[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:09

Hier ook nog weinig in het land. Achter is het nog te nat. De belgen hebben wel een stuk, voor lopen overdag merrie + veulen en de jaarlingen + ouwe merrie zijn ook al naar buiten.
Verder staat alles nog op stal, duurt nog wel even voordat er genoeg staat voor de andere 13.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:18

Die van ons hebben in de winter ook wel regelmatig op de wei gelopen maar toen het weer ging dooien heb ik ze eraf gehouden anders lopen ze alles zo stuk en we hebben maar een klein stukje. Op de dijk zit een steviger graszode die lopen ze niet zomaar stuk, dus daar hebben ze in die periode ook regelmatig gestaan. Wij hebben twee weken geleden kunstmest gestrooid, het begon de volgende dag lekker te regenen dus dat was prima timing.
Maar betekent dat Tallechie dat ze nooit met een paar paarden bij elkaar staan?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:21

We zetten ze soms wel samen, maar dan moeten we er wel bij zijn. Ik laat veale ook regelmatig samen in de bak met anderen.

Op stal hebben ze wel contact met elkaar, behalve de hengsten.

Ik had het liever ook anders gezien maar is niet anders.
Voordeel is dat ze het hele winter buiten kunnen lopen en ik hem makkelijk op kan halen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:35

Die van mij hebben afgelopen winter maar 1 dag op stal gestaan. Staan verder elke dag in de wei en van mei t/m oktober 24/7

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 00:10

Even een snel berichtje,, ik heb een 2de pony :D.. hihi we hebben hem meegenomen en staat bij riv op stal. Zal morgen een verslag en foto's uitbrengen.. ben nu zo moe was van 9 sochtends tot 11 uur savonds op stal :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:43

Ha, ik ben benieuwd naar je nieuwe pony.

Hier gisteren de rijbak nog keurig gesleept. Ons pensionpaard is naar de manege verhuisd en nu die van ons in de wei gaan, hoeven we de bak ook niet meer als paddock te gebruiken. Rijden doen we op dit moment helemaal niet meer, dus kan de boel er strak bij voor de verkoop.

Afbeelding

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:03

Jelleee schreef:
Wil je graag een pony die niet rad is dan? :P

haha, ik weet zeker dat als hij Tina ziet, hij opslag verliefd is en helemaal rad naar haar toe rent :P :+

Gefeliciteerd Rivaldo :D Leuk zeg! Snel foto's he? Tis het valkje toch?

Leuk Filmpje Napie geef een hele leuke impressie! Is er voor het mendurance veel animo? Je pony moet dan toch wel een sterke conditie hebben..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:22

L_Rivaldo schreef:
Even een snel berichtje,, ik heb een 2de pony :D.. hihi we hebben hem meegenomen en staat bij riv op stal. Zal morgen een verslag en foto's uitbrengen.. ben nu zo moe was van 9 sochtends tot 11 uur savonds op stal :)

Super dat je hem gekocht hebt! 8-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:23

MoniqueT, wat een mooie bak zeg!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:24

nou eveline, in de wei enz is loopt hij keihard te crossen hoor, alleen op de harde weg loopt hij nog niet goed. Maarja volgende de DA kon dat ook nog wel even duren. We houden hoop! :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:30

Gefeliciteerd Laura!

Sun staat nu sinds een week weer 24/7 op de wei. De hele winter heeft hij overdag in het land gestaan, en de laatste maand op de pensionstal heeft hij overdag weer in een land met gras gestaan. Nu dus weer 24/7 in de wei, maar ik zie het nog wel aan zn mest hoor. Had eigenlijk nog iets meer moeten opbouwen.

Ik kreeg de karakteranalyse van Storm, en hij blijkt nog mooier en fijner te zijn dan ik al dacht haha. Een paar dingetjes waar ik wat extra op moet letten, en dan zou hij gewoon moeten uitgroeien als een fijne, betrouwbare en stabiele poownie met een gezonde dosis eigenwijze humor. Zoals het een shet betaamt dus! Nu hopen dat hij en Sun het ook goed kunnen vinden.

