[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 09:40

Hier een heel erg kort nachtje... Daan sliep pas na 2-en en hij is al weer wakker.... Ben dus erg moe :z

O ja en gisteren ook nog tegen de deur opgelopen, nu blauwe plek en bult op voorhoofd... lhopelijk is het maandag weg, anders heb ik veel uit te leggen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 10:08

Woest feest Tallechie :+

Iedereen gelukkig Nieuwjaar!!!!
't Knalde hier werkelijk ongelovelijk dit jaar ... enne.... na dipje in de avond werd het nog erg gezellig :# werd wakker door twee katten die steeds over mijn hoofd heen liepen _-:(

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 10:23

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Hier was het gezellig, maar ik lag om 00.45 uur al te slapen, haha. Was helemaal kapot!
Er was een vriendinnetje bij ons, maar ik ben maar gewoon naar bed gegaan.
Straks dienst overnemen. Normaal is dat om 8 uur, maar collega vond dat toch wel wat vroeg, dus gaan om 10 uur overdragen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:06

Mogge, iedereen nog 10 vingers? hier een redelijk rustige nacht. Simba was wel wat onrustig de gehele avond, Brutus vond 't allemaal wel best en stond rustig te eten....Hans had zich afgezonderd en stond met zijn kont naar 't vuurwerk toe in zijn stalletje maar was voor de rest wel rustig.
@Tallechie, auw #)
@Vhu, toch nog een gezellige avond gehad +:)+

Bij ons was het een avond met een lach en een traan...We hebben wel gezellig spelletjes gespeeld echter om 0.00 uur was het toch even moeilijk....de afsluiting van een bewogen jaar... :o Maar goed, we moeten vooruit blijven kijken en dat gaan we ook zeker doen....nu nog hopen dat ergens in 2012 mijn weerstand weer gevonden krijg, want die is nog steeds voortvluchtig :(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:13

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:16

Goedemorgen.
Koppel net de trailer aan om naar Ermelo te vertrekken }> }> }> lekke band. {:)-:( Is het zalig weer, alles klaar. Krijg je dit.

De paarden zijn redelijk rustig gebleven. Alleen de schapen hadden het zwaar. Ik heb een half uurtje bij ze gezeten. Ze waren zo bang, bij iedere knal sidderden de jonkies allemaal. Echt sneu. Ik had ze extra hooi gegeven, maar ze waren te bang om te eten. Alleen onze oude schaap E.T. was rustig. Ze is al 9 en die kent het wel. Die vond het wel gezellig dat ik er was; handig zo'n krabpaal.
De katten heb ik net pas weer gezien; die waren verstopt. En de honden hebben flink geblaft, dus die zijn nu uitgeblust.

Lekker met zijn allen bij de Japanner gegeten en daarna Pictionairy gespeeld tot 0.00 uur. Altijd gezellig; goede proef voor je huwelijk.
O is dat een zak met knikkers getekend..............tekenen is niet jouw talent {:)-:( !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:25

Geukkig nieuwjaar !!!

Tallechie en VHU gewond maar gelukkig niet van het vuurwerk.

Hier ook best een rustig avondje. Met de hond naar mn zusje geweest. Beetje
TV gekeken en op nintendo DS gespeeld. Daarna naar het vuurwerk gekeken zat mooi spul
bij. Paar vriendinnen wonen daar in de buurt dus die ook nog even nieuwjaar gewenst en
toen om 2 uur naar huis. Nog even langs de paarden gereden maar die stonden te slapen.

Hond geeft er niets om en de katten ook weinig. Kat van mn zusje was ontsnapt maar ook om
10 uur gelukkig weer terug.

Zometeen verplicht rondje familie dus zal weinig van de pony's zien vandaag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:50

Ik moet zo ook op pad voor ons verplichte familierondje :( . Ik heb er zooooo'n hekel aan... en misschien blijven ze nu wel uit mijn buurt en hoef ik niet te zoenen ;) _O-

De paardjes mogen zo even luchten...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:53

Ollie en Maisie verplicht aan de familierondjes, dat hoeven wij gelukkig niet!!

Janouk d'r huwelijk heeft oudjaarsnacht overleefd, hahah. Wel zielig van die schaapjes.

Onze kat is ook al een paar dagen foetsie, was vorig jaar ook zo. Komt vast wel weer terug.
Honden hier ook uitgeblust :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:19

GELUKKIG NIEUWJAAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zo ik ben ook mn bed uitgekieperd.. 't was half 5 vannochtend.. pff, dat ben ik ook niet meer gewend. Heb me wel rustig gehouden dit jaar, ik mag namelijk vandaag geen kater hebben want ik ga eind van de middag naar studio 22 voor de live finale van Sunday night fever.. Was niet zo duur en heb ik dat ook eens meegemaakt en ik ben altijd wel van de musicals.. :D (weet ik gelijk hoe het voelt om klapvee te zijn.. :+ )

Mn kleine nepteckel was rustig, mn oudere hond had toch weer meer zenuwen dan vorig jaar. Pony was wel rustig. Word altijd goed naar gekeken en om 12 uur gaan de eigenaren altijd vanuit de stal vuurwerk van de stad kijken.. Het zal goed afgelopen zijn anders had ik het wel gehoord.

