Mooi geschoren zeg, ik wil Quenzo ook gaan scheren, hij heeft nog zoveel haar. Lijkt mij opzich niet leuk bij hem om zijn benen dan erin te houden,, maar hij heeft zulke mooie sokken. Even overnadenken.
Morgen krijgt hij voor het eerst het tuig op en ga ik met hem lange lijnen Vandaag mag hij een kinderlesje lopen aan de longeerlijn kijken hoe hij erop reageerd. (meisje rijd al ander half jaar, dus dan kunnen we het gelijk goed bekijken)
wat een mooie ponys maisie leuk met die pluisbeentjes zo
ik heb vandaag tentamen.. en morgen, overmorgen en vrijdag arme dids, die heeft dus weer eenrustig weekje.. ik wil em binnen nu en 2 weken een keer voor de kar knopen Dat is ook alweer 4 maanden geleden
Ja ik vind sokken gewoon bij een welsh horen en daarbij heb ik ook geen apparaat voor de benen. En als je ziet wat ze nog verharen dan ben ik blij dat ze geschoren zijn.
2 rivaldo je zet m gelijk goed aan het werk. Die van mij krijgen meestal een gewenningsperiode van 1 maand.
Ik zou NU niet meer gaan scheren zogoed als alle paarden zijn nu zelf al aan het verharen. als je NU nog scheert, scheer je ook gelijk de nieuwe zomervacht weg en wordt de zomervacht daarna erg lelijk. Gewoon veel poetsen dan is die wintervacht vanzelf weg
Natuurlijk is de wintervacht een ramp, daar heb ik ook wel 'last' van. Maar het is gewoon niet erg nuttig meer om NU te scheren omdat je dan de zomervacht al kapot scheert. Je hebt tegenwoordig zoveel borstels en spullen om het verharen makkelijker te maken (furminators e.d.)
Nee ik zou nu ook niet scheren. Behalve bij erg schlecht verharen. mijn shet liep in mei ook nog met een halve plukkerige wintervacht dan deden we haar scheren.
Ik heb een paar plekjes overgelaten met scheren. Onder het zadel en bij de singel. Ook nog een hartje op dr kont over gelaten en hier komt me ook een haar vanaf!!! De rest is nog gewoon netjes kort.
L_Rivaldo
Geplaatst: 12-04-10 12:04
Oki, dan zet ik vanmiddag het kindje hard aan het werk hihi Ik heb voor hem ook een aparte poetskoffer gemaakt zodat hij lekker zijn eigen borstels heeft.
Het was de eerste dag echt raar, in stal was rivaldo hele tijd lief maar toen ik weg liep was hij eerst erg dominant en trapte wat naar hem, pony was toen effies in paniek. Half uur later haal ik rivaldo eruit en is hij gewoon boos dat ik hem uit stal haal .. hij begon de hele stal om te ploegen. Echt zo maf! Nu is dat over en kunnen ze het goed met elkaar vinden, al blijft rivaldo toch de baas. In de bak of naast andere in de paddock, mag Quenzo niet te lang en te dicht bij andere komen van rivaldo.. Want het is zijn vriendje.
Quenzo betekent volgens mij niets, heb het zelf bedacht. Op internet gekeken en het betekend niets, wilde iets wat een beetje op het spaans leek, ben helemaal weg van die taal
Hier vind ik hem zo sgattig!
tine10
Geplaatst: 12-04-10 13:18
Vanmorgen priveles mennen met de pony gehad. Hij loopt dus echt heel veel beter met dit bitje, dus ben erg blij dat ik hem heb gekocht. Had aan het eind van de les wel helaas iets heel geks. We weten niet waarom, en dat maakt het toch wel een beetje eng.
Amerigo vloog er een paar keer in een soort paniek vandoor, ogen helemaal groot. Maar na een paar passen weer helemaal normaal. Dit deed hij eerst ook wel eens, maar dan omdat we door een kuil gingen of er iets engs was. Nu allemaal niet van dat alles. En toen ging het ineens een beetje mis (mijn instructrice vindt mennen doodeng, werd eindelijk beetje minder, omdat ze me al heel wat maanden lesgeeft, maar dat is nu wel weer helemaal weg). Pony liep zelf dravend het lint in, kar bleef met wiel achter een paal hangen. Gelukkig bleef ik zelf heel rustig (terwijl ik op buitenrit als Rembrand beetje gek doet, helemaal blokkeer, snap het nog maar), en wist ik het weer op te lossen. Later deed hij nog een paar keer van die hele rare sprongen en was dan ook stuurloos. Ook toen we na een tijdje stappen de bak wilden uitrijden, wilde hij recht op de palen af. Heel gek. We snappen er echt helemaal niets van.
