Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
! Je mag door "ons" bos, erg leuk!!
, het is dan hoogseizoen voor die krengen)
met endurance wordt nooit met vliegendekens gereden, is te warm en wordt erg vies met koelwater. Sprays verdampen allemaal. Kan wel iets door koelwater doen en tussendoor wassen dat helpt het beste. En ik heb goede ervaringen met Anky vliegenspray. Vroeger met BremsenBremsen maar dat verkopen ze niet meer in die samenstelling in Nederland helaas, helaas...
Maar daardoor ergerde Ber zich dus ging ze zich met Piet bemoeien
(dreigen naar hem, proberen zijn loop te blokkeren, terwijl ze dus nog gescheiden door draadjes staan, echt drakengedrag van Ber naar hem toe, beter zo, want ze was goed afgeleid hahaha) toen ik terugkwam stonden ze (voordat ze me doorhadden) netjes naast elkaar rustig in de verte te kijken (ik kwam via andere kant dan dat ze verwachtten
), zodra ze me zagen was het rennen en gillen maar het was geen blinde paniek meer. Ber zweette ook helemaal niet toen ik weer bij de wei was. Vorige week was ze nog helemaal drijfnat of brak het zweet haar al uit als ik maar even wegging met Ollie, of als we haar op stal zetten...
maar wie weet
natuurlijk is het niet verantwoord maar dat zal het paardrijden op zich ook wel niet zijn haha Ik heb oooooooit heel lang terug ook een Kieffer springzadel gehad, geen idee of dat een Koof was maar zat / sprong heerlijk.
. Merken Vwb springzadels zijn Stübben, Eric Thomas etc.
, uiteindelijk niet van gekomen en ben nu gewoon blij met mijn eigen zadel.
. Heb wel alle vertrouwen in Charlotje en ik merk dat mijn zit ook steeds beter wordt. Heb vandaag een beetje gesprongen en het stelde niet veel voor, maar voor mij echt helemaal geweldig! Helaas niet minder pijn, maar ik kan daar niet echt een pijl op trekken.
.
).