Nou ik ga onder de douche.. hoef lekker even niet naar de familie.. ze waren bang dat ze niet optijd terug waren voor mij dus dat scheelt dan weer! Haha toch slecht van me dat ik het helemaal niet erg vind om niet naar familie te gaan maar lekker met mn pown te wandelen..

Ik zou er trouwens heel onrustig van zijn als mn kat voor zo'n avond verdwijnt.. die zou ik heel sullig binnen houden. Je weet het maar niet met sommige mensen..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:13

Goedemiddag allemaal.
De beste wensen voor 2012 aan jullie allen toegewenst !!
Ik hoop dat ieder hier, vind wat hij of zij zoekt dit jaar, en alle goeds en geluk krijgt :j

tallechie kort nachtje....sterkte vandaag..
vhu is het jaar uit geknald..
ollie had een roerig oud en nieuw met veel emotie's denk ik zo !! en Simba die vind het niet grappig..
Janouk heeft een lekke band en schapen die het niet leuk vinden...logisch....dat geknal is ook indrukwekkend.
eefjelover :wave: komt langs en heeft het niet te gek gemaakt.
ollie verplicht familierondje, hebben wij dit jaar voor het eerst afgeschaft...heel slecht ik weet het, maar ik voel je nadien altijd zo rot, dat ik me dit jaar voorgenomen heb om dat te vermijden....(hey, toch een goed voornemen voor dit jaar ?? ) +:)+
Bicci..mooi plaatje...jij ook happy newyear !!

gisteren s'middags lekker gegeten met omi, opi, zoontje en mijn manlief en natuurlijk :j wat carbid afschieten..puppen zijn gewoon schotvast, de paarden vonden die omhoog schietende voetbal maar stom...en keken er rustig naar... net als mijn andere honden, superrrrr.....toen het donker werd wat klein vuurwerk speciaal voor zoontje, want die ging gewoon op normale tijd naar bed..
hier lekker geslapen van 21.00 tot 23.45 :o :o ..toen uit bed...naar de honden en paardjes op stal...is lekker dat ze thuis staan. yeah.. *\o/* toen was het nieuwjaar....en om 00.15 weer naar bed..lekker uitrusten en vanmorgen vroeg weer op, helaas werkt vandaag mijn lijf niet mee...maar goed...morgen weer een dag, hondjes uitlaten, paardjes naar buiten en lekker een gewone dag..
zoontje wilde kerstboom vandaag helaas opruimen...dus ....alles is weer leeg en (te) netjes.. :+
Nu even huis leeg behalve mezelf..lekker rustig...

verder.....geen nieuws...weer een jaar om...weeer een nieuw jaar, nieuwe kansen..goede voornemens die heb ik niet... ^) het gewone leven is al lastig genoeg.. :):)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:27

Onze kat hebben we een aantal jaren opgesloten, maar het is echt een buitenkat. Dit jaar gewoon laten lopen. Hij ging wel naar buiten, alleen achter het huis en kwam direct weer binnen. Hij heeft tijdens het vuurwerk achter de bank gezeten. Ik laat het dus lekker zo, ook volgend jaar.

Dribbel is bij mijn ouders. Die is doodsbang (geworden). Bij elke klap(je) lag hij 1,5 uur te trillen, dus mijn ouders hebben hem vrijdag meegenomen.

Wij hebben geen familieverplichtingen gelukkig. schoonmoeder was gisteren bij ons, mijn vriend is gisternacht bij schoonzusje en zwager geweest. Van mijn ouders hoeven we niet te komen en mijn zus moet werken.

