[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 05:14

@frensie :(:) heftige langdurige blessure. Veel beterschap voor de patient :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:18

goedemorgen

Gem: even een tip. Mes nooit op je kar mee, maar altijd op je eigen lichaam. Anders kan het zijn dat je er niet bij komt in noodgevallen, bijv als kar in sloot ligt of zoiets. Ik heb altijd (ohz en aangespannen) een mes bij me in een heuptas. Zit niet helemaal geweldig, maar zonder mes ga ik niet op pad.

Nou, eens zien hoe we vandaag overleven. Moet zo eerst paarden naar huis halen om te voeren, dan mogen de grote in de winterwei (scheelt me later op de dag weer heen en weer lopen). Dan zoon naar school en brigadieren. Dan Amerigo nog even mennen, want ging gister niet zo goed. Dan pony wassen, vlechten, zijn tuig en kar klaar maken. 's Middags warm eten (ivm tijdgebrek 's avonds), les met Rembrand, electro therapie, wassen, vlechten en verder zelfde ritueel als bij pony.

Vervolgens trailer in orde maken (schot en hooi erin), manlief op weg helpen naar springles met Thabor, zoon in bad en naar bed en dan zelf ook hoop ik vroeg erin.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:32

@ Frensie, wat een akelig nieuws van Gwin zeg :(, hopelijk knapt hij snel op in straks zijn minipadock....aan de goede zorgen kan het in iedergeval niet liggen :(:)
@ Tine weer een super druk programma voor de dag :O wordt er al moe van als ik het lees ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 07:55

_Dingetje_ schreef:
@ Tine weer een super druk programma voor de dag :O wordt er al moe van als ik het lees ;)

Ik ook, en dan ben ik nog vergeten dat ik na school natuurlijk ook moet brigadieren.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:02

@ Tine dat verdient +:)+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:42

Heb ook zo'n multitool achter in de kar. Zou nog wel eens een mooi mes willen hebben wat ik bij me kan dragen. Verder gelukkig nog nooit nodig gehad.

Verder hier ook druk. Beetje eentonig. Werken, eten, pony's, douchen, tv kijken, slapen. Nog 2 weken en dan is mijn collega weer terug en heb ik mijn vrije middagen weer terug. Morgen nog wel les. Moet ik wel weer vroeg mijn bed uit helaas.

Frensie ik snap wel hoor dat je je even niet goed voelde na die uitslag.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:47

Oh Maisie moet morgenochtend met Ada mee naar de Hippiade over vroeg uit bed gesproken, denk dat we om 5 uur gaan rijden....zal haar straks is even bellen om te vragen of ze zich niet bedacht heeft om vandaag nog te vertrekken. :O

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:08

Goedemorgen!

Allereerst een enorme dikke knuffel en alle begrip voor tranen naar Frensie :(:) las het gisteravond op het endurance-forum en vind het zo erg voor jullie **diepe zucht** -O-
Crazymel dat zijn toch geen tijden :oo wel goed voor de :$ Aks rug gaat eindelijk wat normaler doen en ja, Euroriding zadels, ik zweer erbij en ik hou persoonlijk totaal niet van boomloze zadels maar dat is persoonlijk hoor (wel gebaseerd op ervaringen van endurance rijders en op de 2x dat ik erop heb gezeten en zo'n beetje krom van de rugpijn er weer afkwam en dat was voordat ik mijn rug/heup blessure had). Nu heb je boomloos en boomloos natuurlijk. Tine zet 'm op vandaag en morgen, meid als ik je schema lees ben ik ook al moe! Maisie gaat ook stug door +:)+ Biancocoo neem de tijd voor jezelf maar vergeet ons niet hoor :(:) , we horen zo graag hoe het gaat met de honden voor de wagen! En Dingetje groomt op de hippiade en komt al onze toppers tegen *\%/* !

Hier druk aan de studie, ik geef blok 3 (is pas februari) van dit studiejaar een vrij ingewikkeld vak waar ik de actuele literatuur / boeken niet echt van ken :o dus nu moet ik een paar hele dikke pillen bestuderen en begrijpen :list: en dan natuurlijk nog wat zinnige artikelen erbij enz. Alleen om die artikelen erbij te vinden en eventueel gastsprekers moet ik natuurlijk wel weten waar het over gaat :=

Nu naar stal op de planning staat mennen met Rattan, wandelen / optuigen van Blondie en rijden met Bente (of mennen, weet het nog niet) :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:19

hahaha, sorry vhu :P ''ik geef een vak maar moet het nog leren'' las ik hem versimpeld :P Dus jij mag eerst de student uithangen.. Brrr ;)

@tine; succes met de planning!
Hier ook een te drukke planning, heb Dids al ''geschrapt'' vandaag.. Heb tot 12u moet m'n tas in pakken voor een week, schoonmaken, stagespullen bij elkaar lepelen..

Maar eerst een ontbijtje! :9

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:21

@ VHU := Ik schrijf bij de jury O:) dus zie alle toppers rijden :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:31

*lui*

tis hier zo maar donker...bah.
strakjes krijgt stippie nieuwe schoenen..
laatste keer dit jaar, want als ze versleten zijn (hopelijk half dec)
gaat ie tot half mrt op blote voetjes :))

mes op lichaam dragen,
geld ook heel zwaar voor je mobiel..
hoeveel mensen dat ding in een vakje proppen of in tasje aan t zadel...

handig, tot je eraf ligt en de boel weg ziet stuiven...
gaat er wel ook je foon vandoor voor hulp te bellen...

heb altijd op mn lijf dat ding....
soort van life-line denk ik wel eens....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:35

Gaaf Dingetje!

