[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:33

@ Naaltje: bij mijn weten heb ik veiligheidsbeugels... :+ Zo met een elastiek aan de buitenkant, zodat als ze valt, het elastiekje los schiet en haar voet weg kan.

Vervelend dat je zo nat bent geworden tijdens het wandelen :D Achja, overkomt iedereen weleens ;)

@ Lacuna: inderdaad, die vragen stellen doe ik ook heel veel. En vooral de nadruk leggen op wat ze goed doen, dan glunderen ze! <3
Ik heb gisteren ook gevraagd: "Heb je al muntjes gevonden??" Je moest dat kopje zien toen ik dat vroeg :D ze begreep totaal niet wat ik bedoelde :Y)
Dat afspreken waar we iedere les op gaan letten kan ik inderdaad ook wel gaan doen :j

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:24

hehe, ik heb al snot in m'n ogen he :') xcuse me :+ Ben een beetje waus ivm zin in slapen :+

@lacuun; no problem, moet eerst nog 'n geldstekje zoeken :') :))

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:02

Geeft niets hoor Naaltje :+ Maar het was inderdaad wel een goede opmerking, ik kies ook steeds voor het veilige. Ik heb nooit met gewone beugels gereden, altijd veiligheidsbeugels aangeschaft. Omdat ik het zelf altijd gebruikte, heb ik ook dezelfde beugels gekocht voor aan Romeo zijn zadeltje.
Ik denk dat jij blij gaat zijn als jij je bedje in kruipt zo dadelijk :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:04

ik ga echt m'n bed nog niet in :P
haha :+
ik zal zo wel instorten op de bank ;)

Ik reed ook met stiekjes-beugels, nu met westernfenders, heb het gevoel dat die aardig ''doorschietproof'' zijn :)

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:26

Zo weer lekker thuis van stal, heb mijn tuig meegenomen om lekker te poetsen :Y)

Mooie pony Rhine <3

En wat een schattige cavia's zag ik voorbij komen <3

Pffff ik zou mijn bed wel in willen maar dat is meer het idee omdat ik van 23:30 tot 08:30 moet werken :O

Zag vandaag dat de babyvogels bij ons in de stal uit hun nest zijn :D
Afbeelding

Stormpie in zijn voetenbad :(:) , hij bleef vandaag gewoon 20 minuten stil staan, was gisteren wel anders :roll:
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:29

lieve zwaluwtjes! :D

handig als ze gewoon blijven staan in zo'n badje he :)) Heb dat dids ook geleerd voor ''je weet niet voor wanneer het handig is'' :)) jij hebt zo te zien ook zo'n mooie flexibele emmer?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:33

Wat een schattige vogeltjes Janice :D
En wat blijft Storm mooi staan! Wil toch ook wel zeggen dat het lekker voelt voor hem denk ik hé?
Veel succes op het werk! Zou niets voor mij zijn, de nachtdienst...

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:38

Ja mooie emmers zijn dat, kwam ze 2 weken geleden bij de action tegen dus had ze maar meegenomen, nou komen ze goed van pas :D , is inderdaad handig als ze stil blijven staan, moet het Nicky ook maar gaan leren. Storm leert het deze week wel :D

Ik had ook een nestje zwaluwtjes in mijn box van de Haf, alleen die zijn al uitgevlogen, deze zitten in het stukje stal ervoor. Is nog maar een paar meter van mijn box vandaan, ze zijn zo schattig <3

1 voordeel van de nachtdienst, het is rustig op de weg :+ tot je s'morgens naar bed wil en je appelig naar de remlichten voor je zit te staren :roll:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:50

:wave: hoi allemaal op deze mooie woensdagavond :D

heb bijgelezen, het is hier zoveel dat niet overal op te reageren valt he... zag superfoto's voorbij komen van coole shetjes, hondjes, zwaluwtjes, ponies in voetenbaden en cavia's <3 Wat is het dierenrijk toch fantastisch he!

