[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:57

Frensie : wat erg voor jou & Gwin! Heel vervelend dat je daar zo lang mee zit :(:) beterschap!
Aks : super dat het goed gaat met je rug!
Crazymel : wauw, dat is idd heeel vroeg :oo sterkte :D
Tine : minder fijne menles… zoon gaat voor :Y)
Gem : hihi, slimme actie :P & vervelend van je wagen zeg! Heel begrijpelijk dat je hen veel belt :+
Maisie is aan het aftellen tot collega terugkomt. Succes met het werk!
Dingetje : veel plezier op de hippiade :)
VHU heeft tuig op Blondie gelegd en even gelangelijnd, super +:)+

Hier ook regen :( morgen is geen regen voorspeld, dus heb een lange menrit gepland :)
Straks even uitzoeken welke wegen ik ga nemen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:20

Het regent hier niet meer en wordt hier dus weer warm... zul je net zien altijd als ik dan besluit deken erop krijg je weer van die op-af dagen.
Lottex lekker aan het uitzoeken :list:

buts-muts :x <<) ik zeg niets...

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:21

wa?? :o? :o?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:21

morgen taxien met crazymelleke....

zondag rondje karren...
weekend weer om...
hahaahh

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:22

VanHuisUit schreef:
buts-muts :x <<) ik zeg niets...

Klinkt heel pijnlijk %) :x

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:23

whoehahaah ....neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj

een buts-muts is een muts (cap) (stel dozen hier)...waarmee je mag butsen,(botsen)

_O- _O- _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:49

:oo :=

Veel plezier morgen Bicci & Crazymel, schijnt erg mooie rit te zijn.
Ben echt blij dat ik zondag mee kon doen met die D/V want anders zou ik echt enorm balen dat ik niet mee kan doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:33

Hoi hoi Y;(

Ben k al weer, :+ hoofd nog lang niet leeg, maar wel meer duidelijkheid.

Ieder voor aankomend wedstrijd weekeind heel veel succes toegewenst, en veel plezier natuurlijk.
Vhu knap dat blondie het zo goed doet,
Frensie, nogmaals sterkte met gwin.
Hoe is het met je hondjes, lekker wandelen met ze als afleiding .
Tine, drukke dag gehad.
Bicci, morgen taxi met c.m.en zondag karren.
Lottex, morgen buitenrit, genieten maar.

Hier is een besluit genomen, de oudere hond gaat terug naar zijn baas, eergisteren weer wat onenigheid
Dus ben ik straks weer met 2, je kunt ze niet dwingen elkaar aardig te vinden, en om de 1 nou zielig te zien is ook niets
Dus begin met de jonge honden voor de step, zal moeilijk afscheid worden, want ben me ontzettend gaan hechten aan dat dier, maar dit is de beste oplossing, en was ook de afspraak.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:35

Lottex mooie samenvatting gemaakt!
Veel plezier morgen tijdens je menrit.

Crazymel ik zit morgen op controlepost 1 ipv 2. Wie weet zien we elkaar, heel veel plezier en succes!

VHU lekker paardendagje gehad. Alvast succes voor morgen.

ALLE HIPPIADEGANGERS HEEL VEEL SUCCES!!!

Vanochtend voor Gwin een kleine paddock gemaakt. Ze was heel boos toen ik haar erin zette en als Gwin boos is, gaat ze stampen... met haar geblesseerde been. Maar snel ruwvoer gegeven en daarna werd ze wel rustiger. Had bedacht om tussen de middag even te stappen zodat er er even uit kon, slecht plan. Ze was woest met stappen en daarna weer woest in de paddock. 's Middags op tijd binnen gezet en been weer gekoeld. Heb al een tijd niet meer gereden met de fries op stal en net de eigenaar gebeld of ik hem weer op mag pakken, dat vond hij super. In de weekenden mennen ze met hem, dus ga doordeweeks beetje rijden. En misschien weer op de manege rijden. Moet wel beetje bezig blijven daarmee anders krijg ik weer heel erg last van mijn bekken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:35

