[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:38

VHU ik wilde ook al zeggen als je gangelt doet kan ik wel een plekje voor Ollie regelen. Wij wonen daar op fietsafstand vandaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:14

Agossie zou toch wat zijn Tine.
@Sonjim wat leuk dat je daar zo dichtbij woont. Anders laat ik tijdschema hier wel even weten, ook voor Ava en misschien Gem? Kunnen jullie na de wedstrijd langskomen :9k meeting . Tijdens de wedstrijd ben ik meestal niet zo gezellig :o en ik ben natuurlijk 'in het veld'

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:26

Tja, het is natuurlijk een heel sensibel diertje. En die borstspieren zijn natuurlijk nog niet echt ontwikkeld, maar blijkbaar werkt de srl heel goed. Gelukkig! En ben ook blij dat dat de oorzaak van het raar lopen lijkt te zijn. Was zo bang dat ik iets verkeerds deed. In stap liep ze heel raar, heel korte passen, hoofd helemaal in de lucht.

Mooie vooruitzichten VHU. En je bent natuurlijk hier ook welkom bij de wedstrijd in Onstwedde ;-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:24

Ik kom weer even uit de meelees-modus Y;( .
VHU, als ik dan nog niet hoef te varen en M ook geen wedstrijd heeft (12 juli Districtskampioenschappen Prinsenbeek), dan kom ik je aanmoedigen *\%/* ! Je mag door "ons" bos, erg leuk!!
(Zorg wel voor voldoende dazenspray of een goeie vliegendeken voor onder het zadel := , het is dan hoogseizoen voor die krengen)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:09

@Tine: fijn dat het insmeren lijkt te helpen! En verantwoorde koek klinkt ook goed; pfff, kan me er al een paar maanden niet toe zetten om erop te letten; groei dicht. Doodzonde, want toen ik helemaal niet kon lopen lette ik goed op en ben ik niets aan gekomen :o .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:36

Ik hou jullie op de hoogte (wedstrijd is 11 juli, ben er van 10 - 12 juli) *\o/*
Fijn dat de srl gelei helpt Tine. Koud afspuiten na het werk schijnt ook te helpen en neem vooral genoeg rust tussendoor, die borst moet toch herstellen en het moet helen, anders krijgt ze drukkingen. Ze moet zeg maar 'eelt' krijgen. Als ze echt pijn gaan ervaren (ipv waarschijnlijk nu alleen ongemak) gaan ze steeds meer huppelen en springen en uiteindelijk steigeren en staken, willen ze niets meer, zou echt zonde zijn (en dat krijg je niet zomaar weer goed...).

Goed dat je het zegt Gem, weten we dat voor de vetgates. We moeten dan gewoon doorrijden zeg maar :)) met endurance wordt nooit met vliegendekens gereden, is te warm en wordt erg vies met koelwater. Sprays verdampen allemaal. Kan wel iets door koelwater doen en tussendoor wassen dat helpt het beste. En ik heb goede ervaringen met Anky vliegenspray. Vroeger met BremsenBremsen maar dat verkopen ze niet meer in die samenstelling in Nederland helaas, helaas...

Vanochtend lekker rondje gestapt met de poown. En.... Piet ging nu ook gillen en rennen toen Ollie weg ging. Dacht nog nee, he ook dat nog }:) Maar daardoor ergerde Ber zich dus ging ze zich met Piet bemoeien <<) (dreigen naar hem, proberen zijn loop te blokkeren, terwijl ze dus nog gescheiden door draadjes staan, echt drakengedrag van Ber naar hem toe, beter zo, want ze was goed afgeleid hahaha) toen ik terugkwam stonden ze (voordat ze me doorhadden) netjes naast elkaar rustig in de verte te kijken (ik kwam via andere kant dan dat ze verwachtten :+ ), zodra ze me zagen was het rennen en gillen maar het was geen blinde paniek meer. Ber zweette ook helemaal niet toen ik weer bij de wei was. Vorige week was ze nog helemaal drijfnat of brak het zweet haar al uit als ik maar even wegging met Ollie, of als we haar op stal zetten...
Dus denk toch dat het Piet-middel helpt :D
Scheelt een hoop supplementen en andere s h i t.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:00

Hard rijden helpt ook, VHU :') .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:09

Ja wat ik zei, gewoon doorrijden :P Is gezegde in endurance; als je last hebt van vliegen of ander gespuis rij je gewoon niet snel genoeg hahaha. We draven toch bijna constant hoor, om de 10 km paar honderd meter stap hooguit. Af en toe galopje voor de spieren. Maar vooral draven.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:23

VHU gaat hard om vliegen te mijden. Ik heb net op bokt een nieuw recept gevonden, ga dat binnenkort eens uitproberen (had net al fles spul gemaakt, dus die moet eerst op)

Ik kan met moeite 2x per week mennen (Sam heeft een heel volle agenda), dus dat zou theoretisch helemaal goed moeten komen met voldoende rust ertussen ;-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:27

Volgens mij voldoet de hier in Duitsland verkrijgbare Bremsen bremsen nog prima :D.

