[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:08

Lacuna schreef:
Durft ze nog wel in de bak te staan? (of rijdt ze mee op de kar?)

Ze durft nog wel in de bak te staan. Meerijden... hahahaha.... dat zie ik haar nog niet doen. En ze durft ook nog wel weer te komen volgende week voor les gelukkig, maar ze stond echt helemaal verstijfd van angst. Was zo blij dat ik zelf helder en rustig bleef, ben ik nog steeds verbaasd over.

Heb morgen eigenlijk geen tijd om te gaan mennen. Lijkt me tenminste niet verstandig om te doen in bijzijn van zoontje. Terwijl het wel belangrijk is denk ik om morgen weer te doen. Of ik moet niet gaan slapen tussen de middag, dat ik het dan doe (dan slaapt mijn zoontje, dus hij is er niet bij). Maar ja, heb eigenlijk mijn middagslaap erg hard nodig. Maar even kijken hoe ik me morgen voel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:14

Zo wat een berichten zeg!
@Tine sterkte, ik hou ook helemaal niet van dat soort fratsen...wat naar. Zat het tuig goed, wagen goed, had hij misschien ergens pijn, zijn zijn hoeven OK? Is hij misschien ergens ingestapt of een vlieg /hommel, noem maar wat. Poosje geleden vloog er een hommel tegen Simba's hoofd, hij was net een raket :o
@Rivaldo, niet mijn manier hoor om direct zo van start te gaan. Ik laat ze altijd minimaal een a twee weken acclimatiseren. Wil eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb plus dat ze gewoon aan alles moeten wennen. Zo was Sim toen we hem net hadden een zeer timide mannetje die zich compleet liet overdonderen door Freddy, en met mennen de eerste keer (nadat hij eerst een week of twee wat had gewandeld en in de wei gestaan) was hij zo rustig (zeg maar sloom ;) ) zo'n drie , vier weken later verscheen de stoere zelfverzekerde Sim die hij dus ook echt is plus zijn vrolijke enthousiasme voor de wagen :+ . Andere mensen erop / ermee op pad of wat dan ook doe ik al nooit, ze moeten toch wel eerst weten dat jij hun baasje bent.
Maar goed, iedereen zijn aanpak natuurlijk. Ik ben zelf gewoon altijd nogal terughoudend en voorzichtig.

Traffor halen we morgen op, die gaat eerst lekker op de wei / op het landje met Sim, dan wat wandelen en als hij een beetje aan mij gewend is gaan we wel eens aan het werk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:48

Ik doe het ook zo. Beetje op de wei en de dagelijkse bezigheden voeren binnen/ buiten zetten. Beetje poetsen en na een weekje wandelen of longeren. Nu was robijn ook nog maar 2,5 toen ie bij mij kwam maar toch.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:47

*\o/* ik ben zo blij! Even erge ego post..
Zoals jullie misschien weten werk ik als zelfstandige (ZZP'er) en in verband met het afronden van mijn studie werkte ik maar heel weinig de laatste maanden. Maar het eind van mijn bankrekening kwam wel heftig in zicht (erg blij dat mijn man mij sponsort :o ) en nu heb ik vandaag een prachtige opdracht in de wacht gesleept voor wel een jaar of twee zo'n 50 uur per maand. Ben SUPER blij.
Heeft niets met mennen te maken .... alhoewel... als je geen geld meer hebt wordt het lastig natuurlijk...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:12

VanHuisUit schreef:
Zo wat een berichten zeg!
@Tine sterkte, ik hou ook helemaal niet van dat soort fratsen...wat naar. Zat het tuig goed, wagen goed, had hij misschien ergens pijn, zijn zijn hoeven OK? Is hij misschien ergens ingestapt of een vlieg /hommel, noem maar wat. Poosje geleden vloog er een hommel tegen Simba's hoofd, hij was net een raket :o
@Rivaldo, niet mijn manier hoor om direct zo van start te gaan. Ik laat ze altijd minimaal een a twee weken acclimatiseren. Wil eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb plus dat ze gewoon aan alles moeten wennen. Zo was Sim toen we hem net hadden een zeer timide mannetje die zich compleet liet overdonderen door Freddy, en met mennen de eerste keer (nadat hij eerst een week of twee wat had gewandeld en in de wei gestaan) was hij zo rustig (zeg maar sloom ;) ) zo'n drie , vier weken later verscheen de stoere zelfverzekerde Sim die hij dus ook echt is plus zijn vrolijke enthousiasme voor de wagen :+ . Andere mensen erop / ermee op pad of wat dan ook doe ik al nooit, ze moeten toch wel eerst weten dat jij hun baasje bent.
Maar goed, iedereen zijn aanpak natuurlijk. Ik ben zelf gewoon altijd nogal terughoudend en voorzichtig.

Traffor halen we morgen op, die gaat eerst lekker op de wei / op het landje met Sim, dan wat wandelen en als hij een beetje aan mij gewend is gaan we wel eens aan het werk.

Alles zat goed, hoeven goed, pijn lijkt me ook niet. Geen hommel gezien. Maar als het een hommel was, is hij wel 5 keer langs geweest. Tussendoor ging het dan weer een poosje goed. Vandaar dat ik ook niet aan pijn denk. Blijft een raadsel. Maar hopen dat het niet weer gebeurd.

