[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:36

Ava.geweldige foto's van jou en charlotje !! Super mooi pasrd. Heeeeerlijk voor je.

Tine ik slaap weer innmijn bed ipv op de bank..gaat best goed...maar kan met linker kant eigenlijk nog niks mri volgende wk vrijdag. Dus aafwachten nog...

Slaapzeee...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:42

Weltrusten Biancacoo, ik hoop dat je een goede nacht hebt :(:)
@Avaluna, ik ken Charlotje niet van Bokt :o , ik mis wel eens wat :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:43

leuke foto;s uit de oude doos,ik hield helemaal niet zo van vosjes.....en nu heb ik er 3 <3
biancacoo: inderdaad de shocke blijft bij deze bosmaaier aanstaat, bij die andere ging hij direct uit.....vandaag ging hij als een zonnetje....pfffff _/-\o_
ber en piet aan de hinnik ha ha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:55

@Ollie: maar goed ook dat je af en toe wat mist, hahaha, ze is ook nog eens de moeder van Frummel, maar dat zal je dan ook wel niets zeggen :') .

@Biancao: een heel dikke knuffel :(:) :(:)

@HT: weer lekker met de bosmaaier aan de slag geweest +:)+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:25

@Avaluna, Frummel zegt me niets...., is dit heel erg :+ ? #gaatfrummelzoeken# _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:07

goedemorgen...
haha...ik kan zelf weer mijn sokken aandoen...met 2 handen te gebruiken....heel handig...en gaat veel sneller dan met 1 hand... :D

Ht heeft shoke knopje gevonden.. _/-\o_

Charlotje is :~ echt een kwijlmerrie !! en Ava een grote geluksvogel met zo'n topper..
en Ollie1 is dat ook met haar Hero !!

zo...week geduld nog voor de mri..

hoop dat iedereen een fijne dag heeft....ik zat een online magazine the sleddogger te lezen..heb ik mijn koffie koud laten worden..blegh.. :r

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:25

goedemorgen..

koude koffie is indd niet lekker maar het magazine dus wel erg leuk..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:34

yup.....188 pagina's 4x per jaar..alleeeeen maar over sledehonden...online en ook nog eens gratis !!!! ....waar vind je dat nog...iemand die daar zoveel tijd insteekt..en dan voor niets gewoon te downloaden !! toppers..de sponsoren en advertentie's betalen het magazine en over de hele wereld gewoon lekker op je tablet of pc te lezen...bizar goed !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:30

Bianca heeft lekker leesvoer, kan weer wat meer bewegen en moet nog een week geduld hebben
Lanouska: goedemorgen. Deken voor HS is klaar, dus even kijken welke wedstrijd we elkaar zien.
HT heeft choke gevonden en is lekker bezig met maaien. Je mag hier ook altijd komen oefenen hoor ;-)
En allemaal geweldige paarden/pony!

Vanmorgen snel nog wat boodschappen gedaan en de dekens voor de kampioenen van onze mencompetitie opgehaald. Nu weer wachten op 2 pakketbezorgers, dan komt straks nog de hoefsmid voor Sam. Hopelijk heb ik daarna nog puf om Rembrand en Amerigo te mennen voordat zoonlief met Sam naar viertalles gaat. Drrrrrruk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:03

Ik wil graag elke dag de veulens naar buiten maar het liefst geen regen op hun kop. Vandaag niet gelukt helaas. Emi vond het geweldig sjeezen in de regen. Ligt nu te snurken in het schone stro. Kiantha nu naar buiten die heeft de zon. Dat is beter.

Vanmorgen met db naar de hoefsmid geweest. Die heeft de ijzers verlegd ( dat is nog nooit gebeurd. Haha )
Administratie van de winkel ook weer klaar. Stallen schoon. Vanavond even Salonka wegbrengen word morgen gescand op 30 dagen of ze nog mooi drachtig is. Vw dinsdag gaat ikke naar de hengstenopfok in Friesland. Wat zal het dan rustig worden. Die blert de hele dag door.

Hopelijk komen je pakketten nu wel Tine. Zag ik het goed op mendistrict noord begin de competitie in onstwedde al in Oktober?
Bianca krijgt der sokken weer aan en zit in het sledehonden blad.
Zag een vos voorbij komen van ava. Benieuwd naar dichtbij foto's

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:48

*\o/* Ava met 'de vos' *\o/*
En Baudyh heeft de veulens steeds meer onder controle (vergeet nooit dat ik ooit een keer een honderd meter denk ik dat het wel wat ben meegesleept door een shetlander veulentje die er tussenuit ging terwijl we de boel aan het verweiden waren (moesten een weg oversteken dus loslaten was geen optie), mijn vader en ik, dus kan me er alles bij voorstellen dat het bij de grote veulens een helemaal een gedoe kan zijn :+ )
Ikke lekker naar de andere hengsten spelen =:)
Biancacoo :list: :)) nog ff wachten op de MRI :(:) en bosmaaier weer levend :P Tine gaat tussen de bedrijven door nog mennen _/-\o_ en springfoto van Ollie1, 't moet hier niet gekker worden :+

