[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:27

@ b 485: waar woon je?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:54

Gefeliciteerd Maisie met je 27ste verjaardag!
Fijn VHU dat je kat weer thuis is, wordt toch wel spannend als ze een paar dagen weg blijven.

oeh mensen ik heb mooie sneeuwfoto's! twijfel of ik een topic zal maken omdat er al zoveel mooie sneeuwtopics zijn.
Lizzy
Afbeelding

Pride
Afbeelding

samen
Afbeelding
Afbeelding

Kerry
Afbeelding

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:56

geweldig mooie fotos sumic! :)
ik heb ook hartstikke zin weer naar stal te gaan voor wat sleeen, maar moet verstandig en ijverig zijn :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:59

:# voor Maisie! :#

@Tine ook hier niemand met goede bak hoor, de bakken die het het langste volhouden zijn eb&vloed bakken en bakken met boomschors/houtsnippers erdoor. Ook de bak bij Rizanta is totaal bevroren ik kan dus ook niets met mijn nieuwe peerd en heb het gewoon maar overgegeven, 't is niet anders. Haal haar wel van de ijzers af als de hoefsmid daar weer komt, als er dan weer zo'n periode komt heb je toch net wat meer mogelijkheden dan met ijzers. Mijn weiland is trouwens goed berijdbaar, zaten geen plassen in toen het ging vriezen, mocht ik willen, maar ik doe nu ook niets want vind het te koud en ben al uuuuuuren kwijt om uberhaupt spul te voorzien van eten, drinken en schone stal :Y)

Vandaag Snuit voor de slee om de pakjes hooi uit de auto te halen...nou hij vond het eerst echt helemaal niets, zo'n licht sleetje achter hem aan :+ Toen heb ik een pallet erachter gehangen, was echt loodzwaar, alle sneeuw bleef ervoor hangen, dus ik had een soort sneeuwschuiver, vond hij leuk! Helemaal briesen en lekker flink stappen. Op die manier dus met 3x laantje op en neer stappen (=3x 1000 meter!) laantje van zo'n 20 cm sneeuwhoogte op plm 2 cm sneeuw gekregen dus kan er weer redelijk door/overheen lopen {:)
Moest wel pakjes hooi van de weg, dijkje af sjouwen en over parkeerplaats want ik durfde met de auto niet naar beneden rijden. Moest eerst een plaats voor de auto creeeren (met sneeuwschep, pffff wat een zwaar werk) want die idioten van een gemeentereiniging hadden precies voor de toegang (ik weet, het is geen huistoegang maar goed ik moet er wel langs) een hoop sneeuw gegooid _-:(
Ben dus wederom gesloopt.... :O en we moeten nog kerstkaarten doen en boodschappen... -O-

Jeetje Tine is het bij jullie nog steeds zo koud, je voelt het hier warmer worden, maar er licht zo ongelovelijk veel sneeuw, duurt denk ik nog wel week voordat alles weg is. Jammer, maar begrijpelijk, dat je een echte Groninger wilt ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:02

origineel VHU! :D jij sleet niet, jij maakt 'r een sneeuwschuif van :D
snuit neemt geen genoegen met licht werk dus? :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:06

hahaha nee Snuit is een echte working class hero <3 8-)
Hij vond het echt zo vreemd zo friemelig sleetje achter hem aan, helemaal stresserig en om willen draaien, oren in zijn nek, weg willen schieten... met pak hooi erop ging het ietsje beter maar nog niet echt. Toen met die pallet erachter zag je hem toen hij aanzette echt denken van hehe, dat is tenminste wat. Z'n oortjes gingen erop , staartje in de krul en daar ging hij aan het werk.

