[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:12

zitten hier stiekum zoveel lab eigenaren grappig zeg.

Manon zonder poorten kan ik mijn oudste nog niet loslaten als ik er wel bij ben, oeps. Die jaagt op alles wat beweegt. En waakt heel goed wat heel leuk is als buren midden in de nacht gelukkig nieuwjaar komen wensen als je de hond uit gaat laten. (geen lab overigens maar een bastaard (poedel of waterhondachtig iets) dat hij dol is op water en modder net als labjes zijn we inmiddels wel achter.

VHU gaaf filmpje van het vierspan en leuke snuit foto. Ik geniet zo van jou verhalen over jou kanjers

Mensen die slecht slapen daar heb ik meestal geen last van gelukkig. Ik ga liggen en slaap en wordt wakker als mijn vriend inmiddels al aangekleed is, oftewel altijd na de wekker.

Vanmorgen verzorgster even opgevangen bij de wei en afgesproken wat ze kon doen en toen met uk gaan zwemmen van 11 tot 16 uur heerlijk. Baantjes trekken, bubbelbad turks stoombad, helemaal ontspannen en uk helemaal blij uiteraard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:17

Tja....gevoel en verstand met pups :+ wij kochten Mischa, onze husky toen onze zoon net jaartje oud was (en dus net ging kruipen/lopen pfff wat een tijd), Bart voor langere tijd zeer regelmatig (6 weken op, 2 weken thuis) in Algerije zat, ik weer begon met 2 dagen per week werken en o ja had ook nog een peerd en oja er was ook al een hond (een ADHD fox-ding) en toen drie katten :P
Maar 't is allemaal goedgekomen }:0
Hoe weet ik eigenlijk niet meer hahaha.

Ik wil eigenlijk heel graag een Schipperke of een Shiba Inu erbij :x of gewoon een klein / middenslag iets uit het asiel :x
laat manlief het maar niet horen....

Alvin & chipmunks was leuk, onze zoon kan daar ook ontzettend van genieten inclusief popcorn etc :Y)
Was wel tape kwijt van mijn vingers...ai....dat deed toch gemeen zeer paar keer toen ik het niet vasthad / er niet op lette }:)

Mijn laptop raakt weer eens ergens stroom kwijt moet hem zo even opereren :7
Het wordt morgen oliebol weer begreep ik? Net nu zoonlief kan spelen bij vriendje (en ik dus naar peerd....).... :roll:
Dank je Sonjim :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:26

ik zit de hele dag al steeds snel even bij te lezen tussendoor, maar ik vergeet weer bij te reageren, lekker suf... :+

las wel over ollie die even rustig aan doet, ingrid die weer een beetje kan bewegen, tallechie die handen vol heeft aan kind, poowns, werk, studie, huis, etc...

honden en puppies... <3
wij hebben een harige bijna 13 jarige hond, of er hierna weer eentje komt weet ik niet, we hebben er eigenlijk niet genoeg tijd voor, zeker een pup kost gewoon veel tijd...

verder veel regen en blubber...
en stinkhonden... :=

thabor fijn gelopen in de les... +:)+

zoon van thine fijn gereden!

thanx voor jullie reakties op de filmpjes!
kan er zelf wel naar blijven kijken... :=
dit is weer bijna de Fifi die het was! <3

Hier verder weinig nieuws, hele dag goed weer geweest op een paar spetters na, maar vannacht zoveel gevallen dat alles blank stond...

Fifi had een hyper dagje, ik heb haar doorweekt van het zweet uit de paddock gevist omdat ze van alles zag en hoorde... :+
Flink laten werken aan de longe, moet zeggen toen ik haar eenmaal vast geknoopt had en het hoofd laag bleef, ze super heeft gelopen! := :D

daarna maar deels afgespoten, ze was nog steeds doorweekt van het zweet, stom dier... :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:28

@Sonjim: waar was je wezen zwemmen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:14

een rio-labrador....wil ik ook wel...mis onze oude lab nog steeds :j zag laatst een blonde-golden-labrador....die was ook leuk :j
voor iedereen hier....morgen gaat het weer flink waaien....goed jezelf vasthouden ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:19

ja waaien en regenen... :+
hoi... :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:26

"spook"weer ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:28

Met recht 'Spook' weer _O- , leuk gevonden HT :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:10

Ik werk mijn paarden geregeld aan de hand volgens deze methode voor rechtrichten. Het helpt bij de buiging en stelling die voor de koets soms lastig is. Voor de geinteresseerden: er is nu een e book; gratis.
http://rechtrichten.com/introductie-rechtrichten/

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:34

Goedemorgen allemaal

Lijkt me een interessant boek Janouk, heb de link bij mijn favorieten gezet.

