nog steeds als mogen omschreven. Heb weer dubbelgecheckt toen mijn instructrice afvroeg of ik niet verplicht hoger moest starten, omdat ik nu naar de Z vaardigheid wil (aan het eind van het seizoen).
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 30-05-15 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:43

Ik zeg lekker de paarden laten staan , blijven ademhalen en een lekker bakkie :9k inschenken en morgen lekker knallen :):) #yeshetisgeluktompaulafteleiden# :):) :):) *\%/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:46

@Marjola, is inderdaad vreemd en ik vond het nog veel vreemder dat een klasse 3 menner ! B-districtskampioen werd en daar werd niets van gezegd....en zo heb ik nog plenty voorbeelden oftewel de KNHS kan haar reglementen op haar eigen manier interpreteren en toepassen...Maar daar ben ik zeker na vorig jaar wel achter gekomen -:(-

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:04

@Ollie ow dat wist ik niet eens! Bijzonder weer... tjah en als je er dan wat van zegt ben jij weer "onsportief".

Op het inrijterrein spelen deelnemers of toeschouwers soms ook "jury". Heb bij een gewone wedstrijd (een gevalletje om de hoek, geen belangrijke dingen op het spel) al naar mijn hoofd gehad dat mijn vader mijn pony inreed. Hij zat alleen op de bok, stapte rond met pony aan het lange teugeltje toen ik aan het parcours lopen was. Dat kon ik niet vooraf doen, want het parcours was niet eerder vrijgegeven. Dat er ook anderen hun groom aan de leidsels hadden, maakte niet uit (en is dan al helemaal niet hetzelfde). Toevallig ben jij dan een bekend gezicht en trekken ze wel hun mond naar jou open. Dus mijn pony toen maar stil gezet in de hoek, maar dat stilstaan is ook niet bevorderlijk voor een warm lijf...

Genoeg wedstrijdergenissen. ;) Doordat ik nu SMW doen, maak ik regelmatig een ommetje met Sam om te trainen voor de trajecten. Een hoog lol met je knol gehalte, want pony vindt het erg leuk om zijn showknopje aan te zetten op de weg. :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:13

Inderdaad genoeg geklaagd :j En het allerbelangrijkste is 'lolmetjeknol' , leuk Marjola SGWM *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 23:17

arme paul....in de stress door ollie! dat word appelflappen als goedmakertje! :j
hier vanmorgen de rijbaan al getest waar de kuilen opgevuld moesten worden,ff met 1 hand geoefend en....huppekee 1 afzetpaaltjeuitdegrondgereden -:(- gaat goedkomen morgen...pfffff _-:( ach we zien wel..eerste keer is altijd ff wennen :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 06:02

Ollie en Marjola
Ik ervaar de menwedstrijden juist als heel gezellig en collegiaal. En vervelende mensen die vervelende opmerkingen maken heb je overal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:07

haha leuk die discussie over wel of niet hoger starten.

Zal ik hem nog leuker maken! Ik ben wel 2x ZZ vh en heb met robin gewoon de L uitgereden zonder
post van de KNHS.

Vandaag impuls marathon die ik organiseer. Dus vanmorgen in het parcours staan en vanmiddag
zelf nog rijden met Ferro.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:15

Heel veel plezier Janouk en sterkte aan je hubby :+
HT laat je nog wel wat bordjes staan :))

@Marjola heerlijk die ritjes :D vind Sam blijkbaar ook :):)

Ik heb niet zoveel ervaring met menwedstrijden dus kan er niet veel over zeggen :)

Het regent hier weer eens :7

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:15

@janouk zo ervaar ik het ook voor het overgrote deel, begrijp mij niet verkeerd, maar dat soort opmerkingen zijn op z'n zachts gezegd vermoeiend. Dat is een nadeel als je uit een paardenfamilie komt, gok ik. Ohz was dat nog eens 10x zo erg, dan hebben mensen hun mening al gevormd voordat ze je zien rijden adhv de rijkunst en paarden van je familie. Dat hoeft dan weer niet van mij in de mensport ;)

Veel plezier vandaag in Hoofddorp!