[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:45

Leuk Ollie!! Lijkt me zo grappig om te doen, speigelparcours.

Er was trouwens ook een fotograaf op de wedstrijd, we hebben 2 foto's gekocht. Als nieuwe pc er is, maar eens wat proberen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:27

oeh, benieuwd naar fotos tine! :)

lanouska lekker competitiedrang ;)

@biancacoo; ik was net buiten, en het is kouwe-wangen-weer!! 't komt er écht aan, ooit ;) :) :(:)

Net lekker met camera naar buiten geweest :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:47

Ja het wordt al frisser he, heerlijk eigenlijk. Vind zelf de herfst heerlijk jaargetij (en het voorjaar). Winter vind ik wel leuk maar ... ZONDER sneeuw (sorry Aks :P ).

Broem broem Brutus 8-)
En wat heb jij toch een heerlijke zoon Tine *\o/* genieten hoor. Jammer van de Kur maar het zat deze week ook niet zo mee denk ik dan, komt goed :(:)
Lanouska met record _/-\o_ strebertjes :P nee hoor super knap.
Avaluna ... wat jammer dan ...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:27

Tine R liep inderdaad niet helemaal zoals hij het wel kan. Dat groeten van jou ook, moest zo lachen, maar denk moet me inhouden. Hopelijk heb je wat aan het filmpje. P kwam helemaal trots naar mij toe dat hij zo goed had gereden. Heb maar gezegd dat hij mij les moest geven, daar was hij het helemaal mee eens.

Ik was vandaag ook in Onstwedde. Zou eerst heen gaan om te vrijwilligen, maar kreeg een vraag of ik ook mee wilde als groom. Dat heb ik dus gedaan. Voor mij de eerste keer, voor de menner de 2e keer. Hadden nog een 2e prijs, 12,88 gereden waar 13 moet. Paar keer stil moeten staan omdat paard paar keer flink omhoog kwam. Hij was het er niet mee eens dat een paar aanspanningen hem inhaalde.

Daarna nog op verjaardag geweest en nu net thuis. Morgen op concours in Norg kijken, tuigpaarden en shows van de shetlanders, waar ik hoogstwaarschijnlijk nog even moet ondersteunen.

Biancaoo verstandig maar moeilijk besluit, hopelijk krijgt Missy een mooi plekje. Zal hem ook even aan de staleigenaar aangeven, die heeft ook shetten en loopt ook aangespannen en lesjes ohz.

Ollie ook demo gegeven en lanouska ook super gereden.

Heb ik nu iedereen gehad?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:56

mooi endurancegroomdebuut tallechie :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cameraspelen :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 08:48

Je speelt leuk Aks :j
Tallechie: daarom word ik nu dus ook wat nerveus, ik krijg het niet meer voor elkaar. Behalve in de les, dan lopen we de sterren van de hemel. Lastig.
En jij nog druk geweest gister en vandaag weer.
VHU: daar heb je wel gelijk in, heb een heel slechte week achter de rug. Deze komende 2 weken dus maar proberen nog rustiger te doen.
Lanouska: super

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 08:55

Tuurlijk krijg jij het wel weer voor elkaar. Afgelopen weken waren gewoon (te) zwaar. Dan ben je moe, verliest je concentratie, armen worden naar, je hoofd vol :(:) dat werkt niet. Daarom lukt het dan in de les wel. Misschien lukt het je uiteindelijk om wat ze zegt in de les in je hoofd te zetten als je ook alleen rijdt. Zo werkt het bij ons (op totaal ander niveau maar goed, je snapt vast wel wat ik bedoel) als ik dan bezig ben hoor ik steeds wat instructeur zou zeggen op bepaalde momenten en ja, dan lukt het me ook zelf.

