[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:33

vhu wat een geweldig span!!!!!!!!!!! Echt prachtig.

IvysToeter

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:23

traffor is een leuk beestje!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:37

@VHU wat een leuk ding zeg!

@naaltje gefeliciteerd!

zo ik heb lekker met de pony's gespeeld, wat een heerlijk weer is het trouwens.
moby was van de week nogal huiverig op de pionnen, daarom ben ik aan de lange lijnen flink bezig geweest, had een poortje neergezet en een slalommetje, was echt heel leuk, ze vind de pionnen nu niet meer eng, en ze werd lekker enthousiast, ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat ze het toch allemaal wel heel goed gaat doen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:44

VHU dat wordt echt een leuk spannetje!
Dat was ook heel dicht bij mij, hebben jullie toevallig een grijs busje? :P
Laatst bijgewerkt door Susanne op 13-04-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:46

Stond vanmiddag Jelle in te spannen, alles ging gewoon goed hij stond (zoals altijd natuurlijk) gewoon rustig, stroomt er ineens bloed uit zn neus. Ik schrok me echt wild.
Dus even schoon gemaakt met lauw water en toen stopte het ook gewoon, maar het was best heftig en ik heb daarna ook niet meer gemend maar gewoon ff gewandeld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:25

Txs...het is nog geen span he, alleen twee pony's die op elkaar lijken ;)
Ik had Wobbe nog niet bekeken in je profiel Ivy'sToeter maar jij hebt ook wel een super s(h)etje hoor! Wil je ze nog bij elkaar in span zetten?
Marianne, tuurlijk gaat ze straks als een speer tussen die pionnetjes door!
En Jellee, wat ontzettend eng dat straaltje bloed... Stan had ooit met zijn neus in de bramen gezeten en toen had hij van de doornen toen ik hem uit de paddock haalde een bebloede neus, werd er accuut niet goed van. Nare zaken kan me voorstellen dat je niet meer aan het werk bent gegaan.
We hebben geen grijs busje, tenminste deze keer niet. Vorige keer waren we wel met een (gehuurd) grijs busje. Nu met mijn trouwe rode VW Golf van 12 jaar oud plus trailer (ook gehuurd). Het lijkt heel wat maar het stelt niets voor :+ :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:30

Ow haha nou die heb ik niet gezien, wel een grijze met een trailer :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:39

Tine, fijn dat het vandaag weer goed ging, als hij het nog eens doet zou ik persoonlijk een stapje terug doen, even terug naar longeren en de strengen voelen, soms kan het een kleine irritatie zijn die je zo sneller weet te vinden en veiliger.

Monique goed om te horen dat je wellicht een fijn adres hebt voor de mannen.

Hier heeft alles gisteren vrij gehad, ik ben gisteren in mijn mooie twingo aangereden door een andere auto. Nu is waarschijnlijk auto total loss en ik voel me gaar, spierpijn en koppijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:24

VHU, nee ivy en wobbe gaan niet in het span.
ivy is beleerd geweest voor de kar.
maar een hele tijd terug heb ik 2 dagen achter elkaar een ongeluk gehad met haar.
ze is toen op hol geslagen alle 2 de keren... en toen ben ik zelf bang geworden en (het zit tussen mijn oren) heb het idee dat ik ivy er geen plezier meer mee doe (die is ook liever lui dan moe)
en met wobbe wilde ik het graag gaan proberen.
alleen dat laatste stapje van inspannen de eerste keren.. dat vind/vond ik eng, dus daarom heb ik hem weggebracht.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:27

Ik vind hem super lopen op dat filmpje, denk persoonlijk dat het niet nodig was geweest om hem weg te brengen. Maargoed als jij dat een fijner idee vind houdt niemand je natuurlijk tegen.
Als 1 die twee pony's had, hadden ze allang in tweespan gestaan.. het is toch hartstikke gaaf die twee witte beessies!
Laatst bijgewerkt door Susanne op 13-04-10 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:27

Evelli schreef:
Meer als een paar keer is zo te zien niet eens nodig :n Zonde hoor

Hoezo zonde als ik vragen mag. Ik zou het pas zonde vinden als het niet goed gebeurd. Ik vind het juist dapper dat ze het uit handen durft te geven en durft te zeggen nee ik heb er het vertrouwen niet voor om het te doen. Ik ben pas erg, ik ben zo koppig dat ik alles per se zelf wil doen.
Ik denk dat Kim zeker een goede keuze heeft gemaakt. Ik heb ongeveer een maand de tijd om Wobbe flink zelfvertrouwen bij te brengen dat hij zelf op zijn eigen benen durft te lopen en ook Kim haar vertrouwen terug kan geven.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:30

