[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:55

Wauw Ollie1 :wow: heeeeeeeerlijk, dat is echt geweldig !!!! wat een superfijn paard heb je aan Hero !!
Die Ollie van Vhu,....geeft geweldige karakters door, superfijn hoor !!

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 12:58

Prima maat, ollie
ziet er echt zalig uit

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:02

<3 totally in love met jullie als combi Ollie1 wat zijn jullie toch leuk samen <3

Jullie zijn echt een sportief gezin Biancacoo, wat heerlijk zo.
Lekker weer is het {:} Ollie stond er tip top bij vandaag. Alle drie bij elkaar gehad toen ik in de wei bezig was, ze rennen dan af en toe wat heen en weer maar het ging allemaal best vriendelijk (Ollie de boel regelen dat Ber bij Piet vandaan blijft, Ber wil naar Piet, Piet vindt Ber eng... en wil naar Ollie, maar Ollie heeft dan zoiets van ja hallo, er is zoiets als respect voor dus die stuurt hem dan weer weg, zo grappig om te zien :') ).

Voel mezelf nu gelukkig ook alweer beter :)

Citaat:
Ik heb een beetje problemen met het voeren van de liquihorse relax aan Robin. Hij laat het
grootste gedeelte liggen. Normaal was het de volgende ochtend wel op (in stal) Maar ze staan nu
weer 24/7 buiten. Nu zet ik hem op stal maar na een half uur is nog maar de helft op. Wat kan ik hier aan doen? Veel krachtvoer kan ook niet want dan stuitert hij de pan uit. Miss een beetje slobber?

Ik geef hier ook geen krachtvoer, alleen pulp met zemelen en handje ponybix, hooguit. Als ze iets perse naar binnen moeten hebben doe ik er extra zemelen bij. Werkt tot nu toe bij alles. Alleen niet bij knoflook of zeewier, helaas. Dat gaat er echt niet in.
Slobber zit vaak ook weer granen in, worden ze hier ook hyper van of Ollie krijgt bulten.

Hoe ging de les Janouk?
Ga je trouwens ook tweespannen met Robin en Ferro Maisie?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:06

PS wat een mooi frontriempje heeft Hero :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:31

VHU: wat lekker dat je ze al even bij elkaar hebt gehad. Ollie in topvorm en jij ook alweer iets beter. En wat een topteam zijn jullie! Super gefeliciteerd met jullie resultaat
Bianca: zag supergave foto's!
Ollie: wat een heerlijke foto's!!! Hero heeft een superplekje!
Janouk: lessen met Prins

Hier heerlijk paardendagje gehad. Vanmorgen eerst Amerigo aan het werk gezet.
Afbeelding
Daarna les gehad met Samoerai. Het kostte enige moeite, maar uiteindelijk liep ze weer heel fijn.
En toen met zoonlief, Rembrand en kar naar het bos
Afbeelding

Heerlijke dag zo. Morgen weer een heerlijke buitenrit op de planning. Gaat goed zo. Weer eens wat anders dan al die wedstrijden ;-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:15

VanHuisUit schreef:
PS wat een mooi frontriempje heeft Hero :-)

Gescoord op MP 15 euro inclusief verzenden _/-\o_ ..Van dichtbij echt mooi en vind hem ook mooi staan bij Hero....

@VHU, fijn dat de kennismaking dus de dames en heer redelijk verloopt!
@Tine, heerlijk die honden in de bak er bij.....en ik ben met Brutus ook nog een lekker rondje wezen mennen...echt genieten :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:23

VHU: vergeten, maar bedankt weer voor je duidelijke uitleg +:)+
Ollie: die honden zijn heel gezellig, maar liggen geregeld wel in de weg ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:38

Marktplaats is ook een van mijn beste leveranciers :P
Heerlijk dagje Tine :j en idd prachtige honden, die Lika wat een enorm dier is ze geworden 8-)
En ja ik vertel maar wat de ervaringen zijn vanuit lange afstand rijden hoor, kan voor andere disciplines natuurlijk weer heel anders zijn :) en sorry ben altijd wat lang van stof maar anders krijg ik het niet verteld :o
Nu bezig met 3e was draaien, is alles weer schoon :) echt alles was nat en vies. Trouwens die :)F deken van Ips (de rood-wit-blauwe, dikke soort fleece) is echt super deken want had Ollie er helemaal nat onder gedaan na de rit (nat van regen en koelwater) ze verdween er zo'n beetje in :)) maar ze kwam mooi keurig droog weer van de trailer :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:51

Mooie foto zo met de hondjes in de bak erbij.
Vhu, heldere uitleg is fijn.
mijn man is vooral sportief, en probeert onze zoon erin te betrekken..die is wat lui aangelegd...ik ben niet zo sportief als ik zou willen...maar dat komt grotendeels omdat mijn lijf al versleten is...letterlijk...en dat is gewoon kl@ten..
ook nog steeds zo'n 15 kg te zwaar...dus ollie1....same problem here !!