Komt helemaal goed hoor, niet piekeren, dat kost je alleen maar meer moeite in je hoofd :(:)

Nou hier eens kijken wat ik vandaag ga doen. Wil natuurlijk weer teveel :P
Eerst maar :9k

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:03

Klopt VHU. Ik ga straks Rembrand inspannen en net zolang stappen tot dat helemaal perfect gaat en dan pas draven. Gisteren kon dat niet,omdat ik natuurlijk wel even draf en galop wilde doen voor ik de baan in ging. Nu eerst schrikparcours voor zoonlief bouwen.

Als ik nog puf heb, Thabor ook nog even inspannen. En verder zo min mogelijk doen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:07

Goedemorgen. Wat gaan jullie snel en wat gebeurt er veel met zo weinig mensen. Wel gezellig! Ik heb met mijn mosselgasten heerlijk buiten kunnen eten, fleece jackje aan en het was lang uit te houden.
Ga zo ritje maken met zondag-groom en Kadetje. Zij vond een vrouw die een verzorgpaard zocht, maar wil ik dan wel? Kwenie.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:50

Even snel....
Afgelopen nacht een vos in het kippenhok....vos nam 1 kip mee....andere kip ook beschadigd.
Vos heeft kip uit schrik voor mij los gelaten....en ik heb ze snel bekeken, ze zijn beide erg rustig ....te rustig.....niet leuk.

En verder....reu toch nog last van zijn poot, al 2 dagen.
Vanmorgen voor het eerst 1,6 km met quad getraind met dus de 3 hondjes, de reu mag ivm poot niet mee, gek genoeg interesseerde het hem ook niets dat hij alleen thuis moest blijven.
dat vond ik toch wel schrikken, hij ging buiten liggen ........arm ding, hij rent, en speelt, maar belast de poot niet goed en zit weer vocht in, slecht teken..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:00

Bianca:Zeker slecht teken dat ie niet aangeeft dat ie meewil. Hij geeft het toch niet op?
Hier heerlijk ritje naar Houten_Zuid. Langs A'dam-Rijnkanaal teruggereden. Toch even 18 km. Nu nog zorgen dat ze zonder strubbelingen die ritten maakt; ze doet af en toe zó stom! Eenmaal de gang erin dan gaat het wel voor het zover is.......... Is dat nu echt merriegedrag? Ik kan haar wel door de gehaktmolen draaien in gedachte.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:43

Bianca: dat klinkt niet goed, vwb kippen niet en vvwb hond ook niet. Wat jammer dat hij nu toch weer last van zijn poot heeft. En weer lekker met de honden getraind, is het daar niet te warm voor dan? Of ben je heel vroeg op pad geweest?

Vanmorgen heerlijk met zoonlief bezig geweest in schrikparcours. Alleen is het nogal saai, want met zoonlief erbij vindt pony maar weinig eng. Wel super natuurlijk, maar ik moet weer steeds nieuwe "enge"dingen bedenken :D . Daarna Rembrand gemend. Ging heel erg fijn.Eerst bijna 20 minuten gestapt. Links ging gelijk al goed, rechts kostte wel even moeite. Daarna ook nog in draf bezig geweest. Morgen weer verder. Daarna ook nog kort met Thabor gemend, die liep ook fijn. Daarna ruim 2,5 uur geslapen. Nu moed verzamelen om uit te mesten. Ook het huis moet flink en helemaal gesopt, want komend weekend hebben we vriendenweekend, komen er zo'n 20gasten enwil ik wel dat alles er netjes uitziet. Dus ik moet nu echt iedere dag iets gaan schoonmaken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:13

Ja heel vroeg tine, het was net licht, 6.40 uur, het was 10,2 graden en luchtvochtigheid kon er ook mee door.
Moet echt onder de 15 graden zijn. Maar niet verder als 1,6 km hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:27

