[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:48

Komt best wel veel goeds uit dat Braboland hahaha wordt veel gemend natuurlijk. Vd Mee (Loon op Zand) en Snoys (Zundert) hebben ook regelmatig leuke 2e handse staan.

Nou ga wat doen iets van :9k

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:49

Mijn telefoon vindt dat spatie een v moet zijn :roll:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 09:52

Ik heb al 3x :9k :9k :9k op en zal aan de slag moeten :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 09:53

~~}> voor ollie

Aan de slag!

:))

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:04

Ik heb de afgelopen dagen even in meeleesstand gezeten. Heb een aantal mooie foto's voorbij zien komen! Jammer dat de laatste pony ook van stal verdwijnt bij Bianca (maar snap je keuze hoor, het is voor de pony ook leuker als ie regelmatig aan de slag mag en tussen andere vriendjes kan lopen). Uiteraard gefeliciteerd met je diploma Aks! Goed gedaan :) En baudyh gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/* Succes met de demonstratie tine! Verder sluit ik mij aan bij de samenvattingen die zijn geschreven.

Weinig paardennieuws te vertellen bij mij, behalve dat mijn nieuwe tuig op maandag komt! Hopen dat het allemaal past. :) Krijg dan gelijk een vaardigheidlesje erbij.

Gaan er trouwens nog bokkers starten in Heeten 22 september? Ik ga dan die kant op om de oude eigenaren van Ab (ons tuigpaard) in actie te zien (alleen de marathondag). Dus zou wel grappig zijn als ik een paar Bokkers ook in het echt voorbij zie rijden :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:07

Baudy; gefeliciteerd met je verjaardag! Verder ga ik aan de gang voor de mosselavond vandaag en de BBQ van morgen. Hoop dat we het beide dagend roog houden, dan kunnen we buiten eten.
Fijn weekend allemaal!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:15

Super les gereden met Janouk onder het zadel. De eerste keer weer na 28 april haar blessure (gescheurde halsspier) en mijn rugproblemen. Deze week had ik groen licht: ik mocht weer op mijn paard. En wat liep ze super. Zo voorwaarts en actief. We zijn trots. Maar 1 keer geknikt met haar hoofd. Zo fijn dat ze nu onder het zadel weer fijn loopt. Eindelijk.

Morgen lekker naar de hei met de koets even de benen strekken

@SANDRINA Eet smakelijk

@baudyh happy birthday to youuuuuuuuu

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:33

40 VHU
Hier ook
Mosselen vanavond, echt verjaardagsmaal.
Net klaar met stofzuigen en dweilen. De wc's nog ff en dan zitten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:57

Baudy, gefeliciteerd met je 40ste!!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 13:36

Baudyh, gefeliciteerd!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:43

Zit lekker voor de livestream van het WK tweespannen te hangen voor de visite komt.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:54

@Baudyh: gefeliciteerd met je 40e verjaardag! Maak er een mooie dag van!

Hier even kort. N.a.v. de keuring kwam een bemerking n.a.v. de buigproeven die een licht verhoogd risico met zich mee brengt, dat is nu wel even een domper en moeilijk...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:15

Ava... :(:) :(:) :(:) getver.....balen zeg..

Baudyh...gefeliciteerd met je verjaardag..

vanmorgen wel gezellige ochtend gehad..nu in mijn uppie thuis..heb al 1 voor 1 hondjes lekker binnen gehad..maar t'is toch best eenzaam zo zonder zoontje en man.....bah. ^)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:17

Over karren.
andere via kennis gaat niet door, alsnog aan iemand anders verkocht wat ik totaal niet erg vind. Wil toch graag dat er iemand naast mij kan zitten en eventueel iemand met een rugleuning achter mij kan zitten. In principe zeg maar drie plekken extra heb. O, ja en trekgewicht. Heb vroeger huifkar veel gereden met haflingers. Dus stiekem zijn die best sterk enkelspan.
Dus nieuwe eis. Zitting naast me en twee achter me. Met marathonmogelijkheid. Deze heb ik net live gezien. Ga morgen met manlief nog een keer kijken.
http://www.bokt.nl/markt/ad/183726/nieu ... eatiewagen
en manlief kwam net eentje tegen van bouwer Aarts op een ander forum voor boeren zeg maar :') Iemand ervaring met Aars? Ik weet niet of dit wel mijn ding is, maar voor de info
Afbeelding
Leuke marathon/recreatiewagen van de bouwer M. Aars. Geschikt voor enkelspan pony (v.a. 1.30) /klein paard. Wielmaat 19 inch, geremd. Met klein opbergvakje onder de bok. De kleur is donkerblauw

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:46

baudy: Yes ook 40.... *\o/* tjonge wat krijgen we een 'oud'topic := join the club +:)+ +:)+ en 40 doet echt geen pijn! _O- van harte
janouk weer onder het zadel geweest +:)+
biancailona: leuk wagentje :))
tine: leuke demo gehad met schoon paard en vies tuig/wagen? O:)
avaluna: heb ff wat gemist....bij wie was de buigproef niet zo goed?
en verder ff alles kwijt(tja 40 plus he? _O-

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:50

welke van de twee, die ik gezien heb. Of die manlief net tegenkwam op ander forum

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:22

@HT: een aan te kopen pony voor ohz

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:17

BI: die van Ardo_Iggy lijkt me iig fijner zitten voor je rug. Daar kijk ik dan iig altijd weer naar met mijn spit :') .