Zoontje en man vinden het canicrossen helemaal leuk !! ben ik erg blij om...ik zou het graag willen..maar kan het niet..dus leuk als zij het wel gaan doen ! top !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:22

Bianca: balen van zo'n lijf. Ik kan helaas ook niet doen wat ik wil en ben 10 kg te zwaar. Maar intensief of zelfs matig sporten lukt me niet. Paardrijden gelukkig nog wel, maar fietsen, hardlopen dat soort dingen gaan helaas niet meer.

VHU: wij vinden Lika klein haha. Noemen haar ook altijd "Kleine". Tja, het is maar wat je als maatstaf neemt ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:09

Nou man- en zoonlief zijn weer heel en blij terug :) toch weer hele opluchting :o

Als ik veel train met de poown en ook nog flink fiets moet ik er echt tegen eten om op gewicht te blijven. Toen ik zo weinig kon (=niets) omdat mijn benen zo slecht waren was ik op het 'slechts' 15 kg zwaarder dan op mijn 'lichtst' volop in training.
Dus begrijp wat jullie bedoelen en het is echt heel vervelend als je lijf zo niet mee wil werken :n

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:07

Goedemorgen.
Vhu man en zoon veilig thuis. Hebben ze het mooi gehad?. Hele belevenis !
Al weer een poos wakker..medicatie moet op vaste tijden. Stomme tijden maar is nu redelijk te doen.
Verder......hoor ik nu alleen vogeltjes fluiten. ..allemaal verschillende. .dat hadden we bij ons vorige huis niet.

Geniet van de paarden en wat jullie ermee kunnen doen....elke dag is er 1....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:54

Ja ze waren helemaal enthousiast zo leuk. Voor de niet facebookies, ze zijn naar Londen geweest naar optreden van Eric Clapton en hebben ook in Londen nog eea gedaan uiteraard.

Gezellig van die vogeltjes he. Bij ons, ook al zitten we midden in de stad, hoor je ook van alles. Komt door het Kralingse bos zo dichtbij denk ik en in de wijk zit ook heel veel groen. We hebben zelfs uilen, spechten en allerlei mezen en vinken. Erg leuk.

Hier plannen om dit jaar twee keer in Duitsland te starten. Willen in ieder geval in september weer meedoen in Montferland (is wedstrijd in Duitsland maar valt onder Nl regels) maar denken nu ook over een wedstrijd in juli, in Gangelt, is richting Ava en Gem (naast Maastricht zeg maar). Die in Gangelt valt onder Duitse regels, is net ff anders (hartslag bijv 64 ipv 60) en wat prettiger qua rusttijden (altijd 40 minuten rust en je mag er in totaal 60 minuten over doen incl keuren tussen de te rijden lussen). Plus dat je in de rust naar je trailer/eigen paddock mag (wat prettiger is voor de pony).
Gangelt is deze rit ...
http://www.ullasreiterhof.de/mercatorri ... orritt.php
Lijkt me zo gaaf!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:21

Vanmorgen even gemend met Amerigo en daarna met zoonlief en de andere 2 paarden weer op buitenrit.
Bijna dezelfde route als zaterdag, alleen dan nu de hele nieuwe route en andere combi mee.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nu heel duidelijk nog erg nieuw, over paar jaar als nieuwe aanplant is gegroeid zal het helemaal prachtig zijn.

Fijne avond nog

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:25

Vind het nu al prachtig, wat een heerlijke paden!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:15

Ziet er heerlijk uit Tine :j

Hier even een inkakmomentje :O
Vanochtend mocht Hansje weer mee op bixie-wedstrijd, zo'n lekker stel die twee....dus ik mocht taxi spelen.
Daarna door naar Heerjansdam een vriendin moest GrandPrix en kür starten... morgen lekker nog vrij :):)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:23

Idd geniet van alles; hier ook jaren gewacht en besef nu hoe stom; dacht altijd komt nog wel...

@vhu: Gangelt is idd hier. Als je een plekje zoekt voor jou en Ollie; welkom! Denk dat je hier sowieso heel mooi kunt trainen op de Brunsummer- e Teverenerheide.

Zag nog mooie ritjes <3 <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:51

Inderdaad gewoon nu genieten. Probeer ik wat beter op te letten. Daarom dus nu 3 dagen heerlijk buitenritten gemaakt en verder niets gedaan in en om het huis. Dan voel ik me gelijk weer schuldig en lui, maar het was wel even heel erg lekker.