Pfff Biancocoo wat vervelend... :(:) -O- gelukkig de andere drie er even lekker voorgehad. Wordt al knap fris 's avonds/ 's nachts maar vind het wel heerlijk hoor dat het wat frisser is. Helaas, zou je haast zeggen, volgende week weer erg veel {:}
Kijk aan Tine +:)+
Sandrina lekker op pad, fijn is dat he. Kan je helaas niet verder helpen mbt de 'opstart' problematiek, die van mij zijn altijd stuk voor stuk erg goed van huis te krijgen, sterker nog Ollie heeft zelfs zoiets als we naar huis terugdraaien dat ze dan soms tempo terug gaat nemen, zo van nee, baas, we kunnen echt nog wel verder :+ Heb eigenlijk altijd merries gehad, dus denk niet dat het typisch des merries is...

Vandaag flinke up tempo buitenrit ohz gemaakt (Ol was een beetje hyper van alle activiteiten op stal denk ik) van zo'n 20 km met zelfs stukken galop ertussendoor (hadden we nog niet eerder gedaan over de bospaden, was gaaf *\o/* ), tussendoor nog een extra boost door een BBQ party ergens met nogal knallende muziek Ol werd er helemaal =:) van.... dat zal dan wel het punt worden met wedstrijden := en vandaag nog een mijlpaal want de waterbak was vol en we zijn daar lekker doorheen gestapt, even kijken, slokjes water nemen :Y) en daarna liep ze er zo in <3

Nou hele huis is hier weer schoon nadat het soort van extreem ontploft was afgelopen week, dus we kunnen er weer tegenaan. Iedereen fijne avond!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:40

Hier ook geen problemen met merries.
Gaaf in de waterbak *\o/* .
Verdorie vos bij de kippen en zorgen om de hond :(:) :(:)
Schrikparcours, leuk, moet ik ook eens doen voor de meiden.

Dochter vanmiddag samen met buurmeisje zeker 2,5 uur met hun pony's gesprongen en cowboy en indiaantje gespeeld :') , hahaha, heerlijk om te zien.
Hier ook huis aan kant gemaakt. Verder een fijne en rustige zondag, rest van de paardjes ook vrij, want even geen fut voor en verder nog met de keuring van de pony in mijn hoofd...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:10

Ava: wat leuk dat ze zo met de ponys hebben gespeeld.
VHU: lekkere rit gemaakt.

En schone huizen, nou hier nog niet.

Helaas problemen met nieuwe pc, dus kan nog steeds geen foto's plaatsen. Jammer.
Nou, ik ga de paarden maar voeren en de zomerwei uitmesten. Dan nog planten water geven en vroeg naar bed.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:50

iedereen weer druk bezig met nieuwe pony's, wedstrijden, honden trainen, vos van kippen weghouden,
buitenritten enz.

Gisteren eerst met robin gereden hij was weer zo braaf. Daarna kar maar eens omgebouwd naar 2-span
en daarna de tuigen ook. Rondje buiten gedaan ze waren braaf alleen kon robijn ferro niet bijbenen in
draftempo en door het touw systeem zitten ze aan elkaar vast dus werd robijn naar de kar toe getrokken.

Vandaag nog wat dingetjes aangepast aan de kar en tuig en opnieuw ingespannen. Ging al een stuk
beter en heb op de wei gereden daar trekt robijn ook beter mee. Nu veel 2-span gaan rijden en dan
ga ik een paar indoors proberen deze winter :+ :=

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:07

hoi hoi,

@maisie, lekker met Robin op pad geweest en kar omgebouwd.
@tine, minder van pc's die niet mee werken, schrikparcour gedaan
@ava, lekker met de pony's gespeeld met de meiden en huis aan kant gemaakt. Tja hier is het nog puinruimen.
@vhu, lekker gereden en ontploft huis. Tja eigenlijk dat ontploft is hier dagelijks met twee kids.
@sandrina, heerlijk ritje gehad.
@biancaoo, minder van de nachtelijke gebeuren van die vos. Knuf voor je reu. Hoop dat hij snel op knapt.
@aks, leuke pica's