Verder Naaltje een nieuwe hoefsmid proberen (die van mij is perfect! :)* )
Een goedgekeurde Bente die zondag op stal komt, jippieee, leuk! En helaas nog geen uitsluitsel uit kliniek Utrecht, -O-

mensen met hoofdpijn, kiespijn %) :(:)

mensen die paardjes lekker dagje hebben laten rusten +:)+

nachtdiensters / mensen met te veel of te weinig werk... voor iedereen wat hier in dit topic :+

Op ons kantoor vandaag een soort van droeve stemming, benieuwd wat er nu weer speelt (het is al bijna een jaar zeer onrustig met ontslagen/vertrekkende mensen/bezuinigingsmaatregelen/minder leuk werk... bah)... voel op m'n klompen (nou ja, crocs nu :D) dat er weer iets op stapel staat... -O-
Morgen vrij, wat ga ik genieten van Harlekinos /3

Allemaal fijne avond nog!!! En Naaltje speciaal voor jou: heel erg trustuh :O

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:03

Ik zeg alvast truste voor strakkies allemaal, ik ga zo werken :evaw:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:08

werkse Janice! :wave:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:25

vraagje: bestaan er ook van die mooie wagens net als marathonwagens met zo'n aluminium (?) constructie, maar waar je wel met 2-en voorop kunt zitten? En wat voor merken wagens zijn goed? :list:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:42

zooo tjeetje wat een leeswerk... :j ik was vanmorgen toe gekomen aan naaltjes nachtwerk...
maar ondertussen veel gebeurt hier.
VHU Yeh bente goed gekeurd topie joh, nu nod uitslag utrecht afwachten
filmpje van SL gekeken, wat is romeo toch een kanjer <3
en nog meer mooie ponys,poedels, cavia"s enz voorbij zien komen.
en dan over gewicht bij ponys dragen: sun had geen problemen met me vandaag,zit nog onder de 50 kg, mar merk wel als ik 52 kg ,ze meer moeite heeft :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:43

En een goedenavond }:0
Mooie pony's gezien ik hou ook van blesjes :D Bente heeft een snebje en kolletje, dus net geen blesje haha.
Vind Romeo erg lief en knap zo met dat meisje erop, Romeo is metzijn maat trouwens een B pony, geen A.
8 juli Mel door de molen, goed om te doen, jammer dat het even duurt voordat je terecht kunt. Rest ben ik even kwijt ben beetje afgedraaid na 8 assessments vanavond en hele middag vergaderen %)

@Prinsje H, ja hoor dat soort wagens zijn er. Je hebt ook die een bokkussen naar het midden en zijkant kunnen verplaatsen en met gewoon een bankje dus zonder bokkussen. Tja, en wat is een goede wagen, ik heb een Wijkmans, enigszins saai & traditioneel maar wel ijzersterk. 't Is maar net wat je wil en wat je budget is. Als ik geld had nam ik een Dekkers, net zoeen als Peter en Riette hebben en dan met kortere achterkant. Vind die wagen erg fijn rijden. Maar ja, heb geen geld (genoeg) dus heb heel lang gezocht naar een goede 2e handse en ben bij de Wijkmans uitgekomen. Bij het aangespannen forum, zie je bovenaan handige links of zoiets, zie je websites van allerlei wagenbouwers. Ga daar maar even flink surfen, zie je van alles voorbij komen. Maar nieuwe wagens zijn erg duur, als je dat geld niet hebt / er nog niet voor over hebt ga je vervolgens op marktplaats surfen. Print wat plaatjes/advertenties uit waarvan je denkt wie weet is dat wat en dan overleg je even met Peter, die weet er genoeg van en is ook wel zo nuchter dat hij wel snapt dat niet iedereen duizenden Euro's voor een wagen kan en wil uitgeven.