Hier naar vriendinnetje geweest in A'dam, zo niet mijn ding A'dam :o , dus na de lunch niet richting PC Hooft of zoiets maar snel op huus an en nog ff langs Divoza gegaan, mooi halstertje voor Piet gescoord *D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:03

Baudy heeft het druk gehad. En je zag het goed, eerste wedstrijd is in oktober, finale is dan in april en mei komt te vervallen.

Hier niet meer kunnen mennen, dus maar even gelongeerd. Wow, die Amerigo wordt met zijn 21 jaar toch nog steeds beter, onvoorstelbaar.

Viertaltraining ging niet zo goed. Juf was nogal aan het mopperen op zoonlief. Hij rijdt vooraan (omdat Sam bij het viertal in de galop op andere plaatsen loeilink bokt), maar ja, die a-c lijn is nog moeilijk. Nu wil hij niet meer, vindt het niet meer leuk, is bang om het zondag (1e wedstrijd met het viertal) helemaal te verknallen. Arm ventje. Sam loopt achteraan veel beter, dan is ze echt aan het showen, maar ja, dat bokken kunnen we even niet hebben, was de laatste keer echt heel heftig, dus zoonlief durft dan niet meer in galop. Dat is ook niet handig.

Morgen nog maar even in zijn uppie de hele proef laten rijden, dat hij in ieder geval de proef goed weet, hopelijk geeft hem dat weer wat vertrouwen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:11

Zou het lekker laten lopen Tine, jullie zoon heeft het druk zat. En dan al die proefjes, viertal, dressuur in twee klassen met twee pony's en ook nog mennen. Dan maar niet. Alleen oefenen heeft mi geen zin, het gaat om het viertal. Dat is mijn mening (heb vroeger erg veel viertal/achttal gereden, vanaf mijn 11e zo ongeveer, zeg het niet voor niets en is niet vervelend bedoeld hoor, maar vooral omdat hij nog zo jong is). Zeker straks op kampioenschappen, als hij ook zijn eigen proefjes heeft is het gewoon erg veel. En de druk is ook veel hoger, bij jezelf om het goed te doen want je wilt het niet verpesten voor de rest.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:24

Het alleen oefenen is puur zodat hij de proef kent, verder heeft dat natuurlijk geen zin. Als hij stopt is er geen viertal meer, dat vind ik dan ook zo sneu voor de rest, dus wil even kijken hoe het zondag gaat.

De jasjes waren er vandaag. Wat een lelijke pasvorm. Maar goed, dat is met viertal, je moet je aanpassen aan de rest. Had gehoopt het jasje ook prive te kunnen gaan gebruiken, maar denk niet dat hem dat gaat worden ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:53

Je moet met viertal zowiezo eigenlijk minimaal 5 combinaties hebben die goed mee kunnen rijden. Er moet altijd een reserve zijn. Dus dan vind ik de basis wel erg smal hoor. En de druk op jullie, als ouders van zo'n jong kind, ook erg hoog. Nu moet je zoon wel meedoen, anders kan het niet doorgaan. Vind ik, persoonlijk, een beetje van de zotte. Niet naar jou of jullie toe, maar van de club uit.

Want nu is het geen keus... blijkt. De wedstrijd moet doorgaan, je zoon moet rijden want anders ... vind dat erg veel druk voor een 8-jarige.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:40

@Tine, Ik ben het met VHU eens, natuurlijk snap ik dat je graag je zoon wilt laat rijden zodat niet een geheel viertal teleurgesteld wordt....Aan de andere kant vind ik hier ook een taak van de instructrice dat ze ondanks het misschien niet zo lekker loopt haar geduld niet verliest, want de druk wordt dan wel erg hoog voor die kids en met jonge kinderen en dieren werken is nu eenmaal een uitdaging die niet voor iedereen is weggelegd. Het is juist de kunst om de kids positief zien te stimuleren _/-\o_
Maar ten alle tijden moet naar mijn inziens 'lol met je knol' al dan niet samen met je clubgenootjes wel het belangrijkste zijn...Kinderen MOETEN al zoveel in deze maatschappij en als dat ook met de hobby zo is dan ben ik bang dat ze er op latere leeftijd zeker de brui aan geven... -O-
@Baudy, lekker druk in de weer met de veulens :):) , hier vanochtend geen regen gevallen alleen een paar druppels
@Avaluna, ik heb heule mooie foto's gevonden van Charlotje <3 en weet wie Frummel is :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:20