Ik las ergens op internet zelfs dat er een 'storm-3daagse' komt. Dus 3 dagen spookweer...

Leuk om te zien dat HT en Maisie ook zo Rio-enthousiast zijn! Misschien moeten we het maar gewoon doen :D

Nou ik ga weer een dagje werken. :wave: :evaw:

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:53

Manon in d'r pool in kerkrade.
Interessant een boek over rechtrichten, ik ga het straks even checken.
ik heb liever een zon 4 daagse kan dat weer niet geruild worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:56

Goedemorgen.

Ik ga zo mennen met Rembrand, in de storm in het "zwembad".

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:03

ja het was gisteren met recht een spookdag inderdaad... :+

tine, sterkte en succes, heb je een zwembandje bij je??? :D

klinkt interessant janouk, ga zo even naar je link kijken!

hier nu ook wind en regen...

net de veearts gebeld, spook gaat weer een periode op de regumate om te kijken of dat haar spanning wat minder maakt...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:18

Ik heb zaterdag les aan de hand met Janouk en Image thuis en aansluitend centered riding les onder het zadel, dus ik hoop dat het wat minder stormachtig wordt, kan ik vandaag ook nog even oefenen. Zondag rijden we onze eerste mini marathon. Ik zag er al tegen op als groom. Maar onze puber zei net: ik wil wel groomen *\o/* mooi hoef ik alleen maar te zorgen dat de haflinger weer enigszins toonbaar wordt :D en dat is al een hele klus.

Allemaal een fijne storm dag!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:04

Nou, heb het programma toch maar aangepast. Ik had alles al klaar staan, kar buiten enzo, ging nog even in de bak kijken. Daar ging het echter zo tekeer, dat ik maar heb besloten niet te gaan mennen. Ben wel alleen thuis met een klein kind, moet niets gebeuren natuurlijk. Rembrand is wel superbraaf in de storm, maar ja, als er wel iets gebeurt heb je minstens 2 handen te weinig. Dus maar gelongeerd. Hij liep heel fijn, maar qua training voor de wedstrijd schiet het zo natuurlijk niet op. -O-

Daarna Thabor gelongeerd. Die vond het wel erg spannend in de storm. Hij heeft niet gek gedaan, maar liep wel heel gespannen. Voor ons springhok hangt een groot afdekzeil (om de balken droog te houden), dat klappert nu als een idioot, daar reageerde hij helemaal niet op. Braverd.

Nou, ik geloof voor het eerst sinds jaren dat ik de paarden binnen hou, want het is buiten echt niet leuk. Schuurdeur is ook nog beetje kapot gewaaid. Deur klapte dicht door de wind (gelukkig liep ik niet met een paard naar binnen op dat moment, brrr), onderste plank is er vanaf gevallen. Maar ben bang dat de boor niet tegen die enorme regen kan, dus laat het maar even zo. Als het wat droger wordt, zal ik hem wel repareren.

We wachten nu op vriendinnetje van zoon die komt logeren, dan gaan we straks nog met pony naar de binnenbak, zodat ze kunnen rijden. Hopelijk kunnen de paarden later vandaag nog wel even naar buiten. Is helemaal tegen mijn principes in om ze op stal te houden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:10

Stormt voorbij :+ tjongejonge zeg 't is heftig buiten!
Vandaag wilde ik dus naar stal maar heb maar gevraagd of ze Bente willen longeren want zie het niet zitten met windkracht 8 en zware windstoten zo'n eind rijden. Moet ook over van die leuke punten heen (v. Brienenoordbrug, over de fly over van knooppunt Ridderkerk, Moerdijkbrug... := ) En kan dan toch alleen longeren want erop gaan of erachter met dit weer vind ik toch niet zo'n succes :7