Nieuwe paarden laten we hier ook eerst acclimatiseren. Als ik wat doe is het freestylen (grondwerk), om vast een band op te bouwen, maar dat vind ik toch anders dan echt behoorlijk aan het werk. (dat kan natuurlijk ook met freestylen, begrijp me niet verkeerd, maa r je kunt dat ook heel rustig doen) Wat poetsen en dat is het wel. Na een weekje ofzo meer. Maar dat is gewoon per dier ook verschillend.

Nou, ik ga zo gestrekt, ben bekaf. Hopelijk morgen weer positief nieuws.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:13

VanHuisUit schreef:
*\o/* ik ben zo blij! Even erge ego post..
Zoals jullie misschien weten werk ik als zelfstandige (ZZP'er) en in verband met het afronden van mijn studie werkte ik maar heel weinig de laatste maanden. Maar het eind van mijn bankrekening kwam wel heftig in zicht (erg blij dat mijn man mij sponsort :o ) en nu heb ik vandaag een prachtige opdracht in de wacht gesleept voor wel een jaar of twee zo'n 50 uur per maand. Ben SUPER blij.
Heeft niets met mennen te maken .... alhoewel... als je geen geld meer hebt wordt het lastig natuurlijk...

Gefeliciteerd

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:14

SUPER VHU! :) gefeliciteerd! :)

en mennen of uberhaupt leven zonder geld.. :j lastig.. k heb een lege benzinetank, en nog 10 dagen over :') én ik mag niet fietsen van vriendlief omdat ik ziek ben...
:')
maargoed, ik zit uitwonend op inwonende stufi := nog een halve maand :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:23

VHU, gefeliciteerd!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:27

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:45

Gefeli VHU!!!

Die kan lekker doorsjouwen Ivy!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:20

Ik ga nog geen namen noemen, maar we hebben misschien hele fijne nieuwe baasjes voor onze mannen. Ik ben zó blij met het idee alleen al ...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:52

monique, dan hoop ik voor jou dat het allemaal doorgaat!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:54

was er echt niemand bij je in de buurt die je kon helpen met Wobbe? Als ik zo het filmpje zie is het helemaal niet nodig geweest om hem weg te brengen :n

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:00

Evelli schreef:
was er echt niemand bij je in de buurt die je kon helpen met Wobbe? Als ik zo het filmpje zie is het helemaal niet nodig geweest om hem weg te brengen :n

niet echt nee.
degene die het nu doet had eventueel ook wel bij mij kunnen komen... maar dan kon het hoogstens een paar keer.
en nu kan ze er iedere dag even mee aan de slag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:06

Meer als een paar keer is zo te zien niet eens nodig :n Zonde hoor

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:07

ach we zien wel hoelang hij daar blijft.
ze gaat hem in ieder geval lekker doorrijden nu.
zodat hij voor mij fijn te rijden is.
ik ga zondag kijken en waarschijnlijk al een stukje zelf mennen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:14

Kon dat meisje van die Fjord je niet helpen? Had je hem thuis kunnen houden :)
Zit trouwens ook een hele grote menvereniging bij je in de buurt :) eerste weekend van juli hebben ze weer een samengestelde menwedstrijd :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:16

die menvereniging ken ik ;)
heb ik ook contact mee gehad.
en het meisje van de fjord heeft te weinig tijd om mij intensief genoeg te helpen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:48

MoniqueT schreef:
Ik ga nog geen namen noemen, maar we hebben misschien hele fijne nieuwe baasjes voor onze mannen. Ik ben zó blij met het idee alleen al ...

Dit vind ik heel erg fijn om te lezen!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:09

super moniqueT! :) hopen dat het doorgaat :) als ze goed terechtkomen is dat vast al een pak van je hart :)

[BB] Soepduif neemt balkon over..
>;)

ik ga zo weer leren, voor het tentamen van morgen..jeee

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:18

Succes Monique!! Er zat hier gewoon al weer een wesp binnen!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:59

eek.. buitengezet jouke? :=

ik heb een stageopdracht aangeboden gekregen! :):)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:24

Geprobeerd te verzuipen maar ik was te sloom dus vloog ie weer weg...
Gefeli!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:26

Vanmorgen pony even gelongeerd, geen stap verkeerd gedaan. Morgen gelukkig weer tijd om te mennen. Ben benieuwd.....

Paard zou ik vandaag gaan rijden, maar heb heel zere nek en klappende koppijn, dus maar een dag vrij. Jammer, want het is mooi weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:00

@Monique: ik duim voor jullie!
@IvysToeter: top zeg!
@Naaltje gefeliciteerd!
@Tine sterkte, denk dat je toch wel een beetje bent geschrokken :(:)

Vandaag maatje voor Sim opgehaald, Traffor. Helemaal van Rotterdam naar achter Alkmaar dus pfff maar gelukkig zat het verkeer en het weer erg mee.
Sim is ronder en breder (8 jaar) Traffor is nog wat ielig (4 jaar)
Na wat gegil en gebrul herkenden ze elkaar weer denk ik (ze hebben eerder bij elkaar gestaan)...
Afbeelding
Zoek de verschillen, links staat Sim, rechts Traf...
Afbeelding
Hier is het verschil in formaat goed te zien...
Afbeelding
en twee jaloerse mannetjes die er nog even niet bij mogen...
Afbeelding
OK even snuffelen dan dat mag wel...
Afbeelding

Ze mogen eerst een paar dagen naar elkaar kijken als het weer en de wei het toelaten wil ik ze volgende week eens bij elkaar zetten.