[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 09:00

goeiemorgen!

Allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!!!

groetjes, lacuna

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:50

Goeiemorgen!

vhu, ja ze komt nu inderdaad weer meer bij...
Ik kreeg het schrale bij de lendenen maar niet weg (daar zit echt nog een gat als het ware...), maar ik ben nu meer lucerne gaan voeren naast alles wat ze al kreeg en ik heb het idee dat dat nu ook eindelijk iets meer begint te vullen, en als ik inderdaad foto's en filmpjes bekijk zie je ook de bespiering weer toenemen!

kuchje heeft ze al heel lang bij vlagen, daarom maak ik ook alles nat, vaak was het even een paar weken en dan weer weg, het wordt nu ook niet erger en het is soms dagen weg en dan ineens weer bij het opstarten een paar kuchen...
ik geef nu luchtwegdruppels van Puur, even kijken wat ze er op doet...

dekens...
Fifi is vorige week zaterdag voor de 2e keer geschoren en is nu nog echt bloot...
Ik had er een 300 grams op liggen, met een dunne er onder (ong 100 grams), maar met die hoge temp (en evt spanning voor het vuurwerk) heb ik die er oudjaarsdag onderuit gehaald, en ze voelt nog prima warm.
Als de temp weer een stuk lager wordt doe ik 'm er wel weer onder.
Ze staan bij ons vaak de hele dag buiten en ik wil niet dat ze energie moet verbruiken om warm te blijven nu...

tine druk weekje...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:14

Gelijk heb je Nouvel. Bente is in prima conditie maar als ze het koud krijgt trekt ze ook direct op hoor, tuttekop.

Kreeg nog CD'tje van onze snertrit en dit is de enige foto waar Snuit vrolijk op staat }:0
Afbeelding
Is-ie helemaal in zijn element lekker crossen door de bagger, water en bos hahaha.

Vandaag paardloze dag, vanmiddag naar film Alvin & the chipmunks met zoonlief en vriendinnetje....zo boodschappen doen, de was etc etc

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:18

Ik ga heel misschien vanavond nog even naar stal. Ik zou vanochtend rijden, maar heb weer een waardeloze nacht gehad, dus ben chagrijnig, dan kan ik beter niet met Veale aan de gang gaan.

Ben nu aan de studie en vanmiddag werken.

Heb het consultatiebureau gebeld voor Daan, wordt vanmiddag terug gebeld.
Verder heb ik geprobeerd een ostheopaat te bellen voor Daan, maar daar wordt niet opgenomen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:27

@Tallechie kan me zo goed voorstellen dat je er helemaal hopeloos van wordt :(:) zo lastig dat die ukkies nog niet kunnen praten...

Zie dat je 8 januari debuut hebt met Alwyn, wat leuk! Snuit gaat 8 januari weer in 4-span in Deurne *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:39

Leuke foto trouwens van Snuit.

We hebben ondertussen al zo veel geprobeerd en telkens lijkt het te werken, maar is maar 2 of 3 dagen.
Ik word terug gebeld door verpleegkundige. Als die mij niet kunnen helpen wil ik verder gaan kijken naar een slaapcoach of iets dergelijks. En misschien dat de ostheopaat wat kan vinden. Fysio werkt namelijk niet.

Ik ben gewoon op... werken, studie, Daan, paarden, slapeloze nachten. Het moet niet nog een maand door gaan, dan kan ik mij denk ik ziek melden door over vermoeidheid.

Ja klopt. Hij mag 8 jan mee, alleen dressuur. Vaardigheid is niet haalbaar ivm het heen en weer rijden. Hij is er nog niet helemaal klaar voor, maar volgens instructeur moet ik gewoon meters gaan maken. Hij moet nog meer bevestigd worden, constanter in aanleuning en halsstrekken en middendraf wil nog niet altijd.

Ik wil ook aan instructeur vragen of hij wil komen kijken, voornamelijk bij veale, om te zien wat er gebeurd op wedstrijd, omdat ik in de les heel anders rijd dan op wedstrijd.

Wat super, een indoormarathon? Jammer dat het allemaal zo ver weg is, had hem graag eens in actie gezien.