Nou moet er morgen weer errrrrug vroeg uit dus :evaw:

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 01:06

ik ben ook weer thuis

we hebben een veregende wedstrijd gereden (de rest dan toen wij moesten rijden was het net droog)
door een foute van de tom tom (ik zei de gek) waren we wat aan de late kant in gorredijk dus snel in de regen paarden vlechten en optuigen H had zich ondetussen aangemeld en parcour gelopen en daarna snel omgekleed paarden ingespannen en toen waren er nog 2 wachtende voor ons proefen liepen wel redelijk met als resultaat 180 en 187 punten in de vaardigheid helaas 3 balen en 1.5 voor tijd (was een aparte vaardigheid) konden we 3 1ste prijzen mee naar huis nemen

dus missie geslaagd de eerste 2 proefen boven de 60% hebben we binnen nog 1 tegaan en we mogen naar de districtkampioenschappen in gaasterland

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 06:46

@ prinsjeH: ik heb een wagen van Dutch, ik ben er wel tevreden van. Prijs-kwaliteit zijn ze zeer goed (heb er 1700 voor betaald bij een verdeler in Kaatsheuvel), maar net zoals VHU zegt (die trouwens ook een Dutch heeft gehad), het rijdt niet zo fijn als een wagen van 4000 euro (of meer).

@ happytime: dank je :Y)

@ VHU: dank je! Ja daarom zei ik het gisteren ook, A gaat tot 1.22m als ik me niet vergis... Maar er zijn toch (niet-bokkers) die nog steeds zeggen dat Romeo een A-welsh is :D

@ lanouska: gefeliciteerd! 3 1ste prijzen, knap hoor :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:01

B- ponymaat kan wel degelijk een Welsh A zijn :j ;) , maar goed, de discussie van SL is hier al vaak gevoerd, uiteraard is niet alleen het gewicht een criterium, maar van de meeste kinderen (zelfs volwassenen :') ) kun je (nog) geen onafhankelijke zit in alle situaties verwachten naar mijn bescheiden mening.
Ik heb één pony waar ik elk kind op zet en ik heb d'r één waar ik alleen een echt goed ruitertje op wil en die zijn helaas voor kleinere pony's schaars.

@SL: ziet er leuk uit <3 ! Als ze willen luisteren heb je al veel gewonnen!

@YT: wat een leuke caafjes <3 <3 <3 !

@Rhine: pony ziet er top uit <3 8-) .

Goede wagens? Tja, dat zijn er zoveel, ik heb een Leon marathonwagen en een Van der Mee concourswagen, waar ik heel erg tevreden over ben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:02

@Janice: hier zijn de zwaluwtjes nog niet uit. Wat blijft hij super staan in die emmer +:)+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:03

@SL: Welsh hanteert een andere maatverdeling :') , kijk maar even op de stamboeksite.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:22

avaluna schreef:
@Biancao: ok, snap ik wel, maar dacht misschien een adresje om toch lekker aan de gang te blijven. Ik zou het wel leuk vinden als je hier in de buurt zou wonen, hoor :j . Ik kom er zelf maar weinig aan toe.

ha, is ook wel leuk als het zou kunnen, maar ben ook een angsthaas, ga niet zomaar achter een vreemd paard zitten..hihihihi aansteller..en ik woon vast niet dichtbij je...
Naaltje uitgeslapen ????
lanouska, hadden jullie nog concurrentie in gorredijk ?? fijn dat het zo goed gegaan is.
vhu druk geweest, ha !! dat heb je dan weer gehad. en dit weekeinde komt Bente al, super !!!
pony's met voeten in de emmers :')
sl een filmpje met ruitertje.. hahah altijd leuk toch die kids op pown's.