Ik wilde morgenmiddag weer gaan mennen, met zoontje erbij, maar dat lijkt me nu even niet verstandig. Hij moet eerst weer gewoon voor die wagen lopen. Het is niet zo dat ik nu bang ben, ben ook best trots op mezelf dat ik zo rustig bleef. Moeilijke is alleen dat ik echt geen verklaring voor het gebeuren heb, dus kan het ook niet echt oplossen.
Erg jammer dat dit gebeurd is, want hij liep verder zo ongelooflijk veel beter als met oude bit.
Sorry, beetje warrig misschien, maar het was ook zo raar.
AnneloesF
Geplaatst: 12-04-10 15:12
Balen Martine, raar verhaal!! Hopen dat je het snel op kan lossen of dat het eenmalig is, dit zijn geen leuke geintjes natuurlijk.
Ik zal vanavond weer eens mennen met Charmer, heb les. Laatst nog lekker een buitenritje met em gemaakt, nu mag ie weer in de houding Heb net Viva al lekker ff gereden in et zonnetje, die ging ook weer fijn
Oh als er auto's voor/achter me rijden doe ik dat ook echt wel, maar anders hou ik m'n beide handen liever aant stuur. Maar komt goed hoor, ben netjes opgevoed int verkeer
Bah, tine wat vervelend! Lijkt me heel eng als het "zomaar zonder duidelijke oorzaak" gebeurd. Anders is het natuurlijk ook niet fijn, maar dan kun je je er in elk geval op voorbereiden en als hij het zomaar "vanuit het niets" doet, dat lijkt me helemaal niks. Sneu ook voor je instructrice. Durft ze nog wel in de bak te staan? (of rijdt ze mee op de kar?)
Zo, Laura. Dat is al behoorlijk heftig voor een pony die pas dit weekend bij je is. Mag ik vragen waarom je hem al zo heftig aan het werk zet, in plaats van hem eerst even een tijdje te laten acclimatiseren? Het is voor het paard een behoorlijke omschakeling, nieuwe baas, nieuwe plek, nieuwe vriendjes maken, je aanpassen aan de nieuwe regels en dan ook nog eens nieuw werk. Ben je niet bang dat het teveel is voor het koppie? Zelfs Sun, die al regelmatig verhuisd is (en dan dezelfde eigenaar houdt!) krijgt in eerste instantie een week rust, en meer als hij aangeeft langer nodig te hebben. Nu afgelopen keer verhuizen zijn we al eerder wat gaan doen, maar dit was ook gewoon "terug naar de wei waar hij altijd gewoond heeft" dus hij kent daar alles al. En de eerste week ook alleen maar lang-leve-de-lol sjokwerk en verder niks van hem gevraagd.
Anneloes je had hem hier nog niet geplaatst. Wel in het andere topic. Dan zie ik je vanavond wel. Kijken hoe snel die van jou is en hoe stuurloos die van mij is.
Martine wat vervelend. En helemaal vervelend als je de oorzaak niet weet.
Ik kijk het per paard aan. Veale heeft weinig tijd nodig om te wennen. Die laat ik meestal 2 a 3 dagen staan en dan gaat hij ook weer aan het werk. Mijn vorige paard moest wel 3 tot 4 weken wennen.
Whaha nou scheelt dat ik in 't 1e uur rij, dus geen kans dat je me weer omver rijdt Chantal En we zouden vaardigheid gaan rijden geloof ik, dus als dat op tempo gaat heb ik wel weer een druktemakertje voor de kar...
Wennen... tsja Charmer wil niet eten als ie ergens anders is, dus die zou bij een verhuizing denk ik ook wel heel erg moeten wennen. Op evenementen komt ie de dag door op krentebollen en appelsapwater, hooi peuzelt ie wat op en biks eet ie alleen bij grote honger. Viva was sneller gewend na dr verhuizing, die reed ik gelijk de dag erna weer en na een weekje was ze helemaal thuis.