Weet jij al wanneer je naar het noorden gaat?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:49

Niet kunnen slapen is vreselijk....ook voor Daan natuurlijk maar als ouders kun je niet zo maar even half dagje betje soezelen, wat je zegt je hebt je dagelijkse dingen...heb met jullie te doen hoor.

Het idee was donderdag te gaan maar zeker weten doe ik het nog niet want mijn zus zei gisteren opeens dat ze ook nog deze kant op wil komen, dus dan wordt het weer anders.... }:0 Maar ik ga niet helemaal naar Groningen hoor, is rondje Meppel en dan vind ik het wel weer ver genoeg.

Het is inderdaad indoor marathon. Leuk om te kijken zijn flink wat twee- en vierspannen die dag, paarden en ponies. Zijn zuid-westelijke kampioenschappen of ziets? Vorig jaar was hij daar tweede dus veel beter kan eigenlijk bijna niet maar we zullen wel zien :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:56

Helaas is het allemaal zo ver weg. Als ik verder niks te doen had wist ik het wel...
Meppel is inderdaad ver genoeg. Heb daar vlakbij gewoond. Is vanaf hier 50 minuten.
Als je wel een keer naar Groningen gaat en je hebt tijd over ben je welkom hier en op stal :-)

Zal me zo even klaar maken, moet om 13 uur beginnen. En ga op de fiets heen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:59

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:56

VHU: je bent hier natuurlijk ook altijd welkom he? Ennuh, als je nog (m)endurance gaat starten in Onstwedde, kan je hier ook terecht (paard ook) Mooie foto van Snuit

Tallechie: ik hoop echt dat je binnenkort een definitieve oplossing hebt voor Daan, dit is niet vol te houden.

Nouvel: ook druk met dekens

Lacuna: :wave:

Frensie: vanavond gaat er ook een slaappil in hoor (heb nu 3 slechte nachten gehad), maar die wil ik na 12 uur niet meer innemen, omdat ik dan de volgende dag zo duf ben. Ik dacht dat ik wel zou kunnen slapen, was zo moe, maar dat viel dus tegen.

Vanmorgen pas laat opgestaan (half 10 :o ), dus geen tijd meer gehad om met Rembrand te mennen, die moet vanmiddag of vanavond maar aan de longe denk ik. Ben vanmorgen met zoon naar binnenbak geweest. Hij reed echt heel netjes, was zooooo trots op hem.

Nu snel naar bed. :O

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:07

Zo, even een berichtje van mij; allereerst de beste wensen voor iedereen in 2012 !

Hier gaat het al wat beter met mij, heb beduidend minder pijn maar het is natuurlijk ook al bijna 4 weken geleden (donderdag al) Ik ben alweer wat aan het rommelen in huis maar doe vaak gelijk alweer teveel hihi. Gompie werd naar gevraagd; die heeft af en toe een rotdag maar knapt dan in de loop van de dag weer wat op en dan gaat het weer ff wat beter. We hebben nu nog een soort van pasta gevonden waar wat extra vitaminen en mineralen inzitten in de hoop dat hij wat minder snel afvalt want dan zal het niet lang meer duren. Maar hij ligt hele dagen te knorren in mijn armen nu in hele dagen thuis ben. Ik lees bij maar heb nog niet zoveel fut om overal op te reageren, wil in ieder geval Maisie feliciteren met haar nieuwe aanwinst. Verder iedereen: tot later !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:38

leuk filmpje.wauw gaaf dat 4-span en wat een teamwork!
dekens. wat een gedoe met deze temp ik word er ook dol van.
nou..ik trof vanmorgen een aqua-loopstal aan....het heeft zo hard geregend,liep zo de stal in...3 zeepaardjes stonden op een droog stukje me aan te kijken.... :j maar aan het hozen gegaan(lang leve de mestboy om mee te hozen)
ik heb mijn fitnes weer gehad vanmorgen..pfffff
hoop dat Daan dit jaar wat beter gaan en mama wat meer met rust laat.....of dat hij snel gaat praten zodat hij ka uitleggen WAT er aan de hand is... _/-\o_
Ingrid fijn te lezen dat het al wat beter gaat met je

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:58

@Nouvel: ik heb genoten van je filmpjes <3

@VHU: kan helaas het vierspanfilmpje niet bekijken hier, maar foto van Snuit is erg leuk!