@Sumic, vind het prachtige foto's, die van 'samen' dat is er echt een om uit te vergroten of zoiets, echt heel mooi!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:08

daar ben je dan idd welshding voor he :D

Diddle zou denken ''yes, stom mens heeft niet door dat dit kei licht is *snurk* '' :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:46

evelinee, lekker stuk heb je daar om te sleeën zeg! lekker groot!

nouvel, die rode deken staa echt prachtig bij fifi

bicci, balen dat je tuig niet past! gelukkig mag je hem ruilen voor een maatje groter.
fijne service!

VHU, gelukkig dat tommy weer terug is!

maisie gefeliciteerd met je verjaardag!

Tine, de rijbak bij osn op stal is gesleept vlak voor het ging vriezen.
dus die is mooi recht.
alleen nu ligt er dan een dikke laag sneeuw op.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:50

pak hooi op de slee??? sun zou zich omdraaien...niks sleeen.....vreten!
maisie: al verwent vandaag? leuke kadootje gekregen?
zie dat de poes tommie ook weer terecht is.
ik dacht vanmorgen: ga wel fietsen door de sneeuw om de boel buiten te zetten,hebben ze de fietspaden niet gesleept!
(tja scholen hebben vakantie denk ik)
maar het ging wel sneller dan lopen :D ben wel bekaf nu!
straks ronde 2 (binnen zetten en voeren)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:53

mijn mams was zo lief om mijn paardjes vandaag te doen :)
Morgen ga ik zelf weer, dan ga ik weer sleeën (of er moet ineens heel veel dooi komen...)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:55

IT: mijn bak is ook mooi vlak hoor, heb hem tot afgelopen donderdag gewoon kunnen gebruiken. Maar doordat er eerst natte sneeuw is gevallen en gelijk daarachteraan droge sneeuw heb ik er niets meer mee kunnen doen. Ga denk ik morgen toch maar paar zakken zout erdoor gooien, want bij vereniging is het blijkbaar ook niet te doen. Wil wel verder trainen. Wij hebben houtsnippers, maar hebben er in november nog een tuinfrees doorgehaald, omdat het door de vele regen zo nat bleef. Volgend jaar laat ik maar een lading snippers bezorgen in oktober, dan kan ik net als vorig jaar gewoon hele winter rijden. Nu zit het zand te hoog.

VHU: Zoals je Snuit beschrijft _O- , precies Amerigo. Die vindt de slee ook wel erg spannend. Steeds omkijken ja. Las zelfs dat het hier vanmorgen (toen ik dus op de slee zat :brr: ) -14 is geweest.

Sumic: mooie fotos

Nou, ik ga zo naar zwembad glibberen, zoon heeft les.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:58

ok.
jij hebt dan sowieso een andere bodem dan ons.
wij hebben alleen houtsnippers in de paddock (door het zand heen)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 17:55

Net een rondje met Jelle gereden, hij liep echt fijn!

Helaas werd het verpest door 1 of ander asociaal wijf dat uit dr auto raampje begon te schreeuwen dat ik een zielig beessie heb :+ En dat ik zijn hoeven verpest met galopperen over de weg. Nou helaas hier hebben wij geen berm waar je in kan en ik pak zo nu en dan een klein galopje mee over de weg, en ik ben van mening dat daar niets mis mee is.

Heb echt een hekel aan zulke mensen. Ik vind het helemaal niet erg als ze stoppen en vragen waarom ik galoppeer, maar asociaal uit je raam schreeuwen (en snel verder rijden) nou dan doe ik geen moeite om te reageren.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:15

ligt er bij jullie geen sneeuw of ijs op de weg dan?

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:30

Jemig, zo iemand zou je toch.. reageerde Jelle er ook op?

Blijft mooi, al die sneeuwfoto's!!

Vandaag alweer heul fijn bezig geweest met Wien, tsjonge wat is dat paard toch fijn.
Hier ligt nog steeds geen sneeuw, het is (zonder strooien) ook niet glad op de weg. Was zelfs zonder muts, sjaal of wanten aan het werk met Wien, terwijl het -heelveel was.