Dit weekeinde ga ik naar Giethmen !! pony driving salland, ben zoooo benieuwd !!! lekker dichtbij voor ons, hopen dat het weer een beetje goed is.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:26

@ avaluna: Dank je, het is echt heerlijk met haar! Het meisje doet echt alles wat ik vraag! In het begin durfde ze niet hard benen geven, toen zei ik "Zeg Romeo breekt niet hoor, zet er maar wat kracht achter!" en toen deed ze het gelijk :Y) Veel kinderen van 9 zouden dat nooit durven om eens fatsoenlijk benen te geven.

Wat betreft de maat, dit vind ik op de site van het stamboek:
Sectie A: maximum stokmaat 1.22m
Sectie B: maximum stokmaat 1.37m
...
Dus klopt het wat ik zei hé, want Romeo is 1.25m :+

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:34

concurrentie ???? wat is dat hebben wij nou nooit last van...

alle gekheid op een stokje is niet leuk hoor altijd maar tegen jezelf rijden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:39

nee, kan me voorstellen dat dat niet echt leuk is !!
daar loop je als 4-span rijder toch best vaak tegenaan denk ik zo ?
jammer hoor, maar ja....het is niet voor iedereen weggelegd om 4-span te rijden....
aan de andere kant mooie oefeningen iedere wedstrijd en jullie komen vanzelf hogerop, waar dan wel meer 4-spanrijders mee doen, dus ... die concurrentie komt nog wel.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 07:48

@SL: ik bedoel ook meer dat alle drie de pony's b- maten zijn (mijn schimmel is dan weer een echte sectie A), ik ken helaas alleen Welsh A-fokkers die deze regel hanteren en die hanteer ik zelf ook, er is een heel grote marche vind ik in maat en bouw, de meesten Welsh B's vallen die van ons kapot (die van ons zijn gewoon helaas niet in de maat gebleven). Die van ons zijn trouwens ooit gewogen en die wegen ongeveer 250 kg. Ben bang dat dit nu iets meer zal zijn :o .

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:31

happytime schreef:
zooo tjeetje wat een leeswerk... :j ik was vanmorgen toe gekomen aan naaltjes nachtwerk...
maar ondertussen veel gebeurt hier.

dat klinkt herkenbaar... haha, niet bij te houden :+

VanHuisUit schreef:
En een goedenavond }:0
Mooie pony's gezien ik hou ook van blesjes :D Bente heeft een snebje en kolletje, dus net geen blesje haha.
Nou moet er morgen weer errrrrug vroeg uit dus :evaw:

kolletjes vind ik vaak heel schattig, zo'n plekje tussen die ogen die zover uit elkaar staan... <3 (ik hou van alle vlekken... :D )
lekker geslapen??? vroeg op??? Die meneer Dekkers was van de week geloof ik op stal, kan dat??? we hadden al op z'n site gekeken, hij heeft ook wel wat 2e hands staan, maar alleen maar met één stoeltje voorop... wil liever zo'n plankje (bankje) denk ik... Plezierige dag vandaag!!!

lanouska schreef:
ik ben ook weer thuis
we hebben een veregende wedstrijd gereden (de rest dan toen wij moesten rijden was het net droog)
liepen wel redelijk met als resultaat 180 en 187 punten in de vaardigheid helaas 3 balen en 1.5 voor tijd (was een aparte vaardigheid) konden we 3 1ste prijzen mee naar huis nemen
dus missie geslaagd de eerste 2 proefen boven de 60% hebben we binnen nog 1 tegaan en we mogen naar de districtkampioenschappen in gaasterland

Gefeliciteerd Lanouska, ondanks strubbelinen op heenweg toch allemaal eerste prijzen, super! _/-\o_

sander_lotte schreef:
@ prinsjeH: ik heb een wagen van Dutch, ik ben er wel tevreden van. Prijs-kwaliteit zijn ze zeer goed (heb er 1700 voor betaald bij een verdeler in Kaatsheuvel), maar net zoals VHU zegt (die trouwens ook een Dutch heeft gehad), het rijdt niet zo fijn als een wagen van 4000 euro (of meer).

thnks for the tip SL en gaat de pijn al beter???