[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:13

Utrecht weet het nog steeds niet -O- maken weer nieuwe kweekjes of zoiets en ik kan over 5 werkdagen weer bellen. Een zeer schrale troost, het is zo'n onduidelijk beeld dat ook al was ze eerder in Utrecht geweest ze dit nooit hadden kunnen stoppen. Dus hoe dan ook, ze was eraan overleden.

Goed na als die treurnis even een heel goed bericht......Bente is goed bevonden dus kom zondagochtend naar Rijsbergen.
Zo zeg, ik had nog de angst dat het niet goed zou gaan, je weet het maar nooit.
Ben helemaal opgelucht.

En nu moet ik echt als een speer verder.
Sorry voor de ego-berichten, S_L onwijs veel sterkte met je mond/kies/hoofd :(:)
Naaltje is nog hyper van alle drankjes, die gaat straks enorm instorten :=
:evaw:

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:22

ow, ik dacht dat bente morgen pas gekeurd zou worden? Nou gelukkig is ze dan zonder mijn duim-actie ook goedgekeurd haha.
Vervelend dat utrecht het nog steeds niet weet, maar het moet ergens wel 'fijn' zijn om te weten dat je echt niets had kunnen doen. Lijkt me verschrikkelijk om heel de tijd in de onzekerheid te zitten "wat nou als we dit-of-dat hadden gedaan, had ze er dan nog geweest..."
Toch wel heel vervelend dat ze niks weten, want nu kun je het nog niet afsluiten, zit je nog 5 dagen af te wachten of ze misschien al iets weten, bah... Sterkte :(:)

Willen jullie morgen voor mij duimen?
Ik wil heel erg graag naar het concert van de red hot chilli peppers, en morgen start de kaarverkoop en ik ga samen met een goede vriend van me en die gaat dus heel de ochtend achter de pc kaarten proberen te scoren ;)

Nou, nu weer hard aan de studie. Moet zo mn huis nog dweilen maar heb eigenlijk niet zoveel zin :+ Mja, geen zin is geen goede reden he, dus zo toch maar ff de dweil erdoor. Kan naaltje morgenavond natuurlijk niet ontvangen in een niet-gedweilde woonkamer haha.

Oh en biancacoo, nee ik geef niet zomaar op hoor. Heb ook echt wel vertrouwen dat het goed gaat komen, het gaat alleen wel ff duren. Dus vandaar dat ik graag zoveel mogelijk tips wil krijgen, want ik ben zelf nog groen en mn span is ook nog groen, dus we moeten het allemaal nog leren en mn meninstructrice is helaas naar de andere kant van het land verhuisd dus les hebben we op dit moment ook niet :+

Groetjes, lacuna
Laatst bijgewerkt door Lacuna op 22-06-11 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:23

VHU *\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd met het goedkeuren van Bente!!! superleuk !!
Kleine geruststelling dat Utrecht er nog steeds niet uit is, maar ook wel weer dubbel gevoel vind ik !! :7

Naaltje ik zie je al door je huis gaan als een forward rewind mensje, nog even dit en even dat en even dat, tot ddddaaaaatttt dddee ddddrrraaannnnkkkkjjjjjeeeesssss uitgewerkt zijn, dan word het zo'n slowmotion effect naaltje,..... hihihi.
Doe rustig aan vandaaag !!! :')

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:26

:') Heb om 02:00 m'n laatste energydrinkje op. Je zou toch zeggen dat die al uitgewerkt moet zijn? :+

@lacuun; ik kan niet binnen. Die grote freggel is ook mee. Ik kom lekker voor je raam staan zwaaien :+ maar ma weet nog niet of ze 'm wel mee wil nemen ^)
een niet gedweild huis kan ik trouwens prima tegen hoor.. je kent me :P

Ik zit te proberen de hond te stelen bij m'n ouders, maar krijg ze niet te pakken ^) Heb het wel verdiend om even door 't bos te struinen met een gekke hoop hond vind ik :P

@lacuun; ik ken nog wel een goeie meninstructrice!? Woont in euh... tjeetje.. daar bij de roosendaal in de buurt, waar frans bouwer ook woont :? }:0