Biancacoo wat een moeilijke beslissing maar wel heel eerlijk! Heel veel sterkte daarmee!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:41

dapper besluit biancacoo, doe je niet zomaar, dus goede oplossing.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:45

he biancaco lastig zeg..... :(:)

boze gwin.....

andere wedstrijdgangers veel suc6 en veel plezier!!! *\o/*

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:18

egopost

stille meelezer, nog geen energie om alles te onthouden. Maar zal even hier ook vertellen hoe het komt. Was 3 1/2 liter bloed verloren.

geen bloed bij gehad, zat wel op de rand van. Sophie is om 6.17 geboren. Placenta kwam niet, om zeven uur ging ik naar de ok. Helaas anathist was later, is melding van gemaakt, die kwam om half acht. Dus met naweeen nog meer bloed uit geduwd zeg maar. Er is een melding van gemaakt en moet het ook melden op controle over twee weken.
Had toen ik naar ok ging ook al ander half liter verloren. Maar indien ik eerder onder narcose zou gaan, dan zou het zekers minder geweest zijn. Helaas was dat niet zo. Nu gewoon rustig aan doen. Merk het bevoorbeeld met trap op of af, daarna pauze nodig. Of iets simpels sophie verschonen, dat doet nu manlief, bij floris deed ik avond voeding en hij de ochtend. Nu moet hij meer doen. Tis helaas niet anders.
Gelukkig mogen wij wel blij zijn. Dit aangezien ze 1 nachtvoeding overslaat. Dus hopen we dat ze dat blijft doen. Dat geeft wel een hoop uitrusttijd moet ik zeggen.

Probeer snel weer bij te kletsen, maar zit er even niet in.

ngtje en mellissa veel plezier morgen
ook andere wedstrijdgangers succes morgen

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:19

mijn schatjes even samen showen

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:22

Lijkt me moeilijk voor gwin, wel fijn dat je tijd hebt om overdag met haar te stappen, ik hoop dat ze er snel wataan wil wennen.
Het is een moeilijk besluit om de oudste terug te brengen, maar ik weet dat zijn onwijs veel om hun honden geven, zij hebben hem zelf gefokt, en kwamen zelf met de vraag of hij terug kon komen.
Daar heb ik respect voor, en het is de beste oplossing, hij kan zo weer mee lopen in hun team.dus hij gaat naar huis, en mijn 2"puppen" blijven bij mij, ik heb er 2 fijne honden aan.

Bi jee, wat heb je veel bloed verloren....wel een geweldige foto.super zeg¡

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:29

Gefeliciteerd met de prachtige baby.

Succes op de hippiade allemaal.

Biancacoo :(:)
Laatst bijgewerkt door janouk op 14-09-12 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:31

@Biancailona zooooo wat kun jij trots zijn op jouw kindjes, wat een prachtig plaatje <3 en doe vooral heel rustig aan :(:)
@Biancocoo sterke beslissing .... en een hele moeilijke.... vind het heel knap van je dat je het zo doet en dat je kiest voor het welzijn van je honden _/-\o_ Cash komt gelukkig weer in zijn oude 'nest', dan weet je dat dat ook goed gaat.
@Frensie zal wel uitzoeken zijn hoe je het vorm kunt gaan geven...pffff -O- ik moet er niet aan denken dat Bente zoiets zou krijgen, die stampt ook als een gek als ze het ergens niet mee eens is of gestresst....
wat fijn als je met de Fries kunt rijden :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 05:13

Bianca: heel moeilijke beslissing, maar denk wel de juiste. Sterkte ermee
Frensie: is dus wel heel goede beslissing geweest om die wedstrijd niet te rijden toen. Wie weet hoe de schade dan was geweest

Alle wedstrijdgangers veel succes.