Hier eergisteren én vandaag fijn kunnen rijden; pfff; zou het dan eindelijk eens een beetje de goede kant op gaan _/-\o_ _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:29

En ja; wellicht nog niet helemaal verantwoord :o , maar heeft iemand van jullie een tip voor een goed springzadel met een diepe zit en veel steun? Sowieso een A-merk dat aan te passen is.
Een vriendin tipte een Kieffer Norbert Koof bv.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:35

Ik vond Bremsebremse hier nooit goed werken. ;-)

Geen idee wat een goed springzadel zou zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:37

Ava. Super dat het rijden en lopen zo goed gaat met orthese !!!
En Arnold hier zegt ook kieffer koof !! Hij is zadelmaker...geleerd bij barnsby Engeland. ..

Vhu. Top van Ber !! *\o/* en piet *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:46

Die BB in Duitsland is nog met ouderwetse zooi erin :+
Wie weet komen we nog een keer richting Onstwedde, Gangelt is vanaf hier 200 km ... dat vind ik al erg ver ... Onstwedde is nog eens zo'n 75 km verder ... nog verder :7 maar wie weet :+
Dan gaat dat absoluut goedkomen Tine :j

Die Ava aan het springen =:) natuurlijk is het niet verantwoord maar dat zal het paardrijden op zich ook wel niet zijn haha Ik heb oooooooit heel lang terug ook een Kieffer springzadel gehad, geen idee of dat een Koof was maar zat / sprong heerlijk.

Ben echt erg opgelucht over de Piet-Ber ontwikkeling. Zag het toch echt niet zitten om Ber elke keer te sederen als ik ga trainen ...

Nu nog iets nuttigs doen O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:51

Helemaal vergeten om hier nog te reageren op Ber en Piet. Super dat het goed ging!!!!
Bianca, hoe gaat het nu met je? Slaap je al wat beter
Ava, weer allerlei vooruitzichten. Betekent dit ook dat je nu minder pijn hebt? Dat zou fantastisch zijn.

Ik zit hier op 2 pakketjes te wachten. Wil eigenlijk nog even slapen voor zoonlief straks weer naar les moet, maar dat gaat zo niet lukken vrees ik.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:20

Fijn dat het goed gaat tussen Ber en piet..
Ik heb nog altijd restanten van Atex daas. Maar bremse bremse werkt ook prima.

Vanmorgen weer lekker db gelongeerd ik heb het idee dat hij achter nu ruimer loopt maar nog wel af en toe een misstap maakt. Door gevoelig in de rug. Hij slikt nog onstekingsremmers en de rug is ook nog warm.( had ik eigenlijk wel gezegd dat er vorige week 3 ruggewervels recht zijn gezet)
Maar vanavond weer ff nalaten kijken bij Richard. Gerrit en ik moeten toch heen. Pols gaat wel iets beter heb ik het idee.

Ik ben best een beetje trots op mezelf. We hebben nu thuis 3 merries met veulens maar die kunnen niet samen in de wei. Diantha is voor het eerst mama en snapt de protocolen nog niet helemaal. De merries hebben volgens mij een soort van praatje met elkaar gehad dat je elkaars veulens met rust laat. Je mag ze wel wegjagen maar meer niet. Daar houd diantha zich niet aan dus kreeg ze op haar donder van viantha. En nu kunnen die 2 eigenlijk niet meer samen.
Dus Salonka en diantha gaan om 9 uur naar buiten en ja meestal wissel ik ze dan rond 16.30 Diantha om met Viantha als gerrit er is. En de dag erna doe ik salonka met Viantha naar buiten en wissel ik ze later ook om. Maar ja Salonka blij die loopt de hele dag. De andere hebben dan steeds een korte en een lange dag. Maar ik heb net de stoute schoenen aangedaan en in mijn uppie diantha binnen gehaald( meestal lukt dat niet in je eentje want het veulen wil of niet mee of je krijgt het verkeerde veulen mee). Maar Salonka is heel lief en slim en wachten netjes op een afstandje. Nu lopen viantha en Diantha tenminste allebei een aantal uren buiten.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:22

