[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:35

goedemorgen

ook van deze kant uit iedereen een goede jaarwisseling gewenst en voor 2012 een gelukkig, een succesvol en sportief jaar toe gewenst

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:38

Goedemiddag, jullie hebben weer flink gekletst.

Ik ben hier nu echt officieel stuk. Gisteren weer huis vol visite en daar eten voor gekookt/gemaakt. Was heel geslaagd, maar ook erg vermoeiend. Mijn ouders zijn net naar huis vertrokken, dus we zijn weer met eigen gezinnetje in huis.

Allereerst iedereen goede en veilige jaarwisseling gewenst.
De paarden haal ik hier vanavond rond 10 uur (of eerder als we eerder naar bed gaan, zijn namelijk allemaal heel erg moe, dus 12 uur gaan we denk ik niet halen) naar stal. We wonen erg buitenaf en buren steken amper vuurwerk af, dus hier geen problemen met het vuurwerk gelukkig.
Paarden krijgen wel vrij helaas, want ik heb geen puf om ook maar iets met ze te doen. Heb net de stallen schoongemaakt, hooi gegeven, en dat is het wel even voor vandaag vrees is.

Tandarts: Rembrand en Thabor laten alles toe, lijken het zelfs wel lekker te vinden. Amerigo moet pasta krijgen, die raakt erg in paniek zo bleek de eerste keer. Nu met pasta en in de hoek zetten gaat het redelijk. Maar ik ga dit jaar (nou ja 2012) over naar een andere tandarts, eens kijken hoe dat gaat.

Naaltje's lichaam laat haar nog meer in de steek, Ollie heeft slecht geslapen, VHU moet nog boodschappen doen, Frensie is weer slapend rijk geworden, Janouk heeft rondvliegend paardenspul door vuurwerk, vorig jaar hier zelf oliebollen en appelflappen gebakken, is veel lekkerder dan gekochte, helaas dit jaar echt geen tijd, omdat ik ook voor 15 man 3 gangen menu moest klaar maken, en volgens mij heb ik zo iedereen gehad.

Nu moet ik echt naar bed, val om hier.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:54

Oeh, ik ben bij, wil iedereen even een heel dikke knuffel geven, want er zijn er zat hier die het kunnen gebruiken :(:) .

Hier eigenlijk geen geknal, dus vanavond naar binnen en dan even kijken en gelukkig nieuwjaar wensen :D .

Een prettige jaarwisseling en voor 2012 niets dan goeds!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:59

Lekker Nouvel dat je nog een ritje hebt kunnen maken!

Arme Tine helemaal gaar! Is de feestdrukte nu voorbij?

Avaluna lekker dat er bij jullie amper geknald wordt.

Ik heb op het moment nog dienst, dus ik moet thuis blijven. Best handig, want de dienst is rustig, dus ik heb het huis al gezogen, de vloeren gedweild, de badkamer en wc schoongemaakt en een paar wasjes gedraaid. Straks nog de was opruimen en misschien nog wat strijken.

Iedereen alvast een fijne jaarwisseling!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:02

voor alle menvriendjes en vriendinnetjes: gelukkig en gezond 2012 met heeeel veeel menplezier
heee geen vuurpijl bij de smilies...dan knal ik zo maar 2011 uit {:)-:( 8)7

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:17

Vanaf deze kant ook een gelukkig, gezond en liefdevol 2012 en hopelijk met veel paardenplezier

Hier nog ontzettend druk met de administratie, alles voorbereiden voor vanavond en moet eigenlijk nog aan de studie en de was. Ga ik dus allemaal niet meer reden..

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:04

Ollie slecht geslapen, jammer ik weet wat t is...
Naaltje, balen dat je lijf je in de steek laat...
sommige moeten nog boodschapjes doen ik ook...
Iedereen een fijne jaarwisseling pas op met vuurwerk je handen enzo!!