@Ollie en...ben je aan het uitzieken of toch aan het werk ....
@HT hoe is het eigenlijk met je broer?
@Janouk leuke vooruitzichten. Ik heb zelf een paar keer centered riding lessen gehad en heb er veel aan gehad (was toen nog aan het revalideren en ontzettend bang, ik ben zo blij dat ik dat niet meer ben was echt vreselijk, tijdens de lessen kon ik eindelijk weer wat ontspannen op het paard zitten).
@Nouvel je zult het misschien al geprobeerd hebben maar bij onze hond helpt Puur Utero erg goed bij 'loopsheidperikelen' (is iets wat je voor paarden en honden kunt gebruiken). Jammer dat die spanning bij Fief toch weer de kop opsteekt...
Maar is ze nog hengstig in de winter dan? Die merries die ik heb gehad waren in de wintermaanden nooit hengstig. Bente nu ook niet. Rizanta was het ook niet in de winter. Terwijl buurman een hengstje is en over-overbuurman dus ook .... meestal begon het dan ergens maart weer en dan tot ongeveer oktober hooguit. Merkte wel dat Rizanta altijd zo eens in de drie weken een mafketeldag had, denk dat dat ook wel met hormonen te maken had. Dan was ze helemaal gek. Bente drukt zich tegen het lamoen aan, da's ook niet handig. Mijn merrietje Ushi merkte je niets aan en Nebraska ook niet. Stonden wel eens te piesen of te knipperen natuurlijk maar met rijden echt niets.
@Tine better safe than sorry he. Durf je wel met de trailer op pad vanmiddag dan met de pony?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:24

@Janouk: bedankt voor de link, ga zo even kijken, maar volgens mij zitten ze net bij ons in de buurt, iig zit hier ook zoiets, tjee, wat wazig.

@Tine: oeh, dat is balen, hier ook, had eindelijk wat gepland met ze, maar is echt te gek. Hier staan ze wel buiten, trouwens, maar wss alweer geen les voor dochterlief, al weken, niet geen tijd of te veel wind, dan ga ik niet met de trailer de weg op.

Hier vanmorgen om 7 uur bij de paardjes gekeken, alles prima waren buiten hooi aan het eten, om 9 uur een smsje van de buuf, pony had de deken half af, was zo'n haakje van de staartriem stuk, niet leuk als je dan tegen de wind in gaat staan met dikke deken met halsstuk... Weer goed gedaan en ze verder laten uitwaaien, was hier nog wel te doen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:29

Ja hier is het ook bar weer, stormt flink, wel even droog nu...
denk dat de paarden nog binnen staan, ben nog niet geweest, moet straks eerst naar de tandarts... :+

tine, kan me voorstellen dat je je planning hebt aangepast, denk wel aan je eigen veiligheid...
wel knap dat je thabor al hebt gelongeerd!

vhu, ik heb haar gedrag vorig jaar heel lang bijgehouden en dat doe ik nu weer sinds ze weer van die gespannen periodes heeft, en de dagen dat ze het heftigst reageert komen altijd zo om de 3 weken terug...
dus dat moet gewoon iets met hormonen te maken hebben, helaas dus het hele jaar rond... :+
vorig jaar heb ik haar een paar maanden op de regumate gehad en toen ging het beter, en de periode nadat ze gedekt was en drachtig was (helaas voor korte duur) was het ook een heel ander paard...
ik kan er dus bijna niet meer omheen dat het een hormoonkwestie is helaas...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:35

Mogge,

@Tine, veiligheid voor alles...
@VHU, ik ben nog thuis :o , Ik kreeg gisterenavond een berichtje van een collega dat ze de bezetting voor deze week geregeld hadden en dat ze me niet op de zaak wilde zien. Ik moet deze week uitrusten en tijd voor mezelf nemen. Gisteren al zolang geslapen en nu weer tot 10.30 uur :o , volgens mij slaap ik alle ellende er uit....Manlief heeft vanochtend de paardjes verzorgd dus die komen niets te kort.
@Avaluna, waardeloos dat de lessen van je dochter iedere keer niet door kunnen gaan :(:)
@Janouk, waar gaan jullie starten zondag ? Er zijn een hoop MM aanstaande zondag ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:45

heel goed ollie...
denk maar even goed aan jezelf... :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:16

Goedzo ollie lekker even bijtanken.