Samenvatting deze kant. Vandaag nogmaals de blauwe wagen bekeken. Tja is een mooie. Iets wijs in mij zei. We doen het niet. Maar toch maar gaan kijken. Er komt wel een kar en er komt wel tuig op mijn pad.
Verder wil weer pics gaan maken. Maar voel me niet zeker genoeg. Weet het even niet. Ga het wel weer oppakken.
Wel leuk om te vertellen. Ruim tien kilo eraf. Sta even stil. Valt niet mee als je er meer af wilt. Maar pak steeds meer de fiets. Dus dat moet gaan helpen.
Paardengedeelte. Tja uitmesten en uit wei en terug in wei al paar weekjes.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:22

BI..wat knap !! ruim 10 kilo eraf... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Tine, nog vergeten, wat knap van je zoontje !! leuk hoor bixie..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:36

@biancacoo :(:) voor de kipjes, en de ene woef :(:)

@biancailona; zoeken naar een wagen en tuig.. En dank voor compliment op fotos. Jij hebt toen een cursus/opleiding gedaan toch? Mag ik vragen wat/waar? :)

@vhu; lekker met je olliebol genieten! super!

@tine; superzoon! En jij braaf zijn en aan jezelf denken!

Vandaag gemend met Dids. 't bos in. Wat een zoetje he :+: Hij deed het super. Wedstrijdgroom was mee. Die heeft ook nog gemend. Dids nam haar alleen vreselijk in de zeik, hij ging op het bit hangen en er in een of andere super knetterende zweefdraf vandoor :')
Pak ik de leidsels over, en hij laat het bit gaan en begint op lichte druk netjes rustig te draven :')
To Fjord or not to Fjord _O-

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:53

Jullie hebben weer lekker zitten beppen dit weekend. :))

Goede wedstrijdresultaten, karren, tuigen, fijne ritjes.. klinkt goed!
Zal morgen even wat uitgebreider reageren.

Hier ook een leuk weekend gehad, laatste wedstrijd van de competitie gehad.

Vierde plek gehaald gisteren en in de competitie zijn we als tweede geëindigd. *\%/*

Afbeelding

En dan ga je natuurlijk heel vrolijk door de finish. 8)7 _O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:00

blije foto poeltje!! :))

Ik heb trouwens weer 's wat verzonnen.. 't gaat kriebelen dat ik niet meer Óp een paard zit... Wil 's gaan zoeken of ik ergens een keer 1 lesje op een paard mag doen. Groot smaller paard, vlakke gangen, doodbraaf. Om eens te testen of ik dat wel volhoud :)
Dus als iemand een leuke manege/instructrice weet waar zoiets kan? :)

*edit*

Afbeelding
Maanmannetjeee!! :))

Afbeelding
En een mooi plaatje tijdens m'n wandeling gemaakt :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:52

PRachtige bomenfoto Aks .... ik zag overal al bramen (en bramenplukkers <<) ) in het bos.
Ah wat leuk Poeltje, het valkje (Henkie) kijkt echt middenin de camera *-:)

Leuke ijslander anders idee Aks? Niet dat ik iets voor je weet maar dat schoot me zo in mijn hoofd.
Lief paard met vlakke gang... heb zelf denk ik ff niets in de aanbieding :7 maar kan met goed voorstellen dat je het toch weer eens wilt proberen...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:55

IJsco is droom ja.. Ken ook wel iemand met ijsco.. Misschien dat ik wat geregeld krijg in ruil voor fotos belofte.. Goeie van je :j

Ja, die bramen :9
Ideaal, ik had geen eten bij namelijk. En kreeg onderweg met mijn wandeling best honger :)) Lekker braampjes gesnoept :9

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 23:19

@Aks: paard heb ik wel voor je:
Afbeelding
*woon alleen wat uit de buurt, hier is ook een ijslanderstal, trouwens*