@VHU, wat fijn dat Ber nu zich met Piet bemoeit en daardoor haar aandacht niet naar haar eigen emotie gaat *\o/*
@Tine, Ik heb een borstonderlegger met gel er in en dat helpt er super tegen, is van Zilco (zie hieronder)

@Avaluna, op ee Kieffer Norbert Koof zit je goed vast, maar zelf vind ik zo'n extreme wrong op het zweetblad helemaal niets....maar dat is voor iedereen persoonlijk. Mijn vriendin heeft naast een dressuurzadel ook een springzadel van Hulsebos, echt fijne zadels :j . Merken Vwb springzadels zijn Stübben, Eric Thomas etc.

Die wrong is in het echt best wel hoog....
http://www.kieffer-saddle.com/media/thumbs/w/4/norbert_koof_at_s.ad00cb82.png.

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 15:47

Bedankt voor de tip Ollie. Had net even bij de menner gekeken, die ziet er weer iets anders uit, maar is ook zilco en ook gel.

Zit nog steeds te wachten op pakket. Ene pakket komt ineens niet vandaag maar morgen. Zucht. En die andere nog niets van gezien. Geen middagslaapje dus voor mij, terwijl dat (zeker na behandeling osteopaat) erg nodig was.

Straks naar les en dan wil ik proberen vanavond nog de bakken te slepen. Het is nu mooi droog, dus kan ik het mooi vlakken (vooral de kleine bak heeft dat even nodig, is niet meer helemaal vlak). Morgen gaat het weer regenen en dan is dat lastiger

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:56

Bedankt voor jullie tips!
Ik vind het idd erg lastig, want direct na mijn val zei ik ook dat ik meteen een zadel wilde waar ik helemaal vast in zat :') , uiteindelijk niet van gekomen en ben nu gewoon blij met mijn eigen zadel.
Heb alleen niet veel springervaring en vallen gebeurt misschien toch iets sneller dan bij dressuur; vallen is echt nog even not-done. Heb alleen heel erg de drang om alles te doen, wat ook maar enigszins kan, heel erg :o :o . Heb wel alle vertrouwen in Charlotje en ik merk dat mijn zit ook steeds beter wordt. Heb vandaag een beetje gesprongen en het stelde niet veel voor, maar voor mij echt helemaal geweldig! Helaas niet minder pijn, maar ik kan daar niet echt een pijl op trekken.
Kortom: nog maar even goed nadenken of ik wel zoveel aan wrong wil.
Heb eerder nooit een springzadel gehad en vroeger sprong ik rustig 1.30 in mijn dressuurtje :') .

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:25

@Avaluna, ik heb ook gewoon met mijn dressuurzadel gesprongen in het begin :j , later een 'oud' Barnsby zadeltje wat goed op mijn paard lag(hoge schoft, verzonken rug) maar niet zo lekker zat....dus knieën knijpen en gaan met die banaan.... :):) :')

Foto uit de oude doos :o

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:28

Wow, wat een gave foto, Ollie 8-) .
Stond vroeger helaas op een echte dressuurmutsenstal, maar mijn eerste paard, Avaluna, die sprong echt alles. Nu weer een vosje en die heeft er ook heel veel zin in <3 .

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:38

Fotooooooo.....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:04

Heb dus helemaal geen fatsoenlijke foto van mijn wereldpaard met mij erop en dit doet haar dan ook helemaal geen recht (mijn camera van mijn telefoon is stuk, ik vergeet het of er is gewoon niemand, heb dus alleen maar eetfoto's en ligfoto's in de wei, of met dochterlief d'r op :o ).
Deze is dus helemaal niks, maar toch ook heel bijzonder, want hier is ze na maandenlang wachten eindelijk bij ons en zit ik er thuis de eerste keer op...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vond dat jullie langzaam idd wel recht hebben op wat beeldmateriaal; moet echt van nu laten maken; amazone is goed vooruit gegaan, hahaha.
Deze foto's heeft dochterlief heel lief gemaakt van onze eerste keer.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:15

*\o/* *\o/* , Wat een knapperd....vosje...my cup of tea :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:23

Dank je wel :o ; ben ook dol op vosjes en ze is zo leuk; ze is heel bekend hier op bokt :') ; haar vorige eigenaresse heeft prachtige foto's van haar <3 <3 (moet ik me nog meer schamen :\ )