Vraagje:

Ik heb de liverpool binnen happy-mouth appelsmaakje. Lizzy deze ingedaan. (heb t bit gekregen van Manda!). Nu heb ik deze ingedaan voor de 2e keer maar vind haar zo onrustig ermee, is dit normaal ? Ik heb genoeg paardjes met eerste keer bit gehad maar niet zo extreem. Zou ze t bit niets vinden of ?? graag jullie raad:

Afbeelding

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:22

Mijn paard vindt zo'n happy mouth bit ook helemaal niks. Bij haar komt dat doordat ze amper speekselt tijdens het rijden, zo'n bit gaat dan branden.
Nu weet ik niet of dat ookal zo kan zijn tijdens het optuigen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:25

@Buckje hangt hij gewoon niet te laag? Maar kan ook gewoon zijn dat ze het niets vindt.... ze is ook net naar tandarts geweest... is ze al bitwijs? Ik begin zelf altijd met gewoon dubbel gebroken trensje om ze te laten wennen (maar is gewoon ook maar gedachte va mij natuurlijk)
@Tine rustig aan!

Kan even (of waarschijnlijk wel tijdje...) niet zoveel typen heb waarschijnlijk middelvinger bovenste kootje peesje gescheurd of er is iets gebroken/gescheurd, bleef heel dom, met vinger in sleutelhanger hangen. Dus bovenste kootje stond er maar raar bij. Bij HA post hebben ze het terug gezet en getapet. Vinger zit nu aan andere vinger getapet.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:33

Hihi das wel een beetje dom VHU!

Zitten ze bij de huisartsenpost te wachten op alle vuurwerkslachtoffers, kom jij eraan met je verhaal over je vinger in een sleutelhanger ;) Hahaha.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:34

Sorry... vond het wel grappig. Zie het helemaal voor me.
Zal vast wel flink pijn doen en ik hoop wel dat het weer helemaal goed komt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:38

Het was ook heel stom ze zeiden ook nog "zeker weten dat het niet van vuurwerk kwam :+ ". Deed wel even heel erg zeer :o nu met steun van die andere vinger niet meer (zo erg) gelukkig :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:13

@VHU: autjsch: :(:) , zijn idd van die stomme ongelukjes :(:)

@Buchje: mmm, geen idee, misschien idd combinatie met de tabehandeling?

@Frensie: fijn dat je al zoveel hebt kunnen doen!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:38

Hahaha VHU je mag wel gewoon zeggen hoor dat je met vuurwerk gespeeld heb.....

Het bit kan niet hoger het zit al heel hoog!! Als die nog hoger komt zit ze opgehangen haha.
Ik heb hem ingehad voor dat ze bij de tandarts geweest is en na..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:42

wat een toestand vhu... :+
sterkte ermee!

ik heb al jaren een happymouth voor Fifi en dat was eigenlijk gelijk goed, heb laatst nog wat anders geprobeerd, veel duurder, maar daar deed ze het helemaal niet fijn op... :+

doet 'ie het met andere bitten niet?
misschien kwestie van even wennen en gewoon mee gaan rijden...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:46

Kan er moeilijk mee gaan rijden ze kent niks nog. :P

met een dubbel gebroken doet ze niet zo achterlijk..
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:50

ow slim... :D

dan zal het gewoon kwestie van wennen zijn waarschijnlijk...
maar je hebt ook best kans dat 'ie te dik voor zo'n klein mondje...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:53

Misschien toch maar terug sturen dan..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:00

tja, dat is altijd lastig...
is 'ie veel dikker dan je ander bitjes?

ik ga zo eten, iedereen een hele gezellige jaarwisseling en het allerbeste voor 2012 vast toegewenst!

Afbeelding

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:02

Dan mijn dubbel gebroken bitjes zeker! voor de rest heb ik geen bitjes voor haar, heb wel wat bitjes te leen. Oa een happy mouth ongebroken watertrensje en daar doet ze wel normaal op maar deze is wel een stuk dunner.