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:33

Die grote freggel hihi hoe kom je erop kan best 5 minuten in mn tuin terwijl jij je kopje koffie drinkt.
Voor mn raam staan zwaaien vind ik wel heel erg gemeen, dan voelen mn poezels zich niet eens meer veilig in hun keukenraamkozijn... :(:)

Nou, straks ff naar de garage, heb gister ook nog stuurfoutje gemaakt met die mormels; bleef mn kar achter mn autobumper hangen, beetje jammer. Gelukkig wil vriendlief m ff provisorisch vastzetten zodat ik er vrijdag wel mee naar de uni kan voor mn examen en niet halverwege de snelweg hoef te stoppen om de bumper op de halen en in mn kofferbak te gooien *want daar heb ik helemaal geen plek voor...* en dan wordt ie zaterdag gemaakt.

Haha, thnx, maar uit zeer betrouwbare bron weet ik dat die meninstructrice geen tweespanles geeft :Y)

En nu ga ik stoppen met mn uitstelgedrag en ga ik iets nuttigs doen
...
yeah right 8)7 like that's gonna happen...

groetjes, lacuna

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:39

@ VHU: wat vervelend zeg. Maar ik denk toch dat het een enige troost is dat niemand iets had kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat je zou denken "Waarom heb ik haar niet eerder naar Utrecht gebracht"(of weet-ik-veel-welke zelfverwijten), maar dat zou allemaal niets uitgehaald hebben. Het maakt je verdriet niet minder, maar ik denk wel dat het enigszins beter te verwerken is omdat je écht niets kon doen om haar te helpen.

Wat goed zeg dat Bente goedgekeurd is!!
Die ego-berichten neemt niemand je trouwens kwalijk, iedereen in dit topic begrijpt je en is blij dat je ons zo op de hoogte houdt.

@ Lacuna: ik duim mee +:)+
Vervelend trouwens dat je meninstructrice naar de andere kant van het land verhuisd is! Misschien toch eens uitkijken naar iemand anders? Ik weet niet waar je woont, maar ik krijg les van de man van Jenny Veenstra.(Marc van Vlasselaer) Ik ben er heel tevreden van :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:43

@lacuun; dat wordt af en toe eens afreizen naar rijsbergen dan? Misschien dat je op Petrideko terecht kunt? :)
haha, freggel in de tuin kan inderdaad :j freggel heeft maar klein stukje nodig want hij mag gewoon niet bewegen van me :')

*knipknip* :+ :') meen je dat nou? :+ Daar moet je jou voor zijn :))

ik ga verder moeders proberen te stalken.. want ik wil die hond :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:19

Pff wat heb ik toch rare dieren hier!!
Zhora leidt me ontzettend af! Alle deuren en ramen zijn hier gesloten, Zhora ligt buiten onder het afdak onder het terras (ongeveer op 15 meter van me af), ik zit binnen te studeren. Ligt die hond daar te snurken alsof hier een vliegtuig boven het huis hangt! _-:( Duurde nog lang voordat ik door had wat dat geluid was :o

En onze kat gaat dus echt naar de w.c. hé :Y) Hebben al een paar maanden geen kattenbakvulling gekocht, we moeten gewoon de deksel van het toilet omhoog zetten. Iedere ochtend liggen beide behoeften erin en moeten wij enkel het toilet doorspoelen! Als dat niet handig is :+ Het leukste ervan is: het ruikt helemaal niet! En goedkoop uiteraard :Y)

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:35

Goedemorgen allemaal :D uhmmm middag ondertussen :+

@ Happytime: heel veel sterkte :(:)
@ lanouska : Klinkt erg pijnlijk, beterschap Y;(
@ VanHuisUit: Gefeliciteerd met de goedkeuring *\o/* , balen dat ze het nog niet wisten, sterkte :(:)
@ sander_lotte: Vreselijk is dat, pijn door een kies of een tand. Hopelijk kan je eerder terecht. :(:) , super dat het goed ging met het ruitertje :D
@ cyclo86: Wat een gave pony <3
@ PrinsjeH: *\o/* Gaaf!!!! Super dat de rit zo beviel, ik kan ook niet wachten tot zaterdag wil zooooo graag ook weer even mennen :D
@ Naaltje: Wat een lange uren heb je gemaakt :O
@ Biancacoo: Sterkte met Melody, succes met de mensen die komen kijken naar je jaarling :D