@Tallechie: idd snel hulp halen, is echt niet te doen :(:)

@Tine: wat leuk dat je zoon zo heerlijk aan het rijden is!

@HappyTime: oeh, dat is balen :(:) . Hahaha, wel handig daarvoor zo'n mestboy.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:26

Tallechie..wat balen van Daan..ik hoop dat je hulp vind.
Tine lekker uitgeslapen vandaag..
vhu, gave foto van Snuit. super.
HT alles nat..getverrr
Ingrid, wat voor pasta is dat voor Gompie ?? ik hoop dat het hem wat helpt.
Tallechie sportief op de fiets..heb je het droog gehouden ?
Spannend dat Alwyn mee mag op dressuur wedstrijd !! alvast veel succes toegewenst !
VHU wat stoer dat Snuit nog eens met 4-span mee mag, klein toppertje is hij toch !! :j

hier niets nieuws...ik ben nog steeds niet helemaal fit..groetjes..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:10

Bianca heb het droog gehouden gelukkig. Moest nog omfietsen want vriendlief had het heupbroekje van daan vergeten mee te nemen.
Alwyn is al vaker mee geweest, in oktober, dat ging goed, had toen 168 punten, maar toen was hij nog lang niet zo sterk als nu. Kan dus alleen maar beter gaan.

12 jan naar de ostheopaat met Daan. Consultatiebureau heeft niet terug gebeld. Heb het gelijk tegen mijn collega's gezegd dat het weer drama was, dus lekker rustig aan gedaan. Ben blij als het straks 1 feb was en ik nog maar 2 dagen hoef.

Hoefsmid smsde net dat hij morgen komt, gelukkig is mijn les verplaatst naar vrijdag dus kan hij gewoon komen. In het begin van de middag maar even mennen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:12

@Nouvel, wat een gave filmpjes zeg! Je ziet Fifi steeds meer 'body' krijgen +:)+
@VHU, hoe was Alvin en the Chipmunks ? Zoonlief is vorige week ook geweest en voor hem is het altijd weer genieten ;) , gave foto van Snuitmans *-:)
@Tallechie, waardeloos dat Daan niet lekker door wilt gaan slapen :(:)
@HT, er is echt veel water gevallen gisterenmiddag en avond... jij bent goed bezig geweest vwb je lichamelijke beweging ;)
@Biancacoo, beterschapjes vanuit Rockanje :(:)
@ Tine, jij kunt met recht trots zijn op je zoon en zijn pony :D

Vandaag heb ik naar alle mama´s geluisterd en ben ik een dag thuis gebleven van mijn werk :o . Ik heb om 8.00 uur even de paardjes gevoerd en toen ben ik weer in slaap gevallen tot 12.30 uur :oo en nog ben ik moe :o . Vanmiddag lekker even met de pony´s getut...was heerlijk relaxed <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:14

@Biancao: ook nog steeds niet fit :(:) :(:)

@Ollie: goed gedaan, is ja niet voor niets!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:12

Goedenavond allemaal!!

Tine ik neem idd ook niet heel laat meer een slaappil. En als ik dienst heb natuurlijk ook niet.
Tallechie gelukkig een afspraak bij de osteopaat voor Daan, hopelijk zal dat helpen! Arm mannetje.
IM 4 weken geleden alweer!!! Ik hoop dat de pasta voor Gompie een beetje helpt! Wat zal hij genieten dat je nu veel thuis bent.
HT heeft lekker gefitnessed ;)
Biancacoo beterschap!!!
Ollie heeft goed geluisterd :D

Ik heb een lekkere werkdag gehad.
Vanochtend van 8 tot 12 bezig geweest op kantoor. Toen een uurtje naar huis om de honden uit te laten en een boterhammetje te eten. Daarna weer naar kantoor van 1 tot 5. Werd nog lekker druk vanmiddag! 8 Opdrachten binnen gekregen. Mijn collega die vannacht dienst heeft, zal geen rustige dienst krijgen. Vanuit werk naar huis gegaan, de honden even laten plassen en eten gegeven en toen naar stal. Was van plan om bij stal in de buitenbak te rijden, maar die was echt te nat. Dus ben naar de binnenbak gegaan. We hebben 2 binnenbakken bij de vereniging. Voor het licht heb je een muntje nodig, maar die heb ik niet, want ik rijd normaal altijd overdag. Toevallig ging er bijna een paardendressuurles beginnen, dus heb daar maar bij gereden. Ging best goed!