Spookje!! :+:

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:22

Iedereen een hele fijne jaarwisseling en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!!!!!!! *\o/* *\o/*

Buckje.. ik ben jaloers op je lizzz.. vind dr echt super gaaf, maar goed, daar heb je niets aan geloof ik.. Tja als een paard zo zn best doet om het bit eruit te wurmen.. je kent je eigen paard het best. Als dit geen fijn gevoel geeft zou ik heb terug sturen..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:42

Buckje: is altijd lastig bitjes zoeken die fijn liggen. En dan denk je dat iets goed is en dan blijkt het na een tijdje toch weer anders. Ik kreeg van paardentandarts advies dikker bit met tongboog te nemen, en dat werkte juist averechts. Helaas is proberen vaak een kostbare zaak, tenzij er iemand in je buurt woont die zelfde maat heeft en je ze kunt lenen.

VHU: wat een stom ongeluk, wat zul je hebben gebaald. Maar goed, als het maar weer goed komt, zal inderdaad wel tijdje lastig blijven.

IM: misschien heb ik erover heen gelezen, maar ben wel heel benieuwd hoe het met Gompy gaat.

Tallechie: is je hond alweer wat gekalmeerd van de wegloopactie?

Lanouska: jouw hond ook weer wat beter?

Frensie: drukte is hier gelukkig voorbij. Komende week komt nog wel een vriendinnetje van zoon een keer logeren, maar verder niets geks volgens mij.

Hier wordt flink wat carbit afgeknald (wel op afstand hoor, maar klinkt goed hard), maar de paarden staan heel rustig in de wei, dus laat ze nog lekker staan.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:43

Hier nog aardig opgeschoten. Nu nog even tot een uur of 20 aan de studie, dan komt er visite.
Laatse was zit in de wasmachine en droger.

Mijn schoonmoeder is hier al de hele dag, zij kan bijna niks meer, dus wel wat extra zorg, maar goed is niet anders. Moet haar vanvond nog terug brengen en helpen in bed doen.

Daan heeft de hele dag nog niet geslapen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:49

Nog even over Thabor, dacht dat ik het al had geschreven, maar kan het niet terugvinden. :o?

Het hengst-zijn heeft er helemaal niets mee te maken, dus om hem daarom te laten castreren is een beetje jammer. Zeker als we hem in februari proberen goed te laten keuren als dekhengst. Zijn gedrag voor, tijdens en na de lessen is heel koel. Als hij al iets doet, is het een beetje brommen als hij een voor hem onbekend paard ziet, verder reageert hij eigenlijk niet meer. Donderdag na onze les kwam er een nieuw paard de bak in, terwijl ik hem aan de hand had lopen. Hij blijft keurig naast me lopen of staan, maakt alleen wat gebrom. Beter kun je toch niet wensen lijkt me.

We gaan nu gewoon het mennen even in de pauze zetten. In het voorjaar pakken we het dan rustig weer op. Eerst gewoon thuis, en we proberen een ervaren menner te vinden die ons wil komen helpen. En dan maar eerst in de winterwei, want de binnenbak van de vereniging is maar 20x40. Maar goed, dat is altijd nog groter dan onze buitenbak. Ik ga gewoon lekker verder ohz, zodat we dikke maatjes worden, dan lukt het mennen wellicht ook beter. Bovendien vindt manlief het niet zo belangrijk. Hij is geen menner en heeft Thabor als recreatie(rij)paard gekocht. Als het mennen niet lukt, jammer dan. Maar ja, is wel jammer als het landbouwwerk dan ook niet meer lukt.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:58

goedeavond

ik ga mee met de samenvatting van tine

hond gaat al wel beter alleen houden de hechtingen het helaas niet dus gaat de wond weer open maar die is opzich wel schoon, we hebben de DA rekening nog niet gehad maar zal wel een fikse worden