Ik ga dus maar even aan de studie, heb net nog even een paar uurtjes bij geslapen

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:29

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:34

Allemaal op onze eigen manier de nacht toch weer goed doorgekomen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:45

Wij zijn ook niet naar familie gegaan, moeten dan ook helemaal naar Drenthe (minstens) en gelukkig had mijn man er geen zin in (is zijn familie), mijn familie heb ik allemaal net nog gezien en die hechten er met Nieuwjaarsdag gelukkig niet zo aan. Ik ga komende week nog wel even naar 't Noorden, heb ik me goede kant weer laten zien, ze beseffen ook nauwelijks dat we altijd een klere eind moeten rijden {:)-:(

Mijn vinger houdt zich goed in de tape en ik kan er dus wel mee rijden (toen gewoon maar even getaped via mijn handschoentjes :7 ). Bente is heel zacht in haar mond, heb vrijwel niets in handen dus lukt gelukkig goed. Heb er zowaar een paar keer een echte hele mooie uitgestrekte draf uitgereden, zie ik die voetjes helemaal (als ik erop zit dus) naar voren gaan, gaaf hoor :D Moet alleen echt gaan oefenen met doorzitten... ze gooit natuurlijk hoger op dan een gemiddeld paard maar ik ben zelf ook gewoon slap :o

Dus dat is een van onze goede voornemens: buikspieren oefenen :P

Paard & poown waren rustig geweest met het knallen 8-)

Typen gaat wel lastig dus als jullie het iet erg vinden ben ik de komende twee weken even beetje asociaal vwb samenvatten en overal op reageren :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:52

VHU dat kan echt niet hoor ;) Dan doe je er maar wat langer over om die samenvattingen te typen :+

Eefielover hoeft lekker niet naar familie. Onze kat is een echte buitenkat, die mag niet binnen. Dus ook met zo'n avond moet hij zich buiten maar redden. En daar heb ik ook alle vertrouwen in. In het voorjaar is hij ook weleens een weekje foetsie, lekker de hort op. (Hij is niet gecastreerd :o )

Biancacoo rustig avondje gehad en de kerstboom alweer weg!

Tallechie begint 2012 met studeren.

Hier een extreem rustige dienst. Maar 1 telefoontje gehad tot nu toe en die was van mijn collega die de dienst zo overneemt :=
Net zijn mijn zwager en schoonzus met 2 van hun kids langsgeweest. Jongen van 10, die heeft lekker met de labrador in de tuin gespeeld, en meisje van 13, die is doodsbang voor honden en zat dus als een angstig, bevend rietje op de bank. Ik vind het zo moeilijk om te begrijpen dat je zo bang bent voor honden... Ze was er blij mee dat haar broertje buiten was met Bubbles.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:16

Oeh... :Y) vhu's vinger vergeten in de samenvatting...
beterschap :j met je vinger vhu..lijkt me toch lastig en best pijnlijk...wel fijn dat je als ie getaped is gewoon bijna alles kunt doen !
Frensie had een rustige dienst...wat doe je zoal tijdens je dienst....ik zou in slaap vallen geloof ik.. :o
wat sneu dat dat meisje zo bang is van honden...heeft ze iets naars meegemaakt ??

onze kat die is een asiel verwilderde kat....en hij was lekker in het stro aan het slapen vannacht, dus die is lekker thuis gebleven. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:46

:wave:

bah, het regent hier alweer...
wel geluk gehad, nog even droog kunnen mennen, alleen wat spetters en daarna ging het pas echt...

Voor 't eerst weer even echt een half uur in de bak gemend met 'r en echt even aan het werk gezet, kijken hoe ze dat nu aan wilde pakken...
We hebben vooral nog over straat gereden en ik merkte steeds maar weer dat ze, ondanks dat ze druk en/of wakker was, toch niet lekker voorwaarts wilde lopen op de weg, en dat vond ik vreemd voor Fifi...
die is meer van de fast forward... :D
Dus ik had bedacht om eens even te checken hoe dat op zachte grond in de bak zou gaan.
Start was wat onrustig, ze was de hele dag al wat gespannen door de stress vannacht en toen we gingen rijden ging er ook nog eens ergens in de verte harde muziek aan en het waaide onwijs hard...
Maar daardoor was ze wel voorwaarts... :=
Na het gespannen begin stukje echt wel even fijn kunnen rijden, voor het eerst weer wat stukjes 'ouderwets Fifi'! *\o/*

frensie rustige dienst...

vhu en eefielover niet naar familie geweest...
wij ook niet, straks bij mijn ouders eten...

vinger van vu houdt zich goed gelukkig...

tallechie aan de studie en hond bij ouders...
onze hond is gelukkig niet zo heel bang meer, dat is wel heel fijn!
Fifi had het even slecht gehad vannacht, gisteren overdag ging het gelukkig nog heel goed...

biancacoo schotvaste honden en paarden...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:40

heb een topicje gemaakt van de filmpjes van vandaag... *\o/*
[AR-ITP] Back on track in 2012!

nu gauw omkleden en richting mijn ouders, uploaden duurde iets langer dan gepland... :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:58

Ga zo je filmpje bekijken Nouvel!
Ben erg benieuwd!