Jelleee schreef:
Ik vind hem super lopen op dat filmpje, denk persoonlijk dat het niet nodig was geweest om hem weg te brengen. Maargoed als jij dat een fijner idee vind houdt niemand je natuurlijk tegen.
Als 1 die twee pony's had, hadden ze allang in tweespan gestaan.. het is toch hartstikke gaaf die twee witte beessies!

ik zeg niet nooit meer... wie weet ooit in de verre toekomst.

en je mag best vinden dat het niet nodig was geweest hem weg te brengen.
maar sappos kan nu alle tijd ervoor nemen en hem pakken wanneer ze tijd heeft en wil.
en anders had ze een paar keer naar mij toe moeten rijden.
en in mijn eentje had ik het nooit voor elkaar gekregen, hij voelde gewoon dat ik wat angstig ben en dat is geen goede combi om hem voor de eerste keren in te spannen.
dus daarom heb ik ervoor gekozen hem weg te brengen,

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:37

Kijk dat je zoiets had meegemaakt wisten ze natuurlijk niet 'in dit rijtuigje' ;) kan me er nu van alles bij voorstellen dat je het even uit handen geeft en dan samen met Sappos aan de slag gaat. Fijn dat dat zo kan. Jammer dat het geen tweespannetje wordt, maar wie weet, ooit.
Jullie verwachten eerst een veulentje, dat is toch ook echt iets om naar uit te kijken!
En voor hetzelfde geld wordt het met ons 'to be' spannetje helemaal niets hoor, we zullen wel zien.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-04-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:38

VanHuisUit schreef:
Kijk dat je zoiets had meegemaakt wisten ze natuurlijk niet 'in dit rijtuigje' ;) kan me er nu van alles bij voorstellen dat je het even uit handen geeft en dan samen met Sappos aan de slag gaat. Fijn dat dat zo kan. Jammer dat het geen tweespannetje wordt, maar wie weet, ooit.
Jullie verwachten eerst een veulentje, dat is toch ook echt iets om naar uit te kijken!

ja inderdaad.
maar dat wobbe nu even uit logeren is geeft me ook wel een beetje rust.
en dan kan ik goed voorbereid zijn op de bevalling van ivy.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:40

Misschien dat ie binnenkort wel met mijn hengst in tweespan staat ;) Alleen nog even een tuigje aanschaffen :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:44

Dat lijkt me erg leuk om te zien, wel even foto's maken dan :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:46

Alleen het tuig nog _O- En laat de hengstenkeuring/aanschaf marathonwagen/aanschaf auto mij ietwat blut hebben gemaakt _O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:51

Mmh weet niet wat voor eisen je aan het tuig stelt, maar je kunt natuurlijk altijd beginnen met merkloos. Die bruine merkloze (berta or something) is best leuk en helemaal niet duur. Weet alleen niet of je ermee durft te rijden, voor de prijs.
Daarna kun je altijd nog iets duurders kopen :7

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:54

Ik wil een Zilco SL Sport tweespan maarja weet je wat dat kost?! := Nee dat komt vanzelf. Heb ook nog naar Sieltec zitten kijken. Afschuwelijk spul maar oersterk en degelijk. En kost geen drol.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:58

Hihi ja ik weet wat dat kost :D Sieltect die naam komt me bekend voor, is dat dat touw achtige iets?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:59

Jup dat touwspul. Stalgenoot van mij heeft het en die rijdt er al een paar jaar mee. Nooit schuurplekken, nooit iets kapot. Enige nadeel is dat ik het echt lelijk vind _O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:02

Ik vind die ook echt lelijk, maargoed als t geen schuurplekken geeft en het 'tijdelijk' is kan het toch best?

Zilco sl sport heeft toch dat gevormde borststuk? :9
Past die wel op jouw poons?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:03

Ja :j Dat past VAST wel. Ik heb er 1 van 90,5, een van 94 en een van 104 :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:06

Neem aan dat die 90 en 94 cm met elkaar in span staan? Mmh op die zilco site stond voor pony's vanaf een meter tot bla bla, maarja of je dat moet geloven.. ;)

Dacht trouwens dat jouwe kleiner waren dan 90 cm _O-

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:08

Neeee serieus? Ze zijn best flink hoor :j En dit zijn de meetresultaten van afgelopen zaterdag op de NMPRS hengstenkeuring dus hoezo recent :D

Ik dacht juist dat Zilco heel klein viel? Ik weet dat xElienx op bokt een Zilco tuig heeft maar zonder voorgevormde borstjes. Ik moet dat tuig echt eens gaan jatten :=