Het team bestaat ook uit 5 ruiters, alleen is er dit weekend 1 op schoolkamp. Juf deed het tot nu toe erg leuk en ze hebben steeds veel lol onderling. Alleen gisteravond ging het even niet zo goed. Probleem is ook een beetje dat zoonlief (te) gevoelig is en zich alles aantrekt. Aan de ene kant ben ik het met jullie eens, het is hobby. Maar tot nu toe was het steeds erg leuk (op bokkende pony na) Aan de andere kant moet zoonlief er ook mee leren omgaan als het eens niet zo goed gaat. Je kunt toch niet met alles steeds stoppen als het een keer niet lukt? Hij gaat doorgaans heel erg goed, nu even een keer niet. Ik dacht laat ik dat ook gewoon melden (je moet tenslotte niet alleen maar berichten als het goed gaat).;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:12

Denk dat dat ook het leuke is aan het topic, niet alleen halleluja verhalen maar gewoon zoals het gaat :j :)

Ik had poosje terug ook al Frummel en Charlotje gespiekt :o :+

Hier wachten op de schilder, thank God hebben we er een schilder bij nu. Want krijg het in mijn eentje niet op tijd af (buitenwerk moest ook nog eea aan gebeuren). Is vakmannetje, werkt netjes en snel _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:46

Hahaha, nou weten jullie waarom jullie zo lang op foto's hebben moeten wachten; doen mijn lief troelaake <3 geen recht.

@VHU: altijd mooi als het straks weer allemaal strak in de verf zit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:45

haha,...Ava...troelaake...is altijd mooi..of de foto nu mooi op kleur is of niet....!! komt wel..de zon wil ook nog niet lekker schijnen dus....pffff..dat komt wel..ik vind het geweldig dat jij zo met haar kunt genieten, heeeerlijk !!

ik ga weer verder prutsen..heb 4 schilderijen tegelijk..en ben nog aan mijn muren van de keuken bezig.. ....daar zijn beren, vossen, reeën, elanden, en arenden...en krijgen sierkrullen..maar moet allemaal met een speciaal slepertje..(kwastje waar je mooie lijnjes mee kunt maken..)prutswerk dus..want die beer is maar 10 cm groot ofzo..eland 15cm ...vos 7cm en arend 5cm...reeën 15 cm ofzo... later fototje..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:06

VHU fijn dat je hulp krijgt met schilderen.

Ik vertelde toch dat het veulen Kiantha nu zo mooi der medicijn oplikt. Nou ik was van het weekend weg en toen ik terug kwam deed ze het niet meer. Ze was aan het trutten. Ggrrr
Maar ik zei tegen gerrit laat on maar ff alleen we trutten wel wat.
Wat denk je met wat vrouwen liefde lukt het gewoon weer. Ze staat s'morgens al op me te wachten. Ha ha. Slurpt het zo op. Maar ik praat altijd met haar. Vind ze vast leuk. Gerrit snapt er niks van. Hi hi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:26

Baudy: geweldig dat ze het bij jou zo opeet. Zal wel een vrouwending zijn inderdaad, manlief krijgt dat soort dingen hier ook niet voor elkaar. Krijgt Rembrand ook nooit gevangen in de wei hahah
Ook wel lastig natuurlijk.
Bianca: heel druk met priegelwerkjes. We willen wel weer resultaten zien, want die zijn zooooo mooi.
Ava: nu niet meer piepen maar fotos plaatsen ~~}>
VHU schakelt hulp in bij het verfwerk

Vanmorgen lekker gemend met Rembrand, daarna mijn hele planning in de soep, want ik kreeg een telefoontje van de dierenambulance, Timon heeft een nieuw stukje van de provincie Groningen ontdekt. Hij zit nu weer in de slaapkamer van zoonlief, samen met poes Saskia (die brak gisteravond in). Wat zal hij blij zijn *\%/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:32

de keuken is echt oud...jaren...groen zeg maar...creme tegeltjes met groen aanrechtblad..wat in 1940 helemaal in was..hahahah....is ook een inieminiekeuken, ik heb 2 kastjes..en een ondiepe kast bij 1 muur van maar 15 cm diep..zonder deuren met planken..daarnaast..links en rechts dus zo'n...50cm brede planken muren waar ik die beestjes op gemaakt heb...voor de dieren had ik sjablonen gemaakt..zodat ze allemaal even groot zijn en hetzelfde..maar ook dat ze naar links en rechts kijken zeg maar...lichtgrijs..en nu met de hand witte krullen erop..ze zijn allemaal anders..ik heb meerdere reeën en elanden en beren en vosjes..maar ze zijn allemaal anders omdat het handwerk is..hier wat fototjes.. hopen dat ik ze geplaatst krijg.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:41

WOW _/-\o_

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:45

die zijn inderdaad erg leuk.. :j