Biancacoo wat ik zoal doe tijdens een dienst: gister heb ik mijn huis helemaal schoongemaakt; badkamer, wc, vloeren, was opruimen en strijken. De afgelopen weekenden heb ik veel zitten quilten. Vandaag vooral tv gekeken, even met mijn ogen dicht op de bank gelegen en familie kwam even langs. Zondag is altijd een rustige dag bij ons, dus met of zonder dienst is weinig verschil.
Geen idee waarom mijn nichtje zo bang is, er is nooit wat gebeurd. Maar ze hebben zelf nooit dieren gehad thuis. Haar oudere broer is allergisch voor dieren. Zelfs de kippen van de buren had hij last van en ik kan daar niet met paardrijkleren langskomen, daar krijgt hij ook last van. Hij kan dus ook niet mee in onze auto.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:32

Nouvel, dat ziet er toch echt superkeurig uit !! knap hoor.
Frensie,druk aan het werk dus tijdens je dienst !! wat balen dat die kids zo bang en ook zo allergisch is/zijn....lijkt me enorm lastig..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:20

thanx!
ben zelf ook blij dat ze zo fijn aanpakte! :j

nu het vervelende kuchje nog weg dat er dan ineens weer is en dan ineens weer weg is... :?

frensie, lekker actief bezig geweest dus, goed hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:43

Altijd lastig zo'n kuchje... misschien is het even niet anders Nouvel, komt het langzamerhand gewoon goed.... :(:) :j je ziet haar met de topics mee er weer beter uitzien, misschien zie je het als baasje nauwelijks maar zo als buitenstaander zie je dat zeker wel +:)+

Wat voor deken(s) hebben jullie er nu nog op? Ik heb toch gewoon mijn 100grs Bucas erop met daaronder een 200 grs onderdeken... lijkt me haast wat te warm maar ze zweet er niet onder.... vind dat toch zo moeilijk die dekens. Snuitje heeft niets op.... Maar Bente was toen een paar weken geleden gewoon niet lekker omdat ze het koud had (echt als ik het zelf niet was die het schrijft zou ik zeggen onzin maar het was echt zo..... :x :o ). Dus ik laat het nu maar zo maar ik vind het wel wat veul...... := Nu had ik de weerberichten gezien en het wordt wel weer iets frisser (het is natuurlijk erg zacht) dus ik laat ze er maar onder.... Maar ik heb zoiets van wat als het gaat vriezen.... dan moet er nog een deken bij....is wel erg watterig >;)

Ze heeft ook totaal geen vacht, ziet eruit als een zonnetje, ze straalt je tegemoet dus tja, ..... ben ook erg blij dat ze totaal geen wintervacht heeft want vandaag was ze na behoorlijk intensief rijden gewoon na wat uitstappen keurig droog dus het is wel super handig. Maar ik was nooit zo'n deken type :o :+ en nu zijn we opeens watjes }:0

Zal van de week even proberen foto's van haar te maken ze ziet er zo goed uit, heb nog nooit een paard zo mooi in de vacht gehad in de winter <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 02:16

Kan weer eens niet slapen, dus kom maar even hier langs.

Ben wel lui, dus sluit me netjes aan bij alle samenvattingen. :o

VHU: hier vandaag (nou ja, gisteren) weer dekenwissel gedaan. Ze waren niet aan het zweten, maar voelden wel erg warm aan. Nu staan ze weer onder 200 gram ipv 300/350. Rembrand krijgt altijd een wat doffere vacht met deken op, is al het talg denk ik, komt wat wittige waas op. Maar goed, zonder deken is geen optie. Met dit weer staan ze 's nacht helaas weer op stal, maar als het weer echt kouder wordt, overdag onder de 5 graden, dan komt die extra deken er weer bij.

Vanmorgen weer alle paardjes aan het lopen gehad. Pony met zoonlief aan het spelen geweest, Thabor gelongeerd en Rembrand met kar laten ploeteren in de bak (dressuurmatig kan ik dus geen drol, maar goed, is vast goed voor de achterhandspieren ;) ) Morgen of eigenlijk straks ga ik denk ik met zoonlief en pony naar de binnenbak, zodat ze even proefje kunnen oefenen (komende zaterdag weer onderlinge bixie).

Dinsdag en woensdag komt er een vriendinnetje logeren, dus heb het alsnog druk deze week. Nou ja, is niet anders. Maar zou fijn zijn als ik dan in ieder geval in de nachten gewoon kan slapen (want overdag zal zeker niet gaan lukken) :O

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 08:38

Goedemorgen allemaal!!

Gwin heb ik zaterdagavond een dunnere deken omgedaan en gisteravond weer een dikkere deken. Ze voelde nog wel warm aan, maar ik kan overdag vandaag niet naar stal en ik wist niet precies wat ik moest.

Tine lastig dat je niet kan slapen! Ik neem dan altijd gewoon een temazepammetje ;)

Nou, ik ga werken!

Doeidoei