Gisteren voor de verandering overdag gewerkt, en vandaag lekker de nachtdienst in :O
Gisteren tijdens het poetsen van Storm vond ik een gat in zijn kroonrand aan het achterbeen, gelijk even de hoefsmid gebeld. We moeten lekker gaan weken in de soda of bio-tex, ga ik zo even halen, gisteren wat van de stalhouders gekregen. Was best nog een onderneming 1 voet in een emmer laten staan :)) geloof dat ik natter was. Gelukkig mag ik er op drukken en aanzitten en loopt hij er normaal op.

Kwam er gisteren achter dat 1 van mijn stalgenoten kan mennen en haar koetsiersbewijs heeft dus hopelijk kan zij mij na zaterdag een paar keer begeleiden zodat ik niet alleen ben en wat kan oefenen wat ik in de lessen leer :D

Strakies lekker mijn Hafje longeren ~~}> , shet word vandaag door verzorger gedaan. Maar als zij klaar is mag hij pootje baden :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:40

even snel uit meeleesmodus...

vhu gefeliciteerd met de goedkeuring van bente! *\o/*

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:46

Nou, net de hoefsmid gebeld voor dids. Een andere dan vorige keer. Het zat me niet lekker dat dids toen zeker een maand gevoelig heeft gelopen.
Zometeen naar stal rijden, daarna naar m'n moeder om met 'n vriendin en haar ff met de honden een rondje te doen. En dan hopelijk nog optijd thuis om eten te maken voor mezelf en vriendje.

En dan vanavond maar beetje lammig op de bank hangen denk ik :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:51

@VHU: gefeliciteerd *\o/* !

@Naaltje: goed plan voor de avond :j !

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:52

Ga ik zometeen ook weer even doen, die hoefsmid bellen. Hij had gisteren geen tijd om een afspraak te maken omdat hij op een verjaardag zat maar heeft me even advies gegeven voor Storm :D . Vandaag even een afspraak maken. Ik ben erg tevreden over mijn hoefsmid :D , ben ik ook zeker niet altijd geweest bij eerdere. Hopelijk bevalt de nieuwe beter voor jou en Dids :D

Mijn vriend kookt hier altijd, en hij wacht gelukkig op me als ik weer eens op stal blijf hangen :o daarmee ben ik erg verwend.

En ik hang vanavond tot 22:00 ook lammig op de bank, daarna werken :O

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:54

ik was blij met m'n smid. Tot ik verhuisde en hij niet meer kwam :+
nee was begrijpelijk, ging voor hem wel erg ver uit de richting toen. Heb toen nog iemand anders geprobeerd, maar ik weet niet.. voelde niet helemaal oke.
Nu deze proberen :) :)) hij klonk als geschikte vent :)
Hij komt woensdag om 8uur :+ vroeg m'n nest uit want dan moet ik dids ook al naar voor gehaald hebben :))

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:58

Prinsje : leuk dat je zelf gemend hebt
Naaltje : fijn dat je jou verslag af hebt :O
Biancacoo : ik vind die kleine welshjes ook altijd zo leuk <3
cyclo: kan gebeuren (google chrome is ook handig zie alles wat fout is :') )
VHU: hopelijk hoor je snel iets.
SL : leuk dat het goed ging.
Biancao: succes
Lacuna : ik zou duimen ;)
VHU : gefeliciteerd dat bente goedgekeurd is. maar vervelend dat ze het nog niet wisten.
naaltje : veel plezier met de honden

ik ga vandaag even niks met Charly doen, gisteren heb ik eventjes vhd met hem gedaan.
morgen ga ik hem weer longeren met zadel en s'avonds heb ik springles met Asmiro,
en vrijdag doe ik bij Asmiro het tuig even op.
zaterdag en zondag niks met Asmiro omdat ik maandag de paarden4daagse heb.
en volgende week ga is samen met de gerrit het tuig weer op Charly doen,
en gaan we even in de longeerbak oefenen en later in de wei kijken hoe het sturen en remmen gaat.