Heerlijk, dit zomerseizoen 1 bijrijdster en 1 bijmenster voor Sunny. Hoef ik maar 3 dagen in de week naar hem toe. Hij staat nu bij mijn ouders op het land, maar dat is wel een eindje tuffen bij mij vandaan (half uur onderweg, en als ik de 2 bruggen tegen heb loopt dat zo op naar een uur) en zo weet in in elk geval dat hij de andere dagen ook zn aandacht en verzorging krijgt. Kan ik me lekker 2 dagen in de week bezighouden met Storm, en heb ik ook nog tijd om mn studie te doen en het huis een beetje fatsoenlijk te houden, en tussendoor zelfs nog een uurtje tijd te vinden om eens lekker met een goed boek in de tuin te gaan zitten. :D

Groetjes, Lacuna

[EDIT] Dubbele groetjes is wel een beetje overbodig, jullie kunnen wel samen doen met 1 set groetjes, toch :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:35

super lacuna, bij dids was het ook al zo'n mooi stuk wat ze stuurde :j

mooie bak :oo

gelezen over paarden in de wei,de mijne staat alweer 3 weken op het frisse gras op de eigen weides. van half 9 tot half 6 ofzo. Tevoren hebben ze 3 weken op een ander weitje gelopen, met ook best wat gras erop.

ik mag vandaag de hele dag gaan leren.. aiks..

ohja, @lrivaldo; gefeliciteerd met je nieuwe pony!! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:07

Gefeliciteerd Rivaldo, direct maar meegenomen ;) Staat hij nu bij Rivaldo al in de box? Bij mij is dat nooit een succes geworden, 2 pony's in een gewone box, sloegen elkaar nog net niet de hersens in maar het scheelde niet veel. Zelfs in de paddock vind ik het altijd eerst afwachten, een nieuwe erbij. Als Traffor komt wordt dat ook eerst gescheiden en alleen onder toezicht bij elkaar op grootste stuk land en als dat goed gaat wellicht in de paddock bij elkaar... Weet ook dat het aan mij ligt hoor, ik weet niet hoe het komt maar ik heb altijd van die paarden of pony's die nogal de ruimte nodig hebben :o

Zo vandaag stoute schoenen aangetrokken en heeeeeel vroeg naar stal gegaan. Sulky klaar gezet en Alwyn zelf ingespannen. Wilde even met hem in-uitspannen in mijn eentje omdat Tamara mijn vaste groom deze week niet kon en misschien zou het volgende week ook niet lukken. Alwyn stond er heerlijk relaxed bij op rust dus ben gewoon maar op de sulky gestapt, laantje op en af gestapt, op parkeerplaats wat rondjes gedraaid en weer terug. Bij elkaar zo'n 20 minuutjes bezig geweest. Voelde zo goed achter dat stoere ventje, hij liep zo lekker. Wel wat kijkerig en af en toe even twijfelen maar hij reageerde super op mijn aanwijzingen. Het zal officieel wel totaal onverantwoord zijn maar ik hoop toch dat we zo onderhand in de wei en op het laantje / parkeerplaats zelf rondjes kunnen gaan doen zo een keer per week. Doen hij en ik net wat meer stuur / inspan ervaring op. Hij is nu zo'n 10x voor de wagen / sulky geweest, en heeft dit stukje al ongelovelijk vaak gelopen. Dus durfde het wel aan :o :D

@Monique...wat een prachtige bak :9 !!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:11

Rivaldo: gefeliciteerd met je aanwinst. Twee pony's in 1 box is bij mij ook nooit wat geworden. Er moet altijd 1 wat inleveren bij het eten met het gevolg de ene te rond en de andere te mager. Vorige stal had ik een 3x3 box met een hek dwars door (stonden alleen 's nachts op stal) Op deze stal kreeg ik een 6x3 box en heb ik het weer geprobeerd maar weer geruzie dus weer een hek erin. Voor een nachtje gaat het meestal wel maar niet voor continu.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:41

Mijne kunnen altijd naar buiten, en delen een schuilstal. Mijn ouders willen overal ook een deur in hebben zodat je ze kunt vastzetten indien nodig, maar daar wil ik niet aan. Deur prima, om even kort een binnen te zetten maar niet voor een hele nacht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:14

Gefeliciteerd Rivaldo. Leuk!!

Dapper hoor VHU. En natuurlijk fijn dat het zo goed ging.

Ik heb vanmorgen nieuwe bitje uitgeprobeerd en het lijkt te werken (of ik dat graag wil zien of echt zo is, weet ik niet. :D Morgen priveles, dus dan ziet mijn instructrice het vast wel hahaha)

Zit nu moed te verzamelen om buitenrit met Rembrand te maken. Zo moehoehoe...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:38

@ rivaldo gefeliciteerd wel snel foto's maken he !!!

Ik heb vandaag een rondje gedaan met ferro. Vond het niet echt lekker wer. Verder staan ze nu ook weer op de grote wei dus lekker grasjes eten.

Ben ook al een beetje aan het opruimen in huis en dingen in dozen aan t doen aangezien volgende week de keuken er uit moet en 2 stukken muur. Zal wel een grote bende worden maar het resultaat zal wel mooi worden hoop ik.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:43

Jelleee schreef:
MoniqueT, wat een mooie bak zeg!

