[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 14:32

Wij hebben wel een buitenbak :) met een fijne bodem. Er rijden een aantal mensen erg fanatiek, dus de bak word ook goed onderhouden.
Sowieso ben ik erg blij met mijn nieuwe stalhouders. Als ze zeggen dat ze iets gaan doen, doen ze het ook. Echt heerlijk :) Verder hebben we al vergaande plannen voor een aantal acties en avonturen :D geweldig!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 16:07

Ben weer terug. Ging net weg toen het weer begon met sneeuwen.

Heb veale even zonder deken in de binnenbak laten lopen. Bokken steigeren rennen. Zo had ik hem nog nooit gezien. Heb een leuk filmpje op mijn tel staan maar weet niet hoe ik dat hier er op krijg.
Het terrein bij stal ligt nog vol ijs. Veale loopt heel voorzichtig en glijdt wel wat ,maar wil op zich wel. Daarna hem nog lekker gepoetst en binnen laten staan.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:57

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:02

Denk dat er voor mij heel veel wedstrijden af gaan vallen zo te zien :+ degene waar ik afgelopen 2 jaar heen ben geweest vallen in weekeindes dat ik niet kan :+ rustige zomer in 2011 :)

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:07

Het wordt voor mij iene miene mutte, want de wedstrijden waar we graag heen zouden willen vallen allemaal achter elkaar of tegelijk met een andere leuke wedstrijd. Ach hebben we wat te puzzelen tijdens de kerstdagen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:23

Zo hier zijn we weer :D Toch nog aardige dag gehad, paardtechnisch gezien :D
Bij poowns 't hele spul door de wei laten rennen, vonden ze erg leuk. Verder alleen gevoerd en water gegeven. Mesten doe ik nu gewoon niet, weet toch niet waar het heen moet, ik zie dat over een paar dagen wel weer als het dooit (onze moestuin kan nog flink wat op :Y) ).

Toen toch naar Breda...kreeg ter hoogte van Moerdijk waarschuwing op de borden: let op extreme gladheid :oo ik had zoiets van da's lekker dan, maar iedereen reed heel voorzichtig en het voelde niet glad...

Bij stal merkte ik al dat het wat prettiger temperatuur was dan bij de pony's en *\o/* we hebben zowaar voorzichtig kunnen longeren. Was heerlijk om zo even met haar aan de slag te zijn. Eerst stappen links/rechts en daarna drafje, niet te gek gedaan, gewoon rustig drafje. Ze schudde af en toe wat met haar hoofd maar bleef heel relaxed draven pfffff dat was een opluchting }:0 Tussendoor twee keer een hoef ontdaan van enorme ijsklont, andere hoef bleef schoon, gek he. Achter staat ze niet op ijzers. Op de poetsplaats was ze nu ook gewoon normaal. Het lijkt toch wel een heel fijn paard hoor, tot nu toe :D

En daarna vroeg Peter (=staleigenaar), ik had hem net verteld dat ik helemaal chagarijnig was van het niet rijden/mennen deze dagen, of ik zin had mee te gaan met een tweespannetje haflingers die hij aan het beleren is. Nou dat wilde ik natuurlijk wel. Dus heerlijk ritje pony's waren af en toe beetje vrolijk :+ toch weer mooi te zien hoe zo'n ervaren persoon dat dan oplost.

Dus ging zeer tevreden weer naar huis. Hopen dat die dooigrens lekker omhoog schuift en dus GEEN SNEEUW & VORST meer {x)

SGW kalender....eens kijken waar we als toeschouwer eens heen zouden kunnen gaan {:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-12-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:26

Leuke sneeuwslee fotos! kerstkaarten en gewone sneeuw plaatjes voorbij zien komen!

Kale gehaperde? Jelle. Hij is igg een stuk knapper zo. :D

Hier hebben wij 2 buitenbakken de kleine buitenbak word nu gebruikt voor paddock voor de ruinen en de grote rijbak mag alleen in gereden en gemend worden niemand rijd er nu alleen ik. :D En lekker slee'en!!
We hebben ook nog een longeerbak..

en ik heb een binnenbak op 15 min stappen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:31

Waar Rizanta staat hebben ze een mega bak, alleen die is nu nog net te hard. Denk dat het met een dagje dooi alweer aardig te doen is.
Thuis heb ik geen bak, wel paddock, maar die is veel te zwaar zou ik al iets willen doen.
Mis de bak ook niet hoor, vind in bak rijden echt niets aan. Ben benieuwd hoe lang ik het met Rizanta volhoud, rijden in de bak. Denk als ik haar een beetje vertrouw ik de bossen weer in ga en daar niet meer uitkom :D

Kan nu nog niet met haar het bos in of over de weg, ken 't peerd nog niet goed genoeg en ze heeft voor ijzers. Als ik haar al wel goed zou kennen zou ik het wel aandurven over de weg stappen, maar om daar nou mee te beginnen met een net nieuw paard is me net wat te veel gevraagd :=

Een of twee keer per week serieus dressuren vind ik wel leuk (onder het zadel dan), met dressuren in de bak met aangespannen heb ik maar heel weinig / vrijwel geen ervaring. Vind beetje prutsen zoals ik dat noem wel leuk, maar niet te vaak en niet te lang :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-12-10 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:37

Dooi?? Waar??? Stuur maar hierheen. Hier vriest het zeker -5 en het sneeuwt al de hele middag. {x)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:40

Echt sjips Tine, hoorde ook al van mijn ouders dat het nog heel koud is bij jullie (zij wonen in Oost-Groningen), het dooit enigszins in Brabant. Hier in Rotterdam ook nog niet hoor. Denk dat die dooigrens net ter hoogte van Breda ligt :+

Zie bijgaand kaartje B-)
naja ,kopieeren lukt niet maar er is een kaartje op http://www.knmi.nl en daar zie je dat het in Zeeland / Zuid Nl 1 graad boven nul is.