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:01

:D Zo die begint vroeg, die van mij komt alleen in de middaguren, hij heeft een normale baan ernaast geloof ik waar hij s'ochtends werkt.

Na mijn verhuizing uit de buurt waar ik stond kwam mijn smid ook niet meer, erg jammer. Hij wou wel komen als ik niemand anders kon vinden. Had er eerst 1 gevonden maar die was ik tijdens het bekappen al zat, mijn hafje krijgt zegmaar altijd liefde met de hoefsmid en gaat lopen friemelen aan hem, zeg ik er ook altijd bij bij een nieuwe smid. Alleen die smid vond dat niet zo grappig, dus nadat hij de pony en mij nogal met grof taalgebruik had aangesproken was ik direct al klaar met hem :o . De volgende heb ik een tijdje gehad maar hoorde steeds maar weer van mensen om me heen dat hij nogal eens losse handjes had als je er niet zelf bij was had ik niet zoveel vertrouwen meer in hem. Zodoende heb ik nu Wouter :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:11

ik ben er sowieso altijd bij hoor, ben wat dat beetreft op en top muts :P

Dids doet ook altijd aan hoefsmidje-friemelen. Maar zogauw de smid tandjes voelt mag hij zelf corrigeren :) Een die gaat snauwen kan inderdaad gauw op^#$% :P

nou, ik ga mezelf wakkermaken en naar stal rijden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:11

VHU balen dat je nog niet meer weet, en een hiephiephoera voor Bente
smeden zijn en blijven vaak een ramp heb ik het idee.
Naaltje heeft de turbo aan, mag je ook wel hierheen komen hoor.
Prinsje zelf gemend super.

Ik heb gisteren eindelijk weer eens wat foto's gemaakt van de paardjes.
Wieneke (6 jaar),
Afbeelding
Afbeelding

Candy (2 jaar)
Afbeelding
Afbeelding

Billy (3 jaar)
Afbeelding
Afbeelding

Chicko (4 jaar)
Afbeelding

de hele kliek op Candy na
Afbeelding

hier in de helft van de stal
Afbeelding

Afbeelding

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:16

Veel plezier vandaag Naaltje :D

Gave foto's, wat een gave kudde sonjim <3

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:22

dankjewel Janice

ik heb ook nog foto's van puplief waar je wel haar hoofd op ziet.
Afbeelding

ons oudje die helaas niet meer bij ons is.
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:22

Afbeelding Candy genietend van de zon

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:30

goedemiddag...

naja goed me auto is dus nu officeel stuk :( en het niet meer waard om te laten maken moet nu dus op zeer korte termijn zonder centjes een andere auto kopen dus ik baal als een stekker ga zo maar even naar de bank kijken of ik daar wat kan regelen...

en uitgerekent vandaag moet !!! ik naar coevorden want we hebben vanavond wedstrijd in gorredijk heb dus me moeder maar weer lief aangekeken en gelukkig kan ik haar auto lenen *\o/*

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:32

<3 Wat een lieve snoetjes. Lieve foto van je hondje die je helaas niet meer hebt :(:)

Ik zit in dubio met mijn shet, hij is 1.10 maar wat is een normaal gewicht aan ruiter voor hem :? Ik heb eens gelezen dat een shet 1x zijn eigen geicht kan dragen al lijkt mij dat persoonlijk wel erg veel, en anderen houden ongeveer 25% van het lichaamsgewicht aan. Dat laatste lijkt mij aannemelijker :D .

@ lanouska: Oww dat is echt balen -O- , heel veel succes bij de bank.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:56

ik hou 20 %- 25 % aan wat bij mijne neerkomt op hooguit 30 kilo, wieneke is de kleinste en is 140 kilo met 86cm hoogte

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:02

Dan zal Storm met zijn 1.10 rond de 200 KG zitten denk ik. Dan zou voor hem het maximale 50 KG zijn. Maar dan wel met zadel, >;) hmmm is met mijn ruitertje op het randje hoor denk ik, duurt niet lang meer.