voor Maisie!
@Tine ook hier niemand met goede bak hoor, de bakken die het het langste volhouden zijn eb&vloed bakken en bakken met boomschors/houtsnippers erdoor. Ook de bak bij Rizanta is totaal bevroren ik kan dus ook niets met mijn nieuwe peerd en heb het gewoon maar overgegeven, 't is niet anders. Haal haar wel van de ijzers af als de hoefsmid daar weer komt, als er dan weer zo'n periode komt heb je toch net wat meer mogelijkheden dan met ijzers. Mijn weiland is trouwens goed berijdbaar, zaten geen plassen in toen het ging vriezen, mocht ik willen, maar ik doe nu ook niets want vind het te koud en ben al uuuuuuren kwijt om uberhaupt spul te voorzien van eten, drinken en schone stal
Vandaag Snuit voor de slee om de pakjes hooi uit de auto te halen...nou hij vond het eerst echt helemaal niets, zo'n licht sleetje achter hem aan
Toen heb ik een pallet erachter gehangen, was echt loodzwaar, alle sneeuw bleef ervoor hangen, dus ik had een soort sneeuwschuiver, vond hij leuk! Helemaal briesen en lekker flink stappen. Op die manier dus met 3x laantje op en neer stappen (=3x 1000 meter!) laantje van zo'n 20 cm sneeuwhoogte op plm 2 cm sneeuw gekregen dus kan er weer redelijk door/overheen lopen
Moest wel pakjes hooi van de weg, dijkje af sjouwen en over parkeerplaats want ik durfde met de auto niet naar beneden rijden. Moest eerst een plaats voor de auto creeeren (met sneeuwschep, pffff wat een zwaar werk) want die idioten van een gemeentereiniging hadden precies voor de toegang (ik weet, het is geen huistoegang maar goed ik moet er wel langs) een hoop sneeuw gegooid
Ben dus wederom gesloopt....
en we moeten nog kerstkaarten doen en boodschappen...
Jeetje Tine is het bij jullie nog steeds zo koud, je voelt het hier warmer worden, maar er licht zo ongelovelijk veel sneeuw, duurt denk ik nog wel week voordat alles weg is. Jammer, maar begrijpelijk, dat je een echte Groninger wilt