Kreeg ook een telefoontje vanavond van de fokster van Bubbles, onze labrador. De moeder van Bubbles, Esra, is loops. Nu zit de fokster eraan te denken om Esra te laten dekken door Rio. Bubbles en het zusje van Bubbles (Holly) hebben in 2011 pupjes gekregen van Rio. Het waren zulke lieve pupjes, dus ze wil graag weer met Rio aan de gang. Ik heb van Bubbles geen pup gehouden omdat ik toen nog moest beginnen met revalideren. Ik ben wel helemaal verliefd op Rio en zou graag een Rio pupje willen... dus het is wel heel verleidelijk om nu een Esra-Rio pupje te nemen... <3 Manlief zei niet meteen nee :o :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:34

Ik wil ook graag een labrador en op zich zou dat ook kunnen omdat ik straks nog maar 2 dagen werk, waarvan mijn vriend nog 1 dag thuis is, maar krijg het er denk ik niet door bij vriendlief.

Daan ligt vanaf half 8 te slapen, tot nu toe nog niet weer gehoord. Ben benieuwd

edt te vroeg gejuicht, hij is al weer wakker

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:37

@Tallechie: ik zou ook meteen gaan slapen, als het ff kan :o :(:)

@Frensie: fijne dag zo te lezen en labpupjes zijn zo leuk <3 . Hier ook misschien ooit nog een nestje van ons teefje.
Die van ons was in een onbewaakt ogenblik weer mooi de vijver ingedoken :D , opdrogen mocht ze in de schuur :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:53

Die van mij was vanmiddag in het bos in een modderpoel gesprongen.... {:)-:(
Gelukkig zit er ook een soort vennetje en die was heel erg vol water dus daar mocht ze inspringen van mij om weer schoon te worden, dat werkte goed *D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:55

@Frensie: hahaha, zijn echte labjes, hier moeten helaas de poorten aan de voorkant er nog in, anders kon ze de hele dag om de boerderij struinen. Vertrouwen we helaas niet meer als we er niet bij in de buurt zijn, want ben als de dood dat ze onder een auto komt bij het jagen van een kat bv...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:56

Frensie doen hoor een rio pup nemen. Joep is ook een rio pup echt een super lieve hond.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:00

Avaluna: zit met stinkhond, hahaha
Tallechie: als ik je advies mag geven, koop voorlopig geen hond. Je hebt het nu al zo ontzettend druk, een kind dat maar niet wil slapen, je wilt je paarden graag meer trainen. Je hebt ook nog momenten voor jezelf en je relatie nodig. Denk dat je daar weinig van overhoudt als je nu nog meer hooi op je vork gaat nemen. Zo'n middelgrote hond is echt toch wel anders als zo'n mini hoor.
Frensie: lekker gewerkt op kantoor
Ollie: goed geluisterd, heel verstandig
Bianca: nog steeds niet fit. Wat duurt dat al lang zeg
HT: leuke hobby erbij en luxe aqua stal.
Ingrid: geniet lekker van Gompy. En fijn dat de pijn minder wordt

Vanavond met Thabor naar les geweest ohz, en ik ben heel erg tevreden. Voelde echt veel beter al.
Nu ga ik zijn vriendjes even uit de wei vissen, kopje thee met slaappil en naar bed.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:03

Maisie schreef:
Frensie doen hoor een rio pup nemen. Joep is ook een rio pup echt een super lieve hond.

:j :j :j :j Ga er nog even een paar nachtjes over slapen.
Esra moet sowieso nog gedekt worden, dus eerst maar kijken of het allemaal wel wil lukken.
Maar is toch wel heel heel heel erg verleidelijk.

Tallechie ik moet Tine hierin helemaal gelijk geven.