@Aks ik ken het vak goed, zowel praktijk als theorie, maar dat is op basis van literatuur & artikelen & praktijkervaring e.d. van zo'n 10 jaar terug, ik vind dat we als school actuele literatuur enz moeten gebruiken (dus hoogstens 5 jaar oud) dat mankeert er wel eens aan als you know :P Het gaat over verandermanagement en cultuur. Met de crisis van de afgelopen jaren zijn de inzichten ook behoorlijk veranderd. Moet zeggen dat ik het zelf ook heel interessant vind dus dat scheelt :7
Ken het fenomeen ook dat docenten een hoofdstuk voorlopen (als het meezit) op de studenten, vreselijk vind ik dat }:0

Wat heerlijk zeg weekje vrij! Dat zal je rug toch ook wel goed doen denk ik zo!

Wat is het herfst buiten zeg ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:55

VHU:druk aan de studie.
Aks: veel plezier op je weekend uit
Bicci: hier inderdaad telefoon altijd in broekzak. Ik zie het al voor me, paard aan de kletter en lig je daar ergens in de middle of nowhere.
Dingetje: welke ring schrijf jij? Kan ik je nog "bewerken"voor wat hogere punten <<) :=

Nou, ik ga hier snel weer verder

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:57

Volgens mij bij ring 7 en 8......

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:13

Haai

Leef ook nog xD zijn idd geen tijden zo werken maar krijg extra centjes!!!

Iedereen druke dag!! Ik doe lekker mee!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:43

Jij moet natuurlijk alles voorbereiden voor morgen, leuk!!

Vandaag Blondie eerste keer helemaal met tuig erop, hoofdstel met oogkleppen en bit etc echt voor me gehad met lange lijnen 8-) na paar keer vrij worstelen liep ze keurig een mooi rondje beide kanten op en zijn we gestopt. Ze was er helemaal moe van (10 minuten bezig geweest :+ ). Daarna omdat ze zo braaf was gezellig laten grazen langs de weg. Daardoor geen tijd meer voor Rattan maar goed dat maakt niet zoveel uit. Met Bente heerlijk relaxed dressuur oefeningen gedaan, onder het zadel.

En vandaag bij Bente deken (licht gevoerde 0 grs) maar opgelegd. Vind het 's avonds behoorlijk fris en hoop dat ze niet te veel in haar vacht gaat schieten. Ze keek me helemaal tevreden aan toen dekentje erop ging, net alsof ze zoiets had, ja baas jij zit toch ook niet meer met je t-shirtje met korte mouw en te rijden :+ gelijk heeft ze.

Zonder telefoon in mijn broek/jaszak als ik ga buitenrijden voel ik me net zo kaal als wanneer ik mijn cap niet op heb.

Nu even bijkomen en dan in de vrijdagmiddag modus met op en neer naar hockey, boodschappen doen, honden uitlaten, was erin/eruit etc. :roll:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:59

Zo.... er komt eindelijk actie inzake mijn koets. Vandaag weer gebeld; tuurlijk was er 11 dagen na ontvangst (en 26 dagen na Grave) nog steeds niets met mijn schadevalletje gedaan :n . Ook niet nadat hubby afgelopen maandag al gebeld had :n .
Maandag a.s. zorgen ze dat er een schade-expert bij stal 't Woud staat. Ik heb de rijtuighersteller uiteraard direct gebeld en gevraagd of ze mij willen bellen wanneer de expert op de stoep staat. Komt er niemand, dan hang ik om 16.45 uur direct weer aan de telefoon ~~}> .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:06

Tjongejonge Gem...wat een stelletje sukkels...

Trouwens nog aardig eng verhaal zeg met de andalusier met afgezakt hoofdstel :7 de gedachte alleen al dat hengst + merrie bij elkaar kunnen komen met jou/koets ertussen .... weet zelf nog heel goed hoe hard ik heb gegild toen die hengst achter ons aankwam terwijl ik aan het mennen was met Rattan... ^)...en Rattan is een ruintje :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:22

@Gem: superbraaf paard die Anda, tja, dat gaat helaas niet bij mijn machootje (en die hebben we nog wel geruind ook _O- ) touwtje tussen keel- en neusriem helpt bij ons trouwens niet, omdat er dan nog altijd wat kan schuiven bij de oren...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:54

Snuitje had ook van die hele kleine oortjes, bij hem deed ik de keelriem altijd onderlangs de neusriem, dan kan het er echt niet meer afschuiven **in principe**

Zo het lijkt alsof het hier heel hard gaat regenen en waaien.... -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:08

hier regent het ook :P
Op de veluwe :D

O:)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:09

@ Aks: Haha ja ik had al een vermoeden, maar ik kwam niet op het woord "cap" :D Ik wou eerst "helm" zeggen, maar dat vond ik nog vreemder klinken :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:21

@SL: helm zeggen we hier ook, hoor :D .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:32

of buts-muts :))

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:15

Hier ook regen helaas. Hoop niet te lang moet nog langs de paarden en vind het zo koud brrrr.