Ik gooi paarden op de trailer en ga ervan door.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 06:50

Veel plezier!!

Ben zo ook naar stal! :) heb er heel veel Zin in maar ook stik zenuwachtig!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 06:59

tine10 schreef:
Frensie: is dus wel heel goede beslissing geweest om die wedstrijd niet te rijden toen. Wie weet hoe de schade dan was geweest

Ik zeker een hele goede beslissing geweest. Eigenlijk hoop ik dat de dierenartsen die vonden dat ik wel door kon rijden vandaag ook bij de endurance zijn.
Ik ben er vandaag als vrijwilliger en als zij er ook weer zijn, dan zal ik wel doorgeven dat Gwin dus een peesblessure heeft, want het was best apart dat ze een paard door laten gaan dat toch onregelmatig loopt, als was het niet elke pas.

BI was een super foto en veel bloed verloren! Het was voor jezelf nu misschien prettiger geweest als ze je wel bloed hadden gegeven.

Ik ga nog even de kippen en konijnen voeren en dan naar stal en daarna door naar vrijwilligen!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 07:16

biancailona schreef:
mijn schatjes even samen showen

[ Afbeelding ]

mn snoeppies samen <3 <3 <3

deze gaan we hier inlijsten :))

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 07:50

@biancaoo, hugs meis, toch een dappere beslissing.
@frensie, herstel was wel vlugger geweest met bloed erbij, maar tja niet gehad. Dus rustig herstel met medicijnen.
@ngtje, die foto weer eens pikt

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:26

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:23

Iedereen veel succes vandaag en Biancailona ruuuuuuustig aan jij :+

@Frensie ik ken alleen maar dat ze (terecht) heel streng zijn met ook maar twijfel aan onregelmatigheid of wat dan ook niet door. Zeker op een klasse II waar je toch meer kilometers rijdt en er niet voor niets een vetgate is, inclusief keuring locomotie, in tegenstelling tot de p/a bij de klasse I waar je alleen pols/ademhaling checkt. Dus ik vind het heel goed als je het in ieder geval tegen ze zegt. Er zullen zeker ook paarden uitgehaald worden (heb ik zelf ook wel eens gehad) die gewoon de dag erna niets meer hebben maar juist die peesblessures zijn zo moeilijk, omdat een paard op adrenaline zelfs met een pees die vrijwel door is toch nog redelijk kan lopen.

En je schreef dat je je schuldig voelde, doe dat alsjeblieft niet :(:) als jij haar niet gestopt had had ze nu een peesklap gehad... en een peesblessure is zo moeilijk te traceren. Heeft soms hele lange geschiedenis, misschien zelfs nog nasleep van vorig jaar dat ze zo lang met die mok heeft gestaan (weerstand verhaal, wie zal het zeggen?).

Het is hier prachtig weer :D net al enorm gewandeld met onze Wis, nu aan de :9k we konden eindelijk eens rustig aan doen op de zaterdagochtend want zoonlief hoeft pas vanmiddag te hockeyen :)ddd vanmiddag naar stal alles klaarmaken voor morgen en ik ga lekker bosritje doen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:03

Middag allemaal...
Frensie je schuldig voelen is helemaal niet nodig...jij hebt juist door naar je paard te luisteren veel erger voorkomen !! respect voor jou ! _/-\o_ en idd wel even melden denk ik..ze hebben het toch onderschat.
BI ga straks even stemmen op je koe grietje
vhu alles klaar maken voor rit morgen ! super.
bicci is volgens mij trots !!

en wil nog even melden dat ik jullie wil bedanken voor jullie begrip, om de oudste hond terug naar de baas te brengen, liever 1 minder en 2 gelukkige honden thuis dan 3 honden thuis waarvan 2 ongelukkig.
Hij zal komende week naar huis gaan..zie er behoorlijk tegenop. :j }:0

ik ben benieuwd hoe het op de hippiade en met de endurance gaat....