Morgen met hulp van zoonlief weer mennen met Sam. Ik hoop dat ze het nu weer goed doet (de laatste 2 keren gingen niet zo fijn, dat is funest voor mijn zelfvertrouwen).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:54

goedemorgen,
Idd mooie plannen Vhu, als het mogelijk is....zeker doen !! gangelt misschien meeten met Ava..leuk !!
Tine dat is mooi aangelegd, word vast heeel mooi om daar te rijden.
Ht, nog druk geweest met de bosmaaier..of alles klaar voor nu ?

Hier manlief...gewoon te veel stress op het werk...en lastig om daaruit te komen....moeten denk ik grote veranderingen gaan maken..maar da's pittig en heeft ook grote gevolgen voor mijn hobby de hondjes...dus..goed over nadenken...gezondheid gaat voor en die van mij is al niet al te best....haha.. :7

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:40

@Biancao: dat is zeker lastig :(:) :(:) ; zeker als jullie beiden niet goed in jullie vel zitten -O- .

Ik hier zo blij met mijn orthese en dat ik zo goed loop; kom bij therapeut; eerste opmerking over mijn lopen :roll: :x }> ; hahaha. Dochter heeft vandaag nog lekker vrij; hier in ons plaatsje is de laatste dag van de kermis met vanavond vuurwerk, wel lastig, want morgen heeft ze entree toetsen...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:51

biancacoo: ik geloof dat ik de bosmaaier verzopen heb.....die ging al moeilijk aan maar deed het na veel zweten en aan het touwtje trekken wel......maar nu doet die niets meer...... _-:( die gaat dus terug.
tine: mooi stuk bospad erbij...
hier weer zondag weer les gehad met sun en gisteren maar eens een mproefje geoefend....gaat wel lekker snel achter elkaar,nu nog die 1 hand en recht achteruit(ik heb geen molenrem)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:07

Balen ht... kan aan van alles liggen...oude brandstof, shoke te lang aan gelaten bij starten...balen...hoop dat ze hem opknappen voor je .
Succes met het proefje. .en 1 hand..moeilijk !!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:15

Zo ook weer thuis van een lang weekend westen. Was weer gezellig met de familie. En even geen paarden is best wel eens leuk. Alhoewel ik blij ben om ze weer te zien.

Straks weer met de jaarling naar de kliniek heeft zijn verband eraf gesloopt en de hechtingen er uit gehaald. ggggrrrrr....

Db kon eindelijk weer in zijn eigen weitje. blij mee kan hij tenminste langer naar buiten. Hij kon er eerst niet in omdat ted en nenny er pal naast stonden. En dat werkt niet met db. Die maait met zijn voorbenen zo door het draad.
Hij ging natuurlijk weer mega uit zijn pan. Gelijk bennie weer verjaagd.
Gerrit heeft hem fijn 2 x gelongeerd voor mij dit weekend. Vorige week zijn er 3 wervels rechtgezet bij db dus hij moest lang laag gelongeerd worden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:46

DB vast wel blij mee! Jammer van de hechtingen :( fijn dat je lekker weekend hebt gehad :)
En HT niet meer blij met bosmaaier, dat is een tegenvaller -O-
Biancacoo gezondheid stress ... en hondjes ... proberen dingen een voor een te doen en niet te veel vooruit denken en zorgen maken :(:) eerst voor jou de MRI afwachten :(:)
Wat een opluchting dat de orthese goed werkt Ava, echt fijn :j we zullen overnachten op locatie kunnen we alles rustig opbouwen (paddock e.d., waar Ollie dan ook in kan tijdens vetgates) op de vrijdag en hoeven we nergens meer heen. Maar superlief aangeboden en ik hou het zeker in gedachten voor wie weet een keer een training oid +:)+

Fijn Tine even die rust :z

Hier Ollie vandaag ook nog dagje rust, morgen ga ik even rondje met haar stappen, ff koppie leegmaken. Piet begint er wat minder voddebaal-achtig uit te zien :') en Ber heeft het nog steeds niet op 'm :roll:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:56

Vanmiddag weer gemend met Samoerai en dat ging gelukkig weer een heel stuk beter. Blijkbaar had ze last van de borst. Heb dat de afgelopen dagen op advies ingesmeerd met srl gel en nu liep ze niet meer te dribbelen.

Morgen weer naar de osteopaat, de kapper komt langs en zoonlief heeft 's avonds met beide ponys les, volle dag dus weer.

Nu lekkere havermout"koek" in de oven, kan ik straks verantwoord "snoepen". :Y)