Ja het is echt spook weer. Gisteren ferro nog even gelongeerd in een wel wat natte
bak maar geen idee wat het weer vandaag zou brengen.

hier gaan ze miss wel even op de wei vanmiddag als het niet te gek is buiten.

Hoop wel dat het vrijdag wat beter weer is als mn nieuwe pony arriveert.
Ben ook echt wel heel benieuwd hoe het met de andere gaat. hij komt naast Robijn
te staan dus die leert ie alvast kennen. Dan denk ik dat ik hem daarna maar een
paar keer samen met ferro op de wei zet om te wennen.

Zaterdag wer marathon met Ferro. Lekker pas om 12 uur starten en remko om 11
uur. Ook wel eens lekker niet super vroeg uit bed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:24

Ollie braaaaaf :+ fijn dat ze op je werk meedenken :j
Hoop dat het gaat helpen Nouvel, zou wel zo fijn zijn zowel voor jou als Fief.
Janouk en Maisie wedstrijd dit weekend, wat leuk dat Remko ook start trouwens.
Ik probeer hier maar huishoudelijk te doen....met frisse tegenzin :7
Is maar saai, zo'n vrije dag zonder paardjes of andere leuke dingen om te doen. Zoonlief breng ik zo naar vriendje.... die wonen wel vlakbij de IKEA en bij Hipporama bedenk ik mij nu :)*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:26

Wij starten op onze eigen club: Hubertus Lisse. Er valt met dit weer toch weinig serieus ontspannen te dressuren, dus wil Paul een keer MM proberen.
Dat zei hij 3 jaar terug ook van de Marathon van Amsterdam in het Amsterdamse Bos; konden wij eindelijk een keer legaal in het Amsterdamse Bos rijden en doen wij de marathon erbij. Het reglementboekje gelezen (want we wilden vooral niet de echte rijders in de weg rijden), met ervaren rijders parcours gelopen en toen kregen wij toch wel zin voor 'echt' mee te doen. :D En het ging zo lekker. Wij werden dagkampioen dressuur met overmacht (tsja komen al die dressuur uren toch van pas). En hadden genoeg voorsprong om overal eerste te worden bij de beginners pony's. <3
En boven alles we hadden ongelooflijk veel lol gehad. Net echt.

Maar in Lisse kunnen wij zaterdag niet profiteren van Janouk haar dressuurkwaliteiten. Misschien dat de wind helpt om de snelheid wat op te voeren bij Her Royal Badness.

Trouwens net de automagneten en trailerstickers binnengekregen en wow wat zijn ze gaaf. De trailer stond uit de storm, dus ik heb net de auto en trailer bestickerd met foto's van Her Royal Badness Janouk en Hare Majesteit Image.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:59

janouk, leuk dat jullie meedoen, succes!

net naar de tandarts geweest, was droog, dus even op fiets, maar wat een wind zeg...
en terug regende het ook alweer...
straks maar even kijken hoe de paardjes erbij staan...

mijn reflecterende Horze halster is net binnen gekomen, dus ik kan ook weer veilig wandelen in 't donker! :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:45

Oe wel spannend Maisie, heb je nu al een naam voor Robin? Of heb ik daar overheen gelezen??

Janouk, heb je foto's ervan gemaakt? Ben wel benieuwd!

Hier ook rotweer.. maar goed, ben toch aan het werk, dus dat scheelt dan weer. Al ben ik morgen misschien wel vrij en dan zul je zien dat ik dan nog niet kan mennen vanwege de heftige wind. Ik ga het ook niet opzoeken na twee weken stilstaan en dan met dit weer.. Nou ja dat zien we dan morgen wel weer, voor het zelfde geld valt het wel weer mee...

Fijne dag allemaal maar weer!