Het enige 'voordeel' voor mij / Rizanta is dat we nu gedwongen worden heel rustig aan elkaar te wennen. Misschien is dat best wel goed. Merk dat ze zich nu op haar nieuwe stal goed op haar gemak voelt, de 1e dagen was ze veel onrustiger in haar box, heftig reageren op geluiden e.d. Nu stond ze zelfs terwijl het tweespannetje naar binnen kwam denderen (er is een vrij grote binnenhal, waar de grote deur op uitkomt, je kunt dus met span zo naar binnen /onder dak rijden, en daar kijkt een rij boxen op uit, ik heb Rizanta bewust daar neergezet zodat ze veel te zien zou hebben) heel relaxed haar hooi te eten :7 kijk zo zien we het graag :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:08

Dat is een goed teken vhu en fijn dat ze zo braaf is.

Heb net even op de weegschaal gestaan, ben nog maar 2,5 kilo aangekomen :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:15

vhu, geweldig hier he :D t was op de slee wel berekoud hoor! Mijn stalhouder kwam met zn telefoon nog filmen,haha. :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:02

Wat leuk :)
Zit zelf ook aan te denken om misschien vakantie ook keer te proberen te sleeën met Tobbe.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:03

Het is maar raar weer hoor, dan is het voor je gevoel warmer en zo vriest het weer.
Hier sneeuwde het vanmiddag ook heel eventjes maar gelukkig te weinig dat weer meer werd.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:07

sorry mensen.
Maar ik heb ff geen puf om bij te lezen.
Hoop dat jullie het me vergeven.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:13

YT dat geeft niet hoor, niet iedereen heeft daar altijd zin en tijd voor....
Verder alles goed?

Afbeelding

Afbeelding

Lui kippie :D :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:28

leuke foto"s vooral die kip die maar op een schaap gaat zitten,had zeker koude tenen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:56

@IT take care
@Tallechie, dat is netjes.... moet helaas zeggen dat ik met Han tot een week of 20/24 ook heel netjes op schema zat...daarna werd ik een soort olifant :+
@_Patrick_ dat schaap en die kip....geweldig }:0

Las bij IM twee berichtjes van Spluttersplut, ze post hier geloof ik ook wel eens of ik zag wel zo af en toe berichtjes van haar voorbij komen. In hele korte tijd zijn twee pony'tjes van haar omgekomen allebei door stomme pech, zo ongelovelijk :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 08:51

he bah, dat is echt een nachtmerrie...

ik ga zo proberen naar stage te komen, maar er zou heel veel sneeuw aankomen volgens 't weerbericht...
zal wel naar huis kruipen worden, ik tank wel op de heenweg :)) kan ik terug tenminste láng kruipen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:27

Goedemorgen

Hier is weer ca 10 cm sneeuw gevallen. Oef. Nou ja, zo maar proberen te sleeen.

@ iedereen: doe voorzichtig op de weg!

@ VHU: ken haar niet, maar lijkt me afschuwelijk

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 09:39

goeiemorgen allemaal

heb mn best gedaan alles bij te lezen. Vooral veel sneeuw-ellende en gesjouw met emmers. Gelukkig een hele brave Rizanta, mooie foto's en een koude kip.
Verder zal ik wel een hoop vergeten zijn, maar mijn hoofd zit zo vol dat er echt niks meer bij kan.

maandag met Zoë en Sunny gaan sleeën. Mn broer heeft foto's gemaakt, zal nog wel ff een topicje maken, maar deze wilde ik toch vast met jullie delen.
Afbeelding
Sfeervol plaatje zo he, in de mist.
(maar man, wat krijg je een koude kont van zo'n plastic slee... Ik ben zo verwend met mijn houten slee (die achter Sunny hing) brrr...)

zometeen met mn instructrice naar stal. Nee, niet voor les, ze is ook een heel goede vriendin, en we gaan lol maken met je shetlander :D Fototoestel gaat mee, dus ik zal mn best doen om leuke plaatjes te schieten.

Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:17

lekker lacuun! :)
een houten slee krijg ik ook 'n kouwe reet op anders hoor :))

veel plezier op stal :)
ik pb je nog over die clipjes trouwens :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:22

Ik heb een stom veulen......
Werd net gewaarschuwd dat er een vosveulen naast m'n weiland liep. Dus ik me aangekleed en d'r heen, staat ze al weer in het land.
M'n draden zijn (in mijn andere stukken land) overal geknapt en hangt van losse eindjes aan elkaar dus de stroom geleid slecht, nu m'n losse kast maar bij de uitgang er op gezet (heb 1 stukje zonder schapengaas zodat die zelf ook goed open te doen is als er auto's of trekkers mijn land op moeten). Was ik klaar, wandelde ze er zo weer in om weer het land uit te lopen, maar toen stond de kast 3 meter daar vandaan op het draad waar ze met haar neus tegen aan kwam :+. Ze gaf een leuk showtje weg, merrie-muts, echt helemaal beledigd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:41

Stoute deedee :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:43

He bahhh dat is heftig als je in korte tijd 2 pony's moet verliezen.

Hier geen sneeuw gelukkig.

Dennis hopelijk blijft ze nu waar ze hoort.

Lacuna gesleed leuke foto, ben benieuwd naar de rest.

Hier flink beroerd.
Bart heeft de paarden eten gegeven en buiten gezet.
Jeep deed het niet nu komen ze straks kijken wat er aan de hand is.
Hoop dat het iets simpels is.