Heb net voor de eerste keer op Moos gereden :D *\o/* . Eerst stalgenootje er even op en daarna ik. Na 20 minuten was de koek bij mij wel op :P .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:48

*\o/* Gem super! Enne... .dat wordt spierpijn hahaha.
Aars wagens rollen vaak wat minder prettig en spoorbreedte is niet altijd 1.25, maar 1.23/1.20 (die oudere wagens dan)
Wordt je er al gek van Biancailona :+
40 Baudyh zoooooo ik word volgende maand 50 :x }:0 da's echt erg.
... da's minder Avaluna.... anders volgende week nog eens proberen? Soms is het ook omdat ze het niet snappen, die buigproef (vaak zo bij wat jongere paarden die zijn dan gestresst of zoiets door van alles en dan kan het soms niet het juiste beeld geven...)

Hier zo heerlijk gemend, niet zo lang maar wel zo goed. Eerst even in de bak, dat was een soort stof-expeditie. Toen op het grote veld (was ze nog nooit geweest, staat mais langs en aan overkant was het erg druk met allerlei kinderen, vlaggen en gedoetjes), nog even tussen hindernissen gestapt en klein drafje (held die ik ben := ) maar Ollie vond niets eng, niet de hindernissen, niet de enorme watertonnen die er momenteel ook staan als soort marathon-hindernis en ze keek totaal niet naar de waterbak, waar ik tot op 10 cm langs gereden ben paar keer maar durfde er niet in zonder iemand achterop / die te hulp kan schieten als ze toch stil blijft staan. Het enige waar ze tot nu toe regelmatig van opschrikt (naja, voor wat het waard is) zijn duiven die wegfladderen :') }:0

Is 4-span menner bij stal te logeren, een Zwitser en :~ dat materiaal van die mensen, allemaal zo mooi, netjes, luxe, keurig, jeetje .... en wij maar sukkelen om een wagen en mentuig bij elkaar te krijgen :oo

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:41

@Gem: wat gaaf *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

@VHU: ook weer lekker gereden *\o/* . Momentopname lijkt me niet, pony is wat ouder en zowel op lv als la een +/- wat licht verhoogd risico betekent.
Even een domper, even over nadenken, eventueel foto's laten maken om misschien meer duidelijkheid te krijgen/dingen al dan niet uit te kunnen sluiten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:59

potverdrie VHU! Heb ik je net gemist dan?
Ik reed om 18:11 weg op stal bij jou...

Ben jij op een drafje langs Dids gekomen? Stond in de loods met 'm, en hoorde een kittig rustig drafje. Dids reageerde best flink daarop. Misschien dat jij 't was en hij Ol herkende? Zijn stadse dame? :))

Heb de fiets bij je 4wielert gezet :) 2 wielert stond ingebouwd :)

Hier het plan om vanavond administratie op orde te krijgen.. En zo even naar 't circus om te kijken of ik daar fotos kan maken :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:02

Avaluna: wat een lastig iets.
VHU: goed gemend en heeft slabbetje nodig op stal :~
Gem: super. Weer een mijlpaal bereikt.
Baudy: welkom bij de 40+ club
Bianca: alleen thuis. :(:)
Janouk: lekker gereden
Sandrina: eet smakelijk :Y)

Hier een supertrotse mama, want zoonlief heeft vandaag bij zijn bixiewedstrijd echt heel erg netjes gereden. Hij moest eerst springen, wat eindelijk eens zonder weigering ging. En dat niet alleen, alles ging netjes, benen, handen, aanrijden. Hij kreeg 33 van de 36 punten, dus super hoog. Helaas waren er een paar die meer punten hadden. En die zelfde hoogte hebben gesprongen ipv 20 cm hoger wat eigenlijk had gemoeten, maar dat maakt geen ene bal uit. Ze deden het super. Daarna de dressuur. Dat ging zoooooo goed. Keurig door de hoeken waar dat moest en eruit waar dat moest. Alle figuren super netjes gereden, (ik denk per ongeluk) aldoor op het goede been, alleen zijn armen mogen nog iets netter (rijdt vaak met gestrekte armen). Maar we waren zo blij met dit beeld. Was pas de 3e keer in de B1 (bij springen ook pas 3e keer in de A). Jury was het met ons eens, want hij kreeg 114 en 105 (maximaal 120) punten, die goed waren voor een 1e en 3e prijs van de 12 deelnemers in deze klasse. En dan te bedenken dat de rest allemaal veel oudere meisjes waren. Topdag dus. Thuis gekomen nog even een uurtje geslapen voor we naar de demonstratie gingen. Die ging helaas erg slordig. Niet goed voor mijn zelfvertrouwen, want de laatste 2 keer is rijden nu niet lekker gegaan. En dat met de hippiade voor de deur..... Morgen maar weer heel gericht gaan trainen.

Moet zo de struiken nog water geven en dan snel naar bed. WE hebben de paarden maar weer in de winterwei geparkeerd. Scheelt een eind lopen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:04

@Tine: wat supergoed van je zoon *\o/* :j , dat met gestrekte armen, ken ik, hahaha, daar heeft Connor ook nog wel eens een handje aan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:14

goedeavond

wij zijn weer terug van de marathon in balkbrug.

wat begon vorige week als een oefenrondje om nog even te oefen voor Ysselsteyn. werdt na het zien van de startlijst een wedstrijd.
(harry heeft een hekel aan verliezen (en ik ook)) heeft geresulteerd in ons beste resultaat OOIT.
whaha 121,4 strafpunten *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:35

@Lanouska, gefeliciteerd...mooi resultaat +:)+
@Tine, super van zoonlief...wat een toppertje *\o/*
@Gem, heeft op Moos gehobbeld...helemaal super +:)+
@VHU, heerlijk dat Ollie zo lekker relaxed is :D
@Avaluna, lastig....
@Biancacoo, zijn je mannen weer lekker thuis ?

Vandaag 2x een demo gereden. Was leuk om te doen. Met het spiegelparcours was Bruutje erg gedreven....heerlijk gecrost tussen de pionen :):)