Ha, meestal lijkt het meer op een soort zandbak in de speeltuin. Ze graven zich bijna tot onder het worteldoek. En hij ligt ook vaak vol speelgoed van de paarden, dus dit is een uniek plaatje.

Enne, fotografisch standpunt maakt hem wel extra groot hoor, hij is exact 20 x 40 m. Maar hij is inderdaad wel super om in te rijden onder het zadel als hij goed gesleept is, voor mennen met paarden die zo groot zijn als die van ons is het weer net te klein.

Tjonge, wat een verhalen allemaal, leuke zondagen! Wij zitten op vakantie in het oosten van het land en het is maar aardig koud hier!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:15

Nou, heb toch een buitenrit van bijna 2 uur achter de rug. Vorige keer struikelde Rembrand bijna over een hunebed, nu was het ineens doodeng. Gekke knol. Verder lekker gereden, gemiddelde van ruim 9 km per uur. En aan het eind nog een actief paard. Ben ik blij mee.

Zo, nu gaan hier de beentjes gestrekt. Poe......

Morgenochtend priveles en morgenavond verenigingsles. Word al moe als ik eraan denk hahaha

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:06

rivalod, gefeliciteerd met je nieuwe pony

mijn pony's staan in de winter ook gewoon overdags op de wei :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:22

Hellow :D..

Quenzo (donder) is mee geweest op een buitenritje en is zo lief!.. Hij doet precies wat je zegt en je kan hem heerlijk in de groep rijden met lange teugels. Rivaldo ging ook gezellig mee en daar ging een vriendin op. Het is al echt een duo aan het worden, maar ik moet erg wennen aan mijn aandacht te verdelen. Zo heb ik dan ook af en toe mijn dipjes. (lees: ik voel mij schuldig als ik met quenzo bezig ben of ben bang dat rivaldo te kort komt of alle andere dingen)

Na 2 uur rust gingen ze nog even rennen in de bak en kwam er een haflinger van een vriendin erbij.. Dat ging ook gelijk goed Quenzo is echt een allermansvriend en erg op mij gericht.
Ze bleven de hele tijd heel sgattig bij elkaar en ook in 2 span gingen ze al lopen :D.. Zo af en toe hebben ze wel een haat liefde relatie :P

Ga nu de foto's erop zetten van de 2 binken , Quenzo is echt nog een puppy met klein hoofdje en geen bespiering. Geen een halster die ik op stal paste, kreeg van stalgenootjes gelijk veulenhalsters en touwtjes en voerbakjes erg lief allemaal :D

Ze staan inderdaad al bij elkaar in de stal, daar hebben we ze samen geprobeerd in een weitje en gingen eerst rennen toen samen eten (naast elkaar)daarna hebben ze nog uren lopen kroelen. De keus was toen zelf gemaakt, al had ik hem heel anders verwacht qua bouw en kleur. Daarna bij ons eerst in de bak samen, toen naar een kleiner stukje (de paddock) daarna gingen ze samen op stal. Tuurlijk af en toe mot, maar ze hebben echt een haat liefde relatie. Andere mogen het liefst niet te dicht bij hem komen van rivaldo :P.. Ze staan nu met 2 hooinetten ieder 3 plakken voor de hele dag, zo kunnen ze op 2 plekken eten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:25

ik be benieuwd naar de foto's.

wobbe vandaag naar zijn 'werkkamp' gebracht.
hij was braaf op de trailer en eenmaal daar was hij voor zijn doen ook vrij rustig op een andere plek.
hij heeft even in het grote stuk weide gelopen en geneust met draad ertussen met de 3 pony's van diegene die hem gaat beleren.
en daarna lekker op zijn eigen stukkie met een pluk hooi.
van de week gaat ze als het goed is al beetje aan het werk met hem.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:48

Nou we zijn weer terug van wedstrijd... en het was KOUD!!! ga zo nog even alles doorlezen ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:56

In de bak wilde ik op rivaldo klimmen, weet je wat Quenzo doet, hij beet gewoon in mijn kont }>

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:03

hihi, gefeliciteerd Laura, ik heb stiekem al lekker foto's gespiekt, wat leuk dat het al maatjes zijn :)

zo vandaag een zware dag gehad, 's ochtends om 6 uur ging de wekker, want ik moest voorlezen, voor het eerst een Z-proef, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan, daarna nog even springles gekeken en uiteindelijk pas om 5 uur thuis. lig nu wel koortsig op bed, denk dat ik echt een beetje oververmoeid ben.