Ik moest voor m'n opleiding een tijdje terug een week in de varkenshouderij meelopen, en moest daar oa ook castreren.. lees ik net dat biggen vanaf 2018 niet meer gecastreerd mogen worden. Blij mee! +:)+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:35

niet meer castreren?
betekend dat niet dat de dieren nog eerder geslacht moeten worden ivm de hormonen die dan voor ellende gaan zorgen?
waardoor er weer meer gefokt moet worden omdat aan jongere dieren minder vlees zit etc?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:40

Kim nee alle wegen zijn hier helemaal schoon gelukkig. Anders ga ik niet rijden hoor als het glad is.

Wimmus nee Jelle reageerde er niet op, ben ook gewoon doorgereden. Als mensen iets te melden hebben stoppen ze maar met hun auto en kunnen ze het beleefd zeggen, zo niet dan rij ik gewoon door.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:41

castreren valt mee. Ze doen het omdat het vlees dan een berensmaak krijgt.
Maar leuk dat je heb meegelopen. Varkens zijn gave beesten.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:48

die berensmaak komt door de hormonen die de niet gecastreerde varkens dan krijgen, neem ik aan.
dus of ze moeten nu eerder slachten (minder vlees)
of iets inspuiten waardoor die berensmaak word tegen gegaan, toch?

ik vin castreren ook meevallen, meerdere malen bijgewoond, en de biggen gillen t hardst als ze op de bank gelegd worden, vond ik dan, niet zozeer met de castratie.
en biggen/varkens gillen zoiezo wel...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:03

Ik vond het niet meevallen. Ze moeten nu (verplicht vanaf 2012) verdoofd gecastreerd worden, dat is dikke ellende voor ze :n
Varkens zijn leuke beesten, varkens-industrie vond ik om te huilen.

De beesten met berenlucht is maar een heel klein percentage (3% ofzo?) en daarvan wordt het grootste gedeelte van vlees mét berenlucht er ook weer uitgehaald voordat ze uit de slagerij gaan. Ik vind castreren (en daarbij het verdoven) behoorlijk zinloos.
Eerder slachten is niet van toepassing, de hormonen zijn nu ook maar bij een enkeling klaar voordat ze geslacht worden, beest van een half jaar heeft zoveel hormonen niet.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:25

mn pa is 20 jaar varkensfokker geweest. Hij deed 230 zeugen in zn eentje. Das zo'n 100 biggen per week die weg gingen. Castreren deed mn pa altijd. Ik was van de nummers in de oren en af en toe een spuit geven en hechtingen er uit halen. In de zomer zorgde ik altijd voor de zeugen met biggen. Als ze dan in de kraamafdeling kwamen werden ze altijd eerst gewassen echt leuk om te zien hoe zon beest daarvan kan genieten en als ze dan met die oren gingen klapperen was je zelf ook zeiknat.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:52

over varkens kan ik niet mee praten.
heb er niet echt verstand van.
vond de biggetjes op de vorige pensionstal (was tevens een varkensboer) waar ik stond altijd erg schattig :D
heb er wel eens eentje vast gehouden.
en op praktijkweek van school zijn we ook een dag in de varkensstal van die school geweest (waar wel een echte varkensboer de 'baas' was)
en daar heb ik geholpen met oormerken geven en dat vond ik nog best boeiend om te doen.

Ben weer eens aan het lezen geslagen.
lees nu het boek 'de paardenjongen'
best een intressant en leuk, boeiend boek.
Heb vandaag in denk ik 1,5uur tijd alweer 41 blz gelezen.
Vorig jaar kreeg ik dit boek als kerstcadeautje.
en wil hem eigenlijk voor de kerst nog uit hebben, want ik heb een nieuw boek gevraagd als kerstcadeau.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:13

Ik kan verder ook niet meepraten over varkens.

Heb hier nog twee foto's van zaterdag.

Winner
Afbeelding

Wiseguy
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:17

ik vind winner leuk :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:45

Winner is een kleine draak. Zowel onder het zadel